Metallica-keskustelu

  • 705 869
  • 3 722

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno levy

Harmittaa toisaalta, että tuli kuunneltua noita biisejä paskoilla soundeilla youtuben kautta tässä menneinä päivinä. Toisaalta soundeista huolimatta mulle ainakin tuli selväksi että levy on loistava. Pari biisiä, jotka ei meikäläiseen uppoa, eli "The Judas kiss", "The end of a line" ja "Cyanide" jossa tosin se kappaleen väliosa pelastaa kuitenkin aika paljon.

Loput biisit onkin sitten ihan timanttia, erityisesti "That was just your life", "Broken beat & scarred" ja "All nightmare long" menee heittämällä metallican top 20 biiseihin. Pitää kuunnella vielä huomattavasti enemmän ja oikeilla soundeilla, ennen kuin voi sanoa että mihin ne tuolla omalla asteikolla lopullisesti sijoittuu. "Unforgiven III" oli potentiaalinen katastrofi, mutta sekin osoittautui hienoksi kappaleeksi loppujen lopuksi. Hienot sanat eritoten. Äärimmäisen positiivinen yllätys tämä levy kaiken kaikkiaan.

Täällä Oulussa ainakin levykauppa Äx aukaisee ovensa puolilta öin, pitää harkita jos menisi ostoksille kun ei ole töihin menoakaan aamulla.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Nyt se Metallican uusin soi Radio Rockilla, tää eka biisi on kyllä hyvä. Alussa oli Machine Head -vibat ja kertiksessä SOAD-vibaa. Hieno ralli kyllä kertakaikkiaan. (ainakin tähän asti). Huomenna sitten kauppaan hakemaan levyä...

Edit: ja soolo suoraan kuin vuodelta kasi viis tai kasikasi, vaimikäsenytoli...
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Rockilla soitetaan tänään tasatunnein aina uusi Metallica-biisi. Mennään siis levy kokonaan läpi. Tuossa seitsemältä tuli eka biisi ja juuri niin hyvältä kuulosti kuin nämä kommentit ovat antaneet ymmärtää. Ihan mukava työpäivä tulossa kun tässä ehtii melkein koko levyn kuulemaan päivän aikana ja himaan mennessä uusi levy odottaa postiluukussa (ainakin pitäisi olla).
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Juuri tuli radio rockilta Uudelta levyltä End of the Line-nimen biisi. Hemmetti että kuullosti hyvältä. Miksaus kohdallaan, rummut ei särkenyt vaan kuulosti ihan tasapainoiselta. Kyllä kai tämäkin levy on ostettava
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onkos digipack -levy ja ns. normaalilevy sisällöiltään samanlaiset vai onko niissä eri biisejä tms.? Ajattelin tästä lähteä kaupoille ja Anttilassa tuskin myydään muuta kuin normaaleja versioita (eikä Porissa ole enää yhtään kunnon levykauppaa).
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taitaa olla eroa vain kansissa. Ja onkohan digipakissa koodi Mission:Metallica.com sivustolle. Luulisin että digipakkia löytyy anttiloista.
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Suosittelen ostamaan tämän levyn. Itse olen kotiintultuani nyt kuunnellut tätä uutta albumia ja eniten pidän the end of the line kappaleesta. Kappaleet ovat tarpeeksi rosoisia ja äijämeininkiä löytyy! Tämä on juuri sellainen albumi, jonka voi kuvitella soittavansa autossa kun kruisailee kauniina kesäpäivänä.

P.S. Minä ymmärsin myyjän puheista, että pahvisisissa kansissa ja muovisissa olevat levyt ovat täsmälleen samanlaisia? Itse otin tällä kertaa muoviset, sillä edelliset levyni pahvisissa kansissa rispaantuvat hajalle.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pari kertaa läpi kuunnelleena todella tiukka paketti. Metallicaa 80-luvulta jo kuunnelleena menee heti Puppetsin, Justice ja Lightningin jälkeen neloseksi. Black Album(liian poppia) ja Kill em all(vielä raakile) häviää mielestäni tälle kokonaisuudelle. Hienoa! Kyllähän sieltä erottuu muutama kärkikipale tietenkin ja pari vaisumpaa vetoa. Mutta näinhän on liki pitäen kaikkien bändien kaikilla levyilla tyypillistä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
LLLoistava levy! Oma suosikki tällä hetkellä All Nightmare Long. Vaikea uskoa että Metallica ylittää odotukset, mutta nyt näin pääsi käymään. En löydä sitten edes heikkoa hetkeä tästä mutta ehkäpä alkuhuuma aiheuttaa sen :)
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Yllättävän kelvollisia biisejä ovat kirjoittaneet, mutta levy on valitettavasti täysin kuuntelukelvoton. Masterointi on tehty päin vittua: ei minkäänlaista dynamiikkaa. Ylä- ja alapää leikkautuvat kokonaan pois äänikuvasta - jopa niin häiritsevästi, että pätkimisen kuulee täysin selvästi.

En mä tiedä, mua ei haittaa nuo soundit sitten yhtään. Ymmärrän pointtisi ja vähän pohtinut sitä itsekin, että miksi, mutta oikeastaan tykkään tämän äänimaailmasta. Ja ihan puukorva en ole, musiikkia on tullut 5-vuotiaasta saakka sekä soitettua että muuten harrastettua.

Itse levystä mä tykkään. Ensin meinasi tosiaan itkettää ja naurattaa samaan aikaan kun rytmikikkailut alkoi. Ei itse biisimateriaali ole ihan viiden tähden arvoista mun papereissa, mutta ajatus on erittäin kaunis ja neljä tähteä irtoaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Yllättävän kelvollisia biisejä ovat kirjoittaneet, mutta levy on valitettavasti täysin kuuntelukelvoton. Masterointi on tehty päin vittua: ei minkäänlaista dynamiikkaa. Ylä- ja alapää leikkautuvat kokonaan pois äänikuvasta - jopa niin häiritsevästi, että pätkimisen kuulee täysin selvästi. Käsittämätöntä, että Metallica kehtaa laskea myyntiin näin ala-arvoisen tuotteen. En pidä itseäni kultakorvana, mutta ei tätä kerta kaikkiaan pysty kuuntelemaan.

Olen aina ajatellut tällainen liiallinen hifistely tuhoaa kuuntelunautinnon itse aiheesta ja keskitytään epäolennaisuuksiin. Tämä on siis minun mielipide, tiedän kyllä että sinä olet jyrkästi eri mieltä. Mutta, että kuuntelukelvoton?? Hyvinhän tuo toimii, eikä säre ainakaan täällä mitenkään häiritsevästi. Ja minä en todellakaan perusta mistään tuollaisesta tipan vertaa. Riittää kun se stereoista tulee ulos ja soundaa hyvälle. Ja minun levyni soundaa ihan kelvolliselle ja vähän paremmallekin Metallicalle. Ei ole ennen tätä tekstiä tullut mieleen ylä ja alapään leikkaukset tätä levyä kuunnellessa.

Kyseessä on mielestäni todella mainio levy. Kolme ekaa jyräävät kyllä mahtavasti ja itse pidän tuosta sinkustakin. Sanoisin, että ei yhtään heikompaa vetoa levyllä ole, vaan kaikki piisit ovat vähintään kohtuullisia. Ehdottomia suosikkejani ovat: The End Of The Line; Broken, Beat & Scarred; All Nightmare Long ...
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En mä tiedä, mua ei haittaa nuo soundit sitten yhtään. Ymmärrän pointtisi ja vähän pohtinut sitä itsekin, että miksi, mutta oikeastaan tykkään tämän äänimaailmasta. Ja ihan puukorva en ole, musiikkia on tullut 5-vuotiaasta saakka sekä soitettua että muuten harrastettua.

Sama täällä. Vielä pari viikkoa sitten julkaistussa YouTube -versioissa särisi todella pahasti, mutta 320-tason polttolevyssä ja varsinaisessa levyssä ei ongelmaa.

Ei noi soundit maailman parhaat ole, mutta eivät mitenkään erityisen huonotkaan.
Itse levy on timanttia. Jopa liveversiona paskalta kuulostanut Cyanide toimii hyvin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jees, liityn jengiin ja sanon, että yllättävän hyvä levy tämä Death Magnetic. Kerran kuuntelin sen tuossa läpi ja jo ensimmäinen raita "That Was just your life" todisti sen, että tämä hakkaa angerit ja loadit 10-0. Paikka paikoin erittäin hyvää thrashia, heviä ja ihan ok soolojakin lätkitty väliin. Tempo pidetään kyllä kovana, mutta silti bassot ja tanskan miehen rummutkin tulevat hyvin kuuluviin. Miinusta tulee Jamesin laulusta, joka särkee vähän jossain kohdin, mutta eihän Hetfield ikinä mikään Dio ole ollutkaan. "The Judas Kiss" ja paljon etukäteen hehkutettu "Cyanide" ehkä tämän kiekon heikoimmat lenkit mielestäni. Muu osasto on sitten todella hyvää heviä ja olen tyytyväinen levy ostokseeni, tällä kertaa ei Metallica pettänyt!
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tää on ihan saatanan kova levy! paras synttärilahja vaikka tulikin päivän myöhässä:)
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Yllättävän kelvollisia biisejä ovat kirjoittaneet, mutta levy on valitettavasti täysin kuuntelukelvoton. Masterointi on tehty päin vittua: ei minkäänlaista dynamiikkaa. Ylä- ja alapää leikkautuvat kokonaan pois äänikuvasta - jopa niin häiritsevästi, että pätkimisen kuulee täysin selvästi. Käsittämätöntä, että Metallica kehtaa laskea myyntiin näin ala-arvoisen tuotteen. En pidä itseäni kultakorvana, mutta ei tätä kerta kaikkiaan pysty kuuntelemaan.

Samoilla linjoilla.

Sikäli oikein pännii, koska hyviä pläjäyksiä levy pitää sisällään. Toisaalta luin, että vika ei olisikaan masteroinnissa (jolta se kyllä kuulostaa) vaan että homma meni ketuilleen jo aiemmassa vaiheessa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tuossahan tuo pyörii. Soundit ovat kyllä räkäiset, eikä ihan hyvällä tavalla. Mutta ei se kuitenkaan suuremmin häiritse. Vähän samanlainen ongelma oli esim. Foo Fightersin One by One levyllä, jolla joidenkin biisien kohdalla alkaa rätisemään kun mennään "punaiselle". Kuten täälläkin on mainittu, niin kyseessä on tuo amerikkalainen tapa tehdä todella kovaäänisiä levyjä. Kompressoidaan ja kompressoidaan.

Mutta biiseistähän tässä on kyse. Ja ne toimivat ihan hyvin. The Unforgiven 3 on melko lattea ja Suicide & Redemption on pikkasen liian sellainen "ei sitten laitettu tähän lauluja"-tapaus eli dynamiikkaa ei oikein löydy tarpeeksi.

Muutenhan biisit kulkevat siellä Justicen ja Black albumin välimaastossa. Ehkä mukaan mahtuu muutama ylipitkä kappale, mutta yleisellä tasolla mielenkiinto säilyy ihan mukavasti.

Riffejä on aika paljon. Jotkut toimivat, jotkut eivät. Onneksi sieltä on tullut esiin enemmän noita toimivia riffejä.

Kyseessä on paras Metallica levy sitten Black albumin ja jos koukkuja löytyisi lisää - tai ne olisivat parempia - niin Death Magnetic voisi olla jopa parempi levy kuin tuo Black album.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Yllättävän kelvollisia biisejä ovat kirjoittaneet, mutta levy on valitettavasti täysin kuuntelukelvoton. Masterointi on tehty päin vittua: ei minkäänlaista dynamiikkaa. Ylä- ja alapää leikkautuvat kokonaan pois äänikuvasta - jopa niin häiritsevästi, että pätkimisen kuulee täysin selvästi. Käsittämätöntä, että Metallica kehtaa laskea myyntiin näin ala-arvoisen tuotteen. En pidä itseäni kultakorvana, mutta ei tätä kerta kaikkiaan pysty kuuntelemaan.

Tätäkö tarkoitat? Olen samaa mieltä siinä, että masterointi ei täysin ole onnistunut (tai no, onnistunut on varmaan, mutta kuulostaa minun korvaani huonolta). Eipä tuo silti minun mielestä itse biisejä pilaa, sillä en kuulu niihin hifisteihin jotka asettavat äänimaailman kappaleiden edelle.
 

Morgoth

Jäsen
Kyseessä on paras Metallica levy sitten Black albumin ja jos koukkuja löytyisi lisää - tai ne olisivat parempia - niin Death Magnetic voisi olla jopa parempi levy kuin tuo Black album.

Sanoisin, että tämä olisi ihan vitun hyvä levy, jos olisi tehty heti ennen/jälkeen Blackin, mutta Metallica vaelsi yli vuosikymmenen jossakin todella syvällä, niin jotenkin bändin arvioiminen on tosi vaikeaa sen jälkeen.

Tänään hypistelty levyä kädessä ja jollakin tavalla tullut vähän samoja fiilksiä kuin Metallicaan ensi kertaa tutustuessaan joskus 80-luvulla tai tavallaan tuntuu, että bändi olisi 'syntynyt uudestaan' Blackin jälkeisestä ajasta. En odottanut levyltä mitään ja ensimmäistä kuuntelukerta netissä oli pettymys. Non viikon levyä on tullut kuunnellut ja tämä maistuu nyt itseasiassa todella hyvältä. Soundit häiritsi alussa pahasti, mutta...
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Sanoisin, että tämä olisi ihan vitun hyvä levy, jos olisi tehty heti ennen/jälkeen Blackin, mutta Metallica vaelsi yli vuosikymmenen jossakin todella syvällä, niin jotenkin bändin arvioiminen on tosi vaikeaa sen jälkeen.
Tämäkin myös totta. Jotenkin vaan tuntuu että on todella hankalaa lähestyä tätä uutukaista kun mielessä on nuo heikommat yritykset. Kun on muutaman kerran jo pettynyt niin ei enää osaa suhtautua kuin ylikriittisesti.

Tykkään Death Magneticistä mutta se ei silti aiheuta mitään "jeah!" reaktioita, ainakaan vielä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Huh, biisit ovat timanttista kamaa mutta levy edellämainituista syistä lähes kuuntelukelvoton. Jotkut biisit säröllä enemmän, jotkut vain parissa kohtaa. Luulis että Metallican pojillakin on kunnon hifivehkeet himbessä joilla kuunnella levyä ajatuksella, ja tajuta että hyi helvetti... Ja kuka itseään kunnioittava miksaaja/nauhoittaja laittaa tämmöiseen levyyn nimeensä? Missä on levy-yhtiön vastuu? Ei tämä voi kuulostaa kuin kelloradiossa kelvolliselta äänenlaadulta...
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Itsellä ollut levy tehokuuntelussa tämän päivän. Kuuntelin lätyn muutamaan kertaan läpi jo mp3:na mutta pidin paussia ja laitoin kunnolla tulille tänään, kun virallisen CD:n sain.

En tiedä onko alkuhuumaa, mutta voi perkele että potkii. Helvetin vaikea löytää pahaa sanottavaa. Yhtään biisiä en halua skipata, kun laitan levyn soimaan. Intsrumentaali on mielestäni loistava, etenkin rauhallisen kohdan soolo on loistava ja biisin kehittyminen siitä eteenpäin on parhautta. Judas Kiss on myös loistava, kertsi menee aivan kärkisijoille vaikka katselisi kaikkia Metallican biisejä. Loistavia hetkiä löytyy kaikista biiseistä, ehkä vaisummat raidat omasta mielestäni ovat All nightmare long sekä My apocalypse.

St.Angerin kohdalla oli pitkään sellaista epäuskoa, että onko tämä tosiaan näin paska. Taisipa tulla jopa itseään huijattua ja uskotella St.Angerin, pitkäaikaisen suosikkibändin tekeleen, olevan hyvä. Tämän levyn kohdalla ei tarvitse uskotella, menee juuri tällä hetkellä ehdottomasti heti MOP,AJFA:n ja Riden kanssa kärkinelikkoon. Katsotaan mitä aika tekee tämän levyn uudelleen kuunteluarvolle, uskoisin että vain hyvää...
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Tjaa... Ulrich ei vaan osaa ja soittaa kaiken päin vittua, Hetfield on ollut paska solisti sitten Puppetsin, Hammet ja wahwahwhatever ja se basisti soittaa jossain ihme kääpiöasennossa.

Ihan saatanan sama, ensimmäistä kertaa sitten Black-albumin Metallican levy polttaa vaikut korvista pois! En omaa hifi-korvia, enkä laitteita enkä osaa sanoa miksauksesta yhtään mitään, mutta on tämä kovaa kamaa! Soundien osalta osalta mieleen tulevat Garage Incin ykköslevyn coverit.

Yhtäkaikki, tällaista Metallicaa minä olen odottanut yli 15 vuotta. Tämä levy on helvetin hyvä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös