Filippiiniläinen asiantuntija pitää mahdollisena itsemurhaa. Jos kone ajetaan pystyssä maahan, se ei laajalle leviä. Mereen ajettaessa sitä on vaikeampi kätkeä.
Expert: Pilot suicide a possible reason for Malaysian airliners disappearance | News | GMA News Online
Näen jo sieluni silmin miten media alkaa revitellä tällä miten lentäjäkin voi olla terroristi blaa blaa varsinkin kun lentoyhtiöt siirtyvät tulevaisuudessa yhä enemmän käyttämään freelancerpilotteja... Kyllä tuo mereen törmääminenkin on kuin seinään lentäisi, runko repeää tuhannen päreiksi, siivet ja moottorit repeää irti ja jää paljon debristä pinnalle kellumaan. Todennäköisesti hylky olisi jo löydetty jos ylläoleva skenario olisi tapahtunut.
Mitä tuohon transponderiin tulee, niin se antaa erittäin toimintavarmasti riittävän tarkkaa tietoa lennonjohdolle koneen lentopinnasta. Ilmanpaine tietysti vaihtelee alueittain ja sitä joudutaan joskus lennon aikana säätämään suuntaan tai toiseen. Usein lähinnä siksi, että lennojohto näkee tutkasta koneen lentävän tyyliin 500 jalkaa matalemmalla tai korkeammalla kuin mitä lentosuunnitelmassa lukee. Lähes aina syynä on väärä ilmanpainearvo baro meterissä. Pointti siis on, että on erittäin epätodennäköistä, että kone voi lennonjohdon huomaamatta kadota tutkalta lentokorkeudessa lentäessään ellei kyseessä ole ollut räjähdys. Samaan sarjaan voi laskea nuo mahdolliset ovien repeytymiset.
Mikäs tämä simulaattorijuttu on? Pari kertaa on asiaa sivuttu, mutta en ole asiasta perillä. Oliko siis lentäjällä kotonaan simulaattori? Koko ajan mielenkiintoisemmaksi menee.
Tuossa nyt ei mitään ihmeellistä ole vaikka olisikin. Monilla ilmailuharrastajillakin on. Tarvitset tietokoneen, usb-hubin, lentosimusoftan ja esim. Saksasta saat tilattua aitoa jäljittelevät instrumentit ja rakentaa olohuoneeseesi vaikka B737 tai A320 ohjaamon.
Viimeksi muokattu: