Miesasiat

  • 261 588
  • 1 149

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Trixie kirjoitti:
En nimittäin jaksaisi taas kuunnella lauseita "sussa ei oo mitään vikaa, mutta mä en vaan halua seurustella vielä." Helvetti soikoon, jos mies on kohta kolmekymmentä ja saisi näin ihanan ja melkein kymmenen vuotta nuoremman naisen, mikä ihme sitä oikein riivaa jos ei kelpaa?

Kokemukseni mukaan aika moni mies ahdistuu liian tiiviistä ja etenkin liian nopeasti etenevästä seurustelusta. En väitä, että kohdallasi on niin, mutta ystäväpiirissäni aika moni daami on saanut nuolla haavojaan sen jälkeen, kun ovat alkaneet turhan pikaisesti esittämään yhteenmuuttoa ja sen sellaista. Anna miehen edetä vaan omaa tahtiaan, niin kyllä siitä hyvä tulee, jos on tullakseen. Siis patience. Tietysti vanhan lämmittämisessä on ongelmansa, kun eivät ne ärsytyskohdat kuitenkaan mihinkään loppujen lopuksi katoa, vaan kyse on vain siitä, kuinka hyvin molemmin puolin ollaan valmiita pinnoja venyttämään. Mutta nämä nyt ovat omia kokemuksiani ja yleisiä tuntemuksiani, sillä enhän minä tiedä teidän suhteenne laadusta mitään.

Toisen kokemukseni mukaan kolmekymppinen mies on aika valmis lähtemään ihanan nelikymppisen mukaan... (ja tähän se hymiö)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Trixie kirjoitti:
Helvetti soikoon, jos mies on kohta kolmekymmentä ja saisi näin ihanan ja melkein kymmenen vuotta nuoremman naisen, mikä ihme sitä oikein riivaa jos ei kelpaa?
No, se on vähän niin, että sellainen kolmikymppinen mies voi olla vielä aika poikakin. Kokee, että elämää edessä ja muutenkin jaksaa vielä riehua ja elämöidä yössä ja puhista. Ei ole siis välttämättä vielä aikuistunut riittävästi. Sellaiselle pitää antaa aikaa rauhoittua ja seestyä. Hieman yksilökohtaisesti siinä voi vierähtää vuosi tai kymmenen... kuten Alamummo tuossa totesi, kärsivällisyyttä.

Jaa, mistäkö tiedän?

Olen katsellut peiliin aina aika ajoin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ted Raikas kirjoitti:
No, se on vähän niin, että sellainen kolmikymppinen mies voi olla vielä aika poikakin. Kokee, että elämää edessä ja muutenkin jaksaa vielä riehua ja elämöidä yössä ja puhista. Ei ole siis välttämättä vielä aikuistunut riittävästi. Sellaiselle pitää antaa aikaa rauhoittua ja seestyä. .

Niin jos aikuistuminen on sitä, että mennään naimisiin ja hommataan omakotitalo, kaksi lasta, farmariauto ja kultainen noutaja niin sitten en minä varmaan aikuistu ikinä. Kyllä minä itseni sinällään ihan aikuiseksi koen, vaikka baareissa vielä useamman vuoden haluaisinkin irtosuhteita harrastaa tai vaikka loppuikäni. Mutta toki tuo vakiintuminen sun muu jollekin voi olla se aikuisuuden symboli sitten.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Niin jos aikuistuminen on sitä, että mennään naimisiin ja hommataan omakotitalo, kaksi lasta, farmariauto ja kultainen noutaja niin sitten en minä varmaan aikuistu ikinä.
No eivät nuo minunkaan suunnitelmiin läheisesti kuulu. Tai en ainakaan pahemmin niitä kaipaa, voisin olla todella onnellinen vähemmälläkin. Itseasiassa ehkä onnellisempi ja ennen kaikkea oma itseni. Sovinnaisuus ei sovi minun muottiini.

Eihän se aikuisuuden mitta ehkä olekaan, mutta moni nainen voi ehkä sellaiselta kolmekymppiseltä kaverilta ehkä odottaa jotain sellaista enemmän paikallaanpysyvää ja varmaa elelemistä. Siihen ei siis yöjuoksu, bailaaminen ja määrätynlainen vastuuttomuus kuulu. Se voi turhauttaa esim. sellaista naista, joka haluaisi jotain pysyviä arvoja ja ehkä sitä perhettäkin ja turvallisuutta ja selkeyttä tulevaisuuden suhteen. Parikymppiset naisetkin voi osa (valitettavasti) olla jo sellaisia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
irGGu kirjoitti:
Minä haluan omakotitalon, lapsia, kaksi autoa, maaseutumiljöön, kiltin rakastavan miehen, rauhallisia koti-iltoja, puuhamaamatkoja, uintireissuja, perhejouluja ja läheiset välit sukulaisiin, haluan olla aktiivisesti mukana toiminnassa kotini ulkopuolella, jatkaa yhdistystoimintoja joissa jo puuhailen ja saada perheen elämän taloudellisestikin turvatuksi.

Hyviä haaveita. Itse en halua ylläolevista oikeastaan mitään, paitsi sen rakastavan miehen ja taloudellisen turvallisuuden sekä silloin tällöin rauhallisen koti-illan. Haluan ennemmin yhteisiä kokemuksia tämän miehen kanssa: harrastuksia, matkoja, hulppeita keskusteluja, villiä seksiä ja hellää läheisyyttä. Ja sen lisäksi oman osoitteen. Lapset ja perhe-elämä eivät vain ole minua varten. Uskon, että hyvässä parisuhteessa voi olla ja elää, vaikkei koskaan muuttaisikaan kimppaan. Kunnon parisuhde perustuu rakkauteen ja luottamukseen, eikä siihen, että ollaan koko ajan kylki kyljessä.

Mutta kuten sanottu, tämä on vain minun ideaalini.
 

Cassu

Jäsen
Tiedän tuon tunteen ja nautin täysin olostani asuessani yksin! En vaihda sitä mihinkään, sillä loppujen lopuksi miehistä on vaan haittaa!
 

Aina Pata

Jäsen
Saana kirjoitti:
Tiedän tuon tunteen ja nautin täysin olostani asuessani yksin! En vaihda sitä mihinkään, sillä loppujen lopuksi miehistä on vaan haittaa!
Sorry, että huutelen vieraisiin pöytiin.

Komppaan sen verran, että useampien pitäisi opetella olemaan yksin, eikä väen väkisin koittaa asua jonkun kanssa. Seurustelutilanteessakin mahdollisesti pitää pitkään omat asunnot jne.

Tämä nyt vaan mun mielipiteenä, mutta olen tullut tähän tulokseen edellisen toistakymmentä vuotta pitkän seurustelun jälkeen. Jälleen saa nauttia yksin olosta ja aion kyllä pitää ehkä lopullisesti oman kämpän ja tapailla nykyistä ja kenties tulevia naisystäviäni tähän hyväksi totuttuun 1-3 kertaa vk tahtiin.

Näin täällä, jatkakaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saana kirjoitti:
En vaihda sitä mihinkään, sillä loppujen lopuksi miehistä on vaan haittaa!

Höpöhöpö. Jutuillesi on olemassa myös psykologinen termi nimeltä defenssi.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jaa että miesasiat? huhhuijaa taas pitkästä aikaa..
Huomenna olisi ensimmäiset treffit sanotaan arvioiden puoleentoista vuoteen. Tarkoitus olisi siis taas pikkuhiljaa katsella miltä tämäkin puoli maailmasta taas tätä nykyä näyttää.. :S
Treffi-kaveri vaikuttaa mukavalta, mutta mutta.. Sosiaalinen kanssakäynti vapaa-ajalla tuntemattomien ihmisten kanssa on ollut hieman vähäistä kuluneen vuoden aikana, saati sitten ihmisten kanssa joista voisi olla jossain mielessä kiinnostunut. "Treffiketti" on täysin unohduksissa ja tuntuu taas siltä 14-vuotiaalta epävarmalta pikkutytöltä ja silti samaan aikaan aurinkoinen hymy kasvoilla ja hyvällä tavalla perhosia vatsaassa . )
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miesasiat.. juuuuuuuuuuh...
Pikkuhiljaa näköjään alkaa taas olemaan niitäkin : )
Viitaten ylläolevaan viestiin -> toistaiseksi menee hyvin. Oikeastaan on menny ensi hetkestä samassa pöydässä tämän miehen kanssa. Nyt tuntuu tyhmältä että edes jännitti sitä, mutta.. .
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Heh, kuukauden avautumisääni äskeiselle kirjoittajalle, kiitos irggu.

Mutta se syy miksi kirjoitan tähän ketjuun on se, että eikös mies-ketjussa kuulu puhua miehistä?

Kerron teille tilanteen. Minulla oli kiire, olin vielä kotona ja vaimo soitti bussista, että ehtisitkö tulla kantamaan kauppatavaroita kaupalta.

Oikeastihan ei koskaan ole niin kiire, joten menin sitten kaupalle. Siellä tajusin, että kohta on ihan oikeasti kiire, koska keilausvuoro ei odota.

Eli nyt päästään alustuksen jälkeen asiaan. Tulin kotiin kauppasäkkien kanssa klo 18.02 ja oli pakko olla ovesta takaisin ulkona viimeistään klo 18.11, että ehtii bussiin.

Ei tehnyt edes tiukkaa, ostokset kaappiin ja ehdin käydä suihkussakin.

Kyllä meillä miehillä on helppoa. Tällä aikataululla tytöiltä olisi saattanut jäädä kaadot tekemättä.

Pidättäydyn kysymästä mikä niitä vaivaa, koska sehän on jo ihan eri ketjun tarinaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
On muuten harvinaisen totta.

Kunnon flirtti kyllä piristää päivää, kunhan se ei tapahdu siitä syystä, että vain haluaa todistella itselleen kelpaavansa jollekin. Pää pystyyn vaan Irggu ja ajattele, että olet paras. Silloin muutkin tekevät niin.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
girlzilla kirjoitti:
Jos omaa hyvän itsetunnon, tietää että kyllä ottajia riittää


Jaa? Hyvällä itsetunnolla ja ottajien määrän tietämisellä en minä näe olevan mitään korrelaatiota.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
pernaveikko kirjoitti:
...Kerron teille tilanteen. Minulla oli kiire, olin vielä kotona ja vaimo soitti bussista ...Ei tehnyt edes tiukkaa, ostokset kaappiin ja ehdin käydä suihkussakin.

Kyllä meillä miehillä on helppoa. Tällä aikataululla tytöiltä olisi saattanut jäädä kaadot tekemättä.

Pidättäydyn kysymästä mikä niitä vaivaa, koska sehän on jo ihan eri ketjun tarinaa.
Öö...hieman putosin avautumisesi 'kluusta'...Heh. Olisit edes kertonut, että mitä vaimo oli ostanut, minkä merkkinen jääkaappi teillä on ja minkä väriseen pyyhkeeseen kuivasit itsesi... *härnää*

Eli siis oliko koko stoorisi pointti se, että miksi naisilla menee yleensä niin kauan valmistautuessaan jonnekin lähtemiseen?

Mauri on sen verran luomutyyppiä, suorastaan luonnonkaunis (kjäh), että suihkuun + sotamaalaukseen (lue: ripsiväri) ja kananpersekampauksen tekemiseen menee yhteensä 8 minuuttia, joten en pitäisi sitä kovin huonona suorituksena.

Jos tarinasi pointti taas ei ollut tämä - niin ei sitten. ;D

PS: Hohtokeilaus rulettaa!!
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
girlzilla kirjoitti:
Kyllä siinä mielestäni on selvä korrelaatio, vaikka ehkä huonosti asian ilmaisinkin. Kun tietää oman arvonsa, omaa hyvän terveen itsetunnon, on myös varmasti luotto siihen, että muutkin huomaavat sen. Eli näin tietää, että on sen verran hyvä tyyppi, että ns. "ottajia" löytyy.

Täytyy olla tästä samaa mieltä. Itsellä on ongelmana juuri se, että omaa ulkonäköä tulee mollattua ihan liikaakin, enkä tunnu pystyvän olemaan sinut itseni kanssa paria päivää pidempään kerrallaan. Eli sitä miettii, että kun noita upeita naisia on Turku pullollaan, niin mitäpä siinä tällaisella tavallisella tallaajalla on mahdollisuuksia. Ja varmasti se sitten näkyy ulospäinkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aurora kirjoitti:
Eli sitä miettii, että kun noita upeita naisia on Turku pullollaan, niin mitäpä siinä tällaisella tavallisella tallaajalla on mahdollisuuksia. Ja varmasti se sitten näkyy ulospäinkin.
Samat sanat, paitsi, että ei Turussa ja ei naisia.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
girlzilla kirjoitti:
Kyllä siinä mielestäni on selvä korrelaatio, vaikka ehkä huonosti asian ilmaisinkin. Kun tietää oman arvonsa, omaa hyvän terveen itsetunnon, on myös varmasti luotto siihen, että muutkin huomaavat sen. Eli näin tietää, että on sen verran hyvä tyyppi, että ns. "ottajia" löytyy.

Ööh, no, totta. Minä tarkoitinkin lähinnä sitä että maailmassa on runsaasti epäviehättäviä ihmisiä joille ei juuri ottajia löydy. Silti heillä saattaa olla erittäin hyvä itsetunto. Hyvä itsetunto ei siis ole viehättävien yksinoikeus.

No, tuskinpa sinäkään tarkoitit asian noin olevan. Ainakaan ei sopisi sinusta saamaani kuvaan. (ei, en ole saanut sinusta kuvia, vaan you know :) )

Naisten ja miesten välisten suhteiden markkina-arvoteoria on mielenkiintoinen ja paikkansapitävä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JAT kirjoitti:
Ööh, no, totta. Minä tarkoitinkin lähinnä sitä että maailmassa on runsaasti epäviehättäviä ihmisiä joille ei juuri ottajia löydy. Silti heillä saattaa olla erittäin hyvä itsetunto.
Silloin jos on epäviehättävä, riittää, että on kuuluisa jollain tapaa tai vaikutusvaltainen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ted Raikas kirjoitti:
Silloin jos on epäviehättävä, riittää, että on kuuluisa jollain tapaa tai vaikutusvaltainen.

Juu. Monesti miesrotu on aivan varma, että jollain tyypillä on vaan 25-senttinen leka housuissa kun joku söpö kissa sen kainalossa pysyy, vaikka näyttäiskin ihan seinään juosseelta. Vai voisko se kuitenkin olla se mukava ja rehti luonne?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
avatar kirjoitti:
Juu. Monesti miesrotu on aivan varma, että jollain tyypillä on vaan 25-senttinen leka housuissa kun joku söpö kissa sen kainalossa pysyy, vaikka näyttäiskin ihan seinään juosseelta. Vai voisko se kuitenkin olla se mukava ja rehti luonne?

No pakkohan sillä on iso olla - eihän se muuten olisi hyvää naista löytänyt.

Ei vaan. Itse olen täsmälleen avatarin kanssa samaa mieltä tuosta itsetunnosta ja sen korrelaatiosta ihmissuhteisiin (myös ystävyyssuhteisiin).

Silloin kun ihminen (on mies tai nainen) on oma itsensä, tuntee ja tietää mitä ja mikä on sekä vielä pitääkin itsestään, on huomattavasti helpompi tutustua ihmisiin. Silloin ei ota itseään liian vakavasti, eikä stressaa turhista tai näytä kilometrin päähän epätoivoiselta.

Tästähän oman Teoriani (Tm) mukaan johtuu myös se että varatutuilla käy (tai siis kävisi) parempi flaksi.

Ainakin kohdalla toteutui täysin, että kun oikeasti tajusin että kuka ja mikä olen sekä vielä tajusin olevani itseasiassa hyvä tyyppi, löytyi se elämäni mieskin. Ja sen jälkeen on tullut paljon iskuyrityksiä, turhaan. Pajon enemmän kuin aikoinaan sinkkuna ja ennen tuota "suurta heräämistä".
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Ted Raikas kirjoitti:
Silloin jos on epäviehättävä, riittää, että on kuuluisa jollain tapaa tai vaikutusvaltainen.

Aivan. Olennainen osa markkina-arvoteoriaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1Timer kirjoitti:
Miesasiani ovat edelleen Retun peralla.
Minulla taasen ei. Suhteeni miespuolisiin kavereihini on hyvät. Ei mitään riitoja, väärinkäsityksiä, tappeluja samasta naaraasta tai muutakaan.

Miesasiat pyyhkii aivan helvetin hyvin!
 
Viimeksi muokattu:

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkästä aikaa aikuinen mies viekussa, joka puhuu JA pussaa : )
Ei tässä mitään kirkkoja olla vielä varailemassa mutta penteleen hyvältä tuntuu : D
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hah. Eipä olis pitäny tuotakaan ajatella ääneen.. Menihän siinä jokunen tunti siitä kun viimeksi nähtii ennenkun se pommi läjähti takaraivoon..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös