No niin. Muutaman kuukauden lähes päivittäisien dokaamisen jälkeen tein päästöksen ja hakeuduin täällä Turussa vieroitukseen eli tuttavallisemmin katkaisuhoitoon. Vaihtoehtoina olivat 3, 6 ja 9 päivää. Valitsin pisimän ajan eli 9 päivää. Perjantaina tulin aamulla klo 9. Kaikki kamat.. vaatteet, jalkineet ja teppu lunnnollisesti tutkittiin ensin mahdollisten ryynien jemmaamisen varalta (vaikka bentsoja en käytäkään) ja sitten pariksi tunniksi kuumaan uuniin luteiden varalta. Täällä kun on aikoinaan niitä ongelmia ollut.
Ensimäisenä oli lääkärin tulohaastattelu ja tarkastus. Kuunneltiin keuhkot, sydän ja mitattiin verenpaine. Sitten makuulle ja sisäelinten tunnustelu. Maksa ei ollut turvonut eikä minkäänlaisia kipuja esiintynyt. Seuraavaksi 5 mg puhdasta b- vitamiinia ruiskulla kankkuun ja sen olen saanut nyt kolmena päivänä. Tämä kun ehkäisee mahdollisen aivohalvauksen, jonka putken lopettaminen ja ryyppääminen voivat suurella riskillä aiheuttaa. Tämän jälkeen keskusteltiin mahdollisista jatkohoidoista esim Antabuksen aloittamssa jne.
Fyysisinä hoitomuotoina täällä on akupunktio ja fysioakusinen tuoli. Kumpaakaan en ole vielä kokeillut mutta on kuulemma koettu hyväksi. Netistä löytyy paljon tietoa. Henkilökunta on leppoisaa ja päivittäin on mahdollisuus parin tunnin ulkoiluus (aim kaupassa käyntiin jne). Paitsi huumevieroituksssa oleville, jotka menevät ryhmässä valvojien kanssa. Nyt kolmantena päivänä lähden käymään kotona kun on kiva nähdä tyttöystävä. Tänne kun ei vierailijoita sallita. Ruoka on hyvää ja sitä saa riittävästi. Aamiainen, lounas, iltapäiväkahvit, päivällinen ja iltapala. Myöhemin saa vielä hakea esim jugurttia omaan huneeseen plus js haluaa kaupasta hakea jotain.
Lääkkeet annetaan aamulla, päivällä, illalla ja sitten yöksi. Kaikki rauhoittavia mahdollisten viinakramppien vuoksi ja tietenkin masennukseen tai ahdistavaan oloon.
1. päivä:
60 mg diapamia tasaisesti pitkin päivää ja yölääkkeeksi. Nukuin suht hyvin ja aamulla oli hirveä nälkä, jota en ole kokenut kuukausiin.
2. päivä:
Aamulla diapami, päivällä diapami, iltalääkkeeksi ketipinor kun hieman ahdisti ja yölääkkeeksi tenox. Nukun kun tukki 9 tuntia. Ja aamulla oli aika zombie olo. Johtui ketipinorista (aika vahva neurolepti jlla hoidetaan psykoosia ja skitsofreenia). Mulla kun ei ole toleranssia niin nämä toimivat mainiosti.
Tänään kolmantena päivänä sama lääkitys kuin eilenkin. Ja nyt eka kertaa lähden täältä ulkomaailmaan eli käymään kotona.
Ei ole näin hyvää oloa ja fiilistä ollut vuosiin. Mulla on tabletti messissä ja katselen Netflixiä ja Viaplayta. Se vaan ihmetyttää kun samoissa tiloissa ovat myös huumevieroituksssa olevat mutta mitään ongelmia ei ole ollut vaan siellä on todella lämminhenkistä jengiä. Noin puolet täällä on naisia ja varsinkin huumevieroituksssa. Naapurihuneessa asuu mun ikänen nainen, joka on vetänyt aivan kaikkea maan ja taivaan väliltä. Aika hyvä korvaushoito noilla on kun hänkin on rauhallinen ja erittän mukava. Pääkin toimii kun partaveitsi. Monilla miespuolisilla on vankilatausta ja jo nuorena alkanut laitoskierre. Mulle tää on eka kerta vieroituksessa. Ehkä paras päätös vuosiin.
Jos tuntee, että juominen on lähtenyt lapasesta niin rohkeasti vaan katkolle. Siinä ei ole mitään häpeämistä. Mulla on nyt kolmen päivän jälkeen fyysisesti loistava olo eikä viina ole käynyt edes mielessä. Jakson jälkeen on varmasti rima korkealla aloittaa taas mutta tiedän, että se vielä joskus alkaa. On se sitten ensi kesänä tai vuden kuluttua mutta silloin teen tämän saman asia mutta heti kun huomaan ettei pysty lopettamaan. Moni tulee jo muutaman päivän putken jälkeen ja ovat tuon lyhimmän ajan eli kolme päivää. Tsemppiä kaikille kaltaisilleni alkoholisteille. Apua on tarjolla js sitä haluaa.