Olet
@godspeed tehnyt hienon matkan toipumisessa ja raitistumisessa. Mutta olisiko jo mahdollista keksiä joku seuraava askel. Että elämä ei olisi 24/h alkoholin ajattelua ja siitä kieltäytymistä. Alkoholi tuntuu pitävän sut edelleen täysin pihdeissään vaikka et juokaan.
Ilmeisesti et ole työelämässä mikä on tietty suurin este seuraavalle askeleelle. Kotosalla on liikaa aikaa ajatella sitä alkoholia ja juomista.
Ymmärrän näkökulman, ja olen odottanutkin sitä. Tässä on parhaillaan kesän myötä otettu kaikenlaisia askeleita metritolkulla ja joka suuntaan. Mutta ne oli otettava, jotta tietää missä mennään ja missä asioissa pitää vielä tehdä työtä. Ja tulin yllätetyksi, vaikka luulin, että raittius on täysin hanskassa.
En minä kuitenkaan ajattele alkoholia tai mitään siihen liittyvää 247. Jatkoajan ulkopuolella minulla on ihan tyydyttävä olo niin kuin nyt myös vaikeista oireista kärsivällä mielenterveyspotilaalla voi olla, jolloin tekemiset ja niiden määrä mitataan sitten sitä kautta. Mitä milloinkin jaksaa tehdä, niin sitä tehdään.
Joka päivä alkoholi toki käy mielessä, mutta ei se ole valta-ajatus, kuten se ei ole monella muullakaan raittiilla, vaikka he aloittaisivat päivän toteamalla kliseisesti, että tänään ei juo. Jotkut ovat tehneet toteamustaan vuosikymmeniä, ja se tietoisuus kaikista vaaroista nyt vaan kuuluu asiaan. Asiaan pitää suhtautua aina tietyllä vakavuudella aivan kuten missä tahansa riippuvuudessa. En minä tupakkaakaan enää mieti paljoakaan, mutta sekin vaati aikansa. Nyt alkoholin kanssa vaaditaan ilmeisesti vielä aikaa, mutta minä olen siihenkin valmis. Kokonaan mitään riippuvainen ei vain voi unohtaa tai päättää hylätä, koska kaikesta on niin vahvat ja syvälle juurtuneet muistot, mutta niiden kanssa on opeteltava elämään.
Noin yleisesti olen harrastanut kirjoittamista 20+ vuotta ja se on minulle ollut siis jo kauan pääväylä kanavoida kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita, joten niitä eksyy sitten myös Jatkiksen puolelle. Kirjoitan monista asioista ja vähän mihin sattuu ja miten sattuu. Tavallaan ajattelen muitakin mahdollisesti heitä häiritessäni, mutta jos en riko sääntöjä, niin en näe, miksen voisi kirjoittaa mistä tahansa asiasta ummet ja lammet vaikka monologina, kuten jotkut esimerkiksi tällä palstalla tekevät. Se voi ärsyttää ihmisiä, mutta varmaan moderaattorit sitten puuttuvat peliin, jos menee ihan spämmäämiseksi. Spämmi ei ole minun tarkoitukseni, mutta ymmärrän, jos sisällöntuottoni tuntuu toisteiselta. Täysin ymmärrettävää.
Kaikki tämä ihan vilpittömästi, koska en oleta, että joku olisi lukenut kaiken mitä kirjoitan ja tietäisi kaiken mitä minä ajattelen jne jne. En oleta, enkä odota sellaista. Tästä threadista muotoutui kuin varkain vähän tällainen kanava tuoda omaa juttua esille, mutta tietysti mikään pakkohan minun ei ole tätä jatkaa, varsinkaan jos ihmiset ärsyyntyy. Pidetään mielessä, että keksisikö sitä jotain muutakin.
Kiitos
@ISH viestistäsi.