Lainaan ketjua omalle ihmettymisen aiheelleni joka koskee alkoholismia.
Olen luonteeltani välillä vähän syrjäänvetäytyvä, ja tykkään usein olla yksin omassa rauhassa jne. Tiedätte kyllä sen ihmistyypin. Alkoholiakin käytän mieluummin yksin kuin esimerkiksi baareissa, sillä en jaksa humalaista örvellystä. Korkeintaan tuttujen kavereiden kanssa saatan ottaa viinaa, sillä tunnen heidät ja he eivät edusta sitä humalassa ärsyttävää ihmisryhmää. Tämän takia en mm. opiskelijabileissä jaksa käydä oikeastaan koskaan, koska ne pyörivät sen viinan ympärillä.
Joskus viikonloppuisin tissuttelen siis omissa oloissani yksin kotonani. Tissuttelu on mielestäni oikea termi, sillä jos otan, niin otan ehkä sen sixpackin koko iltaan. Jos edes sitäkään. Krapulaa en ole kokenut herran muistiin, sillä en mitään turbokännejä vedä. Enkä tosiaan tätä harrastusta ehdi harrastamaan enää kovin usein, onkohan edellisestä kerrasta jo reilu kuukausi aikaa. Työkuviot pilaavat tämänkin touhun.
Syy miksi kirjoitan sitten tähän alkoholisti-ketjuun on pariltakin naiselta tullut kuitti. En tiedä ovatko he oikeasti tosissaan mielipiteensä kanssa, vai provoilevatko tai vittuilevatko vain. Kaksi naista on antanut minulle palautetta miten olen alkoholisti, tai vähintään matkalla alkoholistiksi. Miksi? No siksi, että juon yksin. Jos joisin baarissa "niinkuin normalit ihmiset tekee", niin mitään ongelmaa ei ole. Mutta yksin alkoholia nauttiessa sen on pakko olla alkoholismia. Voisin vielä ymmärtää nuo mielipiteet jos kyseiset neidit eivät itse paljoa alkoholia käyttäisi, mutta näistä toinen on ainakin aika kova juhlija. Siellä baarissa käydään joka viikko, joskus jopa useamminkin. Ja koska kyseessä on opiskelijabileet, niin siellä myös sitten otetaan sitä viinaa. Ja oksennuskuntoon asti parhaimmillaan.
Että tämmöistä. En oikein tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua. Ihminen joka itse vetää toistuvasti itsensä oksennuskuntoon väittää, että minulla paljon pienemmillä alkoholimäärillä olisi jotain ongelmaa viinan kanssa. Enkä tosiaan tiedä mikä noiden naisten motiivi on puuttua minun viikonlopputekemisiin.