Viimeksi kun kirjoitin tähän ketjuun joskus vuonna 2014 niin
@sierramies kertoili vuolaita tarinoita ja
@Isle of Man suuttui pahanpäiväisesti teksteistäni. Ihan syystäkin, kun en itsekään viitsinyt (uskaltanut) viestejäni lukea, joten myöhäiset pahoittelut...
Niin, se asia. Olen yli 10 vuotta ryypännyt menemään ja olen vielä nuori mies. Parhaimmillaan viikossa 80 oluen verran on arvio suurimmista määristä. Pisin jakso ilman on helppo muistaa kun ei niitä juurikaan ole, eli joskus 2011 olin kuusi viikkoa ilman. Toki välillä vähemmän juonut, että on koulut tai työt hoituneet, jos niitä on joskus ollut, mutta silti kokoajan jonkin verran vähintään tissuttelua. Kerran vein kämpästä kierrätykseen 12 isoa jätesäkillistä tölkkejä. Kärsin kaksisuuntaisesta, joten se varmaan selittää joitain tempauksia, mutta ei tietysti kaikkea. Oikeastaan nyt vasta tässä viime aikoina olen havahtunut tähän tilanteeseen. Se ei voi jatkua loputtomiin siksikään, että muija ottaa muuten ritolat ja meillä siis menee oikeasti todella hyvin tällä hetkellä. Emme ryyppää kun olemme yhdessä, mutta yksin olen monesti sortunut. Enkä tietysti saisi tarpeellista hoitoakaan samalla tavalla jos olisin rapakunnossa kuukaudesta toiseen. Mitähän muuta. Tämä meni vähän listaukseksi kun on 10 vuodessa on ehtinyt tapahtua niin paljon ja kaikenlaista sekavaa, koska olen suhteellisen aktiivinen ollut aina jollain rintamalla.
Nyt kun tässä viidettä päivää selvinpäin miettii asioita, niin kohtuukäyttö saattaisi onnistua. Tiedän, tiedän. En myönnä ongelmaa ja leikin tulella, mutta siltä nyt tällä hetkellä tuntuu. Toisaalta toisella puolen vaakaa ajattelin olla muutaman kuukauden ilman ihan siksi, että hirttäisikö se selväpäisyys kiinni. Lääkärini ja psykologini ovat näyttäneet vihreää valoa sille että nautinnon vuoksi otan pari saunajuomaa. Sellaistakin se on välillä ollut. Niin ja olutta ja siideriä en pysty enää juomaan koska alkaa ällöttämään, ja oluen litkiminen loppui jo pari vuotta sitten ja siiderin ihan parin viikon sisään. Viinaa taas en ole koskaan juonut, eli olisi vähän juomatkin hakusessa mitä nauttia. Tällaista. Saatan kuulostaa erikoiselta alkoholistilta, mutta kyllä se siltä näillä viime vuosien juomatavoilla siltä vaikuttaa. Mutta tosiaan, uskon että tästä voi kehkeytyä vielä jotain hyvin positiivista.
EDIT: Hah, olenhan minä tänne ketjuun kirjoittanut vuosien varrella kaikenlaista sekavaa. Aika hölmöjä ja samankaltaisia viestejä kaikki, pakko sanoa, mutta siellä on selkeästi ollut korkki auki...