Olen käynyt muualla Saksassa ja sen lisäksi n. 40 maassa. Ja maailmassa on edelleen paljon paikkoja, jotka kiinnostavat enemmän kuin Berliini.
Juu, niin olen käsittänyt, että olet matkustellut paljon, ja siksi hiukan ihmettelinkin tätä edellisen viestisi mustavalkoista sävyä. En nyt meinaa, että siitä olisi pakko tykätä, mutta tosiaan aika monesta paikasta olen itse lopulta tykännyt ennakkoluuloistani huolimatta ja siksi nykyään olen avoin liki kaikille kohteille niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, kunhan ovat budjettini rajoissa.
Vai onko sitten niin, että jotkin kohteet on lukittu liian bulkiksi enemmän matkustelleiden kohdalla. Yksi kollega alkuvuonna matkailusta jutellessamme sanoi Berliinistä, että ei ole kiinnostunut, kun kaikki siellä ramppaa. Vähän samaa olen kuullut milloin Tallinnasta, milloin Tukholmasta ja milloin mistäkin yleisimmistä kaupunkikohteista, kotimaankohteista puhumattakaan, toki jälkimmäisissä yleensä kaikki ovat käyneet. Tai no, yllättävän vähän kotimaata ja vaikkapa Tukholmaa tunnetaan, mutta silti tuomitaan tylsiksi. Tai ehkä juuri siksi.
Nämä on mielenkiintoisia juttuja muutenkin, miten jotkut kiinnostukset ja mielikuvat rakentuvat. Itse ajattelen siten, että suht lähellä olevat paikat ovat kaikki potentiaalisia, koska aikaa menee se muutama päivä ja rahaa jokunen satanen. Kauas sitten taas täytyy priorisoida ja siinä vaiheessa mullakin on jokin intressilista olemassa, jonka mukaan karsin kohteita.
No, tää meni aika yleisluontoiseksi höpinäksi tässä samassa, mutta menköön. Kaikki paikat olisi kiva koluta rajattomalla ajalla ja budjetilla!