Matkalla alkoholismiin?

  • 407 417
  • 1 388

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sellanen hieman harvinaisempi päivitys tähän ketjuun, eli miten olet koittanut eroon alkoholismista muilla päihteillä. Kannabis on ollut mulle se tehokkain tapa, mutta tuon olen jättänyt jo pitkän aikaa sitten. Toimi kyllä, mutta kun ei jaksa säätää asian kanssa. Kolme viikkoa sitten iskin kielen alle LSD lapun, enkä suosittele tätä metodia, jos et ole sinut itsesi kanssa. Viinan himo loppui mutta trippi oli aivan vitun haastava. En kerro täällä siitä enempää.

Nyt olen lähdössä Minnesota hoitoon kuukaudeksi, kun rahoitus on valmiina ja motivaatio korkealla. On tää vaan niin vittumainen sairaus.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mä kans mietin, että olisikohan se Minnesota sitten seuraava, kun viikon vieroituksesta vuosi sitten ensimmäiset askeleet veivät lähimpään Alkoon. No olisihan siinä matkalla ehtinyt Jäähovissa ottaa yhdet...

Mutta en pidä omaa ennustettani kovin hyvänä - saa nähdä kumpi lähtee ennemmin puupalttooseen isä 80v+ vai minä.

Isä on sekaisin kuin seinäkello - onneksi oma tolkku on edes jossain kunnossa...
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Muijalla on kaapissa saunakaljaa, eikä tunnu missään. Minä itse vielä ostin ne sinne. Joku voi pitää outona, mutta minulle tällainen on parasta terapiaa, eikä tarkoitus ole lainkaan pelleillä. Nöyrä pitää aina olla tai hommat menee puihin varsin äkkiä.
 

Birchman

Jäsen
Itsekin juomisen lopetettuani (lasken, kun juon kuukaudessa pari kolme kaljaa), pidän edelleen kaapeissa olutta ja viinaa. Sehän on paras merkki, että on tilanteen herra kun pystyy tarjonnasta huolimatta olemaan juomatta.

Itselle tissuttelu melkein päivittäin ja viikonlopun kännit oli normi vielä nelisen vuotta sitten. Välillä jätin lompakon kotiin, etten poikennut töiden jälkeen kauppaan hakemaan kaljaa. Niin paljon ahdisti.

Siitä melkoisen itsetutkiskelun, terapian, uuden puolison, lasten myötä on juominen loppunut melkein seinään. Ei ole kaipuuta vanhaan.

Tsemppiä!
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sellanen hieman harvinaisempi päivitys tähän ketjuun, eli miten olet koittanut eroon alkoholismista muilla päihteillä. Kannabis on ollut mulle se tehokkain tapa, mutta tuon olen jättänyt jo pitkän aikaa sitten. Toimi kyllä, mutta kun ei jaksa säätää asian kanssa. Kolme viikkoa sitten iskin kielen alle LSD lapun, enkä suosittele tätä metodia, jos et ole sinut itsesi kanssa. Viinan himo loppui mutta trippi oli aivan vitun haastava. En kerro täällä siitä enempää.

Nyt olen lähdössä Minnesota hoitoon kuukaudeksi, kun rahoitus on valmiina ja motivaatio korkealla. On tää vaan niin vittumainen sairaus.
Minulla loppui juominen Minnesota-hoitoon reilut 11 vuotta sitten. Siihen mennessä oikein mikään ei ollut toiminut ja pahimillaan meni kaksi eurokossua päivässä muutaman päivän putkina ja sitten karmea krapula päälle. Vieläkin puistattaa.
Suosittelen lämpimästi, hoitoon käytetty rahakin säästyy nopeasti takaisin ja muut vielä tärkeämmät edut päälle.
Sen neuvon ehkä antaisin, että metodiin kannattaa joko uskoa tai ainakin suggeroida itsensä uskomaan. Ei siellä ketään raittiiksi pakoteta.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Mä olen miettinyt ihan perinteistä disulfiraamihoitoa eli tuttavallisemmin Antabusta. Alkoholi ei sillä tavalla mun elämääni hallitse, että sitä olisi pakko saada päivittäin tai edes viikoittain, mutta selkeitä tuurijuopon elkeitä löytyy. Starttasin kesäloman juomalla neljän päivän rännin ja joka ilta päätyyn asti. Siitä vielä muutamana iltana vähemmällä määrällä, mutta tämä päivä näyttäisi olevan loman ensimmäinen varsinainen tipaton päivä kokonaan. Pari vuotta meni tuossa välissä hyvin, mutta viime vuoden lomien aikaan ja sen jälkeen vanhat tavat ovat nostaneet päätään ikävällä tavalla, niin nyt olisi hyvä aika taas hakea vaihtoehtoisia ratkaisuja viinan kyllästämille vapaille.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sen neuvon ehkä antaisin, että metodiin kannattaa joko uskoa tai ainakin suggeroida itsensä uskomaan. Ei siellä ketään raittiiksi pakoteta.

Minulla on vahvasti mielessä, että valitsemani tie on oikea tie, eikä pidä enää uskoa muuhun. Tuntuu välillä todella pahalta, aivan kuten tupakankin kanssa, koska riippuvuus on ollut kova, mutta eivät nämä tiet eroa toisistaan siinä miten asian suunnittelin ja miten sitä toteutan. Eli tällaista sitkeää suggerointiahan tämä on, pitää vaan hakata kupoliin, että kaikki kyllä luonnistuu ja hoituu. Olen ajatellut, että kiertoteitä ei ole. Nämä asiat pitää vaan kohdata.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Mielihyvä hormonit ovat biologisesti olemassa sitä varten että ne ohjaavat yksilön pysymään hengissä ja lisääntymään. Ne ovat maalilippuja, jotka on pystytetty evoluution toimesta syömiseen, naimiseen, muiden ihmisten kehuihin, arvostukseen yhteisössä, urheilemiseen jotta metsästys on nautinnollisempaa ja uusiin kokemuksiin. Maaliliput ohjaavat toimintaa näitä asioita kohti, koska joka saa maistaa euforista oloa jostain asiasta, haluaa sitä lisää. Nautinnon tavoittelu saa aikaan pitkiä ja työläitä tapahtumaketjuja. Joku voi raataa viikkoja ja matkustaa maan ääriin, jos tietää että palkinto odottaa.

Jos pelkkä paikallaan olo olisi nautintoa, jäisi tällainen ihminen geneettisesti alakynteen muita vastaan, koska draivi ylipäätänsä tehdä mitään olisi pienempi. Ihminen ei kuitenkaan voi hyväksyä sitä ettei euforiaa yleensä ole, mutta koska sen voi saada keinotekoisesti aikaan päihteiden avulla tulee päihteistä samanlaisia maalilippuja mitä muutkin. Ne on vain keinotekoisesti kiinnitetty niihin itseensä ilman biologista tarkoitustaan. Toki addiktion taso vaihtelee.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Kohti uutta elämää.

Olen lukenut kaikki viestit mitä tänne on tullut, ja itse asiassa kun ketju on ollut nyt ylhäällä niin on tuntunut että voisi jatkaa omaakin kirjoittamista, ollut vähän hoppu niin ei ole kerennyt aikaisemmin. En sillain nosta / kommentoi yksittäisiä viestejä, kun koen että parhaiten "vastaan" kun kertoo miten tämä oma tilanne etenee.

Kirjoitin viimeksi reilu 2 kuukautta sitten, kun olin juuri kotiutunut hoidosta eli nyt on se reilu 2 kuukautta oltu "siviilissä". En tätä niin tarkkaan seuraa, mutta meillä on tuossa ohjelmassa tuollainen laskuri joku näyttää nyt että 3 kuukautta ja 6 päivää, 98 päivää on yhteensä raittiutta takana. Tälläistä ei sen jälkeen olekkaan tapahtunut kun ensimmäisen oluen olen aikaissut.

Tultuani hoidosta vähän kaikki tuntui oudolta, tai jännittävältä. Eihän minulla ole mitään käsitystä miten eletään raittiina, ja minkälaiseksi päivät muodostuu tai muutakaan. Ei tehnyt mieli juomaan, mutta tuntemukset pomppi aika paljon. En oikein tiennyt miten päin olla, yhtäkkiä olikin uusia kavereita tääläkin joiden kanssa pystyi mennä ihan vaan kävelylle, tai ajelulle, tai syömään, tai rannalle. En oikein ollut tälläisiä tehnyt. Toki, olin käynyt syömässä jne. mutta joko niihin on liittynyt alkoholi, tai jos on ollut kävelyllä niin sen jälkeen on ottanut alkoholia tms. Ei mulla ole ollut elämää, johon ei kuulu alkoholi. Parisuhde tuotti isoimmat ongelmat, kun eihän sitä sinänsä ollu ollut olemassa enään pitkään aikaan, kun olin juonut niin paljon ja kauvan. En tiennyt mitä sanoa, miten päin olla, tai pitäiskö tässä nyt tehdä jotain vai mitä. Tuntuikin sillain ahdistavalta edes makoilla ja katsoa sarjaa, ei oikeastaan halunnut olla siinä edes. Oli vaivaannuttavaa.

Päivä kerraallaan menin, ja menen edelleen. Hiljaa tuntemukset alkoi tasaantua, ja alkanut tulla sellainen "uusi normaali". eli käy jatkoryhmissä ja näkee raittiita vertaisia, puhuu puhelimessa niiden kanssa, tekee normaaleita asioita. Puhuminen on ollut se tärkein asia. Parisuhdekkin on palautumassa, en sano että se olisi vielä täysin normaali mutta enään se ei ole vaivaannuttavaa olla, vaan pystyy olemaan. Tähän on auttanut puhuminen paljon. Hitaasti se paranee. Juovat kaverit on oikeastaan jäänyt. En niitä mitenkään ole jättänyt, mutta sen vain huomaa että ei siinä kaveruudessa ole paljoa muuta ollut kuin se että juodaan. Nyt ei sitten niin yhteistä olekkaan enään.

En tiijä nyt miten tämän kirjotan, mutta yritän. Linkki kuvaan jossa riippuvuuden kuva. Sisällä kuvassa on tunteet, ja ulkopuolella palloissa miten se näkyy muille. Itselläni alkoholi pyöritti kaikin puolin elämää. Se oli aamulla ensimmäisenä mielessä, ja illalla viimeisenä. Tätäkin tajuan vasta hiljotellen lisää ja lisää, kuinka paljon se oikeasti mieltäni pyöritti. En sitä silloin tajunnut, enkä varmasti tajua vieläkään täysin.

Tunne maailmaa kuvailisin ehkä niin että ajatus "minun ei tarvitse juoda" - laskeutuu päästä sydämmen kohdalle. Tämä teettää aika kummallisia tilanteita, yhtenä iltana istuin parvekkeella ja katselin pilviä kun ne meni erisuuntiin ja olin vaan hirveän onnellinen siitä. Tunnen olevani vapaa tuolla jossain sisällä. Minun ei tarvi miettiä alkoholia, ei mistä sitä saan, tai milloin juon. Aamuisin herään, voin mennä parvekkeelle kahville ja olla vaan, ja olla onnellinen. Ei ole minkään näköistä halua, pakottavaa halua ja tarvetta juoda. Oon vapaa siitä tunteesta, ja tekemään mitä halua. Se että on sielä itsesäälissä, ahdistuksessa, kelvottomuudessa, tuskassa jne pyörinyt niin kauvan, vuosia ja vuosia, ja kun ne edes lähtee vähän pois niin siitä on jo vaan niin onnellinen.

Mulla on ollut sellasia hetkiä, että oon juonut kauvan ja istun kotona ja kuuntelen jotain biisiä ja tirautan kyyneleet. Itkuviinaa. Kaikki paha maailma, on pilannut kaikki, kukaan ei mua ymmärrä ja kuinka hankalaa mulla on, kaikki on jonku muun vika, kaveritkin kuolee, ja siihen vähän itkua ja oikein rypemistä sielä itsesäälissä, ja se on muka tuntunut sillon vielä jotenkin hyvältä. Siihen on liittynyt mulla yks biisi. Se tuli tuossa vasta puoli vahingossa eteen, ja kuuntelin sen. Tuli taas vähän kyynel silmään. Nyt sen vuoksi, kun näen kuinka syvällä oon ollut, tavallaan käy sääliksi ittiä, enään ei tarvi sielä olla.

Aika sekavaa settiä varmaan. Joku tuossa kirjotti että kun / jos hoitoon menee, niin kannattaa ottaa se niinkuin se tarjotaan. Ja oon samaa mieltä.

Mää oon tällä hetkellä tosi kiitollinen siitä että oon mennyt hoitoon. Se on tänä päivänä mulle tosi tärkiä asia. Sitä että palaisin juomaan, en näe tällä hetkellä mahdollisena. Siltikään en lupaa kuin että tänään en juo, sen voin luvata. Alkoholismin kanssa menen vain päivän kerrallaan.

ja lisäksi se vertaistuki minkä hoidosta saa on korvaamaton.

Tämä on edelleenkin korvaamatonta. Ystävä piiri on nyt 2 kuukaudessa muuttunut täysin. Vietän aikaa raittiiden ihmisten kanssa, ja mikä on parasta niin voin puhua ihan mistä vaan, ja myöskään ikinä mun ei tarvi olla yksin jos en halua. Aina, millon vain voin soittaa jollekkin, ja oikeastaan milloin vain jonkun kanssa tekemäänkin jotain. Nämä vielä ymmärtää mua, ja mun ajatuksia.

Parisuhde on alkanut paranemaan, ja voi itse asissa jo ihan ok. Tietenkin vie aikaa että luottamus ja muu palautuu, mutta niin se vain menee. Tänään viimeksi tyttöystävä sanoi aamulla koiria ulkoiluttaessa että oli nähnyt unta että olin lainannut rahaa 50€ ja se oli tajunnut siinä sitten että olin juomassa. Tuotahan oon tehnyt paljon, ja se on ymmärrettävää että läheisillä myös menee aikaa. Kellekkään heillekkään en lupaa muuta kuin tämän päivän, jos kysyvät. Luottamuskin sieltä silti hiljalleen paranee, vaikka varmaan vuosia viekin, jos sittenkään kokonaan. Se pitää hyväksyä.

Läheisten, sisarusten ja muiden sellaisten kanssa suhteet myös paranee, samoin hitaasti. Ne soittelee, ja voidaan jo sopia että tehtäis jotain yhdessä jne.

Raha asiat on parantunut, ei ne ole kokonaan korjaantunut eivätkä korjaannukkaan pitkään aikaan. Sekin pitää vain hyväksyä, se on juomiseni seurauksia. Ei ne enään silti sillain paina mieltä.

En tätä silleen mieti, mutta se on kuitenkin niin että jos lähtisin juomaan niin mulla on jo niin paljon menetettävää että en halua niitä menettää.

Elämä tuntuu hyvältä, ja elämisen arvoiselta tällä hetkellä. Päivät on ihan mukavia, mieli pysyy pääsääntöisesti positiivisena. Jatkan ryhmissä käyntiä, ja käyn sielä hoitolaitoksessa välillä päiviä. Muistan silti päivittäin, että sairastan alkoholismia ja minun on elettävä sen kanssa. Juomiseen on liittynyt paljon myös hyviä hetkiä, ja niitä voi olla joskus hieman kaiho, mutta en voi ottaa rusinoita pullasta. Se on hyväksyttävä.

Mun elämäni paras päätös, edelleen.

Mää oon kiitollinen siitä, että tänään mun ei tarvi juoda.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Peppuli

Hienoa esimerkkiä näytät. Minä saan itse heti voimaa tällaisista, koska olen jo lyhyessä ajassa huomannut myös monia vastaavia asioita. Selvä pää on iloisempi pää. Tämä on vähän kuin opettelisi kävelemään uudelleen :)
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
En ole hetkeen ketjuun ilmoittaunut, mutta eipä mikään ole käytännössä muuttunutkaan.
Olusta tulee otettua, kun työt siihen antaa mahdollisuuden. Tämä on varmasti monen mielestä ongelmakäyttöä ja ymmärrän senkin mielipiteen. Matka asunnottomuuteen ja sillan alle muuttoon on kuitenkin mielestäni vielä todella kaukana.
Mulla on tapana pitää parin kuukauden kuiva kausi joka vuosi. Se onnistuu kyllä helposti, koska eihän juomattomuus ole kuin tahdonvoimaa. Noiden parin kuukauden jälkeen haluan kuitenkin juoda, sekin onnistuu.

Nyt ei ole tarkoitus lannistaa tai mitenkään muutenkaan yrittää vaikuttaa palstan raitistuviin. Itsellä se ei vain ole tavoite. Mä yritän elää veitsen terällä jatkossakin. Ja olen saatanan vahva ihminen, joten mikseipä tuo onnistuisi.

Tsemppiä kaikille :)
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sitä kuuluisaa riskirajaa eli 24 tölkillistä viikossa kun ajattelee, niin periaatteessa joka päivä voisi vetää vaikka kolme kaljaa, eikä mitään ylittyisi. Mutta, tämäkin on sikäli tulkinnanvaraista, että sisuskalut eivät ole aina samaa mieltä. Minäkään en ollut vetänyt joinain aikoina kunnon kännejä kuukausiin, mutta tissuttelua tuli harrastettua lähes joka päivä tai useampana päivänä viikossa. Kyllä se siellä maksassa näkyy, joten tästä tuli sanomista pariinkin kertaan. Eli vaikka jotain varsin keinotekoisia rajoja ei rikkoontuisi, ei sekoilisi mitään, työt hoituisi jne jne, niin joskus tosiaan se tissuttelu voi olla jonkin asteista alkoholismia.

Tämä nyt ei ole @avs sinulle kommenttina, kunhan pohdiskelen, koska minä itse myös tiedän hyvin mitä kohdallani on kohtuukäyttö ja mitä on riskikäyttö. Joskus ne ovat olleet sama asia.

Ai niin, kaksi viikkoa täynnä!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sitä kuuluisaa riskirajaa eli 24 tölkillistä viikossa kun ajattelee, niin periaatteessa joka päivä voisi vetää vaikka kolme kaljaa, eikä mitään ylittyisi. Mutta, tämäkin on sikäli tulkinnanvaraista, että sisuskalut eivät ole aina samaa mieltä.
Kun mietin sitä omaa touhuani, niin on se vaan niin, että riippuvuuden luonnetta ei oikein ymmärretä silloin, kun tämmöisiä riskirajoja tuijotetaan. Se määrien tuijottaminen olisi ainakin omassa tapauksessani ollut täysin harhaan johtavaa, kun se addiktio pitäisi tunnistaa ja ymmärtää. Ei sillä ollut ikinä mitään merkitystä, että kuinka monta annosta join, vaan siinä pitää kysyä ihan eri kysymyksiä, kun sitä ongelmaa lähdetään ratkaisemaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kun mietin sitä omaa touhuani, niin on se vaan niin, että riippuvuuden luonnetta ei oikein ymmärretä silloin, kun tämmöisiä riskirajoja tuijotetaan. Se määrien tuijottaminen olisi ainakin omassa tapauksessani ollut täysin harhaan johtavaa, kun se addiktio pitäisi tunnistaa ja ymmärtää. Ei sillä ollut ikinä mitään merkitystä, että kuinka monta annosta join, vaan siinä pitää kysyä ihan eri kysymyksiä, kun sitä ongelmaa lähdetään ratkaisemaan.

Minä liitinkin nämä määrät terveysvaivoihin, jotka jokaisen alkoholistin tai muutoin paljon juovan kannattaa huomioida. Itse ainakin pelkään kuin ruttoa, että esim haima pamahtaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä olen kamppaillut alkoholistina puolet aikuisiästäni. 2017 raitistuin neljäksi vuodeksi. Katkolla olin 2021 ja nyt viimeksi kuukausi sitten. Oon aika vitun loppu tällä hetkellä, sillä repsahduksia on tullut viime katkonkin jälkeen. No, nyt olisi edessä sitten Minnesotahoito Rahab365- hoitolassa, kunhan saan Turun A-klinikalta muutaman käynnin jälkeen lääkärin B- lausunnon. Kelan kuntoutustukea haen ja luultavasti sen myös saan. Olen varautunut myös rahoittamaan tuon 6900 egeä omasta kukkarostani, sillä motivaatio on pirun korkealla.
Syöpä on taltutettu pari kertaa ja nyt omasta tahdostani tuhoan viinalla loputkin terveydestäni. Aivan helvetin sairasta, vai mitä. Elän ns hetkessä ja jokainen tunti raittiina on siunaus. Tiedän, että pidempi ja intensitiivisempi hoitojakso auttaa äijän jaloilleen, mutta se pitää vaan tehdä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Muija sanoi, että jää vaan mökille, kun hän lähtee kaupunkiin. Mutta. Tiedän, että sitä en välttämättä kestäisi ja hakisin kaupasta juotavaa. Mökillä yksin, mitä muita vaihtoehtoja? Eli lähden mukana kaupunkiin ja jatkan himoitsemista. On kova jano ja masennus nostaa päätään, vai ahdistus, kumpi? Lääkettä se pää taas kaipaa.

Järjellähän tästä kuitenkin selviää, kun se kuitenkin taas hirttäisi pidemmän päälle kiinni, ja kun ajattelee, että päivä kerrallaan. Legenda näyttelijä Danny Trejo on ollut yli 50 vuotta raitis ja hän sanoi, että päivä kerrallaan hän sen on tehnyt.

Kiitos, että saa kirjoittaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Kova kesä takana, viimeisillä huuruilla, onneksi perhettä ei ole tarvinnut vaivata, pään selvitysviikot edessä, pakko!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No tulihan se paska taas uniin. Unen mukaan en ole ollut yli seitsemää vuotta raittiina. Unet darrasta ovat aivan hirveitä. "Ai mä dokasin eilen, selvä." Minä en juo enää milloinkaan syistä että:

1. ei kiinnosta
2. hyi vittu
3. dokaaminen on ihan skeidaa
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No tulihan se paska taas uniin. Unen mukaan en ole ollut yli seitsemää vuotta raittiina. Unet darrasta ovat aivan hirveitä. "Ai mä dokasin eilen, selvä." Minä en juo enää milloinkaan syistä että:

1. ei kiinnosta
2. hyi vittu
3. dokaaminen on ihan skeidaa
Yli 5 vuotta ilman röökiä / sikareita ja edelleen näkee välillä unta, että on polttanut ja aamulla sellainen ”mitä helewettiä mä just menin tekemään”-fiilis…
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yli 5 vuotta ilman röökiä / sikareita ja edelleen näkee välillä unta, että on polttanut ja aamulla sellainen ”mitä helewettiä mä just menin tekemään”-fiilis…
Nää on muuten erittäin paskamaisia unia. Aikoinaan kun lopetin tupakoinnin, niin näin näitä unia myös. Jäätävä morkkis muutaman sekunnin päällä, kun heräsi unesta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nää on muuten erittäin paskamaisia unia. Aikoinaan kun lopetin tupakoinnin, niin näin näitä unia myös. Jäätävä morkkis muutaman sekunnin päällä, kun heräsi unesta.
Tämä on jännä juttu. Mulla oli ajoittain vuosien päästäkin noita unia, mutta mulle tuli morkkis yleensä jo unen aikana ja ihmettelin unessa, että mitä helvettiä oikein teet.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei maistu, eikä masenna. Tämä on melkoista vuoristorataa, mutta niinhän sen vähän kuuluu mennäkin tällain alussa. Minulle linkattiin video, jonka katsottuani sisäistin tämän sairauden kaikenlaisia pieniä detaljeja myöten. Tekee entistä vähemmän mieli juoda, olo on sinänsä tasaisempi ja terveysvaivojen pelko läsnä. Kiitos vielä kerran sille ystävälliselle opastajalle ja tietysti myös yleisesti Jatkojan väelle, koska ilman tätä tukea saattaisin olla nytkin kännissä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Ei maistu, eikä masenna. Tämä on melkoista vuoristorataa, mutta niinhän sen vähän kuuluu mennäkin tällain alussa. Minulle linkattiin video, jonka katsottuani sisäistin tämän sairauden kaikenlaisia pieniä detaljeja myöten. Tekee entistä vähemmän mieli juoda, olo on sinänsä tasaisempi ja terveysvaivojen pelko läsnä. Kiitos vielä kerran sille ystävälliselle opastajalle ja tietysti myös yleisesti Jatkojan väelle, koska ilman tätä tukea saattaisin olla nytkin kännissä.
Linkkaa ihmeessä tännekin, jos mahdollista. Saattaa joku muukin sisäistää siitä jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös