On pakko puuttua dialogiin tukemalla Flyingbirdin näkemystä, mutta samalla asiallisesti kysyen KKtigiltä: Kerro nyt että mikä se maaginen markkinointikikka on jolla se väki saadaan katsomoon näinä aikoina? Ja jos et pysty vastaamaan kuin että "ei ole minun asia" jne., niin unohda koko juttu.
En vastaa Tigin puolesta, mutta koitan vastata mikkeliläiskatsojan puolesta. Sinulle on kyllä nämä asiat kerrottu moneen kertaan, mutta syystä tai toisesta jo seuraavana päivänä olet ne unohtanut ja vänkäät samaa asiaa.
- Jotta Jukurit jonain päivänä pystyisi pelaamaan liigaa,
siihen tarvitaan koko seutukunta taakse, muutoin se ei voi olla taloudellisesti järkevää.
Mainetta on yksinkertaisesti saatava vielä paremmaksi Mikkelissä ja sotkut siivottava.
Puhuit aiemmin siitä Jukurijohdon valitsemasta hyssyttelylinjasta, ja että se onkin toiminut. Olen eri mieltä (yllätys), urheilullinen menestys ja hieno joukkue ovat taanneet työrauhan toimistollekin. Kuitenkin nämä solmut ovat edelleen siellä ja ne on ensi tilassa kauden jälkeen avattava. Markkinointiin tarvitaan oikea lätkäammattilainen, joka ei tule esimerkiksi Rinta-Joupilta. Johdon on kaivettava luurangot kaapistaan, esimerkiksi hallimaksut, maksettava ne ja toimittava jatkossa vastuullisesti joka taholla. Ei piikkejä auki sinne tänne, ei turhia lupauksia ja asioiden hoito joka sidosryhmään tip top. Mikäli Lipiäinen & Toivakka jatkavat, heidänkin on tarkasteltava omaa toimintaansa. Kokonaisuutena hyvä toiminta mitä Jukurit on tehnyt viime vuosina saattaisi jollain toisella paikkakunnalla jo riittää. Mikkelissä se ei ikävä kyllä oikein riitä. Täällä tarvitaan koko paketti viimeistä piirtoa myöten huippuiskuun, niin sen jälkeen me mahdollisesti pystymme liigaan menemään. Toki jos Toivakka kauden jälkeen voitettu Mestismestaruus taskussa ilmoittaa alle 1500 runkosarjakeskiarvon kanssa, että lähdetään liigaan, niin valtavat pahoittelut etukäteen ja kolme anteeksipyyntöä. En voi kuvitella kuinka se olisi mahdollista, mutta toisaalta mikäpä näinä saunaseurapäivinä nyt enää niin yllättävää on.
Kannattajatoiminta on tärkeää, ja siihen olisi jollain ilveellä saatava uutta verta. Ketään ei tietenkään sinne voi ruveta ostamaan, koska erityisesti sen lajin taitajien motivaatio täytyy tulla sydämestä, ei rahasta. Mikkelissä ei vaan tunnu löytyvän nuoria, jotka olisivat halukkaat eturiviin siirtymään ja kantamaan enemmän vastuuta. Näin ollen se jää koko ajan vanhojen sotaratsujen harteille ja hekin kuluvat koko ajan enemmän. Itse olen siellä ollut, antanut vuoden elämästäni täydellisesti siihen toimintaan. Onko se paljon vai vähän? No ainakin se on enemmän kuin sulla paraspelaaja. Mitäpä jos nyt kaikkien neuvojen jälkeen astut laivaan ensi kaudeksi ja alat johtamaan edestä.