Mitä tulee aikaisempiin rattijuopumuksiin yms. Aika hölmöä luulla, että jos kännipäissään tunnekuohuissa vuonna 2015 (vai mitä nyt olikaan) on kiskaissut pokea nenukkiin, olisi sillä jotain tekemistä siihen miksi mies pelaa kovaa vuonna 2020 liigassa.
Eli kaikki ovat olleet siis yksittäistapauksia ja ne eivät liity millään tavalla toisiinsa? Bergerillä on käynyt vain huono tuuri, kun sattui vastaan vittumainen poke, eikä löytynyt edes autokuskia, kun piti päästä kännissä kaahailemaan. Jääkiekkokaukalossakin jostain syystä ne hänen puhtaat taklauksensa johtavat ulosajoon ja vastustajan loukkaantumisiin. Todella paljon epäonnea on sattunut yhden kaverin elämään.
Berger vaikuttaa melko yksinkertaiselta kaverilta. Tuo on aika vaarallinen yhdistelmä, kun hän on fyysisesti liigakiekkoilijan tasolla, mutta henkisesti hän on jäänyt samalle tasolle kuin amiksen röökipaikalla syljeskelevät bensalenkkarit. Kovaa saa toki jääkiekkokaukalossa pelata, mutta vastustajan kunnioittaminen tuntuu Bergeriltä puuttuvan ihan kokonaan. Todennäköisesti Ahokas ja monet muut ovat koittaneet takoa järkeä miehen päähän, mutta kaikille se ei vain uppoa. Berger vaikuttaa sellaiselta kaverilta, että pitää tapahtua jotain todella vakavaa ennen kuin hän ymmärtää oman käytöksensä. Todennäköisesti se tarkoitaa sitä, että jonkun vastustajan on loukkaannuttava todella pahasti hänen taklauksensa seurauksena tai vaihtoehtoisesti jonkun pitää ajaa hänet sairastuvalla samanlaisella taklauksella, joita hän itse harrastaa.
Itse olen KooKoon bandwagonissa keväällä, mutta olen melko varma, että pudotuspeleissä Bergeristä on enemmän haittaa kuin hyötyä joukkueelleen. Joku Jarkko Ruutu saisi pudotuspelisarjan ensimmäisen ottelun ensimmäisen erän aikana Bergerin tekemään jotain niin tyhmää, että tuloksena olisi vähintään ulosajo. Saa nähdä, että jaksaako kukaan käydä hiillostamaan Bergeriä pudotuspeleissä, mutta aika helppoja ylivoimia sieltä olisi todennäköisesti tulossa, sillä kaverin sytytyslanka on tunnetusti melko lyhyt.