Entä mistä ne oluet kannattaa nyt ottaa, jos ei aivan bulkkia pelkästään halua kantaa kotiin?
Virukeskuksen Kaubamaja (olisiko n. 5min kävelyä hotelliltasi?) tarjoaa aika herkullisen valikoiman eri oluita
yksittäin tai pienessä erässä ostettuna. Liviko ja SuperAlko eivät pärjänneet tuossa "kilpailussa" mitenkään mitä tulee valikoiman laajuuteen. Rehellisesti sanoen jos mun pitäisi roudata parempaa tavaraa, niin tuolla kävisin. Viime viikolla esimerkiksi Põhjala Öö oli muistaakseni 3,6€, kun Alkossa vastaava on kutosen pinnassa, samoin 20% I Am What I am oli varsin jännä tuttavuus, vaikka ~9€ hinta tuntuikin kovalta. Belgialaisetkin olivat hyvissä hinnoissa ja tarjonnassa, tosin tähän hätään mulla on viimeiset
tarkat hintatiedot joulukuulta. Telliskiven suunnilla SIP oli ihan mukava kokemus, kyseessä oli käytännössä oluisiin keskittynyt (taisi siellä olla jotain muutakin, mutta pääpainoi vaikutti olevan oluissa) pienempi liike. Mielestäni aavistuksen Kaubamajaa kalliimpi varsinkin ulkkarioluiden osalta, mutta virolaisia käsityöoluita löytyi kyllä melkoinen valikoima. Tuolta en lähtisi isoa kasaa tuomaan Suomeen, mutta jos aikataulut sallivat, niin Telliskiven ympäristöstä tykkäsin itse erittäin paljon ja jos olet olutmiehiä, niin voi olla ihan kuriositeettina mukava tapa viettää puolipäivää ja syödä hyvin.
Jos määrä on ratkaiseva, niin varmaan SuperAlko olisi oma valintani, tosin ennen ostopäätöstä katsastaisin aivan vieressä olevan Livikon. Ei siinä mene kuin 10 minuuttia maksimissaan kun tekee vertailun tarjonnan ja hinnan osalta. Bulkkilavoja en kummastakaan paikasta ole ostanut, mutta ainakin viineissä on ollut välillä jotain aleja nähtävissä. Viime torstaina Livikossa oli halvin lava olutta n. 11€, tosin tästä en mene takuuseen, muistelisin sivusilmällä tuollaisen nähneeni. Ja jos oikein hurjaksi heittäytyy, niin varmaan Nautican Calles kannattaa kanssa katsastaa varmuuden varalta. Noiden oluttarjonnasta en tiedä ja hintatasosta en osaa sanoa, mutta ainakaan ei tarvitse jäädä jossittelemaan jos ostettava määrä on suuri. Siinä samassa keskuksessa on paljon muitakin liikkeitä, niin vie vaimo "shoppailemaan" ja samalla itse tarkistat mikä noiden oluttilanne on. Sivuhuomiona, noista kolmesta liikkeestä tuo oli viime torstaina ainoa, josta löysin haluamani vodkan. Livikossa ja Superissa hyllyt olivat tyhjiä, Callesissa mulle meni liikkeen viimeiset sitä merkkiä.
Noista hieromoista mulla ei ole suurempaa käsitystä.