Kuka ehtii kertoa mihin seuraan Wacklin päätyy, ennen kuin se jostain tuutista julkaistaan. En pitäisi erityisen mahdottomana, etteikö pelaisi Mestistä tällä kaudella. Ei tuntunut Itukan jutun mukaan pitävän itsekään...
Tänään siis siirtoraja(?), onko huhuja? Liikkuuko tänään ketään? Tuleeko merkittäviä vahvistuksia?
Jep Liigasta olin tietoinen, mutta olen ollut käsityksessä, että se ei Mestikseen vaikuta.´Olympiaturnauksen takia siirtoaika muutettiin kaksi viikkoa normaalia myöhemmäksi, siirtoja voi siis tehdä koko helmikuun ajan maaliskuun alkuun asti.
Vaatii vastauksen: Miksi siirtotakaraja on siirretty helmi-maaliskuun taitteeseen? - Kiekkoareena
Näin siis ainakin Liigassa...
Mestiksessä kuten ennenkin 15.2 ja liigassa olympialaisten takia helmikuun lopussa SM-liigan siirtoraja on tänä keväänä poikkeuksellisen myöhään – ”Voi tulla aika villiä toimintaa” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Jep Liigasta olin tietoinen, mutta olen ollut käsityksessä, että se ei Mestikseen vaikuta.´
Käsittääkseni voi, sillä eihän tuo raja yleensäkään rajoita pois päin menevää liikennettä. Kyllähän esim KHLn siirtoraja ollut jo ajat sitten, kuitenkin siirtoja muihin sarjoihin on tullut. Kummalta tuntuisi jos Mestiksestä ei pääse siirtorajan jälkeen pois.Mestiksen siirtoraja umpeutuu tänään vuorokauden vaihtuessa. Se on varma tieto.
Mutta. Jos Liigajoukkue lainaa pelaajan X Mestikseen loppukaudeksi, voiko se nostaa sen vielä takaisin (lopullisesti) Liigan puolelle, kun Liigassa siirtoaikaa kuitenkin vielä on?
Jos Liigajoukkue lainaa pelaajan X Mestikseen loppukaudeksi, voiko se nostaa sen vielä takaisin (lopullisesti) Liigan puolelle, kun Liigassa siirtoaikaa kuitenkin vielä on?
Näin on asian laita tänä vuonna.Minun tietooni homma menee niin, että Mestis-joukkueen käytettävissä olevat pelaajat on kiveen kirjoitettu puolenyön jälkeen, mutta Liiga-nostoja voidaan tehdä vielä maaliskuun alkuun asti.
Oikeassa olet, liiton säännöissä kaudelle 2017-2018 on kirjattu siirtorajan päättymispäiväksi 15.2 klo 23.59.59
Leijonat - Finhockey - Kilpailusäännöt 2017-2018
Ei jatku, vaan tänään keskiyöllä päättyy.Samassa myös lukee:
KHL:n, Liigan, Mestiksen ja Nuorten SM-liigan välisestä pelaajaliikenteestä päättää kausittain liittohallitus. Alla oleva koskee näiden sarjojen välistä liikennettä vain jos liittohallitus ei ole muuta päättänyt.
Itse sanoisin, että Mestiksenkin siirtoraja jatkuisi tämänkin päivän jälkeen.
Ei jatku, vaan tänään keskiyöllä päättyy.
Ns. seurasta saatujen lähipiirin tietojen mukaan, noin niin kuin leikkisästi sanoen. Ainakin Iisalmessa on etsitty kissojen ja koirien kanssa puolustajaa joukkueeseen, mutta aika loppuu kesken, eikä ole oikein pelaajiakaan tarjolla. Liigan siirtoraja loppuu olympialaisten takia vasta helmikuun lopussa, joten osa mahdollisista liigatason pelureista odottelee vielä sinne asti.Mistä tämä tieto?
Päästäsköhän vihdoin LeKistäkin eroon? Hyvää draivi niin IPKlla, Hermeksellä ja RoKillakin ja jos nyt pitäisi ennustaa, niin LeKi löytyy karsintaviivan alta. Tervetuloa JHTlle vaikka, jos onnistuisitte LeKin kohtaamaan ja pudottamaan.Yep näin on. Ainoastaan sellainen pelaaja jolla on Mestis-sopimuksessaan liigapykälä voi siirtyä keskiyön jälkeen Liigaan. Kaikkien muiden osalta siirrot on ohi tämän päivän jälkeen. Mielenkiintoista on nähdä esim. LeKin huominen kokoonpano.
Viime kaudella LeKi teki sopimuksen Niclas Luceniuksen kanssa 18.2 ja eikös siinä ollut jotain kränää, että siirtoraja oli mennyt kiinni ennen sopimuksen julkaisua? Eli sopimuksesta ei ole pakko ilmoittaa tänään muulle kuin liitolle, eli julkistaa ei tarvitse(?)Ja siinä vielä faktaa aiheesta: Mestis - Siirtoaika umpeutuu - lisätietoa pelaajasiirtosäännöistä loppukauden osalta
Kun tuo on nuorten pelaajien lista, niin onko siinä joku ikäraja, eikait jotain Jussi Nättistä voi laittaa nuorten pelaajien listalle? Mitenkäs toi Nättisen homma muutenkin, kun pelannut alle viisi peliä?
Tämä olisikin oikea pommi, jos Kaarlehto palaisi SaPKo paitaan. No ei varmaan tule tapahtumaan kuitenkaan.