K
kiwipilot
Minulle alkaa väkisinkin tulla sellainen tunne, että Malesian viranomaiset ja lentoyhtiön johto tietävät asiasta enemmän mutta kaskoven menettämisen pelossa jättävät osan totuudesta (tai koko totuuden) kertomatta, vrt. Fukushima, jossa tiedotus ja informaatio oli etenkin alussa toisinaan hyvinkin koomista kun tosiasioita jätettiin kertomatta, koska niiden kertomisen katsottiin "häpäisevän" johdon kasvot.
vlad.
Samaa pohti malesialainen lentäjäkaverini. Jokin tuolla mättää. Toisaalta, ainahan olisi voitu vedota väärillä passeilla matkustaneisiin ja vierittää syy suoraan iranilaisten niskaan, vaikkapa omiin tutkimuksiin vedoten. Itse luulen, että armeija sekä siviilipuolen yhteistyö toimi päin persettä ja tämän sähläyksen perusteella homma levisi käsiin. Nyt ei sitten kehdata myöntää että hommat menivät päin vittuja ja kone on hukassa. Vielä kun kiinalaiset antavat painetta niin kuumotus vain lisääntyy.
Yksi käsittämätön asia on se, kuinka nämä iranilaiset heput - olivat terroristeja tai eivät - pääsivät läpi lentokentän Immigrationista, varsinkin kun rajoilla on käytössä biometriset sormenjälkitunnisteet mallia US.