Oma Portugali-neitsyys menee parin viikon päästä sen yleisemmän kohteen eli Lissabonin kanssa. Sen verran kovassa nosteessa ollut viime vuodet, että hintataso alkaa olla jo suhteellisen korkea. Ymmärsin, että vielä jokunen vuosi sitten oli tasoa itäblokki. Lomalla tulee varmaan ihan hengailtua; syöpöteltyä ja juopoteltua. Paljon on nettiskouttauksella löytynyt mielenkiintoisia rafloja, mutta ihan niissä huipuissa hinnat ovat Helsingin luokkaa. Olut onneksi taitaa vielä olla edullista. Sää on taatusti hyvä, joten pientä lomakuumetta alkaa puskea päälle.Huomenna taas aamusta Portoon. Mukava loppuviikon työreissu. Pääsee esittelemään kaupunkia pomolle ja pomon pomolle.
Ehdottomasti suosikkikaupunkini Portugalissa.
Syksyllä olisi tarkoitus lähteä Egyptiin. Alexandra, Kairo, Luxor olis tarkoitus käydä kiertelemässä ja sitten loppu lomaksi jonnekin rannalle lepäilemään ennen paluuta. Jos on vinkkejä tai kokemuksia, niin mielellään kuulisin. Ei oo tuollapäin tullut reissailtua, enemmänkin Aasian ja etelä-Amerikan nurkilla.
Jotenkin oon ite onnistunut välttämään reissatessa ton paskataudin joka kerta, se on kummallista. Kasvisruokaa tulee pääosin syötyä ja juomat aina pullosta sekä käsihygienia, niin sillä on pärjännyt pitkälle. Toki nyt kun rupesin kehumaan, niin varmaan menee koko kuukausi sairastaessa.Jossain oli just hetki sitten uutinen turistien vatsatautien riskipaikoista ja Egypti oli lähialueiden selkeä ykkönen. Perässä tulivat Marokko ja Turkki eli tarkkana kannattaa olla esimerkiksi jääpalojen käytön kanssa sekä käsihygienian kanssa.
Toinen juttu ovat ne aggressiiviset kaupustelijat mutta ehkä olet näihin jo Aasian reissuilla tottunut.
Lissabonin osalta tuoreita kokemuksia aika vähän kun nykyään pääkohde tuolla on Porton ympäristö. Jotain vinkkejä kuitenkin tässä.Oma Portugali-neitsyys menee parin viikon päästä sen yleisemmän kohteen eli Lissabonin kanssa. Sen verran kovassa nosteessa ollut viime vuodet, että hintataso alkaa olla jo suhteellisen korkea. Ymmärsin, että vielä jokunen vuosi sitten oli tasoa itäblokki. Lomalla tulee varmaan ihan hengailtua; syöpöteltyä ja juopoteltua. Paljon on nettiskouttauksella löytynyt mielenkiintoisia rafloja, mutta ihan niissä huipuissa hinnat ovat Helsingin luokkaa. Olut onneksi taitaa vielä olla edullista. Sää on taatusti hyvä, joten pientä lomakuumetta alkaa puskea päälle.
Gastronomisia neuvoja otetaan vastaan ja miksei muitakin vinkkejä.
Ehdoton suositus Belémin tornille ja tosiaan se kartta on niin iso että saattaa jäädä tarkkaamattomalta huomaamatta.@ML17 lisäisin vielä tuohon listaan Belémin tornin ja Jerónimos -luostarin. Jos Praca do Comerciolta lähtee kävelemään rantakatua ison riippusillan ali kohti joen suuta kohti Belémin tornia niin matkalla tulee vastaan aika hieno tutkimusmatkaajien muistomerkki ja aukiolle tehty maailmankartta. Matka on aika pitkä, useita kilometrejä, mutta matkan varrella on kivoja ruoka- ja juomapaikkoja. Myös spåralla pääsee keskustasta Belémiin (olikohan numero 15 ja aina täynnä).
Ei heillä ole erityistä dress codea.Olen lähdössä Berliiniin. Yritin ostaa lippua Filharmoonikkojen konserttiin mutta matkani aikana kaikki ovat "sold out". Vaikken kyseiseen mahdollisuuteen uskokaan niin onko heillä joku systeemi jolla voisi saada peruutuspaikkoja?
No kamariorkesterin konserttiin oli lippuja. Onko siellä joku pukukoodi, voiko mennä farkuissa? Ei varsinaisesti huvittaisi ottaa "ykkösiä" mukaan lomamatkalle.
Joo, ei tuo mikään Berghain ole. =)Onko siellä joku pukukoodi, voiko mennä farkuissa? Ei varsinaisesti huvittaisi ottaa "ykkösiä" mukaan lomamatkalle.
Täytin viimeksi helmikuun alussa. Vähän työläs täyttää oli, mutta kyllä saitti toimi muuten moitteetta.Onko jengi täytellyt ESTA-hakemuksia viimeaikoina? Itsellä ensimmäinen yritys päättyi alkuunsa, kun vahvistusmaili ei ole ikinä tullut perille. No mä toivon, että duunikone sen on vaan jotenkin blokannut ja täytyy illemmalla yrittää himasta uudelleen. Mutta, onko viimeaikaisia kokemuksia, onko toiminut?
Näkyisi satavan koko ensi viikon Tirolissa. Onkin ollut aiemmin Alpeilla hyvä tuuri sään kanssa, liki täydelliset 20-25 lämpöä ja poutaa. No, ehkä sitä maisemista nauttii pikku tihkussa, ja tärkeitä tässä vaiheessa vaikuttaisi olevan se, että saa olla ihan helvetin rauhassa. Toivottavasti. Kai tuonne esim. terroristi-iskun voisi toivoa vaikka.
Löytyi sen verran kiva majoitus, että varasin sen ennakkomaksulla, joten tulee varmaan tuohon kylään mentyä joka tapauksessa. Patikoida voi pikku tihkussakin, ja näyttäisi tällä hetkellä myös poutaa osalle päivistä. Tärkeintä tässä tilanteessa on tosiaan vain pääsyä kotoa jonnekin erilaisiin maisemiin.Itse olen aina noilla suunnilla reissatessa asennoitunut siihen, että jos sää on paskaa, niin sitten pitää nopeasti muuttaa suunnitelmia ja mennä jonnekin muualle. Jos ja kun pääpaino on ulkoilussa, niin ei viikon reissuun viitsi montaa sadepäivää ottaa. Jää vaikka suosiolla Baijeriin tai lähtee eri suuntaan, jos Tirolissa sataa ja ukkostaa.
Isot pisteet myös AirBalticille, joiden lentoja Tampereelta koitin ensimmäistä kertaa. Koneet olivat aivan uusia, kaikki meni vaivattomasti. Hintataso on Finnairia alempi. Ei tule ainakaan Tampereella ikävä Finnairia, jos AirBaltic hoitaa koko ajan kasvavaa Tampereen lentotarjontaa vastaavalla tavalla.
Tämä on varmaan vitsi? Omien reissujen kokemuksella parhaimpia biletysmestoja.Bairro alton mäki. Mäen päältä huikeat näkymät etelään. Yöllä suosittelen välttämään aluetta.
Tästä kirjoittelin talvella vai keväällä, Itävallassa maksetaan ostoksista yli 80% käteisellä.Yllättävän yleistä on käteisen käyttö täällä. Tiedossa on Saksan käteiskäytännöt, mutta täälläkin kortti on kelvannut vasta pienten nikottelujen jälkeen parissa alppiraflassa ja tietysti isoimmissa ruokakaupoissa. Osa ravintoloista, taksi ja pienemmät kaupat järjestään haluavat kahisevaa. Toki tuolla vuorilla ravintoloiden osalta sen ymmärrän, kun nettiyhteys on mitä on, mutta jotenkin kuvittelisin keskustan alueella olevan kätevämpääkin käyttää muuta kuin käteistä.
Riippuu illasta ja omasta käytöksestä. Itse olen tuolla viihtynyt mutta toisaalta tiedän aika monta mm. huumekauppiailta tuolla pataan saanutta henkilöä.Tämä on varmaan vitsi? Omien reissujen kokemuksella parhaimpia biletysmestoja.
Pataan voi saada missä vain, riippuu tosiaan omasta käytöksestä. Omasta Lissabonin reissusta kohta 15 vuotta. Enemmän huumekauppiaita oli silloin satama-alueella, pilveä sai ostettua helpolla, kokkeliakin tarjottiin, muttei kiinnostanut.Riippuu illasta ja omasta käytöksestä. Itse olen tuolla viihtynyt mutta toisaalta tiedän aika monta mm. huumekauppiailta tuolla pataan saanutta henkilöä.
Edit: Ja tosiaan edellisestä Bairro Alton visiitistä on vuosia. En tiedä onko paikka rauhoittunut noista ajoista