Kiitos, kiitos! Kannattaa kuitenkin tänä vuonna lukea myös Kärppiä koskevat arvioni tarkkaan. Taitaa osua tällä kertaa isosti.Kyllä nämä minustakin ovat hyvää duunia jos Kärppiä koskevat arviot sivuuttaa kokonaan.
Kiitos, kiitos! Kannattaa kuitenkin tänä vuonna lukea myös Kärppiä koskevat arvioni tarkkaan. Taitaa osua tällä kertaa isosti.Kyllä nämä minustakin ovat hyvää duunia jos Kärppiä koskevat arviot sivuuttaa kokonaan.
Kyllä nämä minustakin ovat hyvää duunia jos Kärppiä koskevat arviot sivuuttaa kokonaan.
Juu, minäkin pidän hedelmällisenä, että tätä keskustelua käydään. Sehän on koko tämän paikan idea. Tämä on keskustelufoorumi. Olen vähän sitä mieltä, että ei tänne pidä kenenkään sellaisen pidä mielipiteitään kirjoittaa, joka loukkaantuu siitä, jos joku toinen onkin eri mieltä.Tämä ketju on avattu sen vuoksi, että olen saanut paljon palautetta siitä, että voimasuhdearvioni sotkee yleisen voimasuhdeketjun. Nimimerkit ovat saaneet pelikieltoa siitä, että yleisessä voimasuhdeketjussa on jankattu McTorsosta, minä mukaan lukien. Johonkin tämän voimasuhdearvioni olen halunnut kirjoittaa luettavaksi. Minulle on se ja sama, onko se omana ketjunaan vai yhdistettynä yleiseen voimasuhdeketjuun.
Ykkösjuttu on se, että arvio on pohjana keskustelulle, joka tuottaa lukijoille lisää tietoa ja ymmärrystä liigajoukkueista. Hyvänä esimerkkinä sinun kirjoituksesi Jan Lukasista. Toinen itselle merkittävä asia on se, että näitä tekstejä luetaan. En minä pöytälaatikkoon näitä ole tarkoittanut. Se, että nimimerkistäni tai vuosien takaisista arvioistani jauhetaan, kuuluu ilmeisesti asiaan. Siitä en kuitenkaan erityisemmin välitä ketjun luettavuuden kannalta. Ihan mukavia muistoja sieltä kumpuaa, ei siinä.
Tuolta se tuntui. Westerholm pelasi SaiPassa haparoinnistaan huolimatta paljon vain siksi, että kakkosvahdiksi hankittu Huhtamaa oli hankintana paha huti.Jännityksellä odotan mitä arvosanaksi annetaan. Tilastojen mukaan Westerholm on ollut puolitoistavuotta aikalailla sarjan heikoin ykkösvahti.
Hyvän päivän Nicke on Liigan kärkivahteja, mutta taso heilahtelee valitettavan paljon. Viime kaudella SaiPa hävisi aika merkittäviä pisteitä Niclakselle menneisiin helppoihin. Ei toki viime kausien SaiPan joukkueet ole olleet helppoja paikkoja maalivahdeillekaan. Joitain vuosia sitten Nicke ylipelasi paljon, mutta se kehittyi pois viimeistään toissakaudella ja odotukset viime kauteen lähdettäessä oli häntä kohtaan korkealla. Hänen pakettinsa vaan leviää kovin helposti vastoinkäymisten myötä. Toisaalta saattaa ottaa pelissä useita huikeita gamesavereita, mutta sitten saattaakin seuraavana mennä sisään nollakulmasta maata pitkin tuleva veto tai maskiton siniviivaveto. Jos Kärpissä saadaan Nicke takaisin toissakauden kehitysuralle ja jatkamaan siitä otteiden vakiinnuttamista, niin heillä voi olla huippuvahti maalilla, mutta jos viime kauden meno jatkuu, niin Oulussa päästään ihmettelemään, miten tuollainenkin veto menee sisään...Itse olen niin vähän nähnyt Westerholmin pelejä, että en osaa arvioida kovinkaan hyvin hänen tasoaan. Mutta todella erikoiselta kuulostaa, että Kärppien tasoinen organisaatio hankkisi niin huonon maalivahdin, kuin mitä täällä nyt annetaan ymmärtää. Ei Kärppien vetovoima tietenkään huippuvuosien tasolla ole, mutta jos Westerholm oikeasti olisi yksi sarjan huonoimmista maalivaihdeista, niin ei Kärpät häntä olisi hankkinut.
Kärppien organisaation taso nyt on ollut kaukana mistään kovin priimasta viime vuodet. Tuntuu siltä, että EHT-statuksen omaava Westerholm oli vaan irroitettavissa ja siihen Kärpät iski kiinni kesken kauden, kun Blomman kuntoutuminen oli keväälle hyvin epävarmaa ja samalla sorvattiin/jouduttiin sorvaamaan tulevaa kautta koskeva soppari. Toki Hilli on ennenkin tehnyt ihmeitä, mutta ei Westerholm kyllä ole itseäni mitenkään erityisemmin vakuuttanut myöskään niissä muissa peleissä mitä olen SaiPan pelejä nähnyt.Itse olen niin vähän nähnyt Westerholmin pelejä, että en osaa arvioida kovinkaan hyvin hänen tasoaan. Mutta todella erikoiselta kuulostaa, että Kärppien tasoinen organisaatio hankkisi niin huonon maalivahdin, kuin mitä täällä nyt annetaan ymmärtää. Ei Kärppien vetovoima tietenkään huippuvuosien tasolla ole, mutta jos Westerholm oikeasti olisi yksi sarjan huonoimmista maalivaihdeista, niin ei Kärpät häntä olisi hankkinut.
Nyt tunteesi ei osu oikeaan. Asia meni juuri toisinpäin. Westerholmille oli tehty kahden vuoden sopimus. Blomqvistin aivotärähdysten vuoksi Westerholm haluttiin jo viime kevääksi, kun mahdollisuus ilmaantui.Tuntuu siltä, että EHT-statuksen omaava Westerholm oli vaan irroitettavissa ja siihen Kärpät iski kiinni kesken kauden, kun Blomman kuntoutuminen oli keväälle hyvin epävarmaa ja samalla sorvattiin/jouduttiin sorvaamaan tulevaa kautta koskeva soppari.
Joo meinasinkin jättää tuon osan tekstistäni kirjoittamatta, koska noinhan tuo sitten taisikin olla. Yhtäkaikki niin en missään vaiheessa ollut vakuuttunut Westerholmin hankinnasta tulevan kauden Kärppien ykkösmolariksi, kun tavoitteena lähtökohtaisesti pitäisi näillä leveys piireillä olla aina kärkisijat ja maalivahdin tontti on jääkiekossa aika kriittinen. Mutta antaa Westerholmin näyttää ja osoittaa epäilykseni vääräksi.Nyt tunteesi ei osu oikeaan. Asia meni juuri toisinpäin. Westerholmille oli tehty kahden vuoden sopimus. Blomqvistin aivotärähdysten vuoksi Westerholm haluttiin jo viime kevääksi, kun mahdollisuus ilmaantui.
Laskee 4,5 pisteeseen, koska Hämäläinen ei osaa englantia.@McTorso Mihin SaiPan valmennuksen pisteet nousee Ethan Goldbergin tulon jälkeen? Markkasen mukaan hänen kauttansa on mennyt paljon pelaajia NHL:ään.
Tämän kaverin pääasiallinen tehtävä on yksilöiden taitojen kehittäminen. Ei kai tuolla nyt hirveästi voi vaikutusta arvosanaan olla?@McTorso Mihin SaiPan valmennuksen pisteet nousee Ethan Goldbergin tulon jälkeen? Markkasen mukaan hänen kauttansa on mennyt paljon pelaajia NHL:ään.
Jos olis mennyt Kärppiin olisi niiden valmennus noussut yksin ykköseksi koska uutta ja rohkeaa kokeilua ulkkarivalmentajalla erottaen Kärpät muista liigajoukkueista.Tämän kaverin pääasiallinen tehtävä on yksilöiden taitojen kehittäminen. Ei kai tuolla nyt hirveästi voi vaikutusta arvosanaan olla?
Olipa hassu kommentti. Miksi ei vois olla jos työssään onnistuu?Tämän kaverin pääasiallinen tehtävä on yksilöiden taitojen kehittäminen. Ei kai tuolla nyt hirveästi voi vaikutusta arvosanaan olla?
No on tuo sinunkin kommenttisi hieman erikoinen. Eihän arvosanoja voi sillä oletuksella antaa, että valmentaja tulee varmasti onnistumaan työssään. Ennemminkin pitää pohtia kuinka suurella todennäköisyydellä hän onnistuu ja kuinka suuri vaikutus sillä mahdollisella onnistumisella on joukkueeseen.Olipa hassu kommentti. Miksi ei vois olla jos työssään onnistuu?
Noinhan se juuri menee. Ekassa viestissäsi et antanut mitään palaa sille että voisi vaikuttaa. Mun mielipide on se että tottakai voi vaikuttaa. Voi vaikuttaa jopa paljonkin.No on tuo sinunkin kommenttisi hieman erikoinen. Eihän arvosanoja voi sillä oletuksella antaa, että valmentaja tulee varmasti onnistumaan työssään. Ennemminkin pitää pohtia kuinka suurella todennäköisyydellä hän onnistuu ja kuinka suuri vaikutus sillä mahdollisella onnistumisella on joukkueeseen.
Pikkasen kiirettä on ollut tänään. Voimasuhdepäivitykset jäävät tuonnemmaksi. Ensiksi, kiitos todella paljon kehuista koskien arviointejani! Toiseksi, kiitos todella paljon siitä, että jaoit kanssamme tuon sinulle tutun psykologin mielipiteen McTorsosta.Täältä myös kiitos McTorson näille voimasuhde arvioineille (poislukien Kärpät). Hienoa työtä ja vaatii aikaa perehtyä joka joukkueen rostereihin. Mutta siltikin tulee mieleen yksi asia, mitä minun tuttu intensiivisesti jääkiekkoa seuraava psykologi sanoi kyseisestä kirjoittajasta...
Tästä pienellä aasinsillalla, viittaako etuliite "Mc" master of ceremonyyn, eli ns. seremoniamestari, "ämsee", vaiko vaan simppeli McJesus -tyyppinen etuliite, ilman skottihistoriaa? Tämä on vaivannut minua jo yli vuosikymmenen. Paljon ennen palstaurani alkua.On hienoa kuulla näitä tarinoita oikeasta elämästä, joissa McTorso on ollut ajattelun ja puheen tasolla läsnä. Psykologi miettii, mikä se McTorso on ja samoin pohjoisen hiihtoturistit porisevat McTorson kirjoituksista. Nämä ovat kyllä mukavia tarinoita kuulla, huh!
Veikkaan, että Mc = Motorcycle Club eli 1%. Tulta munille jne.Tästä pienellä aasinsillalla, viittaako etuliite "Mc" master of ceremonyyn, eli ns. seremoniamestari, "ämsee", vaiko vaan simppeli McJesus -tyyppinen etuliite, ilman skottihistoriaa? Tämä on vaivannut minua jo yli vuosikymmenen. Paljon ennen palstaurani alkua.