Minä olen tätä teidän metallican/Larsin dissaamista ihmetellyt jo kohta kolme-neljä vuotta. Te täällä toistelette näitä teen mantrojanne siitä, että kuinka Lars on paska rumpali, tai sitä että kuinka taas on menty kaupallisempaan suunta/ei ole blackin voittanutta tms saissea.
Siis mitä vittua ?
Metallica on kuitenkin luonut itselleen sellaisen aseman, missä se voi aika pitkälti tehdä mitä heitä itseään huvittaa. Siis totta helvetissä, nuat alkupään levyt on aivan loistavia kokonaisuuksia, varsinkin justice, puppet ja black.
Mutta tavallaan nämä myöhemmätkin levyt ovat omalla tavallaan helmiä.
Load:lla ja reloadilla oli paljon sellaista matskua, mitä en olisi osannut odottaa metallicalta, mutta onneksi heillä oli pokkaa tehdä ne. Biisit kuten Hero of the day, no leaf cover, die die my darlin ynnä monet muut. Aivan loistavia biisejä. Toki kovasti erilaisia kun esim puppets, mutta mitä sitten ? Mitä väliä sillä on ?
Joku tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Jotkut taas molemmista. Minä ilmeisesti kuulun tuohon viimeiseen.
Sitten taas st anger. mun mielestä metallican yks parhaista levyistä. Komeaa tykitystä alusta loppuun, "ei tartte auttaa"-asenteella. Pojat ilmeisesti pikkusen purkavat omia patoutumiaan tällä levyllä, mikä kuuluu rosoisuudessa, yms keskeneräisyydestä. Mulle tuo levy tuli aivan puskista, mutta iski välittömästi. Huomattavasti nopeammin kuin esim puppets tai justice.
On mulla tässä jargonissa pointtikin. Minkä helvetin takia Metallican pitäis äänittää se samat saatanan puppets tai black tai RTL uudestaan aina ?
Jos on luonut itselleen sellaisen aseman, että voi ottaa taiteellisia vapauksia, niin miksi niitä ei voi ottaa ? Vai pitääkö kunnioittaa jossa peräseinäjoella asuvaa 32 vuotiasta metallicafania, joka omistaa vaan se musiikkimau, mihin mahtiuu metallican kolme ekaa levyä, hiukan maidenia ja motörhead ?
Musta on vaan hienoa, että vielä löytyy bändejä jotka uskaltavat olla se oma itsensä ja tehdä mitä haluavat.
Luojan kiitos led zeppelin ei syntynyt 90-luvulla. Olis teilläkin aihetta kirjottaa tänne, kuinka ne tekee taas jotain tekotaiteellista paskaa, mistä ei ota mitään selvää. Tai että Poncho oli ihan paska rumpali, kun sen fillit ei osunu ihan kohdilleen...
Hankkikaa nyt ihmiset oikeita ongelmia itellenne. Tai kuunnelkaa vaikka Ari Koivusta tai Kristian Meurmania. Ei tuu noita yllätyksiä liikaa.