Entä onko palstan olutasiantuntijoilla heittää hyviä olutravintolavinkkejä?
Toinen vaihtoehto voisi olla Hell hunt. Paikallisten opiskelijoiden suosima. Hintataso on varsin maltillinen ja baarilla on myös omaa oluttuotantoa.
Entä onko palstan olutasiantuntijoilla heittää hyviä olutravintolavinkkejä?
Olen menossa Köpikseen ihan ensimmäistä kertaa itsekkin. Lisätään siis muutama tarkentava kysymys!Onko Kööpenhaminasta mitään vinkkejä? Hintataso ym.
En tiedä, oli omat mukana.+ Saako Köpiksestä ostettua nuuskaa?
Olen, mutta kyseessä oli CL ottelu Chelseaa vastaan helmikuussa ja stadikalla vitun kylmä. Hieno fiilis kuitenkin.+ Tarkoitus olisi mennä FCK:n kotiotteluun. Onko joku käynyt?
Jos et ole ennen käynyt, sitten ehkä jos on luppoaikaa. Mutta kyllä sä enemmän tekemistä Köpiksestä löydät, luulisin. Malmöstä tosin saa nuuskaa ;)+ Malmö - kannattaako käydä ?
Olen menossa Köpikseen ihan ensimmäistä kertaa itsekkin. Lisätään siis muutama tarkentava kysymys!
+ Saako Köpiksestä ostettua nuuskaa?
Olen menossa Köpikseen ihan ensimmäistä kertaa itsekkin. Lisätään siis muutama tarkentava kysymys!
+ Saako Köpiksestä ostettua nuuskaa?
+ Tarkoitus olisi mennä FCK:n kotiotteluun. Onko joku käynyt?
+ Malmö - kannattaako käydä ?
Toinen vaihtoehto voisi olla Hell hunt. Paikallisten opiskelijoiden suosima. Hintataso on varsin maltillinen ja baarilla on myös omaa oluttuotantoa.
Suosittelen Ölletornia. Mukava valikoima erityisesti virolaisia sekä venäläisiä oluita, ja kaikkiaan listalla taitaa olla lähemmäs sata eri olutta. Kaiken lisäksi paikan hintataso on sangen asiakasystävällinen: ison tuopin vahvempaakin olutta saa usein vain parilla eurolla.Entä onko palstan olutasiantuntijoilla heittää hyviä olutravintolavinkkejä?
Itse olin juhannuksen tienoilla tuolla suunnalla reissussa ja vietin ensin yhden yön Malmössä ja sitten kaksi Kööpenhaminassa. Köpiksessä olin käynyt kerran aiemmin hyvin pikaisesti ja Malmössä en koskaan. Ainakaan tällä taustalla ei harmittanut yhtään, että reissusta yksi päivä "tuhraantui" Ruotsin puolella.+ Malmö - kannattaako käydä ?
Matkustaminenhan kaupunkien välillä on todella vaivatonta. Paikallisjunia kulkee vähän väliä, ja vajaan tunnin kestävän matkan hinta on euroissa vain vähän yli kympin per suunta.
Eli kyllä uskaltaisin suositella Malmössä käyntiä, jos nyt edes muutama päiväkin on Kööpenhaminassa aikaa. Ja kun futis kiinnostaa, niin kannattaa tsekata myös Allsvenskanin peliohjelma, jos sieltä löytyisi toinen peli FCK:n kotimatsin rinnalle. Toki myös tässä ketjussa aiemmin mainittu Helsingborg on varmasti ihan hyvä vaihtoehto futiksen puolesta.
Niin, tämä riippuu kait ihan junatyypistä. Pitkän matkan junilla (esim. nämä suoraan Tukholmasta Kööpenhaminaan menevät) matka taipuu tosiaan kutakuinkin tuota vauhtia. Sen sijaan niillä paikallisjunilla matka kesti hieman pidempään, kun pysähdyksiä oli Malmön ja Kööpenhaminan välillä lukuisia muitankin kuin vain Kastrup. Ja niillä nopeimmilla junilla ei sitten saanut matkustaa sillä noin 85 DKK/110 SEK maksaneella peruslipulla.Menin itse junalla tuon matkan kesällä, ja mun muistin mukaan meni alle puoli tuntia.
Kyllä kait sitä "monikulttuurin rikkautta ja etnistä värinää" on Kööpenhaminassakin tarjolla. Kaupungissa muutamia vuosia sitten asunut kaverini ainakin kuvaili Nørrebron alueen tuollaisena paikkana, mikä ei enää kovin pohjoismaalaiselta vaikuta - ja jonne ei välttämättä valkoisen miehen tai naisen kannata mennä pimeän aikaan seikkailemaan. Ei tosin tullut käytyä, sillä Malmön Rosengården sai nyt tällä reissulla riittää tästä tematiikasta.Itse pidän esimerkiksi Göteborgia "keskieurooppalaisempana" tai no ainakin kansainvälisempänä kuin Köpistä. Köpiksessä kun ihmiset ovat kaikki tällaisia pohjoismaalaisia tai ainakin omaan silmääni ei osunut juurikaan mustia tai Lähi-idästä tulleita.
Kyllä kait sitä "monikulttuurin rikkautta ja etnistä värinää" on Kööpenhaminassakin tarjolla. Kaupungissa muutamia vuosia sitten asunut kaverini ainakin kuvaili Nørrebron alueen tuollaisena paikkana, mikä ei enää kovin pohjoismaalaiselta vaikuta - ja jonne ei välttämättä valkoisen miehen tai naisen kannata mennä pimeän aikaan seikkailemaan. Ei tosin tullut käytyä, sillä Malmön Rosengården sai nyt tällä reissulla riittää tästä tematiikasta.
Kesällä tuli tehtyä 5pvä reissu Köpikseen ja sen pohjalta vastailen:
- Nuuskaa en löytänyt kaupoista ja lentokentälläkään eivät myyneet EU-alueen sisälle, joten kannattaa värvätä joku norjalainen ostamaan puolestasi nuuskat, jos sitä kipeästi haluat
Jaahas.
Talvella tulossa tasavuosia ja karkuun pitäisi lähteä. Kuukausi thaimaassa on selviö, mutta pitäisi vielä keksiä oleskelumaisemat toiselle kuukaudelle.
Kambodza vaiko kenties Laos? Tuskin kuitenkaan jälkimmäinen, sillä siellä ei pääse meren rannalle. Joku kuitenkin, johon Air Asia bangkokista lentää.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Pari viikkoa sitten lensin Kööpenhaminasta Turkuun, eikä lentokentällä ollut mitään ongelmaa nuuskan ostamisessa. Löytyi pelkästään Generalin lössnusia viiden purkin pakkauksissa. Hintaa oli sellaiset 21€/5prk.
Armeijaura päättyy tuossa kuukauden kuluttua ja sen jälkeen on tarkoituksena suunnata ulkomaille 1-2 viikoksi auringon alle johonkin perinteiseen turistirysään. Pienellä seurueella ollaan lähdössä liikenteeseen ja suht kokemattomia matkaajia kaikki, joten pientä vinkkiä kaipaisin teiltä palstaveljiltä. Matkabudjetti rajoittuu tonnin kieppeille ja siihen hintaan pitäisi saada kaikki setit sisältäen matkat, majoituksen + ruoka & juominkipuolen. Ja rantakode siis kysymyksessä ja lämpötilan suhteen vaatimuksena vähintään +25c tähän aikaan vuodesta. Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsii heittää pientä ideaa kohteesta ja kenties omia kokemuksiaan kyseisestä paikasta.
- FCK:n kauden eka himapeli tuli tsiigattua ja ihan kiva stadionhan se oli. Liput edullisia, joten sinne vaan jos kiinnostaa
Muutoin Köpis oli kesällä ihan viihdyttävä mesta kanava-ajeluineen ja Tivoileineen. Selvästi Keski-Eurooppalaisempi kuin muut skandinavian kaupungit. Hintataso tosin on paikoitellen jopa Suomeakin hurjempi.