Matkakohteenne

  • 2 476 163
  • 14 617

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
And now for something completely different: olen nimittäin ryhtynyt pohtimaan mahdollisuutta lähteä perheeni kanssa pakettimatkalle johonkin Etelä-Euroopan turistirysistä. En yhtään tiedä matkatoimistoista enkä kohteista, joten mistä päästä asiaan kannattaisi alkaa paneutua? Reissu tulisi olemaan ehkä tuossa loppukevään/alkukesän aikana. Maalla ei ole niin väliä, mutta paikan pitäisi soveltua lapsiperheille ja isän pitäisi päästä lenkille ja ehkä vähän haikkaamaankin. Hyvästä ruoasta plussaa ja uimis- ja rantafasiliteetit pitää tietysti olla kunnossa.

Erityisen mielelläni otan vastaan myös vinkkejä hyvistä ja luotettavista matkatoimistoista, vai ovatko ne kaikki isoimmat suhteellisen ok?
Miten olisi Kreeta? Hyvää kreikkalaista ruokaa, biitsejä muksuille, tuohon aikaan jo lämmintä ja isäkin pääsee liikkumaan. Etelä-Kreetalla on Paleohora -niminen paikka, josta on lyhyt matka pariinkin rotkoon, joista varsinkin Samaria on tunnettu ja arvostettu patikkakohde. Paleohoran lähellä on myös Elafonissi -niminen rantakohde. Suomen suurin Kreeta -sivusto - Kreeta.info antaa lisätietoa, myös matkanjärjestäjistä.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Makuasioita tietty mutta itse suunnistaisin Aurinkorannikolle, yllä mainittu Kreeta toimii myös.

Espanjassa paikka pohjalta Benalmadena, Fuengirola, Mijas Costa. Löytyy lapsille vesi- ja huvipuistoja. Aikuisille löytyy patikkareittejä yms. Varsinkin Fuengirolan rannat ovat todella hyvässä kunnossa, kaikilla muistaakseni Blue flag- hyväksyntä joka kertooo turvallisuudesta, puhtaudesta, palveluista yms.

Hyviä(kin) ravintoloita löytyy kunhan kiertää turistipaikat kaukaa. Ne erottaa kyllä helposti. Hinnat ovat aivan kohtuullisia useimmiten. Vuokra-autolla Andaluciasta saa paljon irti, hienoja paikkoja löytyy paljon tunnin matkan päässä Fuengirolasta.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
And now for something completely different: olen nimittäin ryhtynyt pohtimaan mahdollisuutta lähteä perheeni kanssa pakettimatkalle johonkin Etelä-Euroopan turistirysistä. En yhtään tiedä matkatoimistoista enkä kohteista, joten mistä päästä asiaan kannattaisi alkaa paneutua? Reissu tulisi olemaan ehkä tuossa loppukevään/alkukesän aikana. Maalla ei ole niin väliä, mutta paikan pitäisi soveltua lapsiperheille ja isän pitäisi päästä lenkille ja ehkä vähän haikkaamaankin. Hyvästä ruoasta plussaa ja uimis- ja rantafasiliteetit pitää tietysti olla kunnossa...

Omista pakettimatkailuajoista on jokunen tovi (lue: hemmetin kauan) vierähtänyt, mutta itse suosittelisin annetuilla spekseillä paria kohdetta, jotka voisivat toimia (tosin 'säävarauksella', joka kandee itse miettiä mikä on riittävä). Eka vaihtoehto mulla voisi olla Madeira, jossa patikointia riittää kauniissa maisemissa ja toinen suositeltava paikka voisi olla Pohjois-Italian Dolomiitit, eli Garda-järven seutu. Tosin kumpikaan ei ehkä kaikkein tyypillisimpiä aurinkokohteita ole, mutta uskoisin, että kummassakin löytyy kaikille kivaa tekemistä ja Snaksterille erityisesti trekkausmahdollisuudet olisivat kummassakin huippuluokkaa.

Matkatoimistoja en osaa suositella, mutta eiköhän kaikki busineksessa vuosikausia mukana pysyneet ovat melko samantasoisia ja luotettavia.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Pohdiskelen viikon reissua juhannuksen jälkeiselle viikolle. Ajatuksissa on pari vaihtoehtoa.

Ranska. Ottaisi lennon Pariisiin, vuokraisi auton ja ajelisi ainakin Normandian alueella ja rannikolla. Kävisi alueen isommissa kaupungeissa tai pienemmissä. Punkkaisi pienissä b&b-paikoissa ja söisi hyvin paikallista ruokaa. Yksi mielenkiintoinen kohde voisi olla myös viinitilat. En ole aiemmin vuokrannut autoa ulkomailta, joten se on vähän semmoinen mysteeri, että onko se sittenkään niin kivaa. Tuommoisen reissun voisi tehdä aika löysähköllä suunnittelulla. Jos ei jaksa päivänä x ajaa niin sitten ei ajaisi jne. Jos löytyisi jokin viihtyisä paikka, olisi siellä pidempään jne.

Toinen vaihtoehto olisi Pohjois-Italia. Lentäisi Milanoon tai Venetsiaan ja päästelisi junalla siellä pohjoisessa. Kävisi järvillä jne.

Jos teillä kokemuksia niin suositelkaa ja kertokaa kokemuksista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Omista pakettimatkailuajoista on jokunen tovi (lue: hemmetin kauan) vierähtänyt, mutta itse suosittelisin annetuilla spekseillä paria kohdetta, jotka voisivat toimia (tosin 'säävarauksella', joka kandee itse miettiä mikä on riittävä). Eka vaihtoehto mulla voisi olla Madeira, jossa patikointia riittää kauniissa maisemissa ja toinen suositeltava paikka voisi olla Pohjois-Italian Dolomiitit, eli Garda-järven seutu. Tosin kumpikaan ei ehkä kaikkein tyypillisimpiä aurinkokohteita ole, mutta uskoisin, että kummassakin löytyy kaikille kivaa tekemistä ja Snaksterille erityisesti trekkausmahdollisuudet olisivat kummassakin huippuluokkaa.
Onkohan Garda ihan ykköskohde lapsiperheelle? Gardan vesi on kylmää (oltiin muutama vuosi sitten toukokuussa Rivassa, eikä tehnyt mieli uida) eivätkä biitsit ole isoja, mutta maisemat ovat niin upeat kun olla voi ja patikkapolkuja sekä muita urheiluaktiviteetteja riittää. En muista, että Rivassa olisi ollut erityisesti mitään vesipuistoja tai sen sellaisia. Pikemminkin siellä oli aktiiviporukkaa ja sitten englantilaisia eläkeläisiä.

Madeirasta en voi valitettavasti sanoa mitään, koska en ole siellä ollut. On kyllä patikkamahdollisuuksiensa ansiosta listalla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei patikkamahdollisuudet minulle mikään ykköskriteeri ole. Jos vähän kuitenkin pääsis...

Kreeta voisi kyllä olla hyvä. Espanjan kohteita taas puoltaa se, että itseäni lukuunottamatta muun perheen äidinkieli on espanja. Mutta sekin on ehkä tässä suunnitelmassa sivuseikka, kun sitten kuitenkin tulee taas espanjankielisissäkin maissa reissattua.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse arvostan Kreetan aika matalalle Kreikan saarista, mutta lapsiperheille se varmaankin on erittäin hyvä paikka koska aktiviteettejä siellä on lapsille melkoisesti ja siinä sivussa aikuisillekin riittää tekemistä/nähtävää.
 

Fordél

Jäsen
Toinen vaihtoehto olisi Pohjois-Italia. Lentäisi Milanoon tai Venetsiaan ja päästelisi junalla siellä pohjoisessa. Kävisi järvillä jne.

Jos teillä kokemuksia niin suositelkaa ja kertokaa kokemuksista.

Tämä on tullut kerran tehtyä ja kohteena oli Gardajärvi, tarkemmin Riva. Sen verran paljon tykästyimme seutuun, että nyt olisi tarkoitus mennä uudestaan. Lensimme Milanoon (Venetsiaan/Veronaan ei Suomesta pysty suoraan lentämään), josta menimme junalla Rivaan. Taisi olla yksi vaihto ja junamatka kesti pari kolme tuntia.

Rivassa tarjolla hienot siistit rannat ja kauniit vehreät maisemat, hyvää ruokaa ja paljon harrastusmahdollisuuksia. Itelle riittää uinti ja lenkkeily niin tuo passaa oikein hyvin. Kaikki toimii ja on siistiä. Toki turisteja on jonkin verran, mutta ei mitenkään haitaksi asti. Tällä toisella kerralla olisi tarkoitus vähän ehkä kierrelläkin järveä kun viimeksi oltiin vain Rivassa (tehtiin toki yksi risteily). Aikomus olisi myös käydä Madonna di Campigliossa, joka on noin 60 km Rivasta pohjoiseen. Pelkkään Gardaan ei tarvitse siis tyytyä vaan lähellä on vaikka mitä kohteita, joihin pääsee niin junalla, bussilla kuin helpoiten tietysti vuokra-autolla. Voi tosiaan kävästä Milanon lisäksi vaikka muilla lähijärvillä (esim. Como), Veronassa tai Venetsiassa.

Nää tuli nyt ekana mieleen ja vastailen mieluusti jahka jotain kysyttävää on. Tosin täällä taitaa olla kovempiakin ko. seudun kävijöitä, joten tietoa varmasti riittää.

Yksi vaihtis olisi myös lentää Müncheniin ja yhdistää Pohjois-Italia ja Münchenin seutu/Itävalta. Itse pidin paljon enemmän Münchenistä kuin Milanosta. Tosin mainitaan vielä sekin, että ei toi sun toinenkaan vaihtoehto kuulosta yhtään huonolle. Pahoja valintoja!
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kateellisuutta pukkaa.

Pakko sanoa etten yleensä ole kateellinen mutta kun tässä lukee ihmisten tulevia matkoja niin pikkaisen tulee suru puseroon. Asiaa ei yhtään auta että kolme erittäin hyvää kaveriani on vielä lähdössä Thaikkulaan 2viikoksi. Itse olen suuntaamassa 22.1.2012 Teneriffalle. Mutsi täyttää 60v ja lupasi kuskata koko sakin viikoksi täyshoidolla. Kaippa sitä pitää olla tyytyväinen näihin armopaloihinkin..
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tarvitsen nyt hieman apua. Olen reissannut tähän astisen elämäni aikana kohtuullisissa määrin, mutta lähinnä melko omatoimisesti. Reilillä on oltu, autolla on kierretty Eurooppaa vähän joka kolkasta, erilaisia kaupunkilomia on tullut vietettyä Euroopan eri suurkaupungeissa ja Etelä-Amerikkaa on koluttu ristiin rastiin moneenkin eri otteeseen.

And now for something completely different: olen nimittäin ryhtynyt pohtimaan mahdollisuutta lähteä perheeni kanssa pakettimatkalle johonkin Etelä-Euroopan turistirysistä. En yhtään tiedä matkatoimistoista enkä kohteista, joten mistä päästä asiaan kannattaisi alkaa paneutua? Reissu tulisi olemaan ehkä tuossa loppukevään/alkukesän aikana. Maalla ei ole niin väliä, mutta paikan pitäisi soveltua lapsiperheille ja isän pitäisi päästä lenkille ja ehkä vähän haikkaamaankin. Hyvästä ruoasta plussaa ja uimis- ja rantafasiliteetit pitää tietysti olla kunnossa.

Erityisen mielelläni otan vastaan myös vinkkejä hyvistä ja luotettavista matkatoimistoista, vai ovatko ne kaikki isoimmat suhteellisen ok?

Italian Cattolica, ihan loistava mesta ihan minkä ikäisille lapsille tai aikuisille vaan. Kerran käynyt perheen ja kerran tyttöystävän kanssa. Harva paikka on sellainen missä käyn pari kertaa, mutta tonne voisin lähteä kolmannenkin kerran. Helvetin hyvää safkaa, tosi kiva iso pitkä ranta missä on aktiviteettejä paljon. Samoin lapsille kokoajan tekemistä. Lähellä sijaitsevat Riccione ja Rimini missä kannattaa myös käydä. Suosittelen ainakin katsomaan tätä paikkaa!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Erityisen mielelläni otan vastaan myös vinkkejä hyvistä ja luotettavista matkatoimistoista, vai ovatko ne kaikki isoimmat suhteellisen ok?

Samaa tavaraa eri paketeissa. Itse ne mestat mitä haluaa nähdä täytyy googlettaa, koska matkatoimistot ei suosittele kuin omia palvelujaan/ hotellejaan jne. Koita päättää maa, sitten alue ja sitten joku siisti hotelli ja tsiikaa, että kuka operoi sinne. Jos loppukevät on ajankohta, niin itse voisin lähteä esim. Marokkoon tai Tunisiaan. Joku noista isoimmista lafkoista ja ei ainakaan tarvi sitten stressata mistään. Vyölaukkua ja karjalalippistä messiin, niin sulaudut hyvin porukkaan.

Harva paikka on sellainen missä käyn pari kertaa, mutta tonne voisin lähteä kolmannenkin kerran.

Niin totta. Harvoin haluaa matkustaa edes toista kertaa johonkin paikkaan tai maahan, mutta Italia on mulle sellainen, että sinne vois lähteä vaikka heti uudelleen. On tullut ihan siistejäkin mestoja nähtyä, mutta halu nähdä aina jotain uuttaa estää yleensä paikalleen jumittumisen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Auton tankkaaminen Yhdysvalloissa on helppoa, jos on luottokortti käytössä. Jos ei ole, niin ensin auto mittarille, sitten sisälle maksamaan, ja sitten tankkaamaan. Ei tuota oikein voi mokata, jos vaan se mittari toimii.

Vielä on myös perinteisiä mittareita eli ensin tankki täyteen ja kassan kautta pois. Jossain Illinoisin peräkylässä ainakin oli tuollainen viime elokuussa.

Eniten kuitenkin oudoksutti mittareissa tankkauspistoolin paikassa oleva vipu, joka piti kääntää ala-asentoon (tai yläasentoon, en muista) sen jälkeen kun pistoolin otti siitä pois. Ei lähde pumppu käyntiin ilman tuota vivun kääntämistä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eniten kuitenkin oudoksutti mittareissa tankkauspistoolin paikassa oleva vipu, joka piti kääntää ala-asentoon (tai yläasentoon, en muista) sen jälkeen kun pistoolin otti siitä pois. Ei lähde pumppu käyntiin ilman tuota vivun kääntämistä.
Oma aikansa tuota tuli ihmeteltyä ensimmäistä kertaa tankatessa.
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Havaijista

Ollaan 2013 kesällä menossa tyttöystävän kanssa naimisiin ja ajatuksena on tehdä syys-lokakuussa 2013 sitten häämatka Jenkkeihin.

Itse olen miettinyt, että ensin mennään San Franciscoon 5 yöksi, sitten lennetään Honoluluun ja ollaan Havaijilla about viikko ja sitten vielä 4-5 päiväksi Chicagoon. Nyt olen koittanut alustavaa budjettia reissulle miettiä. Lähinnä itseä mietityttää tuo Havaiji. Kun se vaikuttaa erittäin kalliilta kohteelta, ainakin jos meinaa jotain muutakin tehdä kuin maata Waikiki-beachilla.

Joten minkälaisia kokemuksia jatkoaikalaisilla on Havaijista? Mitä siellä kannattaa tehdä? Mille saarelle kannattaa matkustaa? Kuluuko rahaa ihan tajuttomasti vai voiko siellä kohtuullisella budjetilla pärjätä?


Oltiin vaimon kanssa reissussa joulukuussa 2010 ensiksi 8 päivää Mauilla, sitten 3 päivää Honolulussa ja lopuksi 5 päivää San Franciscossa. Meillä oli tarkoituksena päästä pitkän työrupeaman jälkeen rentoutumaan johonkin lämpimään ja sen asian reissu kyllä ajoi onnistuneesti.

Oman kokemuksen perusteella voin kyllä vilpittömästi suositella Mauia. Vaikka saari oli pienempi kuin Oahu, niin kyllä saimme ajan kulutettua sielläkin. Hotelli oli saaren länsirannikolla, missä riitti resorteja vieri vieressä. Emme olleet missään jenkkien suosimassa massiivisessa resortissa vaan pienemmässä huoneistotyyppisessä paikassa, jonka kohdalla rannallakin oli selvästi väljempää. Rantojen puolesta Waikiki on pieni ahdas hiekkalaatikko verrattuna Mauin rantoihin. Ja kyllä siellä löytyi aktiviteettejakin rannalla löhöilyn korvikkeeksi. Itse ajoimme esim Haleakala tulivuoren kraaterille 3 km korkeuteen katsomaan auringonnousua (siellä oli muuten sairaan kylmä, onneksi oli pipo mukana) sekä ajoimme saaren toiselle puolelle kiemurtelevaa Hanan tietä sademetsäympäristössä. Lisäksi olimme katamaraanilla katsomassa ryhävalaita (muutama drinkki sisältyi hintaan). Lisäksi vuokrattiin snorklauskamat. Näitä katamaraaniristeilyjä on kaikenlaisia. Ja tietty surffausopetusta on tarjolla. Itse tosin käytiin surffikurssilla Honolulussa (ei kuitenkaan Waikikilla). Saaren pääkaupunki Kahului on lähinnä paikallisten asuinpaikka, jossa ei mitään menoa löydy, mutta Lahainan pikkukaupungissa lähempänä turistialuetta löytyy enemmän baareja ja ravintoloita ja muuta turistikrääsää. Auton vuokraus on ehdoton Mauilla liikkumiseen. Muutaman kerran matkustettiin paikallisbusseilla, mutta vuorovälit ovat harvoja ja liikennöinti loppuu aikaisin. Taksit ovat melko hintavia USA:n hintatasoon verrattuna, mutta niinhän ne ovat Suomessakin.

Honolulu puolestaan on iso kaupunki, jossa hotellit ovat keskittyneet Waikikin alueelle. Turisteja oli ihan sikana ja varsinkin japanilaisia. Jos tykkää japanilaisesta ruuasta, niin Honolulusta ilmeisesti löytyy tarjontaa. Ei vuokrattua autoa Honolulussa, joten muu Oahun saari jäi näkemättä. Samoin Pearl Harboriin ei ehditty. Siinä missä Maui oli meille selvä rentouttava rantakohde, niin Honolulu oli lähempänä kaupunkikohdetta. Tosin oltiin siellä vain kolme päivää, niin enempää ei ehtinyt.

Hintataso Havaijilla on mannerUSA:han verrattuna korkea. Ruokakaupassa hintataso on Suomeakin selvästi korkeampi, ravintoloissa ehkä samaa tasoa (dollarin kurssi oli tuolloin n. 1,4). Mauilla oli keskimäärin ehkä vähän kallimmat ravintolahinnat kuin Honolulussa, koska kaikki paikat oli lähinnä turisteille suunnattuja.

Kaukanahan Havaiji on, mutta kyllä siellä kerran elämässä käy mielellään.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Joku noista isoimmista lafkoista ja ei ainakaan tarvi sitten stressata mistään. Vyölaukkua ja karjalalippistä messiin, niin sulaudut hyvin porukkaan.
- - -

Hieman tosiaan ajankohdasta riippuvaista, eli lännessä on keväällä paremmat kelit ja sitten Kreikassa ja Turkissa alkusyksystä.

Kanarian saaret on yleensä oiva paikka aloittaa perinteiset Seiväsmatkat. Oikeasti. Playa del Inglesissä on rantaa ja kameleita vaikka kuinka paljon, lapsille on lisäksi huvipuistoa ja papukaijapuistoa ja haukkanäytöksiä. Myös muut Kanarian saaret ovat ihan ok. Puerto Ricossa taas saat mennä mäkeä ylös ja alas, mutta voi sen juostakin.

Mannerpuolella Aurinkorannat ei ole ollenkaan niin paha paikka kuin mitä usein annetaan ymmärtää. Jos sinne menee, niin eikun auto alle ja päiväreissu Gibraltarille apinoita ihmettelemään ja hienoja maisemia katselemaan. Gondoli vie ylös ja alas. Siellä muuten maksetaan sitten punnilla eikä ihan kaikki kortit käy.

Malta on kiva paikka, mutta hyvät rannat ovat pikkuisen kaupungeista sivussa ja silloin pitäisi vuokrata melkein auto. Vasemman puoleinen liikenne on sinänsä kiehtova kokemus, kuten 40-luvun bussitkin.

Kreikassa on paljon hyviä kohteita. Ateenaan tuskin kannattaa lasten kanssa lähteä, mutta Tessaloniki on kiva paikka lähiympäristöineen. Joku mainitsi Kreetan; Kalives on mukava pikku kylä lähellä Haniaa, n.25km. Siellä on mukavia pieniä hotelleja, rauhallista rantaa riittävästi ja jos alkaa tulla aika pitkäksi niin Haniaan pääsee helposti bussilla tai sitten voi vuokrata auton ja ajella vaikka vuorille. Siellä on kivoja pikku kyliä, joissa saa maittavaa paikallista ruokaa edullisesti.

Tunisiaa en suosittelisi pienten lasten kanssa lähteville. Muuten ihan ok paikka, mutta pitää suhtautua varauksella kun siellä on nyt ollut hieman yhtä sun toista.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Oman kokemuksen perusteella voin kyllä vilpittömästi suositella Mauia.
Samoin. Itse kävin Mauilla kesällä 2010. Mennessä muutama yö Los Angelesissa, sitten viikko Mauilla ja takaisin tullessa pari yötä San Franciscossa.

Aika lailla samantyylinen oli ohjelma kuin Mevatronillakin, eli rannalla oleilua, snorklausta, parit käynnit Lahainassa (mm. Cool Cat Burger, loistavat purilaiset sekä perinteinen Luau-juhla ruokineen ja juomineen, loistavat pina coladat), aamuyöstä ajo Haleakalan tulivuorelle, reissu Hanaan jne.

Auto meilläkin oli koko viikon alla, ja se on tuolla ihan ehdoton. Muualla Havaijilla en itse käynyt, mutta etukäteisselvityksen pohjalta päädyimme Mauiin, eikä todellakaan tarvinnut pettyä. Riittävän rauhallista, mutta toisaalta riittävästi nähtävää ja koettavaa. Voin todella suositella Mauia!
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Huhtikuun alussa olisi tarkoitus lähteä Miamiin vajaaksi pariksi viikoksi. Kohteesta on jauhettukin aikaisemmin ja sieltä hyviä vinkkejä saanut. Muutama juttu vielä askarruttaa.

Elikkäs, mitä täytyy tehdä ennenkuin sinne lähtee/pääsee edes lähtemään. Ilmeisesti jonkinlainen tulotarkastus (esta?). Tämä ilmeisesti täytetään netissä, tarvitseeko muuta.

Auton vuokraus käsittääkseni melkein ehdoton siellä, onko karmea paperisota senkin kanssa? Ja sitten niinkin ääliömäinen kysymys että miten tankkaus onnistuu? Kuulin jostain että voi olla hankalampaa kuin Suomessa.

South Beachillä ajateltiin majailla vaikka siellä vähän kalliimpaa onkin. Pakollisista nähtävyyksistä nyt ainakin Key West, Everglades. Pantterille näyttää pari kotimatsia olevan tänä ainaka joten toisessa niistä täytyy käydä.

Tuli vielä mieleen että minnekkäs sen auton sitten jättää parkkiin. Jotain netistä yrittänyt löydää ja ilmeisesti parkkitaloja tms (valet parking) löytyy mutta aivan sikahintaisia. Ei tekis mieli maksaa 30dollari/pvä parkista. Pystyykö kadun varteen parkkeeraamaan ja onko minkä hintaista? Tietysti paras ois jos löytys joku soppi mikä ois ilmainen.

Niin ja pystyykö Panthersin peliin ostamaan lipun jo Suomesta niin että tulostaa sen läpykkeen mukaan?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin ja pystyykö Panthersin peliin ostamaan lipun jo Suomesta niin että tulostaa sen läpykkeen mukaan?

Itse ostin (St. Louis) Bluesin peliin helmikuulle tiketin ihan joukkueen sivujen kautta. Tiketti tulee Ticketmasterin kautta ns. Will Call -systeemin kautta. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että saat tiketin hallilta lipunmyynnistä tms. luottokorttiasi (ja mahdollisesti henkilöllisyystodistustasi) näyttämällä. Maksu tehtiin toki varaushetkellä.

Näin ainakin isot pojat kertoivat...

Veikkaisin, että Panthersin kohdalla homma toimii samalla tapaa.
 

spa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli vielä mieleen että minnekkäs sen auton sitten jättää parkkiin. Jotain netistä yrittänyt löydää ja ilmeisesti parkkitaloja tms (valet parking) löytyy mutta aivan sikahintaisia. Ei tekis mieli maksaa 30dollari/pvä parkista. Pystyykö kadun varteen parkkeeraamaan ja onko minkä hintaista? Tietysti paras ois jos löytys joku soppi mikä ois ilmainen.

Niin ja pystyykö Panthersin peliin ostamaan lipun jo Suomesta niin että tulostaa sen läpykkeen mukaan?

Homma menee juuri noin kuin Sistis asian ilmaisi.

Kävin aika tarkalleen vuosi sitten katsomassa yhden Panthersin pelin ja viikolla ei todellakaan ollut väentungosta. Halli oli todella tyhjä. Jos otatte paikat piippuhyllyltä, niin varautukaa, että siellä on tosi kylmä. En ole koskaan jäähallissa palellut noin paljoa, vaikka ymmärsinkin takin ottaa mukaan. Helpotusta tuohon sai kun tajusi mennä tupakkapaikalle lämmittelemään. Siellä kun oli vielä illallakin 25 astetta. Kerrankin noin päin :)

Ruoan/Juomien hinnat hallissa oli hieman normaalia kalliimmat, mutta ei mitenkään älyttömät.

Mutta hauskaa silti oli ja Jenkit osaa kyllä shown.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Homma menee juuri noin kuin Sistis asian ilmaisi.

Kävin aika tarkalleen vuosi sitten katsomassa yhden Panthersin pelin ja viikolla ei todellakaan ollut väentungosta. Halli oli todella tyhjä. Jos otatte paikat piippuhyllyltä, niin varautukaa, että siellä on tosi kylmä. En ole koskaan jäähallissa palellut noin paljoa, vaikka ymmärsinkin takin ottaa mukaan. Helpotusta tuohon sai kun tajusi mennä tupakkapaikalle lämmittelemään. Siellä kun oli vielä illallakin 25 astetta. Kerrankin noin päin :)

Ruoan/Juomien hinnat hallissa oli hieman normaalia kalliimmat, mutta ei mitenkään älyttömät.

Mutta hauskaa silti oli ja Jenkit osaa kyllä shown.

Meidän reissun ajaksi sattuu kaksikin matsia, viikkopeli Jetsejä vastaan ja lauantai matsi Hurricaneseja vastaan. Varmaan parempi ois toi lauantai matsi, liput varmaan hommataan jonnekin alakatsomoon. Siellä varmaan pärjäilee jollain neuleella tms? Takki ei lähde messiin ollenkaan kun mennään huhtikuun alussa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Helmi- maaliskuun vaihteessa haluttais lähteä aurinkoon perheellä. Mitäs mestaa jatkoaikalaiset suosittelee, kun kriteereinä on aurinko (lämmin sää) ja halvahko hinta. Taitaa nuo Kreikka, Tunisia ja muut välimeren maat olla tuolloin vähän viileämpiä, mutta mites Kanariansaaret?
 
Helmi- maaliskuun vaihteessa haluttais lähteä aurinkoon perheellä. Mitäs mestaa jatkoaikalaiset suosittelee, kun kriteereinä on aurinko (lämmin sää) ja halvahko hinta. Taitaa nuo Kreikka, Tunisia ja muut välimeren maat olla tuolloin vähän viileämpiä, mutta mites Kanariansaaret?

Samaan aikaan olen minäkin lähdössä, kohteena tällä kertaa Fuerteventura. Käsittääkseni aika lailla samanlaiset säät kuin vuodenvaihteessa, jolloin olen siellä aiemmin ollut (kerran Gran Canarialla ja kerran Lanzarotella). Vähän kuin Suomen kesä. Lämpötila päivällä siinä 20-25 astetta, lämmintä muttei kuumaa. Illalla on sen verta viileää, että pitää jo vetää pitkähihaista paitaa ja farkkuja päälle. Tuulista aika usein.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Helmi- maaliskuun vaihteessa haluttais lähteä aurinkoon perheellä. Mitäs mestaa jatkoaikalaiset suosittelee, kun kriteereinä on aurinko (lämmin sää) ja halvahko hinta. Taitaa nuo Kreikka, Tunisia ja muut välimeren maat olla tuolloin vähän viileämpiä, mutta mites Kanariansaaret?

Kai Kanariallakin semmoset 20 astetta on. Mites Eilat? Israelin eteläkärjessä Punaisen meren rannalla? Lämminta ainakin piisaa tuohon aikaan, hinta ehkä vähän kalliimpi. Sitten jos menee 10-20km siitä Jordanian puolelle Agabaan niin hintaa tippuu ainakin elinkustannuksissa. Egypti on lämmin jos sinne uskaltaa lähteä.

Sitten tietysti kauempana on lämmintä Thaikuissa...
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Helmi- maaliskuun vaihteessa haluttais lähteä aurinkoon perheellä. Mitäs mestaa jatkoaikalaiset suosittelee, kun kriteereinä on aurinko (lämmin sää) ja halvahko hinta. Taitaa nuo Kreikka, Tunisia ja muut välimeren maat olla tuolloin vähän viileämpiä, mutta mites Kanariansaaret?
Sama ongelma oli meidänkin perheessä, ja kun Kanarialle ei kukaan halunnut, niin kohteeksi valikoitui Dubai.
Se on sitten suhteellista, mitä kenellekin tarkoittaa "halvahko".
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kolmatta kertaa putkeen hiihtolomaa + extraviikkoa viettämään Thaimaahan Koh Samui-nimiselle saarelle, tähän hotelliin: http://www.samui-hotels.com/csbr/. Suht kallis paikka, mutta laadusta ei voi tinkiä ja on muuten upeat ajanviettomahdollisuudet hotellialueella sekä lähistöllä! Ei tule aika tylsäksi. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös