Vaihtelevasti, kiitos kysymästä. Saattaisin saada nyt edes osa-aikasta yötyötä. Ei haittaa koska herään muutenkin nykyään joka ikinen yö 1-3 aikaan yöllä palloilemaan olohuoneeseen.
Alkon käyttö on paremmassa kunnossa ja siihen panostan joka päivä. Eli aiemmasta 7 päivää viikossa käytöstä on päästy yhteen kertaan viikossa. Pyritään nyt koko homma katkaisemaan. Toi työ olisi oikeastaan se ainoa keino millä saisin itselleni syyn lopettaa kokonaan. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin, niin jos en saa tuottavaa tekemistä (= työtä) niin en pysty lopettamaan alkoa. Se nähtiin nyt hyvin, kun kymmenen vuoden jälkeen kaikki loppui seinään, niin joka päivä tunnen itseni turhaksi.
Joku sanoo, että onhan lapsilla nyt isä ainakin kotona, mutta se ahdistaa ja luo lisää alakuloa, kun heitä katselen ja aina mietin, että isä on luuseri eikä pysty teille pian edes kotia pään päälle tarjoamaan.
Masennusjakso on muutenkin nyt pahin mitä on ollut. Tottakai tuo selvä alkon vähentäminen on masennukseenkin tuonut helpotusta. Pudotukset on vain ihan tajuttoman kovia ja tulee sellaisista asioista, mistä normaalisti ihminen kohauttaa olkapäitä. Ruoanlaitto epäonnistuu, et saa lasta heti unille, koira stressiripuloi ulkona ja tarvii pestä sen ahteri... Näin nyt muutamia mainitakseni. Tuollaisten jälkeen koko päivä on pelkkää rinnan ahdistusta ja vihaa/alakuloa.
En nyt tiedä mikä viesti tästäkin tuli, mutta jokin (?) vastaus kysymykseen.
Tsemppiä isosti tulevaisuuteen.
Itse kävin myös todella syvällä henkisesti aikanaan ja kärsin masennuksesta. Alkoholi ei auta asiaa. Sen olen oppinut jo nuorena kun on sen käyttöä lähietäisyydeltä saanut seurata. En tiedä onko tästä omasta tarinasta mitään hyötyä sinulle, mutta jaan sen kuitenkin lyhykäisesti. Oli lähellä etten pudonnut toista kertaa syvälle kuiluun.
Minulla tuli terveysongelmia ja vaimon kanssa oli isoja erimielisyyksiä yhteisestä tulevaisuudesta perheenä.
Työura meni hienosti ylöspäin ja olin saanut ylennyksen vajaa vuosi taaksepäin. Työt päättyi vuoden vaihteessa, edessä oli työttömyys. Lopulta käteen ei jäänyt juuri mitään ajasta tuossa firmassa, turhaan oli raadettu pitkää päivää ja lyöty omaa hyvinvointia vähän syrjälle. Iski tyhjyys, pettymyksen tunne ja oman arvon kyseenalaistaminen isänä, miehenä ja työntekijänä.
Minulla on kuitenkin yksi sellainen ystävä, nykypäivänä äärimmäisen tärkeä ihminen, sillä hän opettaa minulle miten olla postiivinen. Miten kaikki vastoinkäymiset ovat vain välisteppejä ja kulman takana odottaa onnistuminen.
Kaveri tsemppasi, sanoi että kun vain jaksaa uskoa niin hyviä asioita alkaa tapahtumaan. Ota tästä positiiviset asiat mukaan ja nenä kohti tulevaisuutta.
Tällä tavalla kun yrittää olla positiivinen, niin oikeasti nuo pienet vastoinkäymiset kuten esim. lapsen nukutus tai epäonnistunut ruuanlaitto, ne alkavat menemään itsestään ohi. Ei lyö enää fiilistä alaspäin.
Lopulta ymmärsin panostaa positiivisuuteen. Päätin yksinkertaisesti, että elämä jatkuu ja nyt aletaan tavoittelemaan parempaa huomista. Päivä kerrallaan positiivisten asioiden kautta. Parin kuukauden päästä menin työkkärin kautta työvoimakoulutukseen, sen aikana hain toiseen opiskelupaikkaan joka alkoi heti kun sain toisen koulutuksen käytyä loppuun.
Pikakelauksella tähän päivään, perhe voi hyvin, vaimon kanssa menee paremmin kuin pitkään aikaan ja opiskelen itselleni uutta ammattia joka on samalla oma unelmatyöni. Nyt on tavotteissa taistella omaa terveyttä parempaan suuntaan. Vaikka menetin sairauden takia paljon, niin sen aion jättää taakse, hyväksyä tosiasiat ja suunta eteenpäin.
Kaverini sanojen mukaan, kaikki aiemmat tapahtumat olivat vain johdatusta kohti oikeaa polkuani. Eli vaikeiden tapahtumien takia piti pysähtyä miettimään mitä haluan tulevaisuudelta. Kun sen ymmärsin, niin ei muuta kuin sinne päin ja mutkien kautta löytää lopulta perille.
Elämä hymyilee vielä sinullekin
@Karhunkulta . Päivä kerrallaan, askel kerrallaan irti alkoholista ja annat itsellesi luvan nauttia elämästä vaikka sitten rahattomuus vaivaisikin. Loppupeleissä se, mitä lapsesi tulevat lapsuudesta muistamaan on se miten isä oli läsnä ja vietti aikaa perheensä kanssa.
Jos tästä päästään lätkäkausi aloittamaan, niin mennään joskus matsiin ja tarjoan vichyt. :-)