ManUn myyntiä ei ole vielä tapahtunut Qatariin jne., mutta kai jotain voisi sanoa asiasta kun samasta asiasta itse kipuillut. Tietty tästä olen kirjoitellut paljonkin palstalla Newcastlen paskaomistajien takia.
Mutta niin, mun mielestä seuraa voi kannattaa ja samalla olla kannattamatta omistajia. ManU on ollut ManU vuodesta 1878 ja sitä ei muuta omistajat. Seura on yhteisönsä, faninsa, kulttuurinsa, historiansa ja kaikki siinä ympärillä. Sitä ei muuta uudet omistajat tai ulkomainen raha. Englantilainen jalkapallo on perinteitä ja historiaa ja monen kymmenen vuoden päästä kukaan ei muistele pahalla paskoja omistajia tai faneja jotka jatkoivat kannattamista. Historiaa ja seurakulttuuria ei muuta mikään. City on enemmän kuin omistajansa, Chelsea on enemmän kuin Abra, PSG on enemmän kuin Qatar jne.
Sitä mä yritän kai sanoa, että te olette rakastuneet seuraan, ette sen omistajiin aikanaan. Älkää viekö itseltänne isoa rakkautta sen takia, että koko nykyjalkapallo on paskaa megaomistajineen, sekin tulee muuttumaan, mutta takaisin ei niitä menetettyjä kannatusvuosia saa.
Ja vielä, iso hatunnosto myös niille jotka toimivat omantuntonsa ja arvojensa mukaan ja uskaltavat lyödä napanuoran poikki. Nykyjalkapallo on muuttunut ja ei todellakaan hyvään suuntaan.
Sekavaa tekstiä, mutta joo. Arvostakaa kaikkien fanien valintoja ja tehkää omanne oman mielenne mukaan. Kukaan ei ole huonompi tai parempi kannattaja oli valinta mikä tahansa. Vittuilua nyt tulee tietysti kuulemaan ja paljon, mutta harvemmin toisten mielipiteillä on mitään väliä.
No joo, lyhyesti, olkaa armollisia itsellenne mahdollisessa Qatarin omistajuudessa ja muistakaa että kannattamisen jatkaminen ei ole väärin. Samoin kävi kun Newcastlen myynti varmistui kun monta aktiivia lopetti seuraamisen, tärkeimpänä kunnioitettiin porukkana kaikkien päätöksiä. Sitä on futiskulttuuri parhaimmillaan.