Matkakohteenne

  • 2 440 299
  • 14 486
K

kiwipilot

Ei määrää ei, ulkoministeriön suositus on vielä tällä hetkellä jättää huvimatkailu tekemättä. Tähän odotetaan tämän kuun aikana vielä muutosta. Kaikissa töissä ei vaan voi olla etähommissa matkan jälkeen niin vaihtoehto on lähinnä palkaton vapaa 2vk jossei ole lomapäiviä enää käytettävissä. Tai sitten ei vaan kerro mitään ja toivoo, ettei tartuta koronaa työyhteisöönsä.

Jos etätöitä ei järjesty, työnantaja ei voi velvoittaa olemaan pois töistä kahta viikkoa palkatta.


Eiköhän tämäkin ongelma siirry historiaan muutaman viikon sisällä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse en nyt varaisi mitään matkaa ennen kuin karanteeniasia on selkeä. Lähinnä toivon, että johonkin Eurooppaan uskaltaa hyvillä mielin lapsen kanssa lähteä syys- lokakuussa, kun sinne jäi vk lomaa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Air Asialta tuli sähköpostia, että ovat automaattisesti pidentäneet voucherin voimassaoloaikaa kahteen vuoteen.
Hyvää palvelua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse en nyt varaisi mitään matkaa ennen kuin karanteeniasia on selkeä.

Onhan se selkeä. Ei ole karanteenia kotimaahan tultaessa. Kaverit hakee Ruotsista mustaa kultaa päivittäin eikä kukaan ole velvoittanut heitä olemaan karanteenissa yhtään aikaa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
2020 on ensimmäinen vuosi, jolloin en matkusta Fidzille koronaviruksen vuoksi.
Aiempina vuosina en ole matkustanut sinne, koska olen köyhä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en nyt varaisi mitään matkaa ennen kuin karanteeniasia on selkeä. Lähinnä toivon, että johonkin Eurooppaan uskaltaa hyvillä mielin lapsen kanssa lähteä syys- lokakuussa, kun sinne jäi vk lomaa.

Itse varasin juuri Riian risteilyn. Laivalle otetaan normaalia vähemmän porukkaa ja Riiassa turistimassat loistavat poissaolollaan, kun ei tuonne käsittääkseni pääse kuin muualta Baltiasta tai Suomesta. Tartuntariski samaa luokkaa kuin käydessä ruokakaupassa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itse varasin juuri Riian risteilyn. Laivalle otetaan normaalia vähemmän porukkaa ja Riiassa turistimassat loistavat poissaolollaan, kun ei tuonne käsittääkseni pääse kuin muualta Baltiasta tai Suomesta. Tartuntariski samaa luokkaa kuin käydessä ruokakaupassa.
Eilen bongasin tuon Riika-risteilyn myös ja lapsien kaitsijaa vaille olisi matkan varaaminen. Reissusta puuttuu nuuskan ostamismahdollisuus, muuten tähän väliin sopiva pikku reissu. Loppu syksystä sit Berliiniin.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen bongasin tuon Riika-risteilyn myös ja lapsien kaitsijaa vaille olisi matkan varaaminen. Reissusta puuttuu nuuskan ostamismahdollisuus, muuten tähän väliin sopiva pikku reissu. Loppu syksystä sit Berliiniin.

Rahat ainakin kerätään Riian risteilyllä pois. 1640€ edullisin hytti. Taitaa päivä Tukholmassa olla ”hiukan” halvempaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Rahat ainakin kerätään Riian risteilyllä pois. 1640€ edullisin hytti. Taitaa päivä Tukholmassa olla ”hiukan” halvempaa.

Aijaa, itse katsoin tänään ikaalistenmatkatoimistosta niin alkaen oli 32e per nassu Serenaden risteily Riikaan kesä-elokuussa
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rahat ainakin kerätään Riian risteilyllä pois. 1640€ edullisin hytti. Taitaa päivä Tukholmassa olla ”hiukan” halvempaa.

Siljan hinnoittelussa oli joku tekninen vika, lisäksi hinnat pomppasivat, kun kysynnässä tuli piikki. Itse maksoin deluxe-hytistä 120€ + 20.000 p. (sis. erikoisaamiaisen molempina aamuina kaikille).
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siljan hinnoittelussa oli joku tekninen vika, lisäksi hinnat pomppasivat, kun kysynnässä tuli piikki. Itse maksoin deluxe-hytistä 120€ + 20.000 p. (sis. erikoisaamiaisen molempina aamuina kaikille).

Tämä tuli ekana mieleen kanssa. Hiukan vaan huvittavaa kun käyt Siljan sivuilta katsomaan, että esim. Muumi-perhehytti on 5500€ heinäkuun Riian risteilyllä. Autonkin näytti saavan kahdeksi päiväksi laivaan mukaan halvalla 600€ hinnalla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä tuli ekana mieleen kanssa. Hiukan vaan huvittavaa kun käyt Siljan sivuilta katsomaan, että esim. Muumi-perhehytti on 5500€ heinäkuun Riian risteilyllä. Autonkin näytti saavan kahdeksi päiväksi laivaan mukaan halvalla 600€ hinnalla.

Joo, siellä oli kyllä jo silloin teknistä vikaa, kun itse reissua varasin - näytti toista hintaa ensiksi ja kun valitsi hytin, niin hinta muuttui.

TUI:n sivuilla oli myös jotain ongelmia, kun talven Aruban matkan hinnaksi tuli jotain 170k€.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Aiemmin kyselemän Wien sai suosituksia myös käydä Bratislavassa. Päädyttiin sitten vaimon kanssa niin, että yhdistetään nämä. Lähtökohta vois olla 3 yötä Wienissä ja 2 Bratislavassa. Siirtymä kaupungista toiseen jokialuksella Tonavaa pitkin. Ajankohta vielä pohdinnassa ja odotellaan tietoja eri maiden avautumisesta ja linjauksista. Jos koronatilanne etenee suotuisasti vois olla lokakuussa, muussa tapauksessa ensi keväänä. Tuosta tulee hyvä!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bratislava on omien kokemusteni mukaan heittämällä yksi Euroopan hienoimpia paikkoja. Toki häviää monessa asiassa jollekin Roomalle ja Pariisille, mutta kompaktiudessaan ja ruuhkattomuudessaan ajaa tunnetumpien tovereidensa edelle. Prahaan jos vertaa (ei välttämättä järkevää verrata), niin pienemmällä rahalla saa huomattavasti vähemmän turismia ja reilusti parempaa palvelua hymyjen kera. Kaupunki itsessään on pieni, mutta tällainenkin ”maailmanmatkaaja” on käynyt lepuuttamassa siellä silmiään useamman kerran yhteensä parin viikon ajan. Ensimmäisen kerran kävin 2005 vailla mitään odotuksia saati tietoa kaupungissa, ja olin kuin taivaissa. Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka.
Wien on myös kaunis, mutta samalla paljon suurempi kaupunki. Täysin erilainen kokemus. En jättäisi missään nimessä käymättä.

Berliini puolestaan on itselleni sellainen ikuinen rakkaus. Kaupunki on, kuten jossain pitchissä mainittiin, ”rather ugly, but super sexy”. Ja sitähän se on. Täynnä historiaa ja rosoa yllinkyllin. Vanhoja rakennuksia ei juurikaan ole jäljellä, mutta East Side Gallery, Checkpoint Charlie ja tuhannet muut kohteet pitävät huolen siitä, että historia on jatkuvasti läsnä. Illaksi Kreuzbergiin nauttimaan vähän erilaisesta kulttuurista. Toistakymmentä vuotta olen siellä käynyt vuosittain, ja aina tuntuu löytyvän lisää nähtävää ja koettavaa. Ja toisaalta on myös helppo vain olla ja nauttia, kun mikään pakko ei ole ”suorittaa”.

Bratislava oli omalla tavallaan "erikoinen", kun siellä kävin keväällä 2006. Tekisi mieli mennä uudestaan ja nähdä, onko edelleen yhtä ränsistynyt. Tunnelmasta pidin, samaten ravintoloista ja pubeista.

Wien ollut mieluinen, kaksi kertaa käynyt ja viihtynyt. Helppo liikkua julkisella. Nättejä rakennuksia. Kahviloita.

Berliinissä en ole käynyt eikä kiinnosta paskan vertaa, kun ei huvita mennä Saksaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Finski perui Krakovan lennot syyskuussa eli jää toiseen kertaan tutustuminen tuohon kaupunkiin. No, vielä on onneksi Riika elokuussa jäljellä. Jokohan sitä syksyllä kuitenkin pääsisi Suomesta ilman karanteenia johonkin muuallekin kuin Baltiaan? Joku syyspatikkareissu vaikka Alpeilla voisi olla kiva juttu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmin kyselemän Wien sai suosituksia myös käydä Bratislavassa. Päädyttiin sitten vaimon kanssa niin, että yhdistetään nämä. Lähtökohta vois olla 3 yötä Wienissä ja 2 Bratislavassa. Siirtymä kaupungista toiseen jokialuksella Tonavaa pitkin.
Vinkki: voisi olla järkevää tehdä tuo reissu jotenkin näin: Wienin lentokenttä - Bratislava - jokilaiva - Wien - Wienin lentokenttä (kaupunkien keskinäisellä järjestyksellä ei väliä).
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Bratislavan osalta pitää vielä odotella, että slovakit helpottavat koronarajoituksiaan.
Toistaiseksi ei turismi ole riittävä syy maahan saapumiseen.
 
K

kiwipilot

Wi
Finski perui Krakovan lennot syyskuussa eli jää toiseen kertaan tutustuminen tuohon kaupunkiin. No, vielä on onneksi Riika elokuussa jäljellä. Jokohan sitä syksyllä kuitenkin pääsisi Suomesta ilman karanteenia johonkin muuallekin kuin Baltiaan? Joku syyspatikkareissu vaikka Alpeilla voisi olla kiva juttu.

Wizzillä tarjouksessa Tku-Krk-Tku 20€ menopaluu. Viisi henkeä ensi keväänä Puolaan, yht. 100€.

Karanteenihan on edelleen omaehtoinen (ihan oxymoron koko termi) ja tullee poistumaan tätä menoa piakkoin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Berliinissä en ole käynyt eikä kiinnosta paskan vertaa, kun ei huvita mennä Saksaan.
Tää on jännä juttu, kuullut joskus muiltakin. Yksi bloggari oli sitten ihmeissään, kun oli käynyt Saksan Alpeilla, että olipa siellä kaunista ja mielikuva maasta muuttui täysin. Jännä juttu, miten luonto ei noudata kansallisvaltioiden rajoja.

Itse olen valmis menemään oikeastaan kaikkialle, ainoa rajoittava asia on oma taloustilanne. Tylsiä paikkoja ei olekaan, on vain tylsiä mieliä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää on jännä juttu, kuullut joskus muiltakin. Yksi bloggari oli sitten ihmeissään, kun oli käynyt Saksan Alpeilla, että olipa siellä kaunista ja mielikuva maasta muuttui täysin. Jännä juttu, miten luonto ei noudata kansallisvaltioiden rajoja.

Itse olen valmis menemään oikeastaan kaikkialle, ainoa rajoittava asia on oma taloustilanne. Tylsiä paikkoja ei olekaan, on vain tylsiä mieliä.

Olen käynyt muualla Saksassa ja sen lisäksi n. 40 maassa. Ja maailmassa on edelleen paljon paikkoja, jotka kiinnostavat enemmän kuin Berliini.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olen käynyt muualla Saksassa ja sen lisäksi n. 40 maassa. Ja maailmassa on edelleen paljon paikkoja, jotka kiinnostavat enemmän kuin Berliini.
Nää on jänniä juttuja. Useita vuosia sanoin etten Thaikkuihin lähde, mut kävin ja tykkäsin. Mut silti pidin enemmän Myanmarista, se kun tuli samalla katsastettua ja samoin Laos.

Joskus kannattaa mennä sinne mikä ei ihan heti kiinnosta. Ja tämä ei siis ole lainatulle kohdistettu, ihan yleisesti. Saattaa yllättyä.
 
K

kiwipilot

Nää on jänniä juttuja. Useita vuosia sanoin etten Thaikkuihin lähde, mut kävin ja tykkäsin. Mut silti pidin enemmän Myanmarista, se kun tuli samalla katsastettua ja samoin Laos.

Joskus kannattaa mennä sinne mikä ei ihan heti kiinnosta. Ja tämä ei siis ole lainatulle kohdistettu, ihan yleisesti. Saattaa yllättyä.

Kyllä. Itse suhtauduin Berliiniin vuosia ylenkatsoen kunnes 2014 syksyllä päätettiin Irlannista palatessa viettää siellä viisi yötä vain koska lennot natsasivat ja olivat halvempia kuin suoralla paluulla Suomeen. Ihastuin aivan täysin, samoin kuin koko perhe. Nyt seitsemän reissun jälkeen kaupunki on kohonnut oman suurkaupunkien rangkingin kärkeen kun otetaan huomioon saavutettavuus, nähtävyydet, helppous, yleinen fiilis, ostosmahdollisuudet, hintataso sekä ruokakultuuri. On ihan huikeaa että puolentoista tunnin lentomatkan päässä on kaupunki missä on jatkuvasti uutta nähtävää ja sitten jos ei jaksa missään kiertää voi vain haahuilla päämärättömästi, napata dönerin ja bissen ja vain nauttia tunnelmasta. Aivan täydellinen paketti, oli reissussa sitten rouvan tai perheen kesken.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen käynyt muualla Saksassa ja sen lisäksi n. 40 maassa. Ja maailmassa on edelleen paljon paikkoja, jotka kiinnostavat enemmän kuin Berliini.
Juu, niin olen käsittänyt, että olet matkustellut paljon, ja siksi hiukan ihmettelinkin tätä edellisen viestisi mustavalkoista sävyä. En nyt meinaa, että siitä olisi pakko tykätä, mutta tosiaan aika monesta paikasta olen itse lopulta tykännyt ennakkoluuloistani huolimatta ja siksi nykyään olen avoin liki kaikille kohteille niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, kunhan ovat budjettini rajoissa.

Vai onko sitten niin, että jotkin kohteet on lukittu liian bulkiksi enemmän matkustelleiden kohdalla. Yksi kollega alkuvuonna matkailusta jutellessamme sanoi Berliinistä, että ei ole kiinnostunut, kun kaikki siellä ramppaa. Vähän samaa olen kuullut milloin Tallinnasta, milloin Tukholmasta ja milloin mistäkin yleisimmistä kaupunkikohteista, kotimaankohteista puhumattakaan, toki jälkimmäisissä yleensä kaikki ovat käyneet. Tai no, yllättävän vähän kotimaata ja vaikkapa Tukholmaa tunnetaan, mutta silti tuomitaan tylsiksi. Tai ehkä juuri siksi.

Nämä on mielenkiintoisia juttuja muutenkin, miten jotkut kiinnostukset ja mielikuvat rakentuvat. Itse ajattelen siten, että suht lähellä olevat paikat ovat kaikki potentiaalisia, koska aikaa menee se muutama päivä ja rahaa jokunen satanen. Kauas sitten taas täytyy priorisoida ja siinä vaiheessa mullakin on jokin intressilista olemassa, jonka mukaan karsin kohteita.

No, tää meni aika yleisluontoiseksi höpinäksi tässä samassa, mutta menköön. Kaikki paikat olisi kiva koluta rajattomalla ajalla ja budjetilla!
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nyt seitsemän reissun jälkeen kaupunki on kohonnut oman suurkaupunkien rangkingin kärkeen kun otetaan huomioon saavutettavuus, nähtävyydet, helppous, yleinen fiilis, ostosmahdollisuudet, hintataso sekä ruokakultuuri.
Tämä setti muakin kiehtoo. Maailmassa on varmasti paljon muitakin maagisia kaupunkeja vielä kirjavimpine katuruokavalikoimineen, kultturitarjontoineen ja historioineen (no, 1900-luvun osalta Berliiniä on kyllä vaikea voittaa), mutta kun tuo kaikki mainitsemasi on vaille satasen ja muutaman tunnin menopaluun päässä, on paketti aika lyömätön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös