Tarina erosta, viinasta ja rakkaista työkavereista.
Kun rouvan kanssa erottiin syksyllä, niin sen jälkeen on ollut todella vaikeaa. Juu, minä lähdin, mutta pakotetusti. Kyseessä oli kuitenkin ehkä elämäni viimeiset 30-40 vuotta. Haluatko silloin lapsen vai et. Valitsin ensimmäisen, ainakin mahdollisuuden. Mietin toki sitäkin, että menisin junan keulaan merenneidoksi. Silloin ei tarvitsisi huolehtia raha-asioista ja omaisuudestakaan, voisi vain poseerata.
Syksyllä brenkuttelin satunnaisesti viikotkin. Ryyppäsin illat ja silti lähdin aamulla seiskan-kasin aikaan töihin. Mielellään autolla, mutta jos tuntui siltä, että on känni päällä, niin pakko oli mennä junalla. Nyt kun mietin, niin se oli ihan kamalaa. En edes tajua, miten selvisin töistä silloin. Kysyin muiduilta, siis työkavereiltani sitä, että oletteko huomanneet minun elävän jotain ns. vaihetta. Sanoivat, että olen ollut vähän omissa ajatuksissani, mutta ei muuta. Luulin että naisilla on hyvä hajuaisti. Ei ne sit vissiin viinaa haista. Tai sitten halusivat pelastaa minut. Yhtään en niistä kyllä tuotakaan ihmettelisi, niin mahtavia tyyppejä ne ovat. Kai ne suoraan puhuisivat, on tässä kaikki keskenmenot ja erotkin yhdessä jaettu. Sanoin vain niille, että nyt menee kyllä kaikki päin vittua. Lupasivat tukea ja ovat sitä tehneet. Sanoivat, että "Sä oot meiän kiintiösetä, me ollaan aina sun kanssa!".
Muidut töissä ovat suurin syy, miksi en ole mennyt junan keulaan merenneidoksi. Viina maistuu edelleen viikonloppuisin, mutta nyt tuntuu siltä, että vähän tasaantuu. Noille all-female-tyypeille olen silti ikuisesti kiitollinen siitä, että ovat olleet läsnä tässä vitun vaikeassa elämänvaiheessa. Ei siinä tarvitse sen kummempia tehdä, kunhan olet siinä jokapäiväisessä elämässä mukana. Käydään lounaalla ja puhutaan niitä arkipäiväisiä juttuja. Kiitos Maria, Heidi, Inka ja Satu. Mahtavia ootte kaikki, not in any order. Ja rakkaita. Kaupungin palkat ovat paskat, etenkin näillä naisvaltaisilla aloilla, mutta työkavereiden arvoa ei voi mitata rahassa. Millään rahalla ei saa noin ihania työkavereita, joita minulla on.