Maksatko tv-luvan ?

  • 53 776
  • 544

Maksatko tv-luvan ?

  • Kyllä

    Ääniä: 464 43,0%
  • En

    Ääniä: 616 57,0%

  • Äänestäjiä
    1 080

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Muutama kyssä nimimerkki Yläpesälle. Mistä tiedät, että jollakin on tv-lupa maksamatta? Käräytteletkö siis kavereitasi tai perheenjäseniäsi kyseisestä toiminnasta? Onko sinulla oma tutka jolla mittailet keskellä yötä autojen nopeuksia ja merkkaat ylinopeutta ajavat ylös ja ilmiannat poliisille? Kuvaatko risteyksissä kameralla punaisia päin ajavia ja ilmiannat poliisille. Toimitko harrastaja-lappuliisana? Soitat sitten aina oikean lappuliisan tai poliisin paikalle jos joku on pysäköinyt väärin?


Itse maksan tuon täysin turhan luvan, mutta eipä hirveästi kiinnosta harrastaa mitään kyylätoimintaa ellen huomaa jonkun hengen olevan vaarassa jonkin typerän toiminnan vuoksi.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Orman Mollis kirjoitti:
Mitenkäs tämä muuten menee?!? Jos katson tietokoneelta vaikka Simpsoneita tai MacGyveria DVD:ltä, niin riittääkö tämä siihen että sakot rävähtää, tarkastaja kuulee että Mäckaiverin äänen = sakot??

Itselläni on tietokoneella mp3-muodossa legendaarinen hitti Todellinen Ihmemies McHelminen ja siitä kieltämättä sulavasti sovitettu versio, joka toimii Ihmemies McGyver-ohjelman tunnusmusiikkina. Näistä asetelmista en ihan heti lähtisi sakkoja maksamaan, mikäli asia johtaisi virheellisiin johtopäätöksiin.

Laittomia tai laillisia mp3:sia, yksi lysti. Ei kuulu tv-lupatarkastajalle.

Ja kyllä, maksan tv-luvan. Olen tottunut maksamaan saamistani palveluista, ellei niitä ilmaiseksi tarjota.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rafael kirjoitti:
Mistä tiedät, että jollakin on tv-lupa maksamatta?

Hän kertoo sen itse...korjaan: hän rehvastelee sillä ja ihmettelee suureen ääneen miksi kukaan maksais,i kun on aina tärkeämpiäkin laskuja, eikä katso sitä paskaa muutenkaan, ja tyhmä ei ole se joka pyytää.

Käräytteletkö siis kavereitasi tai perheenjäseniäsi kyseisestä toiminnasta?

Kavereillani ja perheenjäsenilläni on luvat kunnossa.

Onko sinulla oma tutka jolla mittailet keskellä yötä autojen nopeuksia ja merkkaat ylinopeutta ajavat ylös ja ilmiannat poliisille?

Ei, en. Rattijuoppoja olen käräyttänyt.

Kuvaatko risteyksissä kameralla punaisia päin ajavia ja ilmiannat poliisille. Toimitko harrastaja-lappuliisana? Soitat sitten aina oikean lappuliisan tai poliisin paikalle jos joku on pysäköinyt väärin?

En, en, en. Vastakysymyksenä: Jätätkö työttömyysvakuutusmaksut ja sairasvakuutusmaksut maksamatta koska et ole (vielä) koskaan ollut työttömänä tai sairaana.

Itse maksan tuon täysin turhan luvan, mutta eipä hirveästi kiinnosta harrastaa mitään kyylätoimintaa ellen huomaa jonkun hengen olevan vaarassa jonkin typerän toiminnan vuoksi.

Ei se ole turha maksu, vaan yleiseurooppalainen tapa varmistaa puolueeton, vastuullinen ja demokraattinen sähköinen tiedonvälitys. Maksun perinnän voi minunkin mielestäni järjestää toisin, kunhan tekniikka mahdollistaa sen (katselet vain ja ainoastaan jos maksut ovat hoidettuna). Koko kustannustaakkaa ei pidä kaataa pelkästään kotitalouksien niskaan (veromalli), sillä yritykset ja julkinen sektori ovat myös merkittäviä maksajia.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Optimisti kirjoitti:
Olen tottunut maksamaan saamistani palveluista, ellei niitä ilmaiseksi tarjota.

Minä taas en ole tottunut maksamaan väkisin tungettua palvelua, jota en käytä kuin korkeintaan kerran vuodessa, ja siihenkään ei olisi tarvetta. Käsittääkseni maksut menee Ylelle, joka taas tunkee ilman lupaa minun telkkariini pari kanvaa joita en tarvitse, mutta niistä joudun kuitenkin maksamaan. Hullua... Hyväksyisikö ihmiset senkin, että tulisin heidän ovelleen ja heittäisin vaikkapa tyhjiä kirjekuoria ja postimerkkejä sisälle ja pakottaisin maksamaan niistä, koska teillä on postilaatikko? Ei kovin hyvä vertaus, mutta kuitenkin hiukan sinneppäin.

Ylelle oma digikortti jolla näkee nämä loistavat ohjelmat kuten fst:t sun muut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Yläpesä kirjoitti:
Ei se ole turha maksu, vaan yleiseurooppalainen tapa varmistaa puolueeton, vastuullinen ja demokraattinen sähköinen tiedonvälitys. Maksun perinnän voi minunkin mielestäni järjestää toisin, kunhan tekniikka mahdollistaa sen (katselet vain ja ainoastaan jos maksut ovat hoidettuna). Koko kustannustaakkaa ei pidä kaataa pelkästään kotitalouksien niskaan (veromalli), sillä yritykset ja julkinen sektori ovat myös merkittäviä maksajia.
Tämä pitäisi ehkä laittaa tuonne "mille naurat nyt" ketjuun.. vai puolueeton LOL, YLE:hän on tunnettu nimenomaan sen poliittisista suuntauksista, linjauksista, pyrkimyksistä.., eikä ainakaan oikealle päin..
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oliko se eilen kun kuulin, että tulevaisuudessa Ylen nettipalveluja ei voi käyttää (siis näitä videostreameja) jos ei ole maksanut TV maksua. Tähän tulee siis muutos ja noita palveluja voi käyttää vain jos on rekistöröitynyt ja rekisteröinnissä tarkistetaan onko tv maksu kunnossa.

Sitä en tiedä vaikuttaako tämä myös elävän arkiston ja muiden ns. vanhojen klippien (esim. uutiset) katsomiseen...

Edit. Ja en vieläkään maksa TV maksua!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
SamSpade kirjoitti:
YLE:hän on tunnettu nimenomaan sen poliittisista suuntauksista, linjauksista, pyrkimyksistä.., eikä ainakaan oikealle päin..

Tätä varten pitänee perustaa oma ketjunsa, jossa naureskellaan paranoidisille oikeistohörhöilyille. Pysähdypä sekunnin murto-osaksi miettimään omilla aivoillasi kumpi on vapaampi "ulkopuolisista intresseistä": erillisrahoitettu laitos, vai täysin sponsoreiden vapaaehtoisesta tuesta riippuvainen laitos.

Muistutukseksi vielä: TV-maksu ei ole maksu YLE:n tv-kanavien katsomisesta, vaan maksu, jolla oikeutetaan henkilö/kotitalous Suomen sisällä vastaanottamaan tv-lähetyksiä mistä hyvänsä (muut kotimaiset kanavat, Eesti, Venäjä, Ruotsi, Norja, satelliitti, myöhemmin myös nettilähetykset). Kaupanpäällisiksi voi vielä nauttia YLE:n radiolähetyksistä. Televisiomaksu on voimassa kaikissa Pohjoismaissa ja melkein kaikissa läntisen Euroopan maissa. Täältä voi sivistää itseään lisää:

http://www.yle.fi/mitakaikkea/

Tästä linkistä tietoa mitä kaikkea Yleisradion täytyy lain voimalla toteuttaa (3. luku, yhtiön tehtävät):

http://www.yle.fi/yleista/pelis_ylelaki.shtml
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Yläpesä kirjoitti:
Tätä varten pitänee perustaa oma ketjunsa, jossa naureskellaan paranoidisille oikeistohörhöilyille. Pysähdypä sekunnin murto-osaksi miettimään omilla aivoillasi kumpi on vapaampi "ulkopuolisista intresseistä": erillisrahoitettu laitos, vai täysin sponsoreiden vapaaehtoisesta tuesta riippuvainen laitos.

Muistutukseksi vielä: TV-maksu ei ole maksu YLE:n tv-kanavien katsomisesta, vaan maksu, jolla oikeutetaan henkilö/kotitalous Suomen sisällä vastaanottamaan tv-lähetyksiä mistä hyvänsä (muut kotimaiset kanavat, Eesti, Venäjä, Ruotsi, Norja, satelliitti, myöhemmin myös nettilähetykset). Kaupanpäällisiksi voi vielä nauttia YLE:n radiolähetyksistä. Televisiomaksu on voimassa kaikissa Pohjoismaissa ja melkein kaikissa läntisen Euroopan maissa. Täältä voi sivistää itseään lisää:

http://www.yle.fi/mitakaikkea/

Tästä linkistä tietoa mitä kaikkea Yleisradion täytyy lain voimalla toteuttaa (3. luku, yhtiön tehtävät):

http://www.yle.fi/yleista/pelis_ylelaki.shtml
En ollut sanallakaan vertaamassa YLE:ä esim kaupallisiin kanaviin. Totesin vain että YLE on kaikkea muuta kuin "Puolueeton". Se että YLE (ja sen hallintoneuvosto) on ollut enemmän kallellaan vasemmalle on historiallinen ja yleisesti tunnustettu fakta. Tiedän kyllä mitä laki Yleisradio OY:stä sanoo YLE:n tehtävistä. Omaan aivot, tutkitusti hyvät sellaiset ja olen kyllä miettinyt asiaa. Onhan se hyvä että YLE on olemassa, jos vaihtoehtona olisi Esim Jenkkityylinen FOX, ABC, NBC jne jotka ovat käytännössä aina täysin jomman kumman puolueen talutusnuorassa. On vain naurettavaa väittää että poliittisin perustein valittava hallintoneuvosto olisi puolueeton, demokraattinen se sen sijaan kylläkin mitä todennäköisimmin on.
 
Pakko...

...heittää viestiä ylöspäin. Taas oli lehdissä viimeisintä tietoa irtisanotuista tv-luvista, joiden määrä oli jälleen lisääntynyt huomattavasti. Onkos jatkislaisten lupakäyttäytymisessä odotettavissa suuria muutoksia, kun analoginen jää taakse ja elämä on pelkää digiä?
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joku tarkastajasetä täällä haravoi IP-osoitteita ja kappas vaan, joku voi ilmestyä ikkunan taa jos vastaan, että en maksa.

Niin kuin en kyllä maksakkaan, että sikäli. Mulla on kyllä telkkari ja löytyy jopa digiboxi, mutta sen verta v*tutti kun yritin sitä laitetta asentaaa, niin päätin sitten opetella elämään ilman telkkaria. Nykyään tuijottelen salkkareitten aikaan sen puoli tuntisen naapureita. Melekosta meininkiä siellä näkyykin. Telkkari siis päätyi boxeineen kaappiin. Miettiköön siellä pimeessä, että mitä tuli tehtyä.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Voi vittu! Aika legendaarisesti kävi. Nohh porukat lähtivät tänään Lappiin viikonlopuksi ja ajattelivat yöpyä meikäläisen kämpillä yhden yön (eli tulevan to-pe yön). Meikkuhan itse tuli tänään tänne kotia_kotia, kun ei kerran täällä kotona oo ketää kattomassa mummoa (92v, rispekt). Oon siis asunut Rovaniemen asunnossani 4vuotta, en oo avannut kertaakaan kellekkään ovea, ellei ole ilmoittanut tulostaan. Omistan tv:n ja canalpaketti käytössä digiboksin kautta toista vuotta. Porukat ehti olla 2 TUNTIA mun kämpillä ja ylläripylläri menivät pöljät aukomaan ovea ja lupatarkastajahan se siellä. Mutsi väitti kivenkovaa ettei päästänyt sitä tarkastajaa pirttiin, mutta kuulemma tulee maanantaina uudestaan, kun meikäpoika on takaisin asemissa. Telkkari oli ollut auki ja sen lähes näkee siihen ovelle saakka. Pitänee roudata telkkarivehkeet sunnuntai-iltana varastoon piiloon kun meen Rolloon. Tulee mielenkiintoinen maanantai. Varmaan tietää että mulla on kaapelikortti jne jne. Voin kyllä esitellä tyhjää kämppääni hänelle mutta...vittu en tiiä.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uskomaton maksu? Mielipiteensä kullakin tosiaan... Eiköhän noiden maksujen tarkoitus ole kattaa toiminnasta aiheutuvat kulut. Niin ja en nyt puhunut lupatarkastajien palkoista. Valitettavasti tässä maailmassa ei oikeen mitään ilmaiseksi saa.

Minustakin tuo maksu on monestakin syystä uskomaton. Maksun perusteeksi ei riitä että jollain pitää kattaa toiminnasta aiheutuvat kulut. Ne voitaisiin kattaa muutenkin, suoraan verovaroista. TV-maksu on muinaisjäänne, jonka aika on tullut siirtyä historiaan.

Jos TV-maksu suoritettaisiin suoraan verovaroista, ei olisi:
- turhia kuluja TV-maksun valvonnasta (mm. tarkastajien palkat)
- salakatselijoiden aiheuttamia tulonmenetyksiä
- turhia perintäkuluja maksamattomista lupamaksuista (mm. varattomat velalliset, ulosotossa perimättä jääneet maksut ja niihin liittyvät perintäkulut, jne...)
- turhia mainoskampanjoita: "Mitä kaikkea TV-maksulla saakaan" jne... (kyllä minä näitä ihan huvittuneena katselen, mutta nämäkin maksavat)
- sitä ainaista kitinää lupamaksujen tarpeellisuudesta, ja siitä paljonko joutuu maksamaan uusinnoista, ja paskasta jota ei koskaan katso

Sen sijaan olisi:
- enemmän maksajia
- edellisestä johtuen, pienempi "lupamaksu" per henkilö
- edellisistä johtuen YLE:lle voisi nyhtää kansalta silti suuremmat tulot, ja näin turvattaisiin parempi tulevaisuus YLE:n toiminnalle (tiede, taide, kulttuuri, ruotsinkielinen ohjelmisto, muut vähemmistöt, ym. mitä yhteiskunta ja laki YLEn toiminnalta vaatii)

Itse maksaisin lupamaksut mielelläni verovaroista, vaikka minulla ei televisiota olisikaan. Kuten Rommeli sanoi, mitään ei tässä maailmassa ilmaiseksi saa, joten onhan tämä YLEn lystikin maksettava. Sen hoitaminen verovaroista olisi kaikkein järkevintä ja kustannustehokkainta.

Sen sijaan nykyistä TV-maksua en enää ole vähään aikaan maksanut, vaikka televisio taloudesta löytyykin. En nähnyt enää tarpeelliseksi rahoittaa tätä typerää järjestelmää.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minä taas en ole tottunut maksamaan väkisin tungettua palvelua, jota en käytä kuin korkeintaan kerran vuodessa, ja siihenkään ei olisi tarvetta. Käsittääkseni maksut menee Ylelle, joka taas tunkee ilman lupaa minun telkkariini pari kanvaa joita en tarvitse, mutta niistä joudun kuitenkin maksamaan.

Palvelu tässä tapauksessa = lupa omistaa tv-vastaanotin. Jos et omista sellaista, ei sinun myöskään tarvitse tv-lupaa maksaa. Simppeliä!

Aivan yksi hailea, mitä niillä rahoilla tehdään, kun en itse niitä enää hallinnoi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen asunut nykyisessä osoitteessani vuodesta 2000. Pari ekaa vuotta maksoin tv-luvan, mutta sitten tässä syksynä erään tuntui olevan muutakin rahan menoa sen verran, että ajattelin tv-luvassa säästää, vaikka töllötin on kokoajan huushollissa ollut. Tarkastajaan en ole onneksi törmännyt viimeisen viiden vuoden aikana.

Tällä viikolla tuli sitten kirje alueella käynnissä olevista tehotarkastuksista. Samaan periodiin ajoittuu myös taloyhtiössämme ilmastointikanavien huollot. Nämä remppamiehet on kuulemma päästettävä asuntoon, kun kelloa soittavat. No, jos minä ovisilmästä katson että tuntematon heppu venaa rappukäytävässä, niin mistähän äkkiä päättelen onko kyseessä tv-lupatarkastaja vai ilmastointiasentaja.

Hetken pähkäiltyäni päätin sitten puhelimitse tehdä tv:n käyttöimoituksen. Eli ei tarvitse olla kurat housuissa, kun kuulee ovisummerin pärähtävän. Reilut 17 € kuussa tuo kustantaa ja kaapeliverkossa näkyy ilman lisäpalveluita reilut parikymmentä kanavaa, joten eiköhän tuo ole kohtuu hinta telkun tuijottelusta.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ollaan avopuolisoni kanssa nyt puolivuotta maksettu, harkitaan kyllä lopettamista. Miellä on vaan vähän huono, kun parkkipaikalta tyyliin näkee suoraan olkkariin ikkunasta ja ihan kanavan tarkkuudella mitä siellä katsellaan.

TV-tarkastajan näköyhteys vaikka talon ulkopuolelta huoneistoon ja televisioon riittää syyksi antaa sakot? Eikö näin ole?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
TV-tarkastajan näköyhteys vaikka talon ulkopuolelta huoneistoon ja televisioon riittää syyksi antaa sakot? Eikö näin ole?

Sakot ja sakot...

Systerini narahti tarkastajille, koska postiluukusta katsomalla näkyi televisio. TV:n hallussapitämisen kiistäminen tässä tapauksessa olisi johtanut käräjöintiin, joten systeri myönsi tapahtuneen ja maksoi luvan takautuvasti joltain aikajaksolta, jota en muista. On toki moraalisesti melko arveluttavaa kyylätä nuoren naimattoman naisen postiluukusta, mutta minkäs teet. Homma tarkastettiin maksulapun tultua, ja näinhän se meni, TV todellakin heijastui eteisen peilistä.

Itse en TV-lupaa maksa. Vituttaa moinen leikisti pakollinen maksu. Vähän sama kuin junalippu lähijunassa; perustuu puhtaasti vapaaehtoisuuteen.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
A2: Lupamaksuilta menossa TV2:lla. Mikael Jungner, Pekka Karhuvaara ja Jone Nikula peruivat tulonsa lähetykseen.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Tätä on varmaan kysytty tuhat kertaa ja vastattu vittuuntuneena yhtä usein, mutta kysyn kuitenkin kun en heti nähnyt. Jos oletetaan, että "ystäväni" ei maksa TV-lupaa, voiko hän mennä kauppaan, ostaa Canal+ -kanavapaketin ja jatkaa luvatonta TV:n katseluaan yhtä hyvillä mielin ja puhtaalla omalla tunnolla kuin tähänkin saakka? Paha tarkastajasetä ei siis pääse mihinkään rekistereihin tai jos pääsee, hänellä ei ole oikeutta pistää tälle "ystävälleni" sakkoa?

Ja niin, tämä "kaverini" on sitä mieltä, että maksaisi kyllä YLEn urheilukanavapaketista mielellään, mutta ei halua maksaa Derrickistä eikä FST:n tuotannosta.
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Knower ei hätää voit jatkaa sen televisiosi katselua rauhallisin mielin. Ylehän yritti moisiin rekistereihin käsiksi pääsyä tässä taannoin mutta hirveän älämölön saattelemana siittä ei tullut mitään.

anteeksi siis ystäväsi voi jatkaa televisionsa katselua, sinullahan ei tälläistä ongelmaa ole koska lupamaksusi olet hoitanut.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
No niin nyt ollaan sitten ensimmäistä kertaa n. 10 vuoteen ihan laillisesti ilman TV-lupaa. Ei nimittäin ole tullut digiboxia hommattua, joten en tarvitse lupaakaan.

Ajattelin ainakin toistaiseksi koettaa tottua elämään ilman TV-ohjelmia. Sieltä kun ei mitään kunnon ohjelmaa edes tule. TV ja DVD-soitin kyllä löytyy, joten elokuvien katselu onnistuu entiseen tapaan. Tuleepa sitten katsottua leffoja silloin kun oikeesti haluaa, eikä vain löhöttyä sohvalla kake kädessä kun ei keksi muutakaan.

Suuri kysymys kuuluukin, että mitä sinä aikana aikoo tehdä, jonka aiemmin käytti TV:n katseluun. En osaa näin muutaman päivän kokemuksen jälkeen vielä tuohon vastata, mutta toivon että jotain hyödyllistä tulee keksittyä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itselleni kävi joku 9 vuotta sitten niin, että olin maksanut tv-luvan. Sitten emäntä lähti kävelemään, ja jäin yksin asumaan.

Yhtenä iltana makasin 39 asteen kuumeessa kun ovikello soi (kerrostalo). Siellä oli tv-lupatarkastaja. Totesi, että ei kuulema ole tv-lupaa. Sanoin, että varmasti on, vielä itse olen maksanut. Sitten kun asiasta vähän väännettiin, niin paljastui, että lupa oli ollut ex-emännän nimissä.

TV-lupa tarkastaja rupesi siinä sitten tiedustelemaan, että millon se mamma oikein lähti? Rupesi vituttamaan ja totesin jotain, että laita ihan mitä tykkäät, ja löin oven kiinni.

Parin viikon kuluttua tuli kirjattu kirje, jossa oli laitettu muistaakseni 4 kuukautta triplana, joku tarkastusmaksu, ja seuraavan vuoden maksu. Sen sitten kiltisti maksoin. Sen jälkeen ollut tv-lupa. Ei tarvitse kytätä kuka tulee oven taakse, sitäpaitsi nykyään ikkunasta näkee selvästi television, jos olohuoneen ikkunassa ei ole verhot edessä.

Jälkeenpäin kävi mielessä, että olisi pitänyt riitauttaa tuo lupa-case sanomalla, että ex-emäntä vei myös telkkarin tai jotain muuta. Jäi sitten kuitenkin tekemättä sekin.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän TV saa olla ilman TV-lupaakin, kunhan ei ole digivastaanotinta! Meillä TV:tä käytetään pleikkarin ja DVD:n näyttönä... Ainakin jos tarkastaja kysyy ;)

Lopetin juuri ensimmäistä kertaa TV-lupani, mutta luotan siihen että tarkastajat eivät pääse rappukäytävään, kun ovet ovat aina lukittuna. Enkä missään tapauksessa avaisikaan ovea katsomatta ensin ovisilmästä, tai kenellekään tuntemattomalle ihmiselle!

Kuulin muuten, että nykyään soittelevatkin useasti ja kyselevät, onko taloudessa TV:tä.. Hassua, mutta kai joku huono valehtelija jäisi nalkkiin puhelimitsekin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suuri kysymys kuuluukin, että mitä sinä aikana aikoo tehdä, jonka aiemmin käytti TV:n katseluun. En osaa näin muutaman päivän kokemuksen jälkeen vielä tuohon vastata, mutta toivon että jotain hyödyllistä tulee keksittyä.
Kirjoja, lehtiä, liikuntaa, enemmän unta... ja tietysti netti.

Itse vietin usean vuoden ilman tv:tä. Pari viime vuotta mulla oli tv-tikku koneessa silloin tällöin kiinni esim. kisojen ajan ja nyt muuton yhteydessä, kun sain sopivan tarjouksen, päätin ottaa töllön. Eipä tuota ole tämän reilun viikon aikana tullut itse juuri katsottua, mutta voipa nyt katsoa sen katsottavansa ihan sohvalta.

Niin, ja maksan luvan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös