Jos voidaan osoittaa, että transponderi on laitettu pois päältä niin silloin on vahva syy epäillä jotain rikokseen viittaavaa.
Heh, juuri näin. Kyllä tuolla varmaan voidaan joillekin lehteä myydä kääntämällä asia niin, että hyvää yötä = tapan kaikki.
Kyllä tuo jossain määrin merkittävät juttu on, nämä "viimeiset sanat". Nuo sanat tarkoittavat että siinä vaiheessa kun kone poistui Malesian lennonjohdon alueelta, kaikki oli hyvin, koska lentäjä ei maininnut mitään. Sitten heti sen jälkeen koneen transponderi kytketään/kytkeytyy pois päältä, eikä kone ota enää yhteyttä Vietnamin lennonjohtoon.
Jos minä suunnittelisin vieväni koneen "off the grid", tuo olisi juuri se hetki milloin sen tekisin. Myöskin paras aika on aamuyön alkutunteina, silloin kaikki nukkuvat ja kaikkia tutkiakin seuraa vain nuokkuva minimi-miehitys, on pimeää.
Tuo porauslautan työntekijältä tullut viesti on toistaiseksi ensimmäinen mikä sotii tätä teoriaa vastaan, eli hän olisi nähnyt koneen tulessa korkealla taivaalla, mutta sitten tuli olisi sammunut!?! Jos pitää paikkansa, niin sitten kyseessä tuskin on suunniteltu kaappaus, mutta sarja ikäviä tapahtumia joka on johtanut koneen tuhoon.
Kota Bharussa monet ihmiset ovat raportoineet nähneensä tuohon aikaan koneen lentävän matalalla yli, joka sopisi puolestaan molempiin teorioihin.
Ainoa / ratkaiseva kysymysmerkki on se tutkahavainto Malakan salmessa. Jos kone todella on lentänyt poispäin 9000km korkeudessa normaalivauhtia, ei kyseessä voi olla käytännössä mitään muuta kuin kaappaus. Sen sijaan jos ko. tutkahavainto on jotain muuta, niin sitten todennäköisimmin MH370 on merenpohjassa jossain Malesian itäpuolella. Ja tässä tapauksessa jonkunlaisen hätälaskun seurauksena tuskin kovin pienissä palasissa, ehkä jopa yhtenä kappaleena? Joka puolestaan sopisi hyvin yhteen sen kanssa miksi mitään romua ei löydy. Tärsky on silti saattanut olla riittävä jotta kukaan ei ole päässyt koneesta ulos, vaan on hukkunut sen mukana.