Freddie Freeloader
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Greek Philosophers
PS: mikä on ilmailulääkäri?
Tämän tason kysymykset juuri osoittavat, kumpaan teistä luottaisin lähteenä enemmän...
PS: mikä on ilmailulääkäri?
Tämän tason kysymykset juuri osoittavat, kumpaan teistä luottaisin lähteenä enemmän...
Käsittämätöntä todellakin. On sulla hurjat lähteet, jos et paskaa puhu ihan vain lämpimiksesi. Tämä alkaa olla jo aika viihdyttävä tapaus, vaikka oma surullinen aspektikin lentokoneen mystisellä katoamisella pitäisi olla...
Tätä vauhtia kiwipilot paljastaa itse totuuden viikonloppuun mennessä kansainvälisessä lehdistötilaisuudessa? ;-)
PS: mikä on ilmailulääkäri?
Siis mitä vittua? Googlaa ensin ilmailulääkäri ja tule sitten pätemään. Ajattelin, että voin tuoda aiheeseen jotain uutta, varsinkin kun tunnen jonkun verran alan ihmisiä paikallisista ilmailupiireistä missä tieto kulkee jokseenkin nopeammin kuin siellä Porin työttömien hitsareiden kiljunpolttopiireissä.
Pics or it didn't happen, vai miten se oli? ;)Vaimo myös lähetti kuvakaappauksen kaverilleni ja kyllä siinä selvästi koneen ääriviivat/hahmo näkyi.
Pics or it didn't happen, vai miten se oli? ;)
Jep, kuvan pitäisi löytyä tomnod.comin kautta. Mulla ei sitä ole enkä osaa linkkailla tämän "äly"puhelimen kautta.
Se, miksi vedit herneet tuosta, on mysteeri. Niitähän on liikkeellä.
Pystyykö nuo koneiden lähettimet sulkemaan ohjaamosta? Luulisi, että jos kone käy, niin sähköäkin on tarjolla.Ja juuri nyt tiedotustilaisuudessa sanottiin sekä Boeingin että Rolls-Roycen taholta että kone EI lähettänyt tietoja moottoreistaan sen jälkeen kun kone katosi tutkasta. Myöskään lentäjien koteihin EI ole menty, vaikka niinkin on väitetty.
Lentokone on aikas hento laitos ja jos sen ohjaa 1000kmh kiinteeseen esteeseen, niin hyvin pieniksi murusiksi menee.Toisaalta, salaliittoteorioihin uskovat ihmiset ovat väittäneet myös, että 11.9.2001 Pentagoniin kylkeen ei törmännyt lentokonetta, vaan siihen ammuttiin ohjus. Sitä, mihin tuo kone katosi, ei kukaan teorioihin uskova ole osannut selittää ihmeemmin...
Itse bongasin yhden liian symmetrisen valkoisen osan ollakseen aalto. Taggasin sen, mutta yhtäkkiä huomasin että olen kartalle jo tagannut viisi (?) kohdetta. Joko vahingossa tai saman kohteen moneen kertaan. Saakohan noita taggauksia pois mitenkään? Tai saa ne, mutta miten kartalta ne omat tagit löytää, se on se kysymys.Tuli tuolla itsekkin iltalehden rohkaisemana seikkailtua eilen illalla, ei osunut kyllä omaan silmään mitään, jotenkin jännä rajattu kartta-alue sulle annetaan mitä saat haravoida vissiin, reunat ei riittäny edes rannikolle asti kartassani niin pomppisin siellä täällä. Jotain valkoisia juttuja koitin tagata kun näkyi siellä mutten tiedä meniks sekään ihan putkeen. Ei mitään hajua mitä valkoisia "pisteitä" ne siinä kartalla oli, varmaan vaan jotain aaltojen kärkiä tms.
Aika hyvin sitten jos lentsikan ääriviivat näkyy tai näkyny, uutisia odotellessa :) Hämmästyttävän hyvää kuvaa siellä kyllä oli tarjolla... laadultaan siis.
Jaa-a, miksiköhän? Lueppa näin alkuun se kohta Paskanpuhumisesta tms. Ei kai tuon selvemmin voi toista valehtelijaksi kutsua? Toki sulla on todennäköisesti parempia lähteitä mitä lainata joten sikäli ymmärrän närkästyksesi.
Tarkoitatko kuvaa nro 65807 joka on heti seuraava ruutu tuon linkkaamasi ruudun yläpuolella? Eli: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/65807http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/63797 Taitaa kuitenkin olla laiva.
Tarkoitatko kuvaa nro 65807 joka on heti seuraava ruutu tuon linkkaamasi ruudun yläpuolella? Eli: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/65807
Edit: Mistä tuolla sivustolla pääsee selailemaan tagattuja kuvia?
Itse löysin myös tuon, ja taggasin senkin. Se mistä ensin puhuin on eri. Alla liitteenä mun löytämä.En tiedä asiasta sen kummemmin, mutta eikös täällä ole keskusteltu juuri tästä:
Tutkija arvioi: Onko tämä suomalaishavainto kadonnut lentokone? - Lento-onnettomuudet - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Käsittämätön juttu: istuin pari tuntia sitten kahvilla Changilla toisen ex-kurssikaverin kanssa. Kesken normi paskanjauhamisen kaverin vaimo (singaporelainen ilmailulääkäri) soittaa ja kertoo löytäneensä lentokoneen ääriviivat luoteeseen katoamispaikalta jonkin suurelle yleisölle tarkoitetun satelliittibongaussaitin kautta: oli tsekkaillut ajankuluksi satoja kuvia, ilmailui-ihminen kun on. Paikka oli lähes keskellä Siaminlahtea, noin Koh Samuin tasalla. Oli lähettänyt koordinaatit firmalle ja pian oli ilmoitettu että CNN on kiinnostunut ja että kiinalaiset ovat matkalla tsekkaamaan paikkaa. Vaimo myös lähetti kuvakaappauksen kaverilleni ja kyllä siinä selvästi koneen ääriviivat/hahmo näkyi. Meinasin tippua persiilleni kuvan nähtyäni. Tietenkin kyseessä voi olla optinen harha tai pilviä ja viranomaiset tarkistavat epätoivoissaan kaikki vihjeet.
edit. Muokattu ilmansuunta.
Saako kysyä mitä teet työksesi?
Ougei, sain kaveriltani kuvan mahd. koneesta sekä paikan kartalla:
Siitä sitten pähkäilemään...
Lyödääs sama kuva vielä kuvan kaappauksena ja taitaa tällä urlillakin tuohon päästä: Tomnod
IMO voi olla melkein mikä tahansa, pilvi, valas tai pari, jotain muuta elollista tai elotonta ja mikä jottei myös jopa mereen syöksynyt lentokonekin.
Tuo olisi kyllä aika karua jos ilmavoimat olisivat sen alas ampuneet. Vaatii aika kovia hermoja antaa käsky ampua kone alas. Kai ne nyt olisvat sen tutkista nähneet että mikä kone se on ? Tosin onhan niin joskus käynyt että matkustajakone on ammuttu alas Iran Airin lento 655, silloin kyseessä oli karmea virhearvio Yhdysvaltain laivastolta. Toisaalta silloin oli myös sota.
Myös rauhan aikana siviililentokoneita on ammuttu alas/tulitettu, kuuluisimpia tapauksia liene KAL 007. Samoin KAL:in lento 902 joutui ikävyyksiin harhauduttuaan Neuvostoliiton ilmatilaan. Tapaukset eivät tietenkään ole verrannollisia Malesian tapahtuman kanssa, mutta linkit lähinnä osoittaakseeni sen, että tietyissä tilanteissa tunnistettuja tai vain osittain tunnistettuja koneita on ammuttu alas erinäisien syiden tähden.