Onkos kukaan lukenut muuten sitä niiden matkaopaskirjaa?
Minkä vuoksi myös tässä laitettiin timangi Rikun käteen? Oliko se poikien mielestä niin hyvä idea että se pitää uusiksi näyttää koko maailmalle.
Tällä kaudella on odotettavissa jonkun verran vanhan kertausta, koska tuotanto on myyty myös ulkomaille. Parhaat ideat ja jutut menneiltä kausilta ovat siis mukana.Minkä vuoksi myös tässä laitettiin timangi Rikun käteen? Oliko se poikien mielestä niin hyvä idea että se pitää uusiksi näyttää koko maailmalle.
Se huono puoli tässä kaupallistumisessa, että ei enää tule niitä loistavia letkautuksia...
Tämä on ihan huippuhomma, että tätä näytetään julkisesti, varsinkin jos se yleistyy kunnolla. En nyt Rikun puolestani niin huolissani ole, sillä siinä vaiheessa kun ohjlema ulos tulee, niin kaverit lienevät jo kotisuomessa, mutta ajattelin vain että onhan se kiva kun normi turisti joutuu ryöstetyksi jossain persereiässä, että viillellään vielä kaikki arvet ja ruvet auki josko sieltä kuitenkin löytyisi joku vara-timantti jemmasta.Eiköhän se ollut ihan käytännön syystä, eli siksi että vaikka vietäisiin kavereilta kaikki kamat, niin löytyy jostain rahaa. En usko että tuo siis oli ihan vain temppuna, vaan ihan käytännöllistä että jos ryöstetään jossain keskellä E-Amerikkaa kaikki kamat, niin pystyy jollain lunastamaan rahaa jatkaa matkaa(tai selviytyä edes kotiin).
Täytyy varmaa 1.kausi hankkia jostain.
Eiköhän se ollut ihan käytännön syystä, eli siksi että vaikka vietäisiin kavereilta kaikki kamat, niin löytyy jostain rahaa. En usko että tuo siis oli ihan vain temppuna, vaan ihan käytännöllistä että jos ryöstetään jossain keskellä E-Amerikkaa kaikki kamat, niin pystyy jollain lunastamaan rahaa jatkaa matkaa(tai selviytyä edes kotiin).
Hyvää settiä oli tämän uuden kauden eka jakso, vaikka vähän tulikin sellainen olo, että lähetysaikaan nähden oli tavaraa survottu jaksoon ihan liikaa. Se kiireettömyyden tunne ei ollut enää läsnä ja kiireellä vaan hypittiin paikasta toiseen. Vaikka onhan se toisaalta ymmärrettävääkin.
Pois, tai sitten sitä olisi pitänyt olla enemmän. Melkeinpä koko jakso perustuen lähinnä sille slummimaailmalle ja sitten toisessa jaksossa sitä viidakkomeininkiä. Se ei tietysti ole ehkä käytännössä mahdollista, kun jaksoja on määrä olla tietyn verran, mutta tosiaan hiukan sellainen kiirehtimisen fiilis oli. Ehkä se ei ole mukana joka jaksossa, koska tuossa nyt selvästikin suunnitelmat hiukan kusi ja olosuhteet pakotti. Kun se kuvaaminen siellä slummeissa ei ollut monessa kohtaa edes mahdollista.Tämä jäi itselläkin päällimäisenä mieleen, jotenkin se alun favela-kohtaus jäi irralliseksi, minun mielestä olisi voinut jättää poiskin.
Itsekin olen niitä ihmisiä, jotka katsoi 2.tuotantokauden uusintana ja jäi kiinni sarjaan. Täytyy varmaa 1.kausi hankkia jostain.
Muistan nähneeni myös ihan dokkarimatskua poliisien näkökulmasta (Jimillä?), ei ihan helpoin paikka lähteä rynnäköimään. Eikä ne poliisitkaan ota silkkihansikkaita mukaansa.
Joo vähän samoilla linjoilla, että ei se sitä kunnon Madventuresia enää ollut, mutta kyllä vieläkin tuntuu, että jakso menee huijauksessa läpi. Kun ohjelma loppui ajattelin, että joko se 40 minuuttia meni. Eli kyllä tämä "uusikin" Madventures jaksaa minua viihdyttää melkein samalla tavalla, kuin vanhakin.Eihän tuo enää Madventures ollut. Ihan mukiinmenevä matkailuohjelma kylläkin. Kahdella ensimmäisellä kaudella nenä on ollut kiinni telkkariruudussa ja koko jakso on aina mennyt hujauksessa läpi. Nyt ei vastaavaa tapahtunut.
Mites kun mun korvaan tuo englanti nimenomaan tökki pahasti.
Kysyin sitten Turussa asuvalta amerikkalaiselta kaveriltani, joka oli mun hypetyksen takia katsonut tuon avausjakson, ja hän sanoi että kamalaa se oli kuunnella eikä kaikesta saanut selvää. Ja eikös tätä nimenomaan jenkeille tehdä? Plus sille englantilaiselle maksukanavallekin tämä menee.
Tämä riippuu varmasti paljon siitä, millaisen vaatimustason asettaa. Mikäli vertailukohdaksi otetaan äidinkielenään englantia puhuva, lausumisvirheitä toki tuli jatkuvalla syötöllä. Mutta jos verrataan siihen tasoon, millä yleensä maailmassa "broken englishiä" puhutaan, niin vähintään 90% kielen käyttäjistä jää ainakin Rantalan ääntämyksen taakse. Omasta mielestäni epänatiivilta ei voi mitenkään vaatia yhtään parempaa tasoa, vaan jos odotukset on korkeammalla, niin silloin on pakko tyytyä pelkästään äidinkielenään englantia puhuvien tekemiin ohjelmiin. Esimerkiksi suomalaisjulkkiksista (urheilijat, muusikot, poliitikot) juuri kukaan ei pääse lähellekään Rantalan lausumista. Ja ainakaan Hesarin haastattelun perusteella kaiffareiden englannin osaamus ei ollut missään vaiheessa "issue", kun kansainvälisestä levityksestä keskusteltiin.Mites kun mun korvaan tuo englanti nimenomaan tökki pahasti.
Kysyin sitten Turussa asuvalta amerikkalaiselta kaveriltani, joka oli mun hypetyksen takia katsonut tuon avausjakson, ja hän sanoi että kamalaa se oli kuunnella eikä kaikesta saanut selvää...