Metallica-keskustelu

  • 705 890
  • 3 722

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ballaadiseen? Wasting love ja... (no ei jatketa kuitenkaan tästä. Maidenin ykkösballadi löytyy Di'annon levyttämänä. )
No sanotaankin ennemminkin ehkä melodiseen suuntaan. Siihen josta Maiden tunnetaan nykyään. Di'annon aikanahan se oli enemmän punkvaikutteista vielä. Bändillä on monenlaisia faneja.

Knower ehkä tuossa kiteyttikin tämän Metallica-jutun kokonaisuudessaan. Bändi ja yleisö löysivät kymmeniä vuosia sitten toisensa, kumpikin on muuttunut ja vanhentunut. Vaikea saada enää vanhoja aikoja takaisin kummankaan.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
edit. Tulikin tuosta mieleen, että jotainhan biisistä kertoo jo se, että toisen säkeistön jälkeen löytyy n. 15 kpl eri mittaista riffiä/kokonaisuutta/vaihtoa.

Tuota palapelileikkiähän se oli koko St. Anger. Ei hjuva. Cyanide ja tämä uusi tuntuvat jatkavan samaa linjaa hieman parannetuin soundein.

Itku tulee, kun vertailee uusien biisien ja Breadfanin "tiukkuutta".
 

Lihahopliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jumalauta mitä itkua, imekää undulaattia ja kuunnelkaa parempia orkestereita! Tuo "ihan paskaa, ekat levyt oli ihqui" on jo niin kulunut juttu, että joka siitä inisee niin ei tajua mistään mitään. Kaikille näille pekkaperushevareille voisin vielä sanoa, että teeppä ite levyllinen tai pari musiikkia ja oottele siinä sit vaikka 10 vuotta. Ei kuule sinunkaan smokeonthewatercoverit kuulosta enää samalta ja toisekseen sua ei enää huvita toistaa ittees.

Lässynlää. Se että Metallica ei enää vaan osaa, ei tee mitään universaalia totuutta. Esim Megadethin ja Testamentin uusimmat levyt potkivat yhä kasseille vaikka bändit ovat vanhoja kuin taivas ja molemmilla on ns legendaarinen menneisyys.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Lässynlää. Se että Metallica ei enää vaan osaa, ei tee mitään universaalia totuutta. Esim Megadethin ja Testamentin uusimmat levyt potkivat yhä kasseille vaikka bändit ovat vanhoja kuin taivas ja molemmilla on ns legendaarinen menneisyys.

Sanoisin silti tästä niin, että vaikka kovia bändejä Megadeth ja Testament ovatkin, niiden odotusarvot ovat eri tasolla kuin Metallicalla. Ainakin itselläni ja lähipiirillä. Vähän niin kuin, että kun Megadethilla tai Testamentilla on tulossa uusi levy ja jos se toimii, yllätytään positiivisesti. Jos se ei toimi, kohautetaan vain vähän hartioita. Metallicalla taas odotusarvo on ihan lähtökohtaisesti katossa ja oikeastaan ainoa mahdollinen vaihtoehto on pettymys joka tapauksessa. "Ihan jees, mutta jää kyllä kauaksi siitä ja siitä...".

On se "Rust in Peace" ihan eri tasolla vielä kuin kohtuullisen pätevä "United Abominations".
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Tuota palapelileikkiähän se oli koko St. Anger. Ei hjuva. Cyanide ja tämä uusi tuntuvat jatkavan samaa linjaa hieman parannetuin soundein.

Itku tulee, kun vertailee uusien biisien ja Breadfanin "tiukkuutta".

Senkun vertailet breadfania, ei ole edes orkesterin oma biisi. Itse kuuntelin tuossa aamupäivällä uuden biisin ns. "tuoreella korvalla" ja voin sanoa että pidän joka kuuntelulla enemmän ja enemmän.Minua ei kiinnosta soundit, laten rumputaidot tahi kirkan wahit,kunhan tzipale kuullostaa hyvälle ja tämähän kuullostaa.Ei sillä, levyhän voi olla kokonaisuutena ihan paska. Tosin St.anger oli niin veristä ripulivelliä että vastaava rimanalitusta en enää hyväksyisi...
 

Lihahopliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sanoisin silti tästä niin, että vaikka kovia bändejä Megadeth ja Testament ovatkin, niiden odotusarvot ovat eri tasolla kuin Metallicalla.

Kyllä Metallica on niitä odotusarvoja niin aktiivisesti laskenut viimeiset 17 vuotta etten minä ainakaan ketään tunne joka odottaisi enää ihmeitä ko. orkesterilta. Tokihan ne ihmiset jotka fanittavat bändiä, eivätkä sen tekemää musiikkia, puolustelevat vaikka Metallica purkittaisi 80 minuutin rumpusoolon.

Eivätkä tässäkään tapauksessa ne odotusarvot poista sitä faktaa, että eivät nämä biisit myisi yhtään mikäli ne purkittaisi joku vähemmän tunnettu orkesteri.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Senkun vertailet breadfania, ei ole edes orkesterin oma biisi.
Minä se taisin nostaa Breadfanin esiin ja vain soundien puolesta. Itse asiassa noilla cover-levyillä on viimeksi ollut soundit kohdallaan Blackin jälkeen (juu tiedän, Breadfan äänitetty ennen Blackia). Loadeissa tietynlainen paksuus löi jo yli.
Minua ei kiinnosta soundit, laten rumputaidot tahi kirkan wahit,kunhan tzipale kuullostaa hyvälle ja tämähän kuullostaa.
Mielenkiintoista. Se kokonaisen biisin joltain kuulostaminen kuitenkin rakentuu yksittäisistä tekijöistä ja niiden yhteispelistä. Kokonaisuus on osiensa summa. Tässä kipaleessa olisi selvästi aineksia johonkin, mutta se kompastuu melko yksinkertaisiin yksittäisiin tekijöihin. Huolestuttavaa on se, että todennäköisesti nuo soundit tulevat tuollaisinaan koko levylle.
 
Viimeksi muokattu:

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Kyllä Metallica on niitä odotusarvoja niin aktiivisesti laskenut viimeiset 17 vuotta etten minä ainakaan ketään tunne joka odottaisi enää ihmeitä ko. orkesterilta. Tokihan ne ihmiset jotka fanittavat bändiä, eivätkä sen tekemää musiikkia, puolustelevat vaikka Metallica purkittaisi 80 minuutin rumpusoolon.

Eivätkä tässäkään tapauksessa ne odotusarvot poista sitä faktaa, että eivät nämä biisit myisi yhtään mikäli ne purkittaisi joku vähemmän tunnettu orkesteri.

Tämä postaus nyt ei varsinaisesti liity Metallicaan mutta menköön...Nimittäin onhan tuo sinun näkökantasi ihan sitä itseään. Vaikka sinä et pitäisi Metallican uudesta tuotannosta tarkoittaako se että se on kaikkien muidenkin mielestä skeidaa ja muut eivät siitä saisi pitää? Onko se vaan bändin fanittamista jos pitää esim. Load:sta tai tästä uudestä biisistä. Itse kuulun siihen joukkoon, joka pitää Loadista, mutta ReLoad ja St.Anger on aika heikkoja vetoja.

Ja usko tai älä, minä osaan kuunnella biisiä ilman että mietin kuka sen takana on.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Minä se taisin nostaa Breadfanin esiin ja vain soundien puolesta. Itse asiassa noilla cover-levyillä on viimeksi ollut soundit kohdallaan Blackin jälkeen (juu tiedän, Breadfan äänitetty ennen Blackia). Loudeissa tietynlainen paksuus löi jo yli.Mielenkiintoista. Se kokonaisen biisin joltain kuulostaminen kuitenkin rakentuu yksittäisistä tekijöistä ja niiden yhteispelistä. Kokonaisuus on osiensa summa. Tässä kipaleessa olisi selvästi aineksia johonkin, mutta se kompastuu melko yksinkertaisiin yksittäisiin tekijöihin. Huolestuttavaa on se, että todennäköisesti nuo soundit tulevat tuollaisinaan koko levylle.


Kyllähän se on totta, että pitemmänpäälle heikot soundit alkavat ärsyttämään. Malliesimerkkinä St.Anger. Tässä uudessakin vedossa on jotenkin omituisen korkealle miksatut rummut ja lisäksi välillä tuntuu että biisi on äänitettu liian kovalla ja soundit meinaa särkyä.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Soundeista

Latasin aamulla iTunesin kaupasta virallisen version ja ei mua ainakaan mitkään miksaukset tms häiritse. Vissiin pitäisi häiritä koska olen soittanut rumpuja about 5 vuotta joskus menneisyydessä. Oikea versio kuulokkeilla vs youtube versio läppäristä = yö vs päivä.

Veikkaanpa että jos tämä kappale ja esimerkiksi one vaihtaisivat paikkaa keskenään, niin samat jannut itkisivät täällä että miten uusi biisi ei kuulosta yhtä hyvältä kuin esimerkiksi justicelta löytyvä the day that never comes. Toisaalta jos tätillä olis munat niin se olisi maitoauto tai jotain.

Itse ainakin odotan levyä yhtä innokkaasti kuin tähänkin asti, molemmat biisit olleet positiivisia ylläreitä itselleni, tosin edellisen levyn jälkeen ei voi paljon muuta odottaakaan kuin parempaa.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Senkun vertailet breadfania, ei ole edes orkesterin oma biisi.

Missäköhän kohtaa väitin Breadfania Metallican omaksi biisiksi? Kyse oli siitä miltä nuo biisit kuulostavat.

Joonatan kirjoitti:
Veikkaanpa että jos tämä kappale ja esimerkiksi one vaihtaisivat paikkaa keskenään, niin samat jannut itkisivät täällä että miten uusi biisi ei kuulosta yhtä hyvältä kuin esimerkiksi justicelta löytyvä the day that never comes. Toisaalta jos tätillä olis munat niin se olisi maitoauto tai jotain.

Ööh, mitä sä horiset? Vertailet ihan tosissaan Onea ja tätä? Justicella raastaisi melko pahasti korvia ko. muotopuoli biisi.

Okei, kun niin moni hampaat irvessä väittää, että tämä on hyvä, niin uskottavahan se on. Olen vain vanhuuttani tullut kuuroksi, enkä kuule kaikkia niitä taajuuksia, jotka lopulta saavat aikaan tämän biisin mahtavuuden.

Toisaalta tämän siitä saa, kun alkaa makuasioista vääntelemään.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Missäköhän kohtaa väitin Breadfania Metallican omaksi biisiksi? Kyse oli siitä miltä nuo biisit kuulostavat.



Ööh, mitä sä horiset? Vertailet ihan tosissaan Onea ja tätä? Justicella raastaisi melko pahasti korvia ko. muotopuoli biisi.

Okei, kun niin moni hampaat irvessä väittää, että tämä on hyvä, niin uskottavahan se on. Olen vain vanhuuttani tullut kuuroksi, enkä kuule kaikkia niitä taajuuksia, jotka lopulta saavat aikaan tämän biisin mahtavuuden.

Toisaalta tämän siitä saa, kun alkaa makuasioista vääntelemään.

Ei täällä kukaan kenenkään suuhun yritä laittaa, että tämä olisi hyvä. Jos et tykkää niin et tykkää, mutta antakaa niiden tykätä jotka tykkää :D

Sori Breadfan avautumisesta, en hiffanu sun pointtia tossa aiemmassa postauksessa
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Ehkä toiset ovat avoimempia eivätkä tuomitse heti ensimmäisen kuuntelukerran/kertojen jälkeen. Eivät kaikki neljän ensimmäisen biisitkään avautuneet ainakaan minulle heti.

Mielipide pitää jokaisella olla. Hyvä vaan, että syntyy keskustelua, mutta minusta on hölmöä, että koska Metallica mielletään "maailman parhaaksi metalli/trash/heavy-metal bändiksi", sen 4 ensimmäistä levyä ovat yhtä pyhiä kuin muslimeille Allah. Niitä ei voi ylittää. Jos ei yritetä ylittää niin haukutaan että ei yritetä enää vanhaa raastavaa menoa, mutta sitten kun kun yritetään palata takaisin siihen mistä kaikki alkoi ja otetaan vaikutteitam niin yritys teilataan heti ensimmäisen julkaistun biisin jälkeen. "Varmaan se loppulevykin on ihan paska kun tää the day that never comes on näin huono. ne vaan rahastaa."

Myös itse pidän kappaleesta kun, sitä on nyt soittanut peräkanaa tässä tän päivän aikana. Heh, aikoinaan kun kuuntelin ekan kerran sex pistolsia, ajattelin että mitä kuraa tämä on, mutta lopulta aloin pitämään myös sex pistolsista ja punkista. vähitellen koko punkskene avautui minulle. Uskon että tämän uuden levyn kanssa käy samoin (mielestäni myös Musen Black Holes And Revelations on tällainen levy, joka ei ekalla kuuntelukerralla ollut kummoinen, mutta lopulta olin aivan myyty).

Hieman sekava viesti, mutta niin on myös kirjoittaja.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuo ylläoleva The Day That Never Comes oli kyllä ääretön pettymys, pakko kai se on myöntää vihdoinkin että Black Album jäi viimeiseksi kunnon levyksi.

Kaikkein suurin pettymys on rummut, missä vitussa on Lars ja vihainen tuplabassopoljenta yhdistettynä melodiseen kitaraan, tuo biisi kuulosti todella valjulta ja lopun yritys olla vihainen oli kuin joku eri biiseistä copy & pastetty tilkkutäkki joka ei missään vaiheessa nivoutunut kunnon menoksi.

Ääretön pettymys.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Karskeaat heavyuroot kinaavat kuin hiekkalaatikolla.

Ihan ok biisi oli ja levy tulee varmasti ostettua. Yksinkertaista. Ja jos ei pidä niin ei pidä kuunnella.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Metallica on kyllä hassu bändi. Alku oli neroutta. Load meni vielä uudistumisen nimissä. Kuraakin on paljon joukossa. ReLoad on muutamasta kovasta hetkestä huolimatta surkea. St.Anger on vieläkin sellainen outolintu ettei mitn järkeä. Soundit oli hassut muttei niin kamalat kuin suurin osa sanoo. Huom! Äskeinen oli mielipide, ei jumalainen totuus, eli älkää iniskö. Eniten vitutti se että koko levy oli niin "tukossa", se ei lähtenyt lentoon missään vaiheessa. Olihan se rankkaa ja sillain mutta jotenkin tukossa. Osa Jamesin lauluista kuulosti siltä kuin miestä ei olisi kiinnostanut. Sanoitukset olivat niin ajan kuvaa kuin vaan voi, mikä voi tulkita hyväksi tai huonoksi asiaksi.Ja miksi levyn pitää kestää niin helvetin kauan? Kolmannes levystä pois ja vokaalit uusiksi niin levy olisi aika loistava. Kyllä, jopa noilla soundeilla. Esim. Frantic on jo nyt aivan pirun kova viisu. Vokaalit vaan kaipaisi kiukkua enemmän. Muuten se edustaa minulle Metallican parhaita biisejä.

Uusi levy pelottaa ihan vitusti. Todennäköisesti sen ongelmat ovat samat kuin edellisellä. Omituisuus ja mammuttitauti. Ja pikkaisen raiskaukseen vihjaavat biisit. Onko se selvinpäin oleminen noin ankeaa ettei kynäkään enää oikein toimi? Toivotaan parasta. Haluaa vielä kuulla uutta ja kovaa Metallicaa!
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Kovat väännöt, jatkakaa vaan. Ei taida toista bändiä ole joka herättää näin paljon keskustelua? Hyvä biisihän toi oli, pari kohtaa olisin ite säveltänyt toisin, pari maagista riffiä kyllä. Lars olisi voinut keksiä tuolle lopun nopealle osalle jotain muutakin kuin samaa komppia koko ajan, tuplabasaria vaikka, kun sitä kuitenkin levyllä tulee muutenkin olemaan. Tästä on hyvä jatkaa!
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kolmannes levystä pois ja vokaalit uusiksi niin levy olisi aika loistava. Kyllä, jopa noilla soundeilla.
Jeps, samaa mieltä. Samahan se oli jo Loadin aikoihin, sen sijaan että jätkät olisivat tehneet yhden 55-minuuttisen tosi kovan levyn, tehtiinkin kaksi yli 70-minuuttista ja laatu valui samalla hiekkaan. Tuntuu että kukaan ei ole osannut painaa jarrua ja keskittyä helmien hiomiseen viime vuosien aikana, kaikki tehdään jotenkin överiksi - mammuttitauti siis.

Uuden levyn suhteen olen ollut toiveikas juuri sen takia että Rick Rubin tuottaa, ja se mies on ainakin ennen osannut poimia olennaisen esille. Käsittääkseni Rubin oli esim aika vahvasti osallisena Danzigin kolmen ekan levyn teossa. Valitettavasti tuon uuden biisin loppu viittaa kyllä siihen että levylle on taas ängetty satoja riffejä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tämä uusimmainen kuulostaa parin kuuntelun jälkeen oikeinkin hyvältä, ehdottomasti parasta mitä Metallicalta on tullut pitkään aikaan. Onhan Metallicalta välillä aikamoista kuraa pukannut ulos mutta tuntuu että heidän tekemisiinsä suhtaudutaan nykyisin vähän liiankin kriittisesti ihan periaatteesta, ja murskataan heti ihan täyspaskaksi kaikki mitä heiltä tulee kun "se ei ole yhtä hyvää kuin ne 80-luvun huipputuotokset". Kyllä Metallicalta on tullut sellaistakin joka olisi saanut ihan yhtä hyvin jäädä julkaisematta, mutta minusta bändi on nyt ehdottomasti menossa taas oikeaan suuntaan. Aika positiivisin mielin odotan uutukaista levyä.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minusta tämä uusimmainen kuulostaa parin kuuntelun jälkeen oikeinkin hyvältä...
Minusta tämä kuulostaa muuan kymmenen kuuntelun jälkeen to-del-la hyvältä... nuo "maistiaiset" nousevat Metallican sivuilla nousevat samalla myös aivan uuteen arvoon.

Luvattiin paluuta 80-luvun henkeen ja sitä myös saatiin. Kitaraharmoniat, riffit, monisäikeiset kappalerakenteet (vrt. AJFA, joka on yks (pirun hieno) tilkkutäkki, etten sanois).

Asiasta viidenteen, tämmönen löytyi eemailista:
Metallica Fans,


My name is Benjamin. I work in fan support for Mission:Metallica.

I am sorry for the bulk e-mail, but we've heard from quite a few of you regarding the sound quality on the single release of "The Day That Never Comes."

The source of the problem, as you might imagine, goes all the way back to the creation of the track from master - but this is not how it will sound on the album.

We've identified the source of the problem to prevent it in any subsequent singles released in advance of September 12.

If we can have another one put together and sent out prior to that date, there may be a higher-quality release of "The Day That Never Comes" made available, but I can't guarantee it at this time.


Thank you,

Benjamin
MISSION:METALLICA Fan Support
 

Schadowan

Jäsen
joo-o....

Joo, alku oli One/Fade to black ILMAN mitään koukkua whatsoever, sitten vähän unforgiven kakkosta kertsiin, sitten aivan turhia välikohtia 10 minuuttia ja loppusekunneilla tuollainen 4 sekuntia kestävä St.anger rutistus. Ei mitään punaista lankaa koko biisissä. Ei oikeen jääny minkäänlaista fiilistä koko kipaleesta, ihan hirveän keskiverto kaikin puolin, vaikka kuinka yrittää kuunnella positiivisella mielellä.

Mutta eihän tämä biisi tai uusi levy muuta sitä, että Metallica on yksi kaikkien aikojen parhaista bändeistä ja varmasti menen taas katsomaan bändiä livenä kun he tänne taas saapuvat.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja kun AC DC tekee uuden biisin (kopion kaikista vanhoista) niin se on ihan vitun kova juttu.

Tosin kaikille koville teineille on tarjolla ihan hyvää musaakkia kuten vaikka äärikova BULLET FOR MY VALENTINE. Hyvä vaihtoehto tylsälle Metallicalle.

Itse olin Metallican ekan levyn aikoihin 15 vuotias ja täynnä kiukkuista tarmoa. Sen jälkeen kasvettiin musiikin mukana ja tuli lukemattomia muita bändejä. Heavy oli rautaa 80-luvulla kun vartuttiin teineistä nuoriksi aikuisiksi. Siitä on nyt 25 vuotta ja nyt kokoonpano tekee uuden albumin. En voi tuomita.

Kuka palstalaisista on kasvanut tuon ajan Metallican mukana sen alkulähteiltä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös