Olet osittain oikeassa, mutta näissä arvioissa on ollut tapana uskoa, että pelaaja on kunnossa, jos hänen kanssaan on tehty uusi sopimus tulevalle kaudelle. Sen takia esim. minä arvioin, että Leskinen on pelikuntoinen lähtökohtaisesti. Lisäksi minun arviossa näkyi myös se, että Seppälän tilalle tullee kova vahvistus. Ei välttämättä ihan samantasoinen, mutta lähelle.Kovasti on vielä puolustuksiin tutustuminen minulla kesken, pikkaisen vasta aloitin. Se iskee tässä keskustelussa näin lähtökohtaisesti silmille, että Tapparan vajaa pakkikalusto arvotetaan automaattisesti jopa kahden parhaan joukkoon. Ei siinä, sitä se voi erinomaisen pakkihankinnan jälkeen olla, mutta että jo nyt. Leskinen voi olla loistava Matushkinin korvaaja, tai sitten viime kauden haasteet jatkuvat. Saa nähdä. Manninen on hyvä korvaaja Jurgenssille. Seppälä on korvaamatta ja siinä on jättimäinen aukko. Thomas varmaan pyritään korvaamaan Alhrothilla ja Kulonummella. Liigassa on niin laadukkaita pakistoja jo nyt, että minusta vaikuttaa siltä, ettei Tappara tässä hetkessä kyllä ihan kärkeen vielä kuulu.
Ja jos ja kun sekä Kemiläinen että Leskinen ovat kunnossa ja kokoonpanossa samaan aikaan, nostaa se joukkueen arvosanaa merkittävästi, jos verrataan näitä esim Jandusiin ja Berglundiin.
Ja vastaavasti tämänhetkinen kolmikko Vittasmäki, Manninen, Tuulola eivät jää yhtä paljoa nimivahvasta kolmikosta Ohtamaa, Kivistö ja Koivisto. Ja tuohon on Tapparalle tulossa vielä joku.
Viimeksi muokattu: