Forssa ja Israel ovat muuten kärsineet pahasti niihin liitetyistä ennakkoluuloista. Kerran ajelin Forssaan ihan tarkoituksella, eikä sen keskusta nyt mitenkään masentava ollut, jos muihin pikkukaupunkeihin verrataan. Sitten taas se puutaloraitti joen vieressä oli itse asiassa erittäin viehättävä, vaikka ei kovin pitkä pätkä ollutkaan.
Israel on tietysti kv. maineensa vanki, mutta vaikkapa Tel Aviv on kokonaan eri maailma kuin Jerusalem, eikä meno muutenkaan maassa ole mitään itkumuurilla nuokkumista. Omasta reissustani on kylläkin aikaa, mutta olen seuraillut varsinkin Tel Avivia viime aikoina sillä silmällä ja veljeni siellä on pari kertaa kuluneen vuoden aikana käynyt, ja kehunut mm. ruokatoreja. Eihän tolla seudulla pahaa ruokaa tehdä.
Israel on tietysti kv. maineensa vanki, mutta vaikkapa Tel Aviv on kokonaan eri maailma kuin Jerusalem, eikä meno muutenkaan maassa ole mitään itkumuurilla nuokkumista. Omasta reissustani on kylläkin aikaa, mutta olen seuraillut varsinkin Tel Avivia viime aikoina sillä silmällä ja veljeni siellä on pari kertaa kuluneen vuoden aikana käynyt, ja kehunut mm. ruokatoreja. Eihän tolla seudulla pahaa ruokaa tehdä.
Lopulta tietenkin näin. Aina sitä vain piristää sellainen, että jengi haastaa itseään eikä jää mielikuviensa vangiksi, ja sitten jos jossain käy eikä se erityisemmin iske, voi jättää palaamatta. Itselläni ei kyllä sellaistakaan paikkaa ole, minne en mielelläni palaisi.Jokainen matkustakoot sinne, mikä itsestä parhaalta tuntuu. Jos ei ennakkokuva paikasta hotsita, niin ei sinne tarvitse mennä.