Meille tulee vauva!

• 467 312
  • 2 180

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Täällä 6kk täynnä. Mitat neuvolassa mitattuna 71cm ja 8320g. Paino/pituus käyrällä -7, et ihan on pitkä ja sopusuhtainen poika, vaikka moni on alusta asti isoksi sanonut ;) Hyvin kasvaa ja kehittyy, kohta ei enää pysy perässä, sen verran alkaa menohaluja olemaan. Täytyy kyllä sanoa, että mahtavaa aikaa on ollut ensimmäiset 6kk, ja toivon sen olevan mahtavaa myös tästä eteenpäinkin.

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Kysymys:
Miten toimia naisen kanssa, joka selvästi haluaa, että raskaus keskeytetään? Sanonko,"aivan sama", sanonko "abortti", vai sanonko, että "kyllä tääkin siedetään"? Ei tää ainakaan helppoo ole.

Huh huh! Oletpas kusessa. Mä olen aborttia vastaan henkeen ja vereen jos lapsen pito ja kunnollinen kasvatus on edes teoriassa mahdollista. Mutta mutta, tämä alkaa olemaan jo siinä kiikun kaakun paikalla. Nainen ei halua vielä toista lasta, ja olla siitä käytännössä yksin vastuussa kun mies reissuhommissa. Sanoisin että järki sanoo että abortti, mutta sydän sanoo että antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokaisella on oikeus elämään.. Heitit kyllä todella pahan perjantai illan päätteeksi...

Mä en ehkä uskaltaisi jättää lastani naisen hoiviin (vaikka onkin lapsen äiti) joka ei lasta halua, mutta kun yksi lapsi on jo ja sen kanssa on skulannut niin kyllä se toinenkin siinä varmasti menee ja mieli muuttuu kun raskaus etenee ja lapsi oikeasti syntyy..

Summa summarum: Pitäisin lapsen.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys:
Miten toimia naisen kanssa, joka selvästi haluaa, että raskaus keskeytetään? Sanonko,"aivan sama", sanonko "abortti", vai sanonko, että "kyllä tääkin siedetään"? Ei tää ainakaan helppoo ole.

Oma kantani aborttiin on jokseenkin ristiriitainen, koska periaatteessa olen sitä mieltä, että jos avo-/avioliitossa ollaan ja raskaaksi "onnistutaan" hankkiutumaan, lapsi tulisi pitää. Toisaalta, on olemassa olosuhteita, mihin lapsen on joskus parempi olla syntymättä. Elämässä tulee myös hetkiä, jotka syystä tai toisesta ovat toiselle tai molemmille vanhemmille huonoja uuden lapsen syntymiseen. Joten vaikka periaatteessa olen sitä mieltä, että lapsi pitäisi pitää, käytännössä ymmärrän, että elämässä tulee eteen kaikenlaista, mitkä kuitenkin puoltaisivat lapsen abortointia. Turha mun on tässä ketään moralisoida, tekisitte itsekin varmasti toisin, jos pääsisitte siihen hetkeen palaamaan.

Tilanteenne ei ole helppo. Voin kuvitella, mitä kaikkia ajatuksia vaimosi päässä pyörii. Pettymys itseen on varmasti yksi päällimmäisista ja vaikka kuinka yrittäisi olla syyttelemättä itseään, siltä ei ehkä kuitenkaan voi välttyä.

Toivon, että kerrot vaimollesi suoraan, mitä mieltä sinä olet. Tee kuitenkin selväksi, että olet valmis hyväksymään vaimosi päätöksen, mikä se sitten onkaan. Jos siis näin todella tunnet. Sinä et voi päätöstä hänen puolestaan tehdä, mutta sinä voit rakastaa häntä ja luvata tukea häntä. Jos epäilet, että on olemassa sauma, että vaimosi haluaisikin lapsen pitää, kerro, että sinä olisit tämän lapsen valmis vastaanottamaan. Hän ei kuitenkaan saa päätöstä tehdessään ajatella liikaa sinun tunteitasi, koska päätöstä ei voi enää tietyn ajan jälkeen perua ja olisi kamalaa, jos hän lopulta kokisi tulleensa painostetuksi eikä itse haluaisi lasta lopulta pitääkään. Tilanne olisi vieläkin rankempi, jos vaimosi synnyttäisi vasten tahtoaan lapsen, eikä sillä varmasti olisi ainakaan positiivisia seurauksia heidän suhteelleen. Teidän suhteesta nyt puhumattakaan.

Omat fiilikset ovat ristiriitaisia siitäkin syystä, että lapsella olisi isä, joka hänet haluaisi. Tuntuu kamalalta sanoa, että isällä ei lopulta ole sananvaltaa siinä, pidetäänkö lapsi, vai ei. Se on epäreilua, mutta toisaalta, ei sekään aina ole reilua, että nainen on se, joka sen lapsen synnyttää. Nämä ovat vain tosiasioita, joiden kanssa pitää pystyä elämään.

Jos vaimosi tekee päätöksen abortista, toivotaan, että hän on kyllin vahva antamaan päätöksen itselleen anteeksi ja jatkamaan elämää sekä saavuttamaan ne asiat, mihin pyrkii. Se vasta kamalaa olisikin, jos vaimosi loppuelämä kuluisi itseään syytellen ja tehtyä katuen. Silloinhan tämäkin lapsi olisi aivan hyvin voinut syntyäkin, koska lasten tuoman vastuun ja työtaakan lisäksi lapset tuovat elämään aina myös iloisia asioita.

Muuta et lopulta ehkä voi tehdä kuin olla henkisesti paikalla ja tukea vaimoasi siinä päätöksessä, mihin hän ikinä päätyykään. Itse tunnet oman vaimosi parhaiten, joten tiedät varmasti, miten tämän asian vaimollesi näytät myös käytännössä. Tsemppiä!

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi nuo kauniit äitiensä vatsassa kasvavat yhteiskuntamme uudet tulokkaat eivät aiheuta mussa mitään suuria tunnepurskahduksia. Sit yks keväinen reissu Siperiaan ja sieltä tullessani narskautin rouvan odottavaan olotilaan. Jep-Jep ja Joopa-Joo ajattelin, kuuliessani siemeneni taas tuottavan hedelmää.

Leikin nyt vähän 'Pirun asianajajaa' ja sanon, että jos sinä haluat lapsen, niin sinä jäät sitä myös hoitamaan.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Just sairaalasta kotiuduin ja otin Kukko-oluen. Potra poika tuli maailmaan tuossa puoli neljän tietämissä. On se kovaa hommaa ei voi muuta sanoa. Huomenna sitten 4-vuotiaan isoveljen kanssa vauvaa ja äitiä katsomaan.

Nyt on sellainen fiilis ettei se JYPin mestaruus nyt niin huikee juttu ollutkaan ja ens kausikin aivan sama. Opelix on onnellinen nyt :)

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Just sairaalasta kotiuduin ja otin Kukko-oluen. Potra poika tuli maailmaan tuossa puoli neljän tietämissä. On se kovaa hommaa ei voi muuta sanoa. Huomenna sitten 4-vuotiaan isoveljen kanssa vauvaa ja äitiä katsomaan.

Nyt on sellainen fiilis ettei se JYPin mestaruus nyt niin huikee juttu ollutkaan ja ens kausikin aivan sama. Opelix on onnellinen nyt :)

Onneksi olkoon vaan hra Opelixille! :) Se on ihan totta että asiat saavat uuden arvojärjestyksen oman lapsen syntymän hetkellä.

Meillä tyttönen täyttää kohta 4kk ja aika mukavasti on pärjätty (voi johtua myös siitä että isän ja äidin sisarusten määrä on yht. 26). Ainoa ongelma vatsavaivat jotka tosin ovat ihan normaaleita. Välillä ummetusta ja välillä löysällä.

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Jepelle: Tosiaan puhutte asian selväksi kunnolla ja jos päädytte pitämään lapsen niin Tant Gredulinin ehdottama hoitoapu olisi paikallaan, mikäli rahatilanne antaa myöden.

Itse olin yksin kolmen muksun (poikia kaikki 6vee,3vee ja 1vee) kanssa 3,5 kuukautta. Mahtavaa aikaa oli ja paljon tuli nähtyä ja koettua. Nuorimpaan poikaan muodostui side joka on äidin veroinen ja nyttemmin on harmittanut kovasti etten jäänyt muidenkin kanssa hoitovapaalle. Isyyslomat on pidetty aina viimeisintä päivää myöden.

Palkkakin oli kohtuu hyvä kun sain noin 80% normaalista kuukausi ansiosta. Sen voi valita myös edellisen vuoden palkasta laskettuna (muistaakseni). Tällöin annat vaimollesi tilaisuuden käydä koulutuksissa ja niin edelleen.

Jos taas vaimosi on ehdottomasti sitä mieltä ettei jaksa niin kannattaa miettiä laps(i)en kannalta parasta vaihtoehtoa.

Toivon että asiat selviää ja ratkeaa parhain päin.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mut ei vähä mitään, siirrytään probleemapuoleen: Vaimolla on työtä enemmän kuin tarpeeksi hoitaessaan meen yhteistä esikoista. Sen lisäksi hän haluais myöhemmin saada töitä ja elää, kuin kunnon kansalainen. Hän haluaisi toisen lapsen, mutta myöhemmin. Mulle taas, kuten sanottua, on ihan sama tuleeko mukulat nyt vai vasta seitsemän vuoden jälkeen, eli periaatteessa olen valmis tuon raskauden keskeytykseen.

Kun olette ihan normaalissa perhe-elämässä,niin kannattaisi ehkä vähän miettiä koska pannaan vaimoa paksuksi. Sellaiset ihmiset, jotka eivät halua lapsia, käyttävät ehkäisyä siitä huolimatta, että paljaana paneminen on hiton kivaa.

Jos esikoinen ei ole joku erikoislapsi, niin en näe kovinkaan suuria ongelmia toisenlapsen kanssa. Kaksi menee siinä kuin yksikin. Kannattaa tosiaan tehdä perhesuunnittelu etukäteen, eikä vasta silloin kun on pakko.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jäikö sulla, moby, tämä lukematta vai eikö sillä ole vaan merkitystä?

Ei jäänyt. Sanoin vaan että kannattaisi miettiä koska niitä lapsia tekee. Ihan etukäteen. Silloin ei tarvitse miettiä tuollaista paskaa.

Minulla on kaksi lasta, joiden ikäero on puolitoista vuotta. Kenelläkään ei ollut ongelmaa hoitaa kahta lasta...

Suoraan sanoen vituttaa tällaiset ongelmat. Naidaan ensin ja sitten vasta mietitään. Pitäisi olla toisinpäin.

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Jäikö sulla, moby, tämä lukematta vai eikö sillä ole vaan merkitystä?

Vaikken Moby olekaan, niin pikkaisen omia ajatuksia halusin kirjoittaa tästä casesta..

Mielestäni ko. asiassa tulisi kantaa vastuu "teon seurauksesta" ja sallia yhden uuden ihmisen syntyminen. Varsinkin kun kyseessä on vakiopari ja ei olla ensi kertaa asialla. En sitten tiedä voiko ihan murhasta puhua, jos raskaus tälläisessa tapauksessa keskeytetään (tässä varmasti mielipiteet jakaantuu voimakkaasti), mutta aika härski toimenpide tuo olisi.

Selvennyksenä todettakoon etten ole uskovainen ja en vastusta ehdottomasti aborttia. Pelkästään "en mä nyt halua" ei kuitenkaan ole riittävän hyvä syy kuvatunlaisessa tilanteessa. Ihan oikea ihminen siellä on kasvamassa.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jäänyt. Sanoin vaan että kannattaisi miettiä koska niitä lapsia tekee. Ihan etukäteen. Silloin ei tarvitse miettiä tuollaista paskaa.

Minulla on kaksi lasta, joiden ikäero on puolitoista vuotta. Kenelläkään ei ollut ongelmaa hoitaa kahta lasta...

Suoraan sanoen vituttaa tällaiset ongelmat. Naidaan ensin ja sitten vasta mietitään. Pitäisi olla toisinpäin.

Tehty mikä tehty, se ei ole enää ongelma :) Sullako oli identtinen tilanne, ulkomaalainen ja kielitaidoton vaimo ja itse olit ulkomaankomennuksella?

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tehty mikä tehty, se ei ole enää ongelma :) Sullako oli identtinen tilanne, ulkomaalainen ja kielitaidoton vaimo ja itse olit ulkomaankomennuksella?

Juuri se tässä näyttää olevan ongelma. Oli vaimo mikä tahansa, pitäisi kuitenkin käyttää järkeä, eikä vain sitä mulkkua.

Varmasti yhden lapsen jälkeen voi mennä lekuriin ja linnoittaa sen naisen elimen sisäosat kuparilla tai hormooneilla jos ei kiinnosta tehdä lisää lapsia.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri se tässä näyttää olevan ongelma. Oli vaimo mikä tahansa, pitäisi kuitenkin käyttää järkeä, eikä vain sitä mulkkua.

Varmasti yhden lapsen jälkeen voi mennä lekuriin ja linnoittaa sen naisen elimen sisäosat kuparilla tai hormooneilla jos ei kiinnosta tehdä lisää lapsia.

Jälkiviisastelu ei auta yhtään, joten miksi edes vastasit? Miehelle oli 'ihan sama' tuleeko niitä lisää vai ei, joten ehkä siksi ei ole roudannut vaimoaan kuparivuoraamoon. Koska se on 'ihan sama' miehelle, miksi sitten ei taivu sen tahtoon, jolle se ei ole 'ihan sama'?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onneksi olkoon, Kukko-olut on loistava valinta maailman hienointa hetkeä juhlistaessa.

Aivan. Tosin nyt saunan jälkeen ajattelin myös pari Tullamore Dew-viskipaukkua tehdä kun on saanut esikoisen unten maille.

Ja tuosta edeltävästä keskustelusta sen verran että näin tuoreen vauvan isänä kuulostaa brutaalilta ajattelulta tuo "nyt vaan ei huvita"-ajattelu vaikka eletään vakiintuneessa suhteessa. No jospa luonnonvalinta ohjaa näitäkin päätöksiä, toivottavasti. Sinällään nuo on jokaisen henkilökohtaisia asioita. Tehköön jokainen niinkuin haluaa omasta mielipiteestäni huolimatta. Näin anonyymisti voin tuoda sen esiin, muuten pitäisin mölyt mahassani.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jälkiviisastelu ei auta yhtään, joten miksi edes vastasit? Miehelle oli 'ihan sama' tuleeko niitä lisää vai ei, joten ehkä siksi ei ole roudannut vaimoaan kuparivuoraamoon. Koska se on 'ihan sama' miehelle, miksi sitten ei taivu sen tahtoon, jolle se ei ole 'ihan sama'?

Tiedän että jälkiviisastelu ei auta yhtään. Ihmetyttää vain että miksi se jolle ei ollut ihan sama ei miettinyt asiaa silloin kuin siihen oli mahdollisuus ilman jälkiseuraamuksia. Nämä ihmiset eivät liene 16-vuotiaita.

Jonkunlaista vastuuta pitäisi tuntea näissä asioissa. Ei tuo ole mitään leikkiä. Tässä leikitään hengellä(syntymättömän lapsen), eikä se minusta ole tosiaan mikään leikin asia.

Nainenkin voisi miettiä ennen ongelmia, onko hänestä hoitamaan enempää kuin yhtä lasta. Oletettavasti miehen kanta asiaan oli keskusteltu etukäteen. Toivottavasti...

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä vaiheessa jätän foorumin alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle, joka joko palaa aiheeseen tai ei. Ehkä olen turhan herkkänahkainen vaimon 'kielitaidottoman maahanmuuttajan' statukselle, mutta koska en tiedä asiasta enempää, en enempää siihen puutukaan.

Niin, ja toivotan oikein paljon onnea opelixille! Toisen vai kolmannen sukupolvenko JYP-fani sieltä tuli?

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tässä vaiheessa jätän foorumin alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle, joka joko palaa aiheeseen tai ei. Ehkä olen turhan herkkänahkainen vaimon 'kielitaidottoman maahanmuuttajan' statukselle, mutta koska en tiedä asiasta enempää, en enempää siihen puutukaan.

Niin, ja toivotan oikein paljon onnea opelixille! Toisen vai kolmannen sukupolvenko JYP-fani sieltä tuli?

Kiitoksia Helsinkiin(oletan) ja tsemppiä vaan tulevaan(toivon). Maailma ei ole mustavalkoinen(edelleenkään)..

Ja toisessa polvessa vasta. Isä on pesunkestävä pohjalainen ja äiti 100 km jäämeren rannalta :)

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Perhana...

Täällä on taas esikoisen laskettu aika 24.12. Mitähän tästäkin tulee :) Laittasko sitten lapselle nimeksi Aatami tahi Eeva, niin saa kaikki juhlat samalle päivälle.

Itte olen käytännössä koko syksyn metsässä "leikkimässä" varusmiesten kanssa ja jo tammikuulla näillä näkymin pitäisi koko orkesteri siirtää Lappeen ja rantaan sivuunkirjoittaneen koulutuksen vuoksi ainakin vuoden ajaksi. Voi siinä olla totuttautuminen itse kenelläkin.

Keväällä pitää jo esikoinen sitten vaimon (myös lapsen äiti huom.) luvalla tutustuttaa Jokipoikien play-off -kiekkoiluun, jos ei jotain ihmeellistä pääse tapahtumaan. (eli Jokipojat jää ulkopuolelle kevään riennoista.)

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on taas esikoisen laskettu aika 24.12. Mitähän tästäkin tulee :) Laittasko sitten lapselle nimeksi Aatami tahi Eeva, niin saa kaikki juhlat samalle päivälle.

Itse lähtisin kyllä siitä, että lapsen nimi on Jesus tai Jesusina :). Sehän on ihan yleinen vitsi/läppä, että jouluaattona synnyttämään lähtijät/synnyttävät menevät synnyttämään Jeesusta taloon ;). Veikkaanpa, että vaavi tulee maailmaan joko ennen la:ta tai sen jälkeen. Itse olen aina ajatellut, että 1.1.XXXX olisi kaikkein makein syntymäpäivä. Kaikkein lyhyin mahdollinen periodi elämässä kulkea väärillä papereilla rafloissa ja olisi aika varmasti aina ikäluokkansa vanhin. Puhumattakaan siitä, että tillintallinilotulitukset juhlistavat syntymäpäivän vaihtumista. Kandee tähdätä siihen.

Onnea odotukseen, jännittäviä aikoja edessä moneltakin kantilta.

Omalla kohdallani on iskenyt viime aikoina pieni haikeus. Kuopus, kohta 2v., aloittaa elokuussa päiväkodin ja mä palaan lähes 5v:n yhdessä putkessa kotonaolon jälkeen takaisin työelämään. Tosin osa-aikaiseksi, mutta kuitenkin. Mies on keskimäärin 2 pv/vko poissa duunimatkojensa vuoksi, joten haastetta riittää ja uusiakin on tulossa. Mm. miten hoidetaan lasten mahdolliset sairaspoissaolot, koska työni luonne on sellaista, etten pysty sitä etänä hoitamaan. Miehellä taas muuten vain vastuullinen duuni ja paljon isoja palavereja, joten kumpikaan ei voi jatkuvasti olla pois duunista. Asioilla on kuitenkin taipumus järjestyä, emmekä suinkaan ole ensimmäinen tai viimeinen perhe, joka näiden asioiden kanssa joutuu painimaan. Mutta uusi tilanne aiheuttaa ymmärrettävästi jännitystä.

Kaksi lasta jäänee lopulliseksi lukemaksi ja näin on hyvä juuri nyt. Toisaalta takaraivossa jyskyttää pieni epäilys, että josko vielä joskus lisää. Onneksi ikää on mittarissa sen verran, että aikaa on pyörtää päätöksensä. Olen sitä mieltä, että jos vielä lisää lapsia halutaan, niitä pitäisi sitten (yrittää) saada kaksi. Olisi heilläkin seuraa toisistaan ja todennäköisyys kuopuksen kasvamisesta hemmotelluksi velliperseeksi pienenisi. Nyt lapsilla on ikäeroa 2v5kk ja kun kerran töihin nyt palaan, en ole ajatellut ihan heti esim. vuoden päästä palata takaisin kotiin vauvan kanssa. Mutta ans kattoo nyt, miltä työelämä maistuu. Jos ei maistu ja perheenlisäys tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta, sekin on mahdollista. Onneksi.

Rankkaa on ollut nämä kotiäitivuodet, mutta kummasti on helpottanut tietoisuus siitä, että jonakin tiettynä päivämääränä tämäkin on ohi. Lapsilla on ihana päiväkoti ja pääsivät samaan ryhmäänkin, joten suuria pilviä ei etukäteen ajateltuna töihin paluun suhteen ole. Uskon, että pienen totuttelun jälkeen osaan ja uskallan nauttia siitä, että mulla on taas uudet kuviot elämässäni. Suuresti toivon, etten kovasti syyllistyisi huonoon omatuntoon siitä ja tästä, koska parhaani kuitenkin yritän ja yritetään. Ja normaalilla järjelläja ahkeruudella varustetulta ihmiseltä ei kai enempää voi vaatiakaan. Tytöistä on toisilleen seuraa myös päiväkodissa ja kuopus on luonteeltaan reipas, joten oletan, ettei suurta draamaa tämän suhteen ole luvassa, pientä kuitenkin. Ja hyvä niin. Ei sitä pidäkään sulattaa ihan kaikkea samantien, mitä vanhemmat lapsille kauppaavat.

Uskon, että osaan tulevaisuudessa arvostaa nämä kotona vietetyt vuodet korkeammalle kuin tähän mennessä olen jaksanut/kyennyt arvostamaan. Ainakin toivon niin. Hienoa, joskin hyvin raskasta, aikaa tämä kuitenkin on ollut.

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Meidän esikoinen syntyi päiviä sitten ja synnytyksestä sekä Jorvissa vietetystä ajasta ei jäänyt oikeastaan yhtään mitään positiivista mieleen. Ei voi kun toivottaa jaksamista niille, jotka joutuvat nyt kesällä tuolla Jorvissa synnyttämään.
Kätilöillä tuntui olevan todella kiire (tämä ennätyskesä 2009) ja itse emme saaneet mm. mitään ohjeita ennen kotiin lähtöä melkeinpä mistään asiasta vaikka useita kertoja kyselimme. "Kyllä se siitä.." "Kyllä te pärjäätte.." lähes kokoajan pahoiteltiin, että "on niin kiire.." seurauksena elämämme kauheimmat 3-4 ensimmäistä päivää kotona ja vaimon useat itkut, joita on vaikea ehkä koskaan unohtaa. Taas tuli todistetuksi, että Suomessa ei ole osaavaa terveydenhuoltoa, ellet ole jo kuoleman porteilla. Veistä osataan kyllä heiluttaa sitten.

Nykyään hommat rullaavat jo paremmin ja on aikaa jopa lukea jatkoaika.com foorumeita! Epäilen tosin jo alkavaa kuulovaurioita itselläni kun tuntuu, että korvassa liikkuu jokin palanen tämän neidin rääkyessä kaikuvassa pesuhuoneessa :) Olisi mukava mitata DB mittarilla joskus ja katsoa olisiko Peltorit tarpeelliset.

Elämämme ehdottomasti järkyttävin kokemus tuo synnytys kaikkineen. Ensi Isille ja Äideille siis tiedoksi, että ne pilvilinnat joista unelmoitte sen pienokaisen syntymän jälkeen, voivat muuttua täydeksi hel..ksi yhdessä hetkessä ja myös siihen kannattaa varautua henkisesti. Univelan vuoksi oma lepopulssinikin oli nukkumaan mennessä ensimmäisinä päivinä varmaan lähempänä 150 ja näin päivisin välähdyshallusinaatioita. Ei muuta kuin onnea siis muille ja koittakaa onnistua paremmin siitä alkushokista.

Sir TYG

Jäsen
Suosikkijoukkue
H I F K
Kiirettä pitää joo Helsingissä. Tutun kihlatulla tuli keskenmeno tässä juuri ja eivät sitten olleet ehtineet poistaa kuollutta sikiötä vaan olivat lähettäneet kotiin neljäksi päiväksi kuollut vauvan alku mahassa. Melko sairasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy