Matkakohteenne

  • 2 441 519
  • 14 490

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onko kukaan käynyt Tallinnassa tuollaisessa Proto keksintötehtaassa? Näyttää ainakin kivalta ja luulisin että nuo 15v ja 12v viihtyisivät siellä myös.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse olen jonkin verran aurinkorannikolla käynyt. Torremolinos jäänyt tosi taka alalle. Krokotiilipuisto kyllä oikein mukava Benalmadenassa ollut majoitus jokusen kerran, kun ensimmäisiä kertoja tuolla käytiin. Lintupuisto ja satama, siinäpä se pitkälti. Mikäli rauhaa kaipaa, niin ihan ok valinta. Fuengirola on kyllä miun suositus, mikäli aurinkorannikolle menee. Löytyy kyllä lähes kaikkea mitä lomalta voi toivoa.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaista mietin, että onko Philadelphiassa ja Washington D.C.:ssä nähtävää? Mietin, että jos olisi esimerkiksi 4 yötä Washingtonissa ja sen jälkeen 2 yötä Philadelphiassa lokakuussa. Ensin 1 yö New Yorkissa ja matkan lopuksi mahdollisesti vielä 2-3 yötä New Yorkissa. New Yorkissa olin jo 9 yötä vuonna 2014, että se on tutuhko paikka.

Junalla ajattelin liikkua New York-Washington-Philadelphia-New York väliä ja netistä saa niitä lippuja ostettua. Junia menee noin tunnin välein. Matka on vielä ihan suunnitteluasteella. Philadelphiassa kiinnostaa ainakin ne Rocky Balboan portaat ja Philly cheesesteak. Noin 3 tunnissa pitäisi päästä junalla New York City Pennstationilta Washington D.C.:hen.
Täällä onkin jonkin verran tullut jo kiinnostavia vinkkejä. Itsekin siis vinkkien perässä huutelen täällä.

Oma alustava suunnitelma olisi sellainen, että lennot Washingtoniin ja siellä pari yötä, sitten olisi välissä 4 yötä vietettävä jossain päin itärannikkoa ennen päätymistä New Yorkiin. Eli tuolle 4 yön ajanjaksolle jos hyviä vinkkejä löytyy, niin mielellään otan vastaan. Alustavasti olisi tarkoitus ottaa auto alle eli ei tarvitse rajoittua kohteisiin, joihin pääsee kätevästi julkisilla. Boston voisi olla pohjoisin kohde tässä suunnitelmassa.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Onko täällä Porton kävijöitä? Vaimon kanssa tykästytty kovasti Portugaliin ja tuo Porto ollut käytävien kaupunkien listalla, mutta mikä olisi paras vuodenaika käydä tuolla? Vaimo ei oikein tykkää kuumista +25 keleistä mutta olisi kiva myös jos ei olisi kovin sateista (käsittääkseni on aika sateinen kaupunki) ja että olisi myös luonto parhaimmillaan.
Piti oikein puhelimen kuvista katsoa, ja todellakin - onhan tuosta aikaa. Olimme Portossa juhannuksena 2017. Muuten oli mukavaa, mutta ihmisiä oli aivan jumalattomasti. Siis aivan todellakin järjettömästi, kaduilla ei päässyt etenemään kuin tanssien. Ei tuo silti niin kamalaa ollut, koska paikalliset eivät kuitenkaan olleet suomalaistyypisessä juubassa. Jokaisessa korttelissa myös grillasivat kalaa, ja käry oli melkoinen. Ilotulitus oli kyllä oikein hieno.

Juhlaan kuului myös se, että nuoriso mätki toisiaan puhallettavilla muovivasaroilla. Ja koska itse olen kalju, pitkähkö ja varsin skandinaavin oloinen, niin sain n. 16 000 iskua kuuppaani. Siitä tuli heille aivan kansanhuvi.

Tuolloin ei ollut hirveän kuumaa, mutta muuten kyllä oli. 40 astetta varjossa rikottiin, ja maassa oli pahoja maastopaloja. Ihmisiä kuolikin.

No, mitään hyötyä tästä ei tainnut olla. Näkemisen arvoinen kaupunki kyllä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Juhlaan kuului myös se, että nuoriso mätki toisiaan puhallettavilla muovivasaroilla. Ja koska itse olen kalju, pitkähkö ja varsin skandinaavin oloinen, niin sain n. 16 000 iskua kuuppaani. Siitä tuli heille aivan kansanhuvi.
Tarkoitatko siis, että keski-ikäisen näköinen skandinaavi näyttää portugalilaiselta teiniltä?
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@RedNumber9 ja @Hauptmann

Philadelphian osalta en osaa auttaa, mutta on D.Cssä ainakin nuo perusnähtävyydet, tyyliin Valkoinen talo, Arlingtonin hautausmaa-alue, Capitol Hill ja tietty lukuisa määrä erilaisia muistomerkkejä(esim Lincoln ja Iwo Jima) jne.

Lisäksi löytyy eläintarha, jopa ilmainen sellainen, jossa oli ainakin pandoja, norsuja jne

Varmasti pari päivää saa helposti kulumaan noita kierrellen.

Juna tosiaan kulkee about kolmessa tunnissa Nykkiin, Acela taitaa olla lähempänä kahta tuntia, mutta on myös jo melkoisesti kalliimpi, jotain 250-300 taalaa taisi olla viimeksi. Se hitaampi oli jotain 200 taalan paikkeilla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko kukaan käynyt Tallinnassa tuollaisessa Proto keksintötehtaassa? Näyttää ainakin kivalta ja luulisin että nuo 15v ja 12v viihtyisivät siellä myös.

Ihan mainio paikka. Omat skidit toki vähän nuorempia, mutta toimii hyvin ja aikuinenkin viihtyy hetken siellä. Viikonloppuisin vaan kohtalaisen paljon porukkaa, jolloin joutuu odottelemaan.
 

Rocco

Jäsen
Täällä onkin jonkin verran tullut jo kiinnostavia vinkkejä. Itsekin siis vinkkien perässä huutelen täällä.

Oma alustava suunnitelma olisi sellainen, että lennot Washingtoniin ja siellä pari yötä, sitten olisi välissä 4 yötä vietettävä jossain päin itärannikkoa ennen päätymistä New Yorkiin. Eli tuolle 4 yön ajanjaksolle jos hyviä vinkkejä löytyy, niin mielellään otan vastaan. Alustavasti olisi tarkoitus ottaa auto alle eli ei tarvitse rajoittua kohteisiin, joihin pääsee kätevästi julkisilla. Boston voisi olla pohjoisin kohde tässä suunnitelmassa.
Heti ensimmäisenä ota suunnaksi Annapolis. Pieni kaupunki ihan D.C:n kupeessa. Kävellen hyvän kokoinen kaupunki, ja jos kalaruoka on mieleen niin parempaa kaupunkia et ihan heti löydä. Kaupungissa on myö USA:n laivastoakatemia, ja siellä heidän U.S. Naval Academy Museum on käymisen arvoinen paikka.

Jos matkaat Bostoniin, niin New Haven on hyvä paikka käydä syömässä. Heidän pizza on usein rankattu maan parhaaksi. Tiedä sitten totuudesta, mutta kenties lähimpänä aitoa napolilaista pizzaa se on.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heti ensimmäisenä ota suunnaksi Annapolis. Pieni kaupunki ihan D.C:n kupeessa. Kävellen hyvän kokoinen kaupunki, ja jos kalaruoka on mieleen niin parempaa kaupunkia et ihan heti löydä. Kaupungissa on myö USA:n laivastoakatemia, ja siellä heidän U.S. Naval Academy Museum on käymisen arvoinen paikka.

Jos matkaat Bostoniin, niin New Haven on hyvä paikka käydä syömässä. Heidän pizza on usein rankattu maan parhaaksi. Tiedä sitten totuudesta, mutta kenties lähimpänä aitoa napolilaista pizzaa se on.
Kiitos vinkeistä! Annapolis ollut pohdinnoissa mukana, joten tässä tuli hyvää vahvistusta sille ainakin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Toronto ja Niagaran putoukset olisi suunnitelmissa. Jos Toronton ottaa noin viikon ajaksi matkakohteekseen, niin onko sieltä muita käymisen arvoisia retkikohteita kuin tuo Niagara Falls? Oletettavasti kaupungissa itsesäänkin riittää aika paljon nähtävää ja koettavaa. Ja sitten kysymys: Onnistuuko Suomen kansalaiselta rajan ylitys Niagara Fallsissa USA:n puolelle pelkällä passin näyttämisellä tai onko siellä jotain rajamuodollisuuksia?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Täällä onkin jonkin verran tullut jo kiinnostavia vinkkejä. Itsekin siis vinkkien perässä huutelen täällä.

Oma alustava suunnitelma olisi sellainen, että lennot Washingtoniin ja siellä pari yötä, sitten olisi välissä 4 yötä vietettävä jossain päin itärannikkoa ennen päätymistä New Yorkiin. Eli tuolle 4 yön ajanjaksolle jos hyviä vinkkejä löytyy, niin mielellään otan vastaan. Alustavasti olisi tarkoitus ottaa auto alle eli ei tarvitse rajoittua kohteisiin, joihin pääsee kätevästi julkisilla. Boston voisi olla pohjoisin kohde tässä suunnitelmassa.
Tässä on yksi omituisimmista paikoista, missä olen käynyt:
Hammond Castle Museum

On hiukan Bostonin pohjoispuolella.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Keväällä olisi edessä muutaman päivän reissu Uzbekistaniin Bukharaan. Tashkentin suljin pois heti, ja valinnan tein Buharan ja Samarkandin väliltä. Ei siinä, sillä olisi Tashkent varmasti ollut mielenkiintoinen sekin, mutta jälkimmäisissä silkkitie kaupungeissa on enemmän uniikkia nähtävää. Toki junamatka Buharasta Samarkandiin ottaisi vain pari tuntia, joten ei täysin mahdotonta ole etteikö sielläkin käväisisi. Eiköhän tästäkin ihan kivan reissun saa aikaan.

Alunperin tutkin mahdollisuutta käväistä Turkmenistanissa Ashgabatissa, mutta viisumin hankkiminen tuonne on sen verran vaivalloista, että saanee jäädä tulevaisuuden tavoitteeksi.
Bukharanhan sanotaan olevan se kaikkein autenttisin noista Silkkitien kaupungeista. Siinä missä Samarkandissa on ne muutamat paikat ja moskeijat, joissa pääsee niihin tuhannen ja yhden yön fiilikseen, on Bukharassa tuollaista samanlaista "joka puolella".

Muutama päivä voi olla aikataulullisesti vähän nihkeä, mutta ymmärsin, että Bukhara itsessään on suhteellisen nopeasti kierretty jo nähty, joten ei kaiketi täysin tekemättömissä. Junamatkailu tuolla itsessään on ihan yhtä yksinkertaista kuin Suomessa, paitsi että moninkertaisesti halvempaa. Meinasin itse tehdä viime syksynä päiväreissun Samarkandista Bukharaan, mutta en sitten jaksanutkaan, olisi sekin vähintään yhden yön vaatinut, mihin ei taas ollut aikaa.

Ashgabat kiinnostaisi myös, mutta tosiaan viisumin hankkiminen taitaa olla aika vaivalloista ja sattumanvaraista. Maailman oudommaksi kaupungiksihan sitä on usein luonnehdittu ja varmasti joskus tulee myös käytyäkin.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suunnittelen tässä autoreissua Ruotsiin alkukesällä, reitti on vielä pääosin auki joten mahtaisiko palstalaisilla olla hyviä vinkkejä Pohjois-Ruotsiin, käytännössä siis tässä tapauksessa koko alue Tukholmasta pohjoiseen. Erityisesti kiinnostaisi hienot luontokohteet, mukavat päivävaellukset ja sitten mielenkiintoiset museot ja erikoiset paikat.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Bukharanhan sanotaan olevan se kaikkein autenttisin noista Silkkitien kaupungeista. Siinä missä Samarkandissa on ne muutamat paikat ja moskeijat, joissa pääsee niihin tuhannen ja yhden yön fiilikseen, on Bukharassa tuollaista samanlaista "joka puolella".

Muutama päivä voi olla aikataulullisesti vähän nihkeä, mutta ymmärsin, että Bukhara itsessään on suhteellisen nopeasti kierretty jo nähty, joten ei kaiketi täysin tekemättömissä. Junamatkailu tuolla itsessään on ihan yhtä yksinkertaista kuin Suomessa, paitsi että moninkertaisesti halvempaa. Meinasin itse tehdä viime syksynä päiväreissun Samarkandista Bukharaan, mutta en sitten jaksanutkaan, olisi sekin vähintään yhden yön vaatinut, mihin ei taas ollut aikaa.
Sekä Samarkand että Buhara ovat ehdottomasti käymisen arvoisia kaupunkeja. Samarkand on suurempi, mutta toisaalta Buhara on kompaktimpi, jos sitä vanhan ajan tunnelmaa hakee. Molemmissa käyneenä en äkkiseltään nostaisi toista toisen edelle. Toisaalta ainakin vielä kymmenisen vuotta sitten myös ehtaa neuvostoajan henkeä oli kummassakin kaupungissa tarjolla yllättävän lyhyen matkan päässä historiallisista kohteista.

Maailma muuttuu ilmeisen kovaa tahtia, tai Uzbekistan kaiketi ainakin. Omalla reissullani vuonna 2014 junamatkailua ei vielä mitenkään erityisen vaivattomaksi voinut kutsua. Ja sitten kun lippu junaan oli saatu ostettua kasalla paikallista leikkirahaa (suurin käytössä ollut seteli oli 1000 somia, silloisella kurssillaan noin 0,25 euroa), niin edessä taisi olla noin kolmet turvatarkastukset ennen kuin junaan asti pääsi. Joskus sitten selvittiin perille mukavasti ajallaan, jollain toisella kertaa taas tuntikausia myöhässä. Mutta sellaistahan se on kehitysmaissa, ja parin maassa viettämäni viikon perusteella uskaltaisin väittää junaliikenteen ongelmien olleen aika pieniä murheita silloisessa Uzbekistanissa.

Vieläköhän Uzbekistanissa on muuten melkein jokaisessa tasoristeyksessä työntekijät varoittamassa kulkijoita (eli usein vain satunnaista ladakuskia aavikolla) ohi kulkevasta junasta?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Suunnittelen tässä autoreissua Ruotsiin alkukesällä, reitti on vielä pääosin auki joten mahtaisiko palstalaisilla olla hyviä vinkkejä Pohjois-Ruotsiin, käytännössä siis tässä tapauksessa koko alue Tukholmasta pohjoiseen. Erityisesti kiinnostaisi hienot luontokohteet, mukavat päivävaellukset ja sitten mielenkiintoiset museot ja erikoiset paikat.
Åren seudulta löytyy ainakin mukavia päiväpatikoita. Åre Hikes | Best Hiking Trails in Åre | 10Adventures
Majoituksestakaan ei varmasti ole pulaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Gleb

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kiitos @Bruno @Dino @Kuuukko ja muut vinkeistä.
Eiköhän reissun ajankohta ajoitu tuonne syyskuun loppuun, edullisia lentoja näyttäisi olevan vielä silloin ja ihmisiä toivottavasti ei niin paljoa liikenteessä.
Se tosiaan ei käynytkään mielessä, että menisi ja lähtisi eri kentiltä, mutta niinhän tosiaankin kannattaa tehdä, eli lento Splitiin ja sitten Dubrovnikista takaisin.

Makarskaa kovin kehuttu, niin se voisi olla hyvä tukikohta muutamaksi päiväksi ja sieltä tekisi sitten pistoja Splitiin, Braciin yms. lähialueelle. Ensimmäinen yö varmaan Plitvicessä.

Mostar ehdottomasti omalla listalla myös, samoin Kravican vesiputous, Sarajevo ehkä tällä reissulla nyt jää välistä mutta eihän sitä vielä tiedä.

Dubrovnikin suunnilla sitten loppuosa lomasta yötä, ainakin yksi päiväretki syvemmälle Montenegroon Durmitorin luonnonpuistoon ja Kotoriin tietenkin.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Toukokuussa reilun parin viikon tournamentti perheellä Kreetalla. Vaikka paljon on matkustelua Kreikassa tehty, niin vasta vasta nyt ensimmäistä kertaa aiotaan vuokrata auto. Autoja on tuohon aikaan saatavilla varmasti helposti, kun sesonkin ei ole vielä päällä.

Mutta kannattaako hinnan puolesta auto varata etukäteen netistä jonkun palvelun kautta vai vasta paikanpäällä? Vai onko ihan sama ja hinnoissa ei merkittävää eroa? Meitä on 6 henkeä, joten ihan pienellä kirpulla ei voida liikkua, joten hintakin tietysti hieman enemmän pieniin autoihin verrattuna.
Etukäteen varaaminen yleensä hyvä ajatus, mutta mielestäni autokantaa ja yhtiöitä päälentokentillä on sen verran, että onnistuu useimmiten lennostakin.

Kreetalla ehkä hyvä erityisesti varautua siihen, että ”Passat or similar” saattaa olla Dacia ja mainoskuvien hieno ”cabriolet” on helposti vuosikymmenen ikäinen Pösö.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Makarskaa kovin kehuttu, niin se voisi olla hyvä tukikohta muutamaksi päiväksi ja sieltä tekisi sitten pistoja Splitiin, Braciin yms. lähialueelle. Ensimmäinen yö varmaan Plitvicessä.
Suosittelen henkilökohtaisesti enemmän Trogiria, vaikka ei tuossa Makarskassakaan mitään vikaa ole kuin muussakaan Kroatiassa.

Krka luonnonpuistossa kannattaa ehdottomasti käydä jos aikaa tuollaiseen on, huippupaikka.

Dubrovnikin suunnalla suosittelen kylää nimeltä Molunat.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Suosittelen henkilökohtaisesti enemmän Trogiria, vaikka ei tuossa Makarskassakaan mitään vikaa ole kuin muussakaan Kroatiassa.

Krka luonnonpuistossa kannattaa ehdottomasti käydä jos aikaa tuollaiseen on, huippupaikka.

Dubrovnikin suunnalla suosittelen kylää nimeltä Molunat.
Trogir on myös käyntipaikkana jo merkattuna, mutta mikä ettei majapaikka sieltäkin, ei ole niin lukkoon lyötyjä tässä vielä mikään. Krkasta ainakin Skradinskin putous pitää käydä katsomassa.

Molunat ei ollut vielä tuttu, lisätään pitkään listaan mielenkiintoisista paikoista. Samoin kaikki linnat, luontokohteet ja hienot valokuvaspaikat kiinnostaa jos löytyy vinkkejä!
 

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suunnittelen tässä autoreissua Ruotsiin alkukesällä, reitti on vielä pääosin auki joten mahtaisiko palstalaisilla olla hyviä vinkkejä Pohjois-Ruotsiin, käytännössä siis tässä tapauksessa koko alue Tukholmasta pohjoiseen. Erityisesti kiinnostaisi hienot luontokohteet, mukavat päivävaellukset ja sitten mielenkiintoiset museot ja erikoiset paikat.
Falunin kaivosmuseo ja Taalainmaan puuhevosveistämöt ovat ihan mielenkiintoisia käyntikohteita jos historia ja kulttuuri kiinnostavat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Gleb

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lopulta päädyttiin hankkimaan lentoliput Alicanteen toukokuun alulle. Kaikki vinkit näiden Googlen avulla löydettävien ”mitä tehdä Alicantessa” listojen lisäksi löytyy niin ovat tervetulleita.

Hotellisuosituksia sellaiselle keskitason hintaluokalle otetaan myös mielellään vastaan. Hyvä sijainti erityisesti kiinnostaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Trogir on myös käyntipaikkana jo merkattuna, mutta mikä ettei majapaikka sieltäkin, ei ole niin lukkoon lyötyjä tässä vielä mikään. Krkasta ainakin Skradinskin putous pitää käydä katsomassa.

Molunat ei ollut vielä tuttu, lisätään pitkään listaan mielenkiintoisista paikoista. Samoin kaikki linnat, luontokohteet ja hienot valokuvaspaikat kiinnostaa jos löytyy vinkkejä!
Splitin lähellä suosittelen pysähtymään pikkukaupungissa nimeltä Omis. Tosi kaunis vuorten juurella, joen suussa sijaitseva kaupunki jossa on myös iso hiekkaranta. Siinä vieressä vuorten päällä on myös Starigradin linnoitus, jonne on muutaman kilometrin (jyrkkä) kävely kaupungista. Itseltä jäi tuo välistä kun ei ollut aikaa, mutta kuulemma maisemat tuolta on hulppeat.

Omisista lähtee myös ihan hieno tie, joka kulkee vuorten välissä olevassa kanjonissa, jos ei halua tuota koko Split-Makarska-Dubrovnik -väliä ajaa siinä rantatiellä. Tuolta tieltä pääsee kyllä sitten sinne rantatielle hieman ennen Makarskaa.
 
Viimeksi muokattu:

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Trogir on myös käyntipaikkana jo merkattuna, mutta mikä ettei majapaikka sieltäkin, ei ole niin lukkoon lyötyjä tässä vielä mikään. Krkasta ainakin Skradinskin putous pitää käydä katsomassa.

Molunat ei ollut vielä tuttu, lisätään pitkään listaan mielenkiintoisista paikoista. Samoin kaikki linnat, luontokohteet ja hienot valokuvaspaikat kiinnostaa jos löytyy vinkkejä!

Paljon vinkkejä jo tullutkin, laitetaan myös omat 2 senttiä. Jos käytte Skradinskin* putouksilla, niin niiden lähellä oleva Sibenikin kaupunki oli kiva. Yhden reissun ja viiden rannikkokaupungin (Split, Trogir, Sibenik, Zadar, Porec) kokemuksella n. 7 vuotta sitten voin sanoa, että kaikissa noissa rannikon kaupungeissa on vanha kaupunki laitettu tosi nätiksi ja kivaa ympäristöä löytyy oleskeluun, käyskentelyyn ja vaikka valokuvaukseen. Joku voisi moittia hieman sieluttomiksi kun paikallisia näkyy lähinnä töissä, mutta eihän tuon kannata lyhyellä reissulla antaa häiritä. Sibenik vaikutti olevan näistä ehkä se vähiten turistoitunut ja sitä kautta omaan makuun aidomman oloinen. Hieno vanha kaupunki oli myös siellä.

Toiseksi, jos olette menossa Plitvickan järvi-vesiputous komplekseille (on hieno paikka!), niin siitä n. puolen tunnin ajomatkan päässä on Slunj -nimisen kylän vieressä pieni Rastoke -niminen kylä, jonka läpi virtaa pieniä puroja/jokia, jotka muodostavat pieniä vesiputouksia sinne tänne väleihin. Siellä oli sellainen Taru sormusten herrasta Shire-Rivendell hybridi-fiilis. Oltiin silloin tuolla yötä kun käytiin Plitvickassa.

Toistan myös sen, että elokuuta kannattaa välttää matkakuukautena Etelä-Euroopassa, jos ei tykkää kuumasta ilmasta (+30-+40 astetta) ja suurista ihmisjoukoista pienellä alueella. Syyskuun loppupuolella voi meininki rauhoittua jo kivasti.

* Vielä tuolloin putouksia mainostettiin Krka waterfalls nimellä. Putoukset sijaitsevat Krkan kansallispuiston laidalla, lähellä Skradin kylää, josta pääsee putouksille esim. venekyydillä (tuolloin sai myös kävellä joen vartta, matkaa on muutama kilsa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös