Maksatko tv-luvan ?

  • 53 910
  • 544

Maksatko tv-luvan ?

  • Kyllä

    Ääniä: 464 43,0%
  • En

    Ääniä: 616 57,0%

  • Äänestäjiä
    1 080

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
vilperi kirjoitti:
Tämä olisi huono juttu, sillä jos tv-lupa otettaisiin verottamalla, niin silloinhan sitä joutuisi maksamaan pakostakin. Ei tällaista. Mielummin lupa, jota ei ole pakko maksaa, kiitos.

Niin, huono ja huono. Nyt tv-luvan maksajat joutuvat maksamaan niidenkin puolesta, jotka omistavat, mutta eivät maksa. Ainakin menisi siinä suhteessa tasapuolisemmaksi, vaikka "viattomat" taas joutuisivatkin kärsimään. Niin joutuu nykyisessäkin järjestelmässä.

Maksan.
 
Olen tähän aiemminkin vastannut, mutta en edelleenkään maksa. Enkä maksa ainakaan ihan lähitulevaisuudessakaan. Oli eräs päivä lupatarkastaja käynyt ovella kun en ollut kotona, lappusen oli vaan jättänyt. Ja kuka oikeasti uskoo siihen että se lupamaksu olisi pienempi vaikka sen kaikki maksaisi. Sen sijaan jos kukaan ei maksaisi saattaisi jotain tapahtuakin. Ei huvita tukea fst:tä. Ainut mikä tulee on lätkän mm-kisat, nyt kun rallitkin siirtyi mtv3:lle.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
pikkukatti kirjoitti:
Ja kuka oikeasti uskoo siihen että se lupamaksu olisi pienempi vaikka sen kaikki maksaisi.

Olin juuri tätä kirjoittamaan tulossa. Vaikka jokainen suomalainen maksaisi, niin kyllä ne siellä YLEllä korottaisivat lupamaksua kuitenkin. Rahan ahneita paskoja kaikki! Niin ja en maksa, enkä tule maksamaan ennen kuin on pakollista (TV:n olemassa olon pystyy todentamaan muutenkin, kuin silmillä tai YLEltä alkaa tulla kunnon ohjelmaa muulloinkin, kuin MM-kisojen aikaan).
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Kyllä sen television nopeasti kaappiin kantaa, jos tarkastaja ovikelloa soittaa. Muutenkin olen ilmoittanut läheisille ja kavereille, että koputtakaa oveen. Ovikello jos soi niin ei tarvitse avata.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
avatar kirjoitti:
Joo. Ehkä se olisi ihan jees, kun en minäkään ole päivääkään eläessäni ollut sairaalassa ja silti veroina olen maksanut varmasti myöskin osan sairaaloiden kustannuksesta.

Tv-maksu pitäisi edelleen sijoittaa verovaroin kustannettavaksi, mutta toki edelleen myönnän, että en osaa ratkaista ristiriitaa Ylen poliittisen riippumattomuuden kanssa sitten. Hyviä ehdotuksia luetaan mieluusti. :)

Eiköhän verorahoilla OIKEASTI ole parempaakin käyttöä, kuin TV-lupien maksut. Kierrokselle Suomen päiväkoteihin, vanhainkoteihin tai sairaalajonoihin vaikka aperitiiveiksi.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
-japi- kirjoitti:
Kyllä sen television nopeasti kaappiin kantaa, jos tarkastaja ovikelloa soittaa. Muutenkin olen ilmoittanut läheisille ja kavereille, että koputtakaa oveen. Ovikello jos soi niin ei tarvitse avata.

Paitsi jos on 28" TV jossa on palonesto koneisto. Painaa aika pirusti ja on sen verran iso, ettei oikeen tarpeeks isoo kaappia löydy saati, että sen kantaisi sinne nopeasti =)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yläpesä kirjoitti:
Kaikkien siipeilijöiden kannattaa nyt valmentaa ne ystävänsä ja sukulaisensa koputtamaan oveen kolme pitkää, viisi lyhyttä ja kaksi pitkää sovituksi merkiksi.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tv-lupatarkastukset+lisääntyvät/1135226733250

Voihan sen oven niille avata, mutta niillä ei ole minkään näköistä oikeutta astua asuntoon sisälle ilman asunnon omistajan lupaa. Tai no ainakin itse olen sen näin ymmärtänyt. Ja eikös elektroniikka-asentajilla saanut olla 2 televisiota kotona korjattavana kerrallaan?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Yläpesä kirjoitti:
Kaikkien siipeilijöiden kannattaa nyt valmentaa ne ystävänsä ja sukulaisensa koputtamaan oveen kolme pitkää, viisi lyhyttä ja kaksi pitkää sovituksi merkiksi.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tv-lupatarkastukset+lisääntyvät/1135226733250
On sekin koettu, että ovelta kuuluu jotain tuommoista tuttua koodirummutusta, mutta oven avatessa kohtaakin täysin vieraan kasvon. Oli sillä kertaa onneksi joku tutkimusjannu. Onneksi, koska taustaltani kuului helvetin kovalla "JA MICHAEL SCHUMACHER AJAA JÄLLEEN NOPEIMMAN KIERROKSEN". Olin niin tyrmistynyt ovenavaukseni tuloksista, että en edes siihen tutkimukseen osallistunut.

Nykyään maksan tv-lupanikin. Tai sossuhan sen maksaa, mutta kuitenkin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
macnevis kirjoitti:
Voihan sen oven niille avata, mutta niillä ei ole minkään näköistä oikeutta astua asuntoon sisälle ilman asunnon omistajan lupaa.

Ei olekaan. Kannattaa siis katsoa sitä telkkariaan äänettömällä koska oven avauduttua myös äänihavainto riittää tarkastajalle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Yläpesä kirjoitti:
Kaikkien siipeilijöiden kannattaa nyt valmentaa ne ystävänsä ja sukulaisensa koputtamaan oveen kolme pitkää, viisi lyhyttä ja kaksi pitkää sovituksi merkiksi.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tv-lupatarkastukset+lisääntyvät/1135226733250

Jaa, että lisää lupatarkastajia. Montakohan lupaa tarvitsee yhden tuommoisen jantterin "myydä", että hänen palkkansa tulee katetuksi? Taitaa tuostakin tulla vain lisäkuluja, joidenka varjolla voidaan sitten taas näppärästi nostaa tv-lupamaksua, ja ihmetellä kun yhä harvempi maksaa FST sonnasta.

Eiköhän sitä ylenkin olisi fiksua ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja pistää se tv:n katselu kortin taakse. Kerta moinen on mahdollista niin miksi sitä ei sitten toteutettaisi kun digipakkokin tulee? Ja olisi kyllä varmasti halvempi teettää muutama miljoonaa korttia, kuin pistää tarkastajat pyörimään ympäri kyliä seuraavatkin 50 vuotta.

Ja itse en tosiaan maksa tv-lupaa ennen kuin on pakko. Nykyään tuo maksu perustuu kuitenkin enemmäkin vapaaehtoisuuteen, ja siihen kokeeko omantunnontuskia kun katsoo tv:tä ilman lupaa. No en koe, enkä vapaaehtoisesti rahojani ylelle lahjoita. Jos olisi oikeasti pakko maksaa, että tv:stä mitään näkyisi, niin sitten maksaisin.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Maksan. Opiskeluaikoina siihen tosin ei ollut varaa millään ilveellä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
repe_joke kirjoitti:
Eiköhän sitä ylenkin olisi fiksua ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja pistää se tv:n katselu kortin taakse. Kerta moinen on mahdollista niin miksi sitä ei sitten toteutettaisi kun digipakkokin tulee?

Itsekin kannattan jotain eteenpäinmenoa tuossa valvonnassa, aika vanhanaikainen ja tehoton systeemi tuntuu (nykyään) toi ovilla käyminen olevan.

Korttihommassa on vaan se ongelma että korttipaikattomat digiboksit juuri hommanneet tuskin ottavat ideaa uusien korttipaikallisten boksien hankkimisesta kovin innolla vastaan. Tämän takia siirtymäaika tulisi olla luokkaa heinäkuu 2007 -> heinäkuu 2009.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
#28 kirjoitti:
Korttihommassa on vaan se ongelma että korttipaikattomat digiboksit juuri hommanneet tuskin ottavat ideaa uusien korttipaikallisten boksien hankkimisesta kovin innolla vastaan. Tämän takia siirtymäaika tulisi olla luokkaa heinäkuu 2007 -> heinäkuu 2009.

Ehkä tässä voisi pistää porkkanaksi ylen taholta, että jonkun x ajan saa kortinlukijalla varustetun boxin ns. kaupantekijäisinä, kun ilmoittaa sittenkin omistavansa tv:n. Ja jottei tämä ehdotus olisi täysin mallia rikollisia hyysätään, niin myös nykyisillä maksajilla olisi mahdollisuus tuo boxi käydä hakemassa, tai saada x-määrä hyvitystä tv-lupamaksusta.

Tuotahan ei kuitenkaan tulla tekemään, sillä yle pitää mielummin tv-lupatarkastaja kulttuuria.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
repe_joke kirjoitti:
Jaa, että lisää lupatarkastajia. Montakohan lupaa tarvitsee yhden tuommoisen jantterin "myydä", että hänen palkkansa tulee katetuksi?
Taitavat olla oto-periaatteella työskenteleviä nämä tarkastajat. Tosin maksaahan niiden heiluminen siltikin, mutta eivät siis ole mitään kuukausipalkkaisia insinöörejä.

Lupamaksu pakolliseksi. Jos ei maksua kuulu, niin sormet poikki. Sovellettu sharia Suomeen!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
macnevis kirjoitti:
Voihan sen oven niille avata, mutta niillä ei ole minkään näköistä oikeutta astua asuntoon sisälle ilman asunnon omistajan lupaa. Tai no ainakin itse olen sen näin ymmärtänyt. Ja eikös elektroniikka-asentajilla saanut olla 2 televisiota kotona korjattavana kerrallaan?

Joo ei todellakaan ole. Ja joskus käytetyt uhkailut palaamisesta poliisin kanssa voi unohtaa. Hyvin lähtee poliisit ratsaamaan tv-lupia, vaikka jotkut heistä poliisintoimen ohessa toimivat lupatarkastajina.

Tosiaan, paskaa ohjelmaa tulee YLE:n kanavilta pääsääntöisesti. Viimeksihän tästä väännettiin viime kesänä, kun Yle näytti World Cupin, joka siis tottakai kuuluu harvaan laatuohjelmistoon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En maksa. Muija maksaa. Yleensäkin on parempi jättää maksamatta itse tv-lupa, ruoat, vuokra, autovakuutukset, internet-yhteys, sanomalehti sun muut, jotta jäisi enemmän rahaa pelata pokeria netissä.

Kannattaa kokeilla.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Uleåborgir kirjoitti:
En maksa. Muija maksaa. Yleensäkin on parempi jättää maksamatta itse tv-lupa, ruoat, vuokra, autovakuutukset, internet-yhteys, sanomalehti sun muut, jotta jäisi enemmän rahaa pelata pokeria netissä.

Kannattaa kokeilla.

Oletko siis huono pokerin pelaaja, jos joudut pumppaamaan lisää rahaa peliin?

Itse maksan tunnollisesti, olen maksanut koko sen ajan kun olen omillani asunut.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Yläpesä kirjoitti:
Ei olekaan. Kannattaa siis katsoa sitä telkkariaan äänettömällä koska oven avauduttua myös äänihavainto riittää tarkastajalle.

Mitenkäs tämä muuten menee?!? Jos katson tietokoneelta vaikka Simpsoneita tai MacGyveria DVD:ltä, niin riittääkö tämä siihen että sakot rävähtää, tarkastaja kuulee että Mäckaiverin äänen = sakot??

Itse en lupaa maksa, sitten jos ei TV muuten näy niin maksaisin, mutta en nyt.. Eikä tuo lupamaksu tosissaan minnekään tippuisi, vaikka sen kaikki maksaisivat.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Beagle Boy kirjoitti:
Oletko siis huono pokerin pelaaja, jos joudut pumppaamaan lisää rahaa peliin?

En ole huono, mutta kärsimätön ja siitä saa pokerissa maksaa.

Sitä paitsi muija saa muutenkin maksaa tv-luvan, koska hän se jätti oven auki, kun oli lähdössä roskia viemään. Silloin tarkastaja sattui saapumaan, ja meidän Sony oli tarkastajan katsannon ykkössektorissa eli sota-alueella.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Orman Mollis kirjoitti:
Mitenkäs tämä muuten menee?!? Jos katson tietokoneelta vaikka Simpsoneita tai MacGyveria DVD:ltä, niin riittääkö tämä siihen että sakot rävähtää, tarkastaja kuulee että Mäckaiverin äänen = sakot??

Oikeudessa kait noita lopulta puidaan, ja siellä ei mahda riittää "kuuliin salkkareiden tunnarin", kerta sitäkin pystyy katsomaan nykyään netistä. Ja kun sisälle ei ole pakko päästää, niin näköhavainto on vaikea saada.

Jos homma menisi oikeasti tyylillä "kuulin jotain", niin eihän noita tarvitsisi tarkastaa ollenkaan. Se kun vaan tiputtavat maksulaput postiluukusta, ja toteavat pakko maksaa, kun tarkastaja on tämmöisen lapun tiputtanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös