Tiedän aivan hyvin, miltä tuntuu olla kännissä. Minun kohdallani alkoholin tai muiden päihteitten aiheuttama humala/euforia ei ole missään nimessä suurimpia mielihyvän tunteita aiheuttavia asioita. Itse en käytä alkoholia kunnon kännäämiseen ollenkaan. Alkoholista olen aina saanut suurimmat kiksit pieninä, rentouttavina ja sosialisoivina annoksina. Ylipäänsäkään en käytä alkoholia vuodessa kuin maksimissaan kahden käden sormilla laskettavan lukumäärän verran.Siniketulta paljon fiksua asiaa, mutta toisaalta tulee mieleen että tiedätkö itse sitä tunnetta kun kännissä on vaan niin paljon kivempaa. Ei mistään urheilusta, tyttöystävän pussailusta tai koiran rapsuttelusta saa samoja kiksejä. Kaikki tietenkään ei tykkää olla humalassa. Ihmisissä on eroja.
Alkoholi noin yleisesti on enemmänkin depressantti kuin stimulantti eli se heikentää aivotoimintoja. Depressantit yleensä toimivat hyvin ihmisillä, joilla on elämässä suuria kipupisteitä, ahdistuksia tai jotain jota yrittää paeta sumentamalla aivotoimintaa. Vaikka itsekin olen elämässä kohdannut reilun annoksen vastoinkäymisiä ja kärsinyt parikymppisenä usean vuoden ajan lievästä masennuksesta ja ahdistuneisuudesta, niin alkoholiin turvautuminen selviytymiskeinona on tuntunut aina todella epäluonnolliselta ja huonosti toimivalta.