Martin Bergerin juomapulloepisodi

  • 22 800
  • 219

Magnesia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko sattumaa, että KooKoota kohtaa huudellaan rasistisia huutoja? Ei varmasti kun tiedetään, että siellä on jos jonkinnäköistä ja väristä jamppaa aitiossa.

Rasismille pitää olla nolla toleranssi, ei ole muita vaihtoehtoja. Ei vaan ole!

Jos tällähetkellä annnetaan ihan höpöhöpö taklauksista pitkiä pelikieltoja, niin odotan kyllä että liiga ottaa asian vakavuudella uudestaan käsittelyyn ja asiasta rangaistaan. Asiaa ei voi katsoa läpi sormien.

Rasistisesti käyttäytyvät ilves fanit eivät kuulu tähän sarjaan.

Säälittävää ilves.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jarkko Ruutu kirjoitti ylioppilaskirjoituksissa kaksi laudaturia ja valmistui lukiosta noin ysin keskiarvolla. Martin Bergerillä on tilillään kaksi pahoinpitelyä ja yksi samanaikainen törkeä rattijuopimus sekä liikennerikkomus. Jo pelkästään tuo antaa aika hyvää osviittaa kyseisten henkilöiden älykkyydestä.

Voisitko laittaa tänne myös Martin Bergerin koulutodistuksen? Pääsisimme sitten vertailemaan edes suunnilleen samoja asioita.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Säälittävää ilves.

Voitko vielä kertoa mitä säälittävää Ilves on tehnyt?

Täysin samaa mieltä rasismista ja jos on käytetty rasistisia huutoja on porttikielto paikallaan. Ongelma on vain, että tämä pitää pystyä näyttämään tavalla tai toisella toteen ja osoittamaan huutojen tekijä.
 

Barney

Jäsen
Kyllähän lukiosta nyt lähes kuka tahansa kirjoittaa kaksi laudaturia, jos vain viitsii lukea.
No tuskinpa ainakaan Martin Berger. Lisäksi on ihan eri asia menestyä koulussa kuin menestyä koulussa ja harjoitella jotain urheilulajia ammattimaisesti samaan aikaan. Veikkaan, että se Ruudun koulumenestys ei johtunut siitä, että hän on kaikki illat lukenut kotonaan koulukirjoja.

Voisitko laittaa tänne myös Martin Bergerin koulutodistuksen? Pääsisimme sitten vertailemaan edes suunnilleen samoja asioita.
Sitä minulla ei ole. Kaverin rikoshistoria kuitenkin löytyy. Se kertoo mielestäni aika paljon hänen älykkyydestään.
 

Keyser

Jäsen
Voitko vielä kertoa mitä säälittävää Ilves on tehnyt?

Täysin samaa mieltä rasismista ja jos on käytetty rasistisia huutoja on porttikielto paikallaan. Ongelma on vain, että tämä pitää pystyä näyttämään tavalla tai toisella toteen ja osoittamaan huutojen tekijä.

En itse lähde noin jyrkälle linjalle syyttämään Ilvestä siitä, että katsomoon on eksynyt rasistisia katsojia. Seuran vastuulla on kuitenkin laittaa tälläiset henkilöt pihalle ottelutapahtumista samantien.

Liiga kun on huomauttanut tästä asiasta Ilvestä niin voisi olettaa, että tätä tilannetta ei ole joko huomattu tai otettu vakavasti seuran järjestysmiesten puolesta.

Ei ole pelaajien asia ottaa näihin kantaa ottelun keskellä, mutta mielestäni pelaajan ei tarvitse tälläistä myöskään sietää pätkääkään. Mielestäni tälläisessä tilanteessa tuomareille ilmoitus asiasta ja pelit poikki kunnes asiattomat on ohjattu ulos.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Nyt on hajanaisia ja niin erilaisia selostuksia siitä, mitä on tapahtunut, ettei niiden perusteella voi oikein tuomioita jaella.

Päivänselvältä toki vaikuttaa, että tuntematon (toivottavasti pieni) osa kotijoukkueen faneista on käyttäytynyt vähintään typerästi. (Kaikki tiedämme, että känniapinoita ymv. mahtuu joka halliin).

Ilvesläisyyttä tällainen ei edusta millään muotoa. Vierastan fanien leimaamista myös kaikkien muiden joukkueiden kohdalla. Kaiken kaikkiaan joukkueiden fanikunnat ovat varmasti keskenään hyvin samankaltaisia: suurin osin fiksuja, jääkiekosta kiinnostuneita asiallisesti käyttäytyviä ihmisiä, ja pieni osa sitten idiootteja - kännissä tai selvin päin.

Törkyhuudoille ei heru ymmärrystä. Lähinnä noloa. Saati sitten, jos lapsia - omia tai ei - lähettyvillä.

Mitä taas rasistisiin huutoihin tulee, niin jos mun päätettävissäni olis, sellaisiin syyllistyneellä ei olis enää mitään asiaa halliin.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
En itse lähde noin jyrkälle linjalle syyttämään Ilvestä siitä, että katsomoon on eksynyt rasistisia katsojia. Seuran vastuulla on kuitenkin laittaa tälläiset henkilöt pihalle ottelutapahtumista samantien.

Liiga kun on huomauttanut tästä asiasta Ilvestä niin voisi olettaa, että tätä tilannetta ei ole joko huomattu tai otettu vakavasti seuran järjestysmiesten puolesta.

Ei ole pelaajien asia ottaa näihin kantaa ottelun keskellä, mutta mielestäni pelaajan ei tarvitse tälläistä myöskään sietää pätkääkään. Mielestäni tälläisessä tilanteessa tuomareille ilmoitus asiasta ja pelit poikki kunnes asiattomat on ohjattu ulos.

JOS tuollaista on tapahtunut, eikä siihen ole järjestysmiesten toimesta heti puututtu, niin olen kyllä syvästi pettynyt.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liiga kun on huomauttanut tästä asiasta Ilvestä, niin voisi olettaa, että tätä tilannetta ei ole joko huomattu tai otettu vakavasti seuran järjestysmiesten puolesta.

Niin vaikeahan tuota on huomata ja kuulla jos järjestymiehet päivystävät huomattavasti ylempänä. Jos KooKoo asiasta ilmoitti, niin ainakin luulisi, että tähän olisi puututtu välittömästi.

KooKoon vastauksessa tähän juttuun ei ollut mitään mainintaa rasistisista kommenteista, mikä mielestäni olisi pitänyt nostaa esiin jos näin on käynyt.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voisitko laittaa tänne myös Martin Bergerin koulutodistuksen? Pääsisimme sitten vertailemaan edes suunnilleen samoja asioita.
Valitettavasti Bergerillä ei ole sitä todistusta, jolla voidaan Ruutuun vertailla. Opiskeli kyllä Kerttulin lukiossa, mutta silloinen jääkiekkolehtori Kalle Sahlstedt neuvoi vaihtamaan ammatilliselle puolelle, kun ”käden taidot” olivat hieman älyä edellä. Ei vissiin lukeminen oikein sujunut. Tosin Bergerillä tuntuu ne käden taidotkin olevan lähinnä puukäsitöissä tai nyrkkeilyssä.
 

tadetsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja jos sielä todella on huudeltu rasisitisia huutoja niin silloin ilveksen tehtävä on tunnistaa henkilöt ja antaa heille porttikielto ottelutapahtumiin.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No tuskinpa ainakaan Martin Berger. Lisäksi on ihan eri asia menestyä koulussa kuin menestyä koulussa ja harjoitella jotain urheilulajia ammattimaisesti samaan aikaan. Veikkaan, että se Ruudun koulumenestys ei johtunut siitä, että hän on kaikki illat lukenut kotonaan koulukirjoja.

Veikkaat sitä ja tätä ja sillä perusteella lähdet arvioimaan henkilöiden älykkyysosamääriä. Et ole nähnyt Martin Bergerin koulutodistuksia, mutta silti katsot oikeudeksesi lähteä häntä silläkin perusteella haukkumaan tyhmäksi. Kyllä olen täälläkin palstalla nähnyt jos minkälaista viheltäjää, mutta täytyy sanoa, että vedät nyt tämän palstan pohjat mauttomuuksillasi.

Sitä minulla ei ole. Kaverin rikoshistoria kuitenkin löytyy. Se kertoo mielestäni aika paljon hänen älykkyydestään.

Natsijohtajatkin loistivat älykkyystesteissä, mutta sinun logiikkasi mukaan hehän eivät tehneetkään mitään rikoksia.

 

tadetsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Valitettavasti Bergerillä ei ole sitä todistusta, jolla voidaan Ruutuun vertailla. Opiskeli kyllä Kerttulin lukiossa, mutta silloinen jääkiekkolehtori Kalle Sahlstedt neuvoi vaihtamaan ammatilliselle puolelle, kun ”käden taidot” olivat hieman älyä edellä. Ei vissiin lukeminen oikein sujunut. Tosin Bergerillä tuntuu ne käden taidotkin olevan lähinnä puukäsitöissä tai nyrkkeilyssä.
Kaikkea paskaa täällä kyllä kirjoitetaan
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikkea paskaa täällä kyllä kirjoitetaan

Onhan tämä aivan käsittämätöntä, että tämmöisiä jääkiekkoon kuulumattomia henkilökohtaisuuksiin meneviä ja jopa henkilön koulumenestykseen kohdistuvia kirjoituksia täällä edes sallitaan, mitä tämä sankari @Barney harrastaa. Todella mautonta. Sairasta etten sanoisi.
 

Barney

Jäsen
Natsijohtajatkin loistivat älykkyystesteissä, mutta sinun logiikkasi mukaan hehän eivät tehneetkään mitään rikoksia.

No nyt oli varmaan tyhmin vertaus, minkä olen tällä palstalla nähnyt.

Sinä voit toki halutessasi puolustella kaveria, jolla on vyöllään kaksi pahoinpitelyä sekä törkeä rattijuopumus. Minä pidän tuollaista ihmistä melko perustellusti tyhmänä. Bergerillä on käynyt sinänsä ihan hyvä tuuri, sillä jos kahden promillen humalassa lähtee kaahailemaan ylinopeutta, niin siinä voi saada aika helposti vähän törkeää rattijuopumusta vakavempiakin tuomioita.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No nyt oli varmaan tyhmin vertaus, minkä olen tällä palstalla nähnyt.

Hyvä, että itsekin huomasit, kuinka tyhmää alkaa vertaamaan rikoksia ja älykkyyosamäärää keskenään.

Sinä voit toki halutessasi puolustella kaveria, jolla on vyöllään kaksi pahoinpitelyä sekä törkeä rattijuopumus. Minä pidän tuollaista ihmistä melko perustellusti tyhmänä. Bergerillä on käynyt sinänsä ihan hyvä tuuri, sillä jos kahden promillen humalassa lähtee kaahailemaan ylinopeutta, niin siinä voi saada aika helposti vähän törkeää rattijuopumusta vakavempiakin tuomioita.

Missä kohtaa olen häntä puolustellut? En ole häntä puolustellut, mutta ei minulla ole myöskään tapana lähteä noin törkeällä tavalla ketään haukkumaan ja menemään henkilökohtaisuuksiin mitä itse täällä harrastat.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sinä voit toki halutessasi puolustella kaveria, jolla on vyöllään kaksi pahoinpitelyä sekä törkeä rattijuopumus. Minä pidän tuollaista ihmistä melko perustellusti tyhmänä.

Mielestäsi siis ihminen ei voi viisastua vanhetessaan vaan jos on nuorena tehnyt tyhmyyksiä niin se on game over?
 
@Moderaattorit ois voinu pysäyttää tän älyttömyyden ennemmin kuin perustaa uuden ketjun tälläiselle keltaisen lehdistön roskalle, valoja päälle sielläkin...!
Sen verran kyllä nostamme kättä pystyyn virheen merkiksi, että täällä on päässyt keskustelu pahasti laukalle ja sylki tuonut suuhun mitä sattuu.

Voisi olla siis useammalla syytä hetki miettiä ennen seuraavan viestin lähetystä, onko se suunniteltu viesti nyt varmasti hyvän maun rajoissa tai liittyykö esimerkiksi Bergerin mahdolliset todistukset millään tavalla aiheeseen.

Moderaattorit

Edit: ketju avataan pienen rauhoittumistauon päästä uudelleen
 

Patrick Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Missä pumpulissa jengi oikeen yrittää mukuloitaan kasvattaa?!
Jos tämän vedenroiskinnan ja humalaisten huuteluiden takia järkytytään..
Se tekee vaan hyvää, kun näkee välillä idiootteja ja tuhmia ihmisiä.

Omasta kasvoi ihan täyspäinen, hyvä käytöksinen, koulussa ja elämässä menestyvä nuori nainen, vaikka koko lapsuutensa oli päädyssä humalaisten seassa kuuntelemassa homovittua. Kyllä siellä on tavarat ja vedet lennelly useamman kerran meidänkin päälle.
Se mitä hallilla kuulee, jää sinne.
Se on sitten eri juttu, jos oma vanhempi elää hallielämää myös kotona ja huutaa siellä homovittua.

Omaani sen verran suojelin, että vieraspelin bussikyytiin en sitä mukaan ottanut, vaikka olisi itse halunnut.
Niillä reissuilla on kumminkin välillä aika rajua menoa. On ollut jopa lisääntymisyrityksiä.
 

Barney

Jäsen
Mielestäsi siis ihminen ei voi viisastua vanhetessaan vaan jos on nuorena tehnyt tyhmyyksiä niin se on game over?
Tietenkin voi. Bergerin otteet kaukalossa viestivät kuitenkin samaa kuin juuri nuo kyseiset rikokset: kunnioitus muita ihmisiä kohtaan ei tunnu olevan kovin korkealla. Tai voihan joku ajatella sen olevan vain sattumaa, että vastustajat loukkaantuvat aina Bergerin taklauksista. On myös sellaisia pelaajia, jotka taklaavat paljon, kovaa ja vastustajaa kunnioittavasti.

Alkaa menemään jo ot:n puolelle, joten ei tästä sen enempää. Keväällä se sitten nähdään, mutta itse epäilen, että Bergeristä tulee olemaan pudotuspeleissä enemmän haittaa kuin hyötyä KooKoolle. Toivottavasti olen väärässä, sillä itse toivoin vain ja ainoastaan hyvää KooKoolle tänä keväänä.
 

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, sympatiat: Jukurit & KalPa
Siis, miten tästä aiheesta on saatu ”keskusteltua” seitsemän sivun verran? Okei, pelaaja on ärsyttävä, mutta ainahan näitä on ollut. Ja toivottavasti tulee olemaankin, sillä saadaan edes jotain väriä toimintaan. Kyllä tuossa casessa molemmissa osapuolissa on vikaa, mutta eipä tuo kovin iso juttu ole.

Itse ainakin ottaisin omaan joukkueeseeni herrat Jarkko Ruudun, Leo Komarovin ja Esa Tikkasen vaikka samantien, jos ikänsä puolesta kykenisivät samaan joukkueeseen. Omat rakastavat, vastustajat vihaavat. Siinä mielessä tämä Berger eroaa joukosta, että ei osaa pelata ja osa teoista on selkeästi vahingoittamisyrityksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös