Matkakohteenne

  • 2 439 535
  • 14 482

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Wizzillä tarjouksessa Tku-Krk-Tku 20€ menopaluu. Viisi henkeä ensi keväänä Puolaan, yht. 100€.

Karanteenihan on edelleen omaehtoinen (ihan oxymoron koko termi) ja tullee poistumaan tätä menoa piakkoin.
Tarkoitinkin karanteenia siellä toisessa päässä. Varmaan Krakovaan tulee reissattua jossain välissä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Eipä noita järjellä voi selittää. Itse käynyt Berliinissä kolme kertaa ja korkeintaan ns. ihan ok paikka. Kyllä toisaalta taas ymmärrän miksi ihmiset ihastuu Berliiniin palavasti. Sitten taas toisaalta Reykjavikissa käynyt seitsemän kertaa, ja se nyt on nähty periaatteessa yhden päivän aikana, enkä vaan kyllästy.
 
K

kiwipilot

Vai onko sitten niin, että jotkin kohteet on lukittu liian bulkiksi enemmän matkustelleiden kohdalla. Yksi kollega alkuvuonna matkailusta jutellessamme sanoi Berliinistä, että ei ole kiinnostunut, kun kaikki siellä ramppaa. Vähän samaa olen kuullut milloin Tallinnasta, milloin Tukholmasta ja milloin mistäkin yleisimmistä kaupunkikohteista, kotimaankohteista puhumattakaan, toki jälkimmäisissä yleensä kaikki ovat käyneet.

Tää oli se juttu myös omalla kohdalla ja sama Tallinnan kanssa. Asenne kun oli sellainen, että ”Kun on nähty lähes kaikki Ameriikan ja Aasian suurkaupungit (ei humble bragia tällä kertaa) niin ei paljon jotkut massojen berliinit ja tallinnat kiinnosta”. Voi jeesus miten typerä asenne, kertaikaikkiaan (tähän sellainen Saksan kokoinen naamapalmu).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eipä noita järjellä voi selittää. Itse käynyt Berliinissä kolme kertaa ja korkeintaan ns. ihan ok paikka. Kyllä toisaalta taas ymmärrän miksi ihmiset ihastuu Berliiniin palavasti. Sitten taas toisaalta Reykjavikissa käynyt seitsemän kertaa, ja se nyt on nähty periaatteessa yhden päivän aikana, enkä vaan kyllästy.
Jep, se on ihan selkeä homma, että vierailluista paikoista jotkut iskevät enemmän kuin toiset. Jonnekin on päästävä kerta toisensa jälkeen ja sitten taas joku kehuttu paikka on ihan jees, mutta ei erityisemmin nappaa rampata, kuten mulle vaikkapa Lontoo. Se mua kuitenkin aina hiukan ihmetyttää, että vierailematon kohde luokitellaan jonkin mustavalkoisen mielikuvan perusteella täysin no go:ksi. On kaikilla mieltymyksensä, mutta ehdottomuus on aina vähän tylsää.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jep, se on ihan selkeä homma, että vierailluista paikoista jotkut iskevät enemmän kuin toiset. Jonnekin on päästävä kerta toisensa jälkeen ja sitten taas joku kehuttu paikka on ihan jees, mutta ei erityisemmin nappaa rampata, kuten mulle vaikkapa Lontoo.

Lontoo on myös paikka, jossa en ole käynyt - kuten en koko Englannissa. Ei hirveästi kiinnosta, mutta kai tuonne vielä joskus eksyy. Jos nopeasti oikein laskin, niin käynyt Euroopassa 30 maassa, käymättä Englannin lisäksi mm. Irlanti, Islanti, Venäjä, Kreikka, Romania ja Bulgaria (piti mennä tänä kesänä, mutta peruuntui). Dublin kiinnostaisi, samaten Skotlanti. Lisäksi Bukarestiin haluaisin ja Madridissa olen luvannut käydä espanjalaisen kaverin luona, vaikkei Espanja muuten juuri kiinnosta (Barcelona kiinnostaa yhtä vähän kuin Berliini). Lisäksi Kiova olisi mielenkiintoista nähdä.

Pahoittelut vielä kaikille, että olen kyseenalaistanut, että Berliinin dönerit ovat maailman parhaita ja todennut, että koko kaupunki ei itseäni pätkääkään kiinnosta. Tämä tuntuu olevan arka aihe.
 

444

Jäsen
Lontoo on myös paikka, jossa en ole käynyt - kuten en koko Englannissa. Ei hirveästi kiinnosta, mutta kai tuonne vielä joskus eksyy. Jos nopeasti oikein laskin, niin käynyt Euroopassa 30 maassa, käymättä Englannin lisäksi mm. Irlanti, Islanti, Venäjä, Kreikka, Romania ja Bulgaria (piti mennä tänä kesänä, mutta peruuntui). Dublin kiinnostaisi, samaten Skotlanti. Lisäksi Bukarestiin haluaisin ja Madridissa olen luvannut käydä espanjalaisen kaverin luona, vaikkei Espanja muuten juuri kiinnosta (Barcelona kiinnostaa yhtä vähän kuin Berliini). Lisäksi Kiova olisi mielenkiintoista nähdä.

Pahoittelut vielä kaikille, että olen kyseenalaistanut, että Berliinin dönerit ovat maailman parhaita ja todennut, että koko kaupunki ei itseäni pätkääkään kiinnosta. Tämä tuntuu olevan arka aihe.
En ainakaan itse menetä yöuniani siitä, että joku ei pidä samoista paikoista kuin mistä itse pidän. Olisihan maailma aika tylsä paikka, jos kaikki pitäisivät Berliinistä ja vihaisivat Forssaa.
Itselläni on Euroopan itseäni kiinnostavista kohteista näkemättä Irlanti, Romania, Serbia, Valko-Venäjä ja Ukraina. Bulgaria, Moldova, Turkki ja Malta eivät jaksa kiinnostaa edes vähän alusta. Armeniassa, Azerbaidžanissa ja Georgiassa olisi kiva käydä, mutta itse en miellä niitä Euroopaksi. Andorra sen sijaan on varmaan hienoin kokemukseni Euroopasta. Menee vähän samaan luokkaan kuin aiemmin mainittu Reykjavík: nopeasti nähty olennaisilta osin, mutta jokin siellä vetää puoleensa uudestaan ja uudestaan. Mielenvikaisen upea paikka. Ja silti ymmärrän, että kaikki eivät näe sitä viehätystä samoin kuin itse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lontoo on myös paikka, jossa en ole käynyt - kuten en koko Englannissa. Ei hirveästi kiinnosta, mutta kai tuonne vielä joskus eksyy. Jos nopeasti oikein laskin, niin käynyt Euroopassa 30 maassa, käymättä Englannin lisäksi mm. Irlanti, Islanti, Venäjä, Kreikka, Romania ja Bulgaria (piti mennä tänä kesänä, mutta peruuntui). Dublin kiinnostaisi, samaten Skotlanti. Lisäksi Bukarestiin haluaisin ja Madridissa olen luvannut käydä espanjalaisen kaverin luona, vaikkei Espanja muuten juuri kiinnosta (Barcelona kiinnostaa yhtä vähän kuin Berliini). Lisäksi Kiova olisi mielenkiintoista nähdä.
Irlanti ja Kreikka ovat omalla listallani myös ns. must see, samoin Skotlanti ja oikeastaan Brittien maaseutu noin muutenkin. Venääkin olisi Karjalaa laajemmin kiva tutkia, tosin lääniä on vähän turhan paljon kovin tarkkaan koluamiseen. Islannissa olen kerran käynyt ja luonnon haluaisin vielä jossain vaiheessa näyttää muullekin perheelle. Reykjavik ei muutamien tähän ketjuun kommentoineiden tapaan kuitenkaan erityisemmin sytyttänyt, vaikka ihan viehättävä pieni pääkaupunkin olikin. Lisäksi Berchtesgadeniin Saksan Alpeille olen luvannut vaimoni viedä joskus, ja samalla voisi tehdä pienen linnakierroksen Etelä-Saksassa.

Muutoin mulla ei varsinaisia pakko päästä -kohteita ole, vaan etenen vähän tilanteen mukaan. Lähtökohtaisesti kaikki kiinnostaa aina sen verran, että hyvän tarjouksen osuessa sopivaan aikaikkunaan, olen valmis lähtemään oikeastaan minne vain. Tosin tässä viime vuoden aikana olen alkanut kelailla vähän enemmän omaa panostani matkailupäästöissä, ja ehkä ainakin lyhyet vkl-reissut vain käymisen ilosta vähenevät jatkossakin ja säästän mieluummin vähän pidempiin matkoihin, kuten jo viime vuonna teimme. Mistä tulikin mieleeni, että tasan vuosi sitten nousin neljään kilsaan (hissillä) Chamonixissa, se jäänee kerran elämässä -kokemukseksi. Tai eihän sitä koskaan tiedä.

Pahoittelut vielä kaikille, että olen kyseenalaistanut, että Berliinin dönerit ovat maailman parhaita ja todennut, että koko kaupunki ei itseäni pätkääkään kiinnosta. Tämä tuntuu olevan arka aihe.
Ei mua sinänsä ahdista se, että joku on kanssani eri mieltä, vaan lähinnä tartuin tuohon aika voimakkaaseen keskusteluun mukaantuloosi, jonka sisältö oli lähinnä se, että Berliini on paska paikka, vaikket ole edes käynyt siellä. En mä tietysti voi kieltää oikeuttasi tähän mielikuvaan, lähinnä vain kiinnostaa aina nämä mustavalkoiset tyypittelyt varsinkin ilman kokemuspohjaa. Itse en oikein osaa edetä aivan noin voimakkaasti ennakkoluulojen mukaan, vaikka toki meillä kaikilla ne vaikuttavat tavalla tai toisella valintoihimme.
---

Asian vierestä, EasyJet tarjosi mahdollisuutta hakea rahoja takaisin tai ottaa voucherin. Taidan hakea rahat pois, ellei prosessi ole jumalaton, koska ei tästä virustilanteesta oikein tiedä, eikä mulla erityistä poltetta ole reissuun tällä hetkellä. Ehtii kai sitä joskus vielä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jokainen matkustakoot sinne, mikä itsestä parhaalta tuntuu. Jos ei ennakkokuva paikasta hotsita, niin ei sinne tarvitse mennä. Mullakin on muutama näitä eri syistä persläviksi määriteltäviä paikkoja, joihin en suurella todennäköisyydellä reissaa ikinä: Intia, Israel ja manner-Kiina (kaikista Jemeneistä, Somalioista ja Venezueloista puhumattakaan). Tällä hetkellä USA:kin on sellainen kohde, joka jää muutamaksi vuodeksi välistä. Ehkä sitten joskus, kun siitä valkoisen talon vajakista on päästy eroon ja tilanne tasaantuu.

Berliinissä olen käynyt - ihan jees, mutta en mä paikasta mitään kiksejä saanut enkä kaipaa sinne toistamiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Forssa ja Israel ovat muuten kärsineet pahasti niihin liitetyistä ennakkoluuloista. Kerran ajelin Forssaan ihan tarkoituksella, eikä sen keskusta nyt mitenkään masentava ollut, jos muihin pikkukaupunkeihin verrataan. Sitten taas se puutaloraitti joen vieressä oli itse asiassa erittäin viehättävä, vaikka ei kovin pitkä pätkä ollutkaan.

Israel on tietysti kv. maineensa vanki, mutta vaikkapa Tel Aviv on kokonaan eri maailma kuin Jerusalem, eikä meno muutenkaan maassa ole mitään itkumuurilla nuokkumista. Omasta reissustani on kylläkin aikaa, mutta olen seuraillut varsinkin Tel Avivia viime aikoina sillä silmällä ja veljeni siellä on pari kertaa kuluneen vuoden aikana käynyt, ja kehunut mm. ruokatoreja. Eihän tolla seudulla pahaa ruokaa tehdä.

Jokainen matkustakoot sinne, mikä itsestä parhaalta tuntuu. Jos ei ennakkokuva paikasta hotsita, niin ei sinne tarvitse mennä.
Lopulta tietenkin näin. Aina sitä vain piristää sellainen, että jengi haastaa itseään eikä jää mielikuviensa vangiksi, ja sitten jos jossain käy eikä se erityisemmin iske, voi jättää palaamatta. Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nää on jänniä juttuja. Useita vuosia sanoin etten Thaikkuihin lähde, mut kävin ja tykkäsin. Mut silti pidin enemmän Myanmarista, se kun tuli samalla katsastettua ja samoin Laos.

Joskus kannattaa mennä sinne mikä ei ihan heti kiinnosta. Ja tämä ei siis ole lainatulle kohdistettu, ihan yleisesti. Saattaa yllättyä.
Mä olen käynyt neljä kertaa Laosissa ja nähtävää riittää. Maa on monella tavalla Thaimaan vastakohta, esimerkiksi ravintoloiden on suljettava yhdeltätoista illalla. Elämäntyyli on muutenkin verkkainen. Myös koskematonta luontoa löytyy.
Thaikut pitävät laoja laiskoina, minkä siellä aikaa viettäneenä voin osittain vahvistaa. Moni kauppa on virallisesti auki 09-17, mutta oikeasti 10-15 ja siitäkin vie ruokatunti pari timmaa. Aina eivät muista avata safkiksen jälkeen. Se on kovin outoa aluksi, kun Thaimaa on 24/7 mesta.
 

444

Jäsen
Forssa ja Israel ovat muuten kärsineet pahasti niihin liitetyistä ennakkoluuloista. Kerran ajelin Forssaan ihan tarkoituksella, eikä sen keskusta nyt mitenkään masentava ollut, jos muihin pikkukaupunkeihin verrataan. Sitten taas se puutaloraitti joen vieressä oli itse asiassa erittäin viehättävä, vaikka ei kovin pitkä pätkä ollutkaan.

Israel on tietysti kv. maineensa vanki, mutta vaikkapa Tel Aviv on kokonaan eri maailma kuin Jerusalem, eikä meno muutenkaan maassa ole mitään itkumuurilla nuokkumista. Omasta reissustani on kylläkin aikaa, mutta olen seuraillut varsinkin Tel Avivia viime aikoina sillä silmällä ja veljeni siellä on pari kertaa kuluneen vuoden aikana käynyt, ja kehunut mm. ruokatoreja. Eihän tolla seudulla pahaa ruokaa tehdä.


Lopulta tietenkin näin. Aina sitä vain piristää sellainen, että jengi haastaa itseään eikä jää mielikuviensa vangiksi, ja sitten jos jossain käy eikä se erityisemmin iske, voi jättää palaamatta. Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.
Forssa nyt on Forssa. En edes tiedä, miksi siitä on tullut mulle sellainen synonyymi tylsyydelle. Vuosittain siitä kuitenkin tulee ajettua läpi, mutta ei vain sytytä. Monesti kun on tullut majailtua jossain keskieurooppalaisessa pikkukylässä, jossa ei ole yhtään mitään nähtävää, niin olen kuvaillut sitä ”paikallisena Forssana”.

Israel on mainettaan parempi matkailukohde. Jerusalem on ehkä jopa vähän tylsä ja tietyllä tapaa ahdistava, vaikka nähtävää riittää enemmän kuin jaksaa kiertää. Sieltä suosittelen ottamaan kiertoajelun Palestiinan puolelle. Avaa todella paljon silmiä alueen historian ja nykytilanteen osalta. Tel Aviv on sitten taas ihan toista maata. Jaffan vanha kaupunki on mielenkiintoinen kokemus, mutta myös tuo uusi puoli tarjoaa paljon koettavaa. Ja sisämaahan verrattuna tuo Välimeri tuo virkistävää tuulta ja kosteutta siihen saunamaiseen ilmastoon. Maasta poistumiseen kannattaa sitten ihan oikeasti varata riittävästi aikaa, sillä lentokentällä saa käytettyä helposti parikin tuntia niihin eri muodollisuuksiin ja kuulusteluihin. Ovat kyllä ystävällisiä, mutta myös erittäin tarkkoja mm. kaiken suhteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.
Ei mullakaan nopeasti mieittynä ole. Kaikissa vierailemissani mestoissa on ollut aina jotain, mistä olen tykännyt. Kai se johtuu siitä, että menen uusiin paikkoihin avoimin mielin ja yritän aistia paikallista tunnelmaa. Ihan joka paikkaan minua ei kuitenkaan saa raahattua. Monen suosikkikohde Dubai kuuluu näihin. Mutta jos tuo kaikesta huolimatta tapahtuisi, sieltäkin saattaisi löytyä jotain aidosti mielenkiintoista. Epäilen kyllä. No, eipä mua joku Vegas tai Los Angeles kiinnosta yhtään sen enempää. Eikä rantahelvetit.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Israel on mainettaan parempi matkailukohde. Jerusalem on ehkä jopa vähän tylsä ja tietyllä tapaa ahdistava, vaikka nähtävää riittää enemmän kuin jaksaa kiertää. Sieltä suosittelen ottamaan kiertoajelun Palestiinan puolelle. Avaa todella paljon silmiä alueen historian ja nykytilanteen osalta. Tel Aviv on sitten taas ihan toista maata. Jaffan vanha kaupunki on mielenkiintoinen kokemus, mutta myös tuo uusi puoli tarjoaa paljon koettavaa. Ja sisämaahan verrattuna tuo Välimeri tuo virkistävää tuulta ja kosteutta siihen saunamaiseen ilmastoon. Maasta poistumiseen kannattaa sitten ihan oikeasti varata riittävästi aikaa, sillä lentokentällä saa käytettyä helposti parikin tuntia niihin eri muodollisuuksiin ja kuulusteluihin. Ovat kyllä ystävällisiä, mutta myös erittäin tarkkoja mm. kaiken suhteen.
En yhtään epäile, etteikö Israelissa olisi paljon nähtävää ja koettavaa. Jerusalem on historiansa puolesta varmasti yksi mielenkiintoisimpia kaupunkeja. Mutta paikassa mättää se läpimätä politiikka ja ihmisoikeustilanne. Sama juttu Manner-Kiinan kanssa. Intia taas on kulttuuristaan huolimatta sellainen ylikansoitettu paskainen loukko, jossa naisena tuntisin oloni koko ajan todella turvattomaksi. Siksipä jätän mm nämä paikat muille, enkä kanna pennosiani niihin.
 

teppana

Jäsen
Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.

Gambia on omalla kohdallani sellainen, mihin en menisi takaisin vaikka ilmaiseksi saisin matkan. Paikallisissa on aivan helvetisti turreja kusettavia mulkkuja. Yleinen kohteliaisuus loistaa heillä poissaolollaan ja iholle tullaan teeskennellyn iloisena. Kun ei jaksa ostaa palveluja tai rihkamaa hyvä että päälle ei syljetä.

Toinen on Dominikaanisessa Tasavallassa Boca Chica rantakylä. Emme tienneet etukäteen että se on jenkkiläisten miesten paikka minne tullaan panemaan alaikäisiä tyttöjä. Oksettavaa menoa.
 
K

kiwipilot

Ihan joka paikkaan minua ei kuitenkaan saa raahattua. Monen suosikkikohde Dubai kuuluu näihin.

Never again: jos Singapore ja Las Vegas saisivat jälkeläisen tuunattuna hieman peitellyllä fanaattisella uskonnollisuudella niin toosasta putkahtaisi Dubai. Vastasyntyneen ensimmäinen piikki olisi steroideja.

Ahdistava marmorihelvetti missä kaikki on järkyttävän kallista ja naurettavan överiä. Länkkärin oikeusturva on käytännössä nolla, samoin kymmenien tuhansien Etelä-Aasiasta roudattujen rakennusorjien ihmisarvo. Harvoin olen ollut tyytyväinen loman loppumiseen mutta Dubaissa sekin ihme nähtiin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.

Rooma jäi itselle sellaiseksi mieleen, että kerta riitti. Joka paikassa pientä kusetuksen makua, hirveästi kerjäläisiä ja kaupustelijoita. Näin ainakin ruuhka-aikaan kesällä. Päänähtävyydet nähty. Mieluummin menen uudestaan vaikka Berliiniin tai Lontooseen.

Toinen paikka on Kööpenhamina. Siellä ehkä eniten vaikutti suolainen hintataso eikä paljon ihmeellistä nähtävää sen ison kävelykadun, Tivolin ja Kristianian lisäksi. Tuskin tulee mentyä uudestaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Bratislavan osalta pitää vielä odotella, että slovakit helpottavat koronarajoituksiaan.
Toistaiseksi ei turismi ole riittävä syy maahan saapumiseen.
Nyt on Slovakiakin päättänyt lieventää omia rajoituksiaan. Huomisesta eli 10.6. alkaen voivat mm. suomalaiset matkustaa sinne ilman erityisvaatimuksia. Hiukan katsovat vielä, että mistä maasta on tulossa, naapurimaista pääsee. Lentoliikenne sinne on toistaiseksi vähäistä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en oikein näe mielekkäänä "maapisteiden" laskemista tai ylipäätään reissaamista mahdollisimman moneen eri maahan. Olen käynyt mm. Sveitsissä ja Slovakiassa useampaan kertaan läpiajomatkoilla, mutta hyvin pintapuoliseksi on noiden maiden näkeminen jäänyt.

Melkein voisin sanoa, että eniten reissaamisessa nautin siitä kun pääsee uudestaan johonkin jo hieman tuttuun kohteeseen ja aikaa ei tarvitse käyttää turhaan ihmettelyyn vaan voi löytää paikasta ihan uusia puolia mitkä jäivät aiemmin näkemättä ja kokematta. Esimerkiksi Praha on sellainen kaupunki, josta saa vieläkin paljon irti vaikka olen siellä sen puolenkymmentä kertaa käynyt.

Berliini on toki aika ylihehkutettu kaupunki. Ei nyt mikään paska paikka sinällään ja todennäköisesti tulen duunin puolesta siellä joskus vielä useammankin kerran vierailemaan ja samalla jonkin verran myös ns vapaa-ajalla kiertelemään, mutta vähän laimeaksi on se minulle jäänyt. Muuten Saksasta löytyy vaikka mitä enkä oikein pysty niin kategorisesti koko maata sulkemaan pois. Ymmärrän kyllä, että @eriatarka hieman veti mutkia suoraksi yleistyksellään. Vähän samaan tapaan olen itsekin sanonut, ettei jenkkilään ole mitään hinkua uudestaan vaikka sieltäkin löytyy paikkoja ja tapahtumia, jossa olisi mielenkiintoista vierailla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä on hyvä ottaa puheeksi TUI:n perseily koronaepidemian aikana. Jos asiakas peruu matkansa, TUI veloittaa toimistomaksun 80€/hlö, vaikkei matkaa muutenkaan järjestäisi. Jos sen sijaan asiakas maksaa loppusumman, TUI peruu matkan heti tämän jälkeen ja asiakas joutuu odottamaan rahojen palautusta useamman kuukauden.
 

444

Jäsen
En yhtään epäile, etteikö Israelissa olisi paljon nähtävää ja koettavaa. Jerusalem on historiansa puolesta varmasti yksi mielenkiintoisimpia kaupunkeja. Mutta paikassa mättää se läpimätä politiikka ja ihmisoikeustilanne. Sama juttu Manner-Kiinan kanssa. Intia taas on kulttuuristaan huolimatta sellainen ylikansoitettu paskainen loukko, jossa naisena tuntisin oloni koko ajan todella turvattomaksi. Siksipä jätän mm nämä paikat muille, enkä kanna pennosiani niihin.
Näinhän on jopa vallan suotavaa toimia. Tämän vuoksi en ole itse käynyt Turkissa koskaan, sillä tuollaiseen paskavaltioon en kanna pennosiani. Samoin Unkari on tällä hetkellä itselleni bannissa, koska ei vain kiinnosta kantaa Orbanin kirstuun pennin jeniä. Israelissa kävin taannoin lähinnä tuon Palestiinan takia, sillä halusin nähdä myös sen muurin toisen puolen ja minkälaista elämää siellä eletään. Arabiemiraatit kiinnostaisi muuten, mutta orjatyövoimalla rakennettu shoppailuhelvetti etoo. Oman ja Jemen kiinnostaisi, mutta vielä tällä hetkellä ei tunnu ihan hyvältä idealta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näinhän on jopa vallan suotavaa toimia. Tämän vuoksi en ole itse käynyt Turkissa koskaan, sillä tuollaiseen paskavaltioon en kanna pennosiani. Samoin Unkari on tällä hetkellä itselleni bannissa, koska ei vain kiinnosta kantaa Orbanin kirstuun pennin jeniä. Israelissa kävin taannoin lähinnä tuon Palestiinan takia, sillä halusin nähdä myös sen muurin toisen puolen ja minkälaista elämää siellä eletään. Arabiemiraatit kiinnostaisi muuten, mutta orjatyövoimalla rakennettu shoppailuhelvetti etoo. Oman ja Jemen kiinnostaisi, mutta vielä tällä hetkellä ei tunnu ihan hyvältä idealta.
Istanbul on hieno paikka. Oli mielenkiintoinen fiilis syödä kebabia ja juoda kaljaa kun kapean kadun toisella puolella palvottiin Allahia. Kalja oli toki mustassa lasissa etteivät nää mitä vääräuskoiset nauttii.

Unkari ja Puola on täälläkin nyt bannissa, samoin nää Omanit ja mitä niitä siellä on. Jenkkeihin sorruin viime vuonna (työmatka), mutta nyt en menisi. Ja onhan noita. Nyki sinällään on hieno mesta, oikeastaanhan se ei ole USA:ta, eroaa muusta maasta niin paljon (kuten iso osa länsirannikosta). Israeliin voisin tosin mennä juuri tuon mainitsemasi syyn vuoksi.

Intia, no se on Intia. Näkemättä paskaa. Maailmalla olevan tilanteen vuoksi on näitä muitakin... lähtökohtaisesti ei noita ihan suurella kaavalla ole mitkä ovat todellakin no-go.

Mutta kuten sanottu, kukin tyylillään. En mä kritisoi jos joku ei pidä jostakin mestasta. Ei kaikki pidä minustakaan tai minä kaikista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Turkkia ja Unkaria (no ok, Istanbulia ja Budapestiä) kohtaan mulla on ristiriitaiset fiilikset. Paikat ovat upeita ja siellä on paljon nähtävää. Mutta nuo maat ovat tällä hetkellä geneerisiä persläpiä, minkä takia niihin ei tee mieli matkustaa. Onneksi kävin ajoissa. Jäi hyvät fiilikset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on myös nämä poliittiset fibat sellaisia, joiden mukaan hiukan funtsin kohteita. Tosin olen alkanut ajatella hiukan niinkin, että ei kai se yksilöiden vika ole, jos maansa politiikka on perseestä, ja siksi toistaiseksi olen esim. Puolaa ja Venäjää tukenut turistipennienni muodossa sekä Istanbulia suunnitellut matkakohteeksi. Toki tässä on sitten se puoli, että isommassa mittakaavassa boikotti voi tuoda myös muutosta, ehkä. Vaikeita juttuja, kun tämäkään ei täysin mustavalkoinen asia ole.

No, nyt pysyttelen Suomessa ja tuen paikallisia yrityksiä parhaani mukaan. Kesän matkailu keskittyy kotiseudulle pyöräillen, vaikka pari lyhyttä reissua sukulaisille on luvassa ja ehkä siinä samalla tulee myös poikettua joku spessupaikka katsomassa. Mitään aiempien vuosien roadtrippiä ei ole kuitenkaan tiedossa, kun matkabudjetit ovat sulaneet pihatöihin, pyöriin ja kaiken maailman omakotitalohärveleihin. Areenasta löytyvä Egenland on muuten ihan kiva kotimaanmatkailun vinkkiboksi.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Meinasin lähteä ex tempore loman alkaessa käymään Tallinnassa. No mutta nyt sinne vaaditaan yhtäkkiä passi. Ei väkisin sitten.

Passi tai henkkari tarvinnut olla mukana aina, sitä vain ei ole tarvinnut rajalla näyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös