Tarpeetonta ja tarpeetonta. Kyse on siitä, mihin vertaa. Jos vertailukohtana on Himos, ei tule kilpailua. Mutta eipä tule silloinkaan, kun vertaillaan Alppeihin. Voittaja on vaan eri. Ja ihan selkeällä erolla. Kertokaa minulle edes yksi asia, mikä kallistaa vaakaa Lapin suuntaan. Itse keksin vain yhden: jos on niin ummikko, ettei pärjää ulkomailla, niin sitten Lappiin.Lapin dissaaminen on minusta vähäsen tarpeetonta, ja näen asian pitkälti kuten Micco! laajasti kirjoitti. Mitään 20km laskuja yms. ei Lapissa ole, mutta en osaa nähdä tällaisia kohtuuttomina puutteina. Majoitus tahtoo olla Lapissa suolaisen hintaista sesonkiaikaan, mutta kaikki on tietysti suhteellista. Hiihtolomaviikko keskitasoisessa mökissä jossakin Himoksella on vielä paljon häijymmissä hinnoissa, jos majoitushinnat suhteuttaa rinnetarjontaan.
... Kertokaa minulle edes yksi asia, mikä kallistaa vaakaa Lapin suuntaan. Itse keksin vain yhden: jos on niin ummikko, ettei pärjää ulkomailla, niin sitten Lappiin.
. Itse keksin vain yhden: jos on niin ummikko, ettei pärjää ulkomailla, niin sitten Lappiin.
Makuasioita, sanoi koira...
Sinua ei selvästikään lapin kuume ole päässyt puraisemaan, mutta kyllä lappi, varsinkin keväthangilla, varsin ainutlaatuinen paikka on ihan maailmanlaajuisestikin. Aivan helvetin huonosti markkinoitu ja tuotteistettu, sen myönnän!
Lapista löytyy tosiaan helposti komea erämaa 50km:n hiihtoon, mutta laskettelukeskukset eivät kyllä ole luonnonrauhallisia Lapissakaan vaan täynnä venäläisiä ja remuremmejä.Minulle lappi vs. alpit on ihan siitä kiinni, mitä reissultaan hakee. Jos hakee pelkästään pitkiä mäkiä ja hyvää afterskita, niin voittajasta tuskin on epäselvyyttä, mutta jos puolestaan arvottaa luonnonrauhaa, mahdollisuutta päästä hankikelillä heittämään 50km murtsikkalenkin mahtavassa auringonpaisteessa keskellä erämaata yhdistettynä ihan kelvolliseen lasketteluun, niin silloinkaan ei tarvitse paljoa kinastella voittajasta.
Eihän tämä selviä muuten kuin laskemalla.Minulle lappi vs. alpit on ihan siitä kiinni, mitä reissultaan hakee. Jos hakee pelkästään pitkiä mäkiä ja hyvää afterskita, niin voittajasta tuskin on epäselvyyttä, mutta jos puolestaan arvottaa luonnonrauhaa, mahdollisuutta päästä hankikelillä heittämään 50km murtsikkalenkin mahtavassa auringonpaisteessa keskellä erämaata yhdistettynä ihan kelvolliseen lasketteluun, niin silloinkaan ei tarvitse paljoa kinastella voittajasta.
Lapista löytyy tosiaan helposti komea erämaa 50km:n hiihtoon, mutta laskettelukeskukset eivät kyllä ole luonnonrauhallisia Lapissakaan vaan täynnä venäläisiä ja remuremmejä.
En ymmärrä luonnonrauhaa argumenttina, kun puhutaan hiihtolomasta. Hiihtäminen itsessään on jo luonnonrauhan rikkomista. Enkä minä todellakaan lähde hiihtolomalle tuijottamaan jäkäliä, vaan ihan reippaasti reippailemaan.Pallas tai Pyhä sesongin ulkopuolella? Vastaavaa luonnonrauhaa et Alpeilta helposti löydä.
En ymmärrä luonnonrauhaa argumenttina, kun puhutaan hiihtolomasta. Hiihtäminen itsessään on jo luonnonrauhan rikkomista. Enkä minä todellakaan lähde hiihtolomalle tuijottamaan jäkäliä, vaan ihan reippaasti reippailemaan.
En ymmärrä luonnonrauhaa argumenttina, kun puhutaan hiihtolomasta. Hiihtäminen itsessään on jo luonnonrauhan rikkomista. Enkä minä todellakaan lähde hiihtolomalle tuijottamaan jäkäliä, vaan ihan reippaasti reippailemaan.
No siksi annoinkin pisteet tasan, kun toisiin vetoaa asiat eri tavoin kuin toisiin. Talvella Lapissa on pimeää ja lumista. Alpeilla on upeat maisemat vuodenajasta riippumatta.Sinä et varmasti lähde tuijottelemaan jäkäliä, mutta kyllä mun sielunmaisemaan natsaa paremmin karu Lapin luonto ja sen maisemat kuin Alpit. Alpeillakin olen käynyt ja ne maisemat ovat aivan mahtavat, mutta näin suomalaisena kuitenkin erityistä vetoa juuri Lapin maisemiin. Nämä ovat puhtaasti makuasioita, mutta niitäkin voi ymmärtää toisen vinkkelistä. Toiselle Lapin maisemat vaan saattaa tarjota enemmän.
Onko kukaan ollut kyseisillä saarilla?
Me olemme siis Boavistan saarelle majoittumassa ja ilmeisesti kyseinen saari on lähinnä hiekkaa ja merta.
Hotelli on All-Inclusive...
Tuota retkeä läheiselle pääkaupunkisaarelle (Santiago) ollaan suunniteltu - siellä kun ilmeisesti on vähän vaihtelevammin nähtävää.
Näin olen ymmärtänyt. Tosin joitain kuvia katselemalla parilla saarella (Santiago ja Santo Antao) näyttäisi vähän vihreääkin löytyvän.Siellä on joka mesta täynnä hiekkaa ja merta. Muuta siellä ei ole.
Löhöilyä ja ruokaa - kelpaa kyllä. Välilasku Tanskassa on näemmä jäänyt pois, mutta Kanarialla pysähdytään.Löhöilyn ja all in clusive-dokailun paratiisi. Ördääjiä ei näy, kun ne jää maihin jo paljon aikaisemmin. Varaa lennolle luettavaa/ tekemistä, niin kyllä se siitä. Välilasku Tanskassa, mutta röökille ei pääse.
Varmaan Lapilla on omat hyvät puolensa, enkä vähättele suinkaan komeita maisemia, mutta minua henkilökohtaisesti Lappi ei houkuttele laskettelupaikkana, patikalle syysruskaan korkeintaan (kun ei ole enää hyttysiä ja mäkäräisiä)...
Enhän minä Lappia dissaa, päinvastoin. Jos en tehnyt asiaa tarpeeksi selväksi, olen lähestynyt asiaa aika puhtaasti laskettelun näkökulmasta. Minua oikeasti harmittaa, että en ole vieläkään pystynyt järjestämään itseäni ruskaretkelle kameran kanssa. Nautin suunnattomasti patikoinnista upeissa maisemissa. Lappi kuuluu ehdottomasti listalle, jossa on vielä käytävä. Olosuhteet eivät vain ole vielä olleet otolliset tuolle reissulle.Minulle ne ovat niin erilaisia paikkoja ja tarjoavat niin erilaisia elämyksiä, että sikäli niiden vertaaminen on hiukan turhaa. Halusin vain tuoda nimimerkki Leonin esittämään kysymykseen joitakin näkökulmia, miksi lappi voi kiinnostaa muutakin kuin kielitaidotonta junttia.
.. tällä hetkellä joko Riikaan tai Wieniin, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.
Nyt tarvitsisi pikaisesti muutaman mielipiteen matkakohteen valinnassa. Ollaan lähdössä tällä hetkellä joko Riikaan tai Wieniin, mutta ei oikein osata päättää kumpaan.