Kuulostaa ihan perus ”soolokitaristilta”, joka treeneissä myös tiluttelee kitarallaan ihan koko ajan, kun pitäisi esim. keskustella. Sanot, että se soitetaan niin kuin Metallica soittaa sen, jos James soittaa, sinä soitat ja jos Kirk vinguttelee, niin sitten hän soittaa.En tiedä onko oikea ketju mutta katsotaan.
Tarttisin vähän apua. Mulla on parin kämppiksen kanssa bändi. Minä ja yksi kämppiksistäni ollaan kummatkin soitettu kitaraa noin seitsemän kuukauden ajan, ja olemme harjotelleet paljon Metallican kappaleita. Tällä hetkellä tähtäimessä on ollut jo hetken aikaa paljon tunnettu kappale Master of Puppets. Ystäväni harjoitteli Kirkin soolon muutamassa kuukaudessa jäätävällä itsekurilla ja motivaatiolla, ja osaa sen nyt erittäin taitavasti. Itselläni sen sijaan on paljon parempi kestävyys, mitä tässä kappaleessa vaaditaan, laulukyky sekä rytmini on paljon tarkempi ja tiukempi kuin hänen.
Siksi kaikki jäsenet ovat hyväksyneet että otan "Jamesin" roolin rytmikitaristina ja laulajana. Sovimme täten aikaisemmin että teen Jamesin hitaamman soolon kappaleen puolivälissä. Nyt ystäväni ei kuitenkaan suostu harjoittelemaan akustista osuutta, vaan haluaa viedä sooloni sillä argumentilla että hän on "soolokitaristi" joten hän saa tehdä kaikki soolot. Minusta on absurdia tässä vaiheessa vaihtaa kun hänen kestävyytensä takia hänen on soitettava mainriffiä lukuunottamatta voimasointuja 8:es nuottien sijasta. Osaan sitäpaitsi soolon paremmin.
Olisiko mitään apuja tähän tilanteeseen takoa järkeä häneen, vai olenko kenties itse väärässä?
Kyllähän nyt seitsemän kuukauden jälkeen pitää bändillä olla jo kunnon musiikilliset erimielisyydet ja vähintään yhden jäsenen pitää lähteä soolouralle. Silloin voi puhua kovasta bändistä.Kovia poikia ootte soittamaan, jos seitsemän kuukauden kuluttua aloittamisesta ongelma Master of Puppetsin kanssa on se kumpi vetää pienen soolonpätkän. Ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.
Olisiko mitään apuja tähän tilanteeseen takoa järkeä häneen, vai olenko kenties itse väärässä?
Tämähän menee ihan klassista reittiä. Metallicankin ensimmäinen soolokitaristi oli egoistinen kusipää, joten ei muuta kuin kämppikselle kenkää ja uutta matoa koukkuun. Toisen kitaristin kohdalla voi sitten tärpätä jo vähän paremmin.En tiedä onko oikea ketju mutta katsotaan.
Tarttisin vähän apua. Mulla on parin kämppiksen kanssa bändi. Minä ja yksi kämppiksistäni ollaan kummatkin soitettu kitaraa noin seitsemän kuukauden ajan, ja olemme harjotelleet paljon Metallican kappaleita. Tällä hetkellä tähtäimessä on ollut jo hetken aikaa paljon tunnettu kappale Master of Puppets. Ystäväni harjoitteli Kirkin soolon muutamassa kuukaudessa jäätävällä itsekurilla ja motivaatiolla, ja osaa sen nyt erittäin taitavasti. Itselläni sen sijaan on paljon parempi kestävyys, mitä tässä kappaleessa vaaditaan, laulukyky sekä rytmini on paljon tarkempi ja tiukempi kuin hänen.
Siksi kaikki jäsenet ovat hyväksyneet että otan "Jamesin" roolin rytmikitaristina ja laulajana. Sovimme täten aikaisemmin että teen Jamesin hitaamman soolon kappaleen puolivälissä. Nyt ystäväni ei kuitenkaan suostu harjoittelemaan akustista osuutta, vaan haluaa viedä sooloni sillä argumentilla että hän on "soolokitaristi" joten hän saa tehdä kaikki soolot. Minusta on absurdia tässä vaiheessa vaihtaa kun hänen kestävyytensä takia hänen on soitettava mainriffiä lukuunottamatta voimasointuja 8:es nuottien sijasta. Osaan sitäpaitsi soolon paremmin.
Kovia poikia ootte soittamaan, jos seitsemän kuukauden kuluttua aloittamisesta ongelma Master of Puppetsin kanssa on se kumpi vetää pienen soolonpätkän. Ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.
Tässähän on vielä se mahdollisuus että jatkat Metallicalla ja kaveri ottaa MegaDaven tuotannon haltuun. Menee esikuvien mukaan sitten.En tiedä onko oikea ketju mutta katsotaan.
Näin jonkinlaisena asiantuntijana sanon että nämä soolot pitäis nähdä ja kuulla jotta pystyisi antamaan lopullisen tuomion.En tiedä onko oikea ketju mutta katsotaan.
Metallica käynyt esittämässä Elton Johnin kunniaksi Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding -medleyn. Ihan hyvinhän tuo versionsa toimii ja soitto kulkee.
Ennen kuin rupesin Elton Johnia ihan oikeasti kuuntelemaan, niin kyseinen kappale on ollut ensimmäisiä tutustumisia miehen musiikkiin niiden ihan tunnetuimpien hittien ohesta, kun Dream Theaterin A Change of Seasons EP:ltä on samaisen biisin live-esitys tullut tutuksi. Eli toimii vähän raskaampana versiona yleisestikin.
Eiköhän näille luoda oma virallinen myyntikanava sitten kun liput on piirretty. Toki max omakustannehinta jotta trokaaminen ei onnistu, ei sillä että täysin sold out koko viikonloppu olisi.Pystyykö Metallican keikan liput myymään eteenpäin jossain vaiheessa? Vielä ei onnistu muuta kuin epävirallisesti myynti vaikka tori.fi:ssä. Jostain kuullut että liput pystyy luovuttamaan vasta konserttiviikolla? Tosin jotkut väittävät että ei onnistu silloinkaan että lippujen myyjän pitää olla portilla mukana että lipuilla pääsee sisään?
Rammsteinin viimekesäisen stadionkonsertin yhteydessä katsottiin kaikilta lipun lisäksi myös henkilöllisyystodistus. En uskonut ennakkoon, mutta näin kävi.Tosin tällä varmaankaan ole mitään väliä, vielä ei ole koskaan joutunut missään todistamaan olevansa sama henkilö jolle liput kirjoitettu.
Eikö Fansalen kautta onnistu?Pystyykö Metallican keikan liput myymään eteenpäin jossain vaiheessa? Vielä ei onnistu muuta kuin epävirallisesti myynti vaikka tori.fi:ssä. Jostain kuullut että liput pystyy luovuttamaan vasta konserttiviikolla? Tosin jotkut väittävät että ei onnistu silloinkaan että lippujen myyjän pitää olla portilla mukana että lipuilla pääsee sisään?
Vasta konserttiviikolla. Silloinkim vain normaalit liput voi myydä Fansalessa. Kalliita erikoislippuja ei voi myydä virallisesti jälkikäteen missään.Eikö Fansalen kautta onnistu?
Mä olen ymmärtänyt että lipuissa ei ole nimiä. Siirto muille onnistuu kesäkuun alussaEiköhän näille luoda oma virallinen myyntikanava sitten kun liput on piirretty. Toki max omakustannehinta jotta trokaaminen ei onnistu, ei sillä että täysin sold out koko viikonloppu olisi.
Lipuissa ymmärtääkseni on nimet jonka muuttaminen menee virallisen kanavan kautta. Tosin tällä varmaankaan ole mitään väliä, vielä ei ole koskaan joutunut missään todistamaan olevansa sama henkilö jolle liput kirjoitettu.
Onko kellään tietoa Stadikan keikkojen aikatauluista? Löysin tiedon, että portit avataan klo 16. Lähinnä kiinnostaa mihin aikaan arvioidusti keikka loppuu sunnuntaina, jotta voi suunnitella himaan pääsyä.
setlist.fm mukaan tällä kiertueella keikat ovat keskimäärin alkaneet 5 tuntia ja 12 minuuttia ovien jälkeen, ja kestäneet 2 tuntia ja 5 minuuttia. Tällöin keikka alkaisi 21.12, ja loppuisi 23.17. Todennäköisesti juuri sitä varten että saataisiin viimeiset muutamat kappaleet pimeän, tai ainakin hämärän aikaan.Onko kellään tietoa Stadikan keikkojen aikatauluista? Löysin tiedon, että portit avataan klo 16. Lähinnä kiinnostaa mihin aikaan arvioidusti keikka loppuu sunnuntaina, jotta voi suunnitella himaan pääsyä.