Maalivahtimme 04-05

  • 51 774
  • 489

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Hearsay
Tässä on nyt selvästi sellainen tilanne, että sopimus olisi voitu tehdä jo parin-kolmen tyypin kanssa, mutta Santala heitti nuo kaksi vaihtoehtoa (Vuoriolle kilpailija tai huippuvahti) ikäänkuin syötiksi ja nyt toimistolla luetaan Jatkoaikaa kuumeisesti. ;)

Vaihtoehdot ovat siis:

1. Oma kasvatti liigan maalivahtisensaationa. Vetää yleisöä Rauman halliin.
2. Nimimies maaliin. Vetää yleisöä muihin halleihin.

Kyllä minä olen kallistumassa tuohon ykkösvaihtoehtoon. Mikäs sen hienompaa kuin liigan paras pistemies, tehokkain puolustaja ja paras maalivahti: kaikki oman kylän poikia!

Täytyy muistaa että mahdollisuutena on myös se, että Vuorio ei riitä ja lukko putoaa Vehasen loukkaantumisen takia nopeasti kärkikahinoista. Muistan niitäkin vuosia kun yritettiin pärjätä Klaus Savolaisella tai Kimmo Vesalla....kyllä se vaan turhauttaa jos vahti ei olekaan sillä tasolla mitä liiga vaatisi.

Tosin Vuorio voi hyvinkin olla sillä tasolla.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti psychodad
Täytyy muistaa että mahdollisuutena on myös se, että Vuorio ei riitä ja lukko putoaa Vehasen loukkaantumisen takia nopeasti kärkikahinoista. Muistan niitäkin vuosia kun yritettiin pärjätä Klaus Savolaisella tai Kimmo Vesalla....kyllä se vaan turhauttaa jos vahti ei olekaan sillä tasolla mitä liiga vaatisi.

Tosin Vuorio voi hyvinkin olla sillä tasolla.

Noh Noh! Savolaisen Klasulla oli sentään liigan nopein hanskakäsi, mistä hän oli tunnettu ympäri maan. :-)

Vuoriolla on hyvät hermot, josta todisteena viime kevään pleijareissa kylmiltään nollapeli ja vaikeassa paikassa viime lauantaina samanmoinen suoritus. Taidot hänellä on ainakin lähellä Vehasen tasoa. Toivottavasti poika saa mahdollisuuden!
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Repolainen
Noista Santalan puheista minua jäi hämäämään se, että hankittaisiin nimimies vain joulutaukoon asti. Mitä järkeä olisi maksaa huippumiehelle palkkaa ja jättää Vuorio penkille jos hän ei jatka koko kautta. Joulun jälkeen sitten olisi parilla Vehanen-Vuorio jumalattomat paineet! Koko ajan kaikki vertailisivat heidän otteitaan siihen kuka täällä ollut. Eikö olisi paljon järkevämpää tehdä esim. Toskalalle koko kauden diili jos vaan rahaa on.

Paras ratkaisu mielestäni olisi hankkia vain joku nimettömämpi haastaja Vuoriolle jouluun asti. Ei me montaa peliä voida Miksun takia hävitä! Odotettaisiin kun Pete on parantunut ja jos valmennus näkee veskari osaston tarvitsevan vahvistusta siirtorajan lopulla niin sitten alettaisiin katsomaan nimimiehiä.

EDIT. vuoden tilalle kauden

Tismalleen samaa mieltä Repolaisen kanssa, jos Lukkoon joku huippuvahti hommataan niin ehdottomasti koko kaudeksi sitten eikä vain joulutaukoon asti. Mitä järkeä Raumalle olisi hommata muutamaksi kuukaudeksi joku pelituntumaa hakeva huippunimi, jos hän kuitenkin lähtisi muille maille joulutauon alettua? Ei tämä kausi ratkea suuntaan eikä toiseen ennen joulutaukoa, joten Lukon on ihan turha lähteä etsimään kallista maalivahtia parin kuukauden ajaksi. Annettaisiin sitten vaan Vuoriolle peliaikaa niin meillä olisi joulutauon jälkeenkin ainakin yksi vahti jolla on pelituntumaa allansa. Jos joku lakkoapu torjuu Lukon maalilla muutaman kuukauden niin meillä on sitten vuodenvaihteessa 2 kylmää maalivahtia joista toinen on ollut pitkään loukkaantuneena ja toiselle ei ole annettu mahdollisuutta näyttää kykyjään edes nollapelin jälkeen. Ei kovin hyvä lähtökohta kevään tosipelejä ajatellen.

En kuitenkaan usko, että Lukon johdossa ollaan niin tyhmiä että Raumalle hommataan joku muutaman kuukauden kallis hätäapu vaan uskon Lukon hankkivan nimekkään maalivahdin vain siinä tapauksessa että hän pelaa varmasti Raumalla koko kauden. Nyt kun NHL:n työsulku näyttää kestävän koko kauden niin mielestäni Lukko voisi ottaa maalilleen jonkun "lakkovahdin", kunhan vain tekee hänen kanssaan koko lakon ajan kattavan sopimuksen.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Hmm! Monissa kommenteissa täällä varmasti menee kuluttajan "eli katsojan" ja päättäjien "eli liigajoukkueen" edut aika kivasti ristiin tässä maalivahtikysymyksessä.

Kaikkihan me tiedämme, että taloudellisesti pelkät Play offit eivät tuota, vaan joukkueen tulos tehdään koko liigakauden aikana. Esimerkiksi 20-30 ottelun vieminen riskialttiisti on melkoinen riski taloudellisesti varsinkin nyt, kun joukkuekin on varsin kallis. On Lukolle vähintäin yhtä tärkeää taloudellisesti olla kilpailukykyinen myös marras- ja jouluunkuun aikana kuin vain maaliskuussa. Me katsojat tähtäämme vain kevääseen. Tulosta tehdään kuitenkin maksavien katsojien muodossa koko kauden ajan.

Maalivahtikysymyksessä itse toivoisin Vuoriolle vastuuta kuten monet kannattajat täällä. Kuitenkaan emme ole vastuussa taloudellisesta puolesta ja riskeistä, joita erilaiset päätökset toisivat. Jälkiviisaus ja mielipiteiden kirjavuus on meidän kannattajien parasta osaamista pienine provosoimisimme.

Ymmärrän jopa kahden kuukauden maalivahtihankinnan "huippukassarinkin" toisaalta tätä valoa vasten. Toivottavasti huomenna saamme selvyyden maalivahtikysymykseen. Mielenkiinnolla odotan hetkeä, jolloin mahdollinen nimi julkaistaan. Uunista toisinsanoen voi tulla ulos mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Kaikkihan me tiedämme, että taloudellisesti pelkät Play offit eivät tuota, vaan joukkueen tulos tehdään koko liigakauden aikana. Esimerkiksi 20-30 ottelun vieminen riskialttiisti on melkoinen riski taloudellisesti varsinkin nyt, kun joukkuekin on varsin kallis. On Lukolle vähintäin yhtä tärkeää taloudellisesti olla kilpailukykyinen myös marras- ja jouluunkuun aikana kuin vain maaliskuussa. Me katsojat tähtäämme vain kevääseen. Tulosta tehdään kuitenkin maksavien katsojien muodossa koko kauden ajan.

Kysymys siis kuuluukin, että kuinka suuri ero(pisteellisesti) siinä on jos pelataan seuraavat 20 ottelua luottaen Vuorioon tai luottaen kautensa vaikkapa lauantain HIFK-ottelusta aloittavaan "huippu"maalivahtiin? Itse uskallan väittää että ero ei tulisi olemaan kovinkaan suuri, sillä Lukon peruskalusto on kuitenkin senverran laadukas, että pisteitä tulee väkisinkin jonkin verran vaikka maalilla seisoisi itse Jouni Rokama. Tottakai huippumaalivahti pystyy torjumaan joukkueelleen muutamia voittoja omalla panoksellaan vaikka koko muu joukkue olisi umpijäässä. Mielestäni tässä kohtaa tulee kuitenkin ottaa huomioon se, että jos Lukko ottaa jonkun maalivahdin pariksi kuukaudeksi tuurailemaan Vehasta niin tämä kyseinen maalivahti pelannee vasta nyt kauden ensimmäiset ottelunsa. Saattaa myös olla että tämä kyseinen kaveri ei ole treenannut parhaansa mukaan viime kuukausina joten tottuminen pelituntumaan ja ehkä jopa sm-liigan tavoille vie oman aikansa. Mikael Vuorio olisi tällä hetkellä valmis hyppäämään kaukaloon koska tahansa ja peliajan antaminen hänelle olisi myös sijoitus tulevaisuuteen. Tästä syystä veikkaan, että seuraavissa 20 ottelussa Lukon pistemäärä on vain hieman pienempi Vuorion ollessa maalissa verrattuna tilanteeseen jossa Lukon maalia vartioisi joku muutaman kuukauden pestillä peli- ja harjoitustuntumaa hakeva lakkoapu.

Se, mitä tämä muutaman pisteen mahdollinen menetys vaikuttaa Lukon lopulliseen sijoitukseen runkosarjassa, onkin jo ihan toinen juttu. Taistelu suorasta pleijaripaikasta tulee tänä vuonna olemaan erittäin tiukkaa ja erot ovat marginaalisia. Päätös huippumaalivahdin hankinnasta tai hankkimatta jättämisestä ei siis todellakaan ole helppo vaan monia erilaisia asioita tulee ottaa huomioon.

Elämme siis mielenkiintoisia aikoja, toivottavasti olemme huomenna viisaampia asian suhteen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Huomioitavaa on kuitenkin se, että vaikka huippumolari ei pisteitä yksin pystykkään torjumaan, niin jo olemuksellaan pystyy tuomaan jokkueelle tietyn varmuuden tunteen ja sitä kautta luottamuksen omaan tekemiseen.

Tämä tietenkin on vähän kaksiteräinen miekka, jos meinaan puolustus oppii tavoille että kassari ottaaa ihan kaikki kiinni. Tietenkään tälläiseen leijuntaan en usko.

Itse uskoisin kuitenkin että sopimus "joulutaukoon" asti tehdään varmuus periaatteella. Ensin varmistetaan, että hankinta on oikea ja riittävä. Sitten katsellaan ohessa vähän mikä on Vehasen tilanne. Tietysti katsotaan myös se, että löytyykö rahaa maksaa myös tuo loppukausi. Tähän liittyy varmasti se, että kuinka väki hallilla syksyn mittaan viihtyy. Tuskin halutaan turhia riskejä kuitenkaan ottaa, sillä Jukka kuitenkin luottaa Vehaseen.

Vaikka eräillä Tamperelaisella keskustelupalstalla jo vihjattiin Lukon ehtymättömään rahapussiin, niin ei se kuitenkaan ihan niinkään ole(mm. esitettiin Messier korvaamaan Pirnestä :] ).
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Kaikkihan me tiedämme, että taloudellisesti pelkät Play offit eivät tuota, vaan joukkueen tulos tehdään koko liigakauden aikana. Esimerkiksi 20-30 ottelun vieminen riskialttiisti on melkoinen riski taloudellisesti varsinkin nyt, kun joukkuekin on varsin kallis. On Lukolle vähintäin yhtä tärkeää taloudellisesti olla kilpailukykyinen myös marras- ja jouluunkuun aikana kuin vain maaliskuussa. Me katsojat tähtäämme vain kevääseen. Tulosta tehdään kuitenkin maksavien katsojien muodossa koko kauden ajan.

Mielestäni olisi naurettavaa pelleilyä hankkia jokin ns. huippuveskari muutamaksi kuukaudeksi. Mitalit jaetaan keväällä eikä Raumalle ainakaan Norosen tasoinen kaveri tuo yhtään lisäkatsojaa. Noronen ei välttämättä pysty edes pelaamaan yhtään sen paremmin kuin Vuorio. Hinta vaan on moninkertainen... Jokeritkin luotti nuoreen Kari Lehtoseen muutama vuosi takaperin. Miksi Lukko ei voisi antaa Vuoriolle mahdollisuutta?
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en myöskään oikein Norosesta lämpene. Minulla ei ole koskaan ollut hänestä mitenkään kovin erikoista mielikuvaa. NHL-pelit eivät jostain syystä lisää luottamusta. Sitä paitsi hänen pelituntumansa voi olla hyvinkin kateissa. Todella mielenkiinnolla tässä odotellaan herrojen ratkaisuja.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti LukkoUkko79
Minä en myöskään oikein Norosesta lämpene. Minulla ei ole koskaan ollut hänestä mitenkään kovin erikoista mielikuvaa. NHL-pelit eivät jostain syystä lisää luottamusta. Sitä paitsi hänen pelituntumansa voi olla hyvinkin kateissa. Todella mielenkiinnolla tässä odotellaan herrojen ratkaisuja.

Jos mietitään sitä että Noronen sai MM-kisoissa torjuntavastuun ennen huippukuntoista Norrenaa, Bäckströmiä, Markkasta jne. kyllä kaveri on todella yksi parhaistamme. Valmentajat eivät tee päätöksiä perustuen pelkkään "mutuun". Joillekin vaan tuo NHL ei riitä tason mittariksi. Yleensä nämä ihmiset eivät kovasti NHL:ää seuraa.

Hyvänä esimerkkinä jokerien Thomas joka oli AHL:n paras maalivahti mutta ei kuitenkaan asiaa NHL:ään. Nyt liigassa 5 nollapeliä yhdeksästä mahdollisesta. Toki tämä kertoo paljon myös jääkiekon tilasta ja jokerien pelisysteemistä, mutta ei tuo Thomasin valinta kuukauden pelaajaksi ole mikään perusteeton valinta.

NHL maalivahdit ovat miehiä jotka ovat olleet todellisia huippuja omassa sarjassaan (junioreissa, jotkut ehtineet aikuisten peleihin) ja joiden suoritustaso on vakiintunut niin korkealle tasolle, että he voivat pelata parhaita vastaan, siinä missä kaikenmaailman Vehaset , Langkowt ja Mika Lehdot ovat tuomittuja torjumaan sm-liigaa vaikka loistavia maalivahteja omassa sarjassaan ovatkin.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en myöskään oikein Norosesta lämpene. Minulla ei ole koskaan ollut hänestä mitenkään kovin erikoista mielikuvaa. NHL-pelit eivät jostain syystä lisää luottamusta. Sitä paitsi hänen pelituntumansa voi olla hyvinkin kateissa. Todella mielenkiinnolla tässä odotellaan herrojen ratkaisuja.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: Noronen

Viestin lähetti mmuurine
Mutta pitäkää toki hiekkalaatikkonne, turha täällä on mitään asiaakaan koittaa kirjoittaa kun kaikki on aina ilmeisesti otettava provoamisena. Hyvä yötä.

Toivottavasti nukuit hyvin. En ymmärtänyt purkaustasi alkuunkaan. Ihmettelin käyttämääsi käsitettä yleisellä tasolla, mutta sitä en olisi sitten vissiin saanut tehdä. Pyydän nöyrimmästi anteeksi. Itse olen edustanut näkemystä, että meidän hiekkalaatikko on avoin kaikille. Keskustelu siitä, että jollakin on köyhemmät lelut, on sitten ihan toinen juttu. Se ei kuitenkaan estä tulemasta hiekkalaatikollemme.

... maalivahdistamme. Vaatimustasomme on aika kova, kun MM-tason torjuja ei oikein kaikille kelpaa. Itse uskoisin Norosen olevan pätevä. Mutta itse olen kallistunut kuitenkin sille kannalle, että Vuorion mahdollisuus olisi parempi vaihtoehto kuin parin kuukauden stuntti. Muutenkin tämä kausi alkaa tuntua varsinaiselta pelleilyltä lyhyine sopimuksineen, ja mikä show tammikuussa alkaakaan, jos näyttää siltä, että NHL-kausi peruuntuu. NHL-vahvistuksistamme huolimatta tämä tilanne on Lukolle harmillinen, sillä mahdollisuudet menestyä olisivat olleet olemassa ilman NHL-pelleilyäkin - nyt ei oikein tiedä, miltä maailma keväällä näyttää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rupeaa olemaan jo tässä vaiheessa asiaa tämän tästä Hotelli Helpotuksen puolelle, kun niin peijakkaasti jännittää että julkistetaanko uuden vahdin nimi tänään, ja jos julkistetaan niin kukapa hän lienee?

Minua toisaalta harmittaa että nyt kun Miksu pelasi lauantaina nollapelin, niin siitä huolimatta ollaan puhelemassa jostain Norosesta. Toisaalta tiedän itseni sellaiseksi tuuliviiriksi, että mikäli Miksu olisi lauantaina päästänyt vaikkapa kolme tai neljä maalia ja Lukko hävinnyt pelin, niin siinä tapauksessa en olisi ollenkaan pahoillani jos Noronen tulisi.

En minä tietysti nytkään pahoillani ole Norosesta tai vastaavasta, ei Lukon maalivahtitilanne tästä mihinkään huonone jos NHL:ssä 63 peliä pelannut maalivahti keltasinivalkoisen paidan päälleen pukee, niin sokeaa luottoa omiin ei minulla sentään ole. Toisaalta, joku voisi sanoa että se on sokeaa luottoa NHL:ää kohtaan, ja sitähän se onkin sillä Noronen ei silloin viimeksi Tapparassa SM-liigaa pelatessaan niin kovin hyvää kuvaa itsestään jättänyt, mutta nyt kun miehellä on kokemusta noiden 63 NHL-pelin ja 165 AHL-pelin verran, niin kyllä minä uskon että hän ihan hyvä maalivahti on. Vaikka sen Kanada-pelin kevään MM-kisoissa huonosti pelasikin.

Vuorio kommentoi muuten tätä maalivahtiasiaa Uudessa Raumassa näin.
 

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Rauha!
Eipäs nyt hötkyillä!
Uusi kiipperi voi olla kuka vaan väliltä Häkkinen- Helanen-Noronen!
Illalla tai huomenaamulla ollaan viisampia....
Osa meistä on ehkä pettyneitä ratkaisun kuullessaan....
Että silleen!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Penaltyfox
Häkkinen- Helanen-Noronen!

Eikös Helanen sentään meidän onneksi jo mennyt K-Vantaaseen pelamaan.
 
Viestin lähetti L4E
Eikös Helanen sentään meidän onneksi jo mennyt K-Vantaaseen pelamaan.

Meni, kuukauden sopimuksella, joten en usko, että "Hössö" tulee meidän maalille(onneksi.)

En olisi kyllä mitenkään erityisen pettynyt, jos sieltä Häkkisen Pasi maalillemme tulisi, olisi ainakin lähes täydellinen kopio Vehasesta maalilla.

Ja en sanonut missään vaiheessa, etteikö Noronen minulle kelpaisi, vaan tarkoitin, että vähän epäilevällä kannalla olen hänen liigassa pärjäämisen suhteen, mutta se johtunee vain ja ainoastaan noista MM-kisoista.
Tottakai olisin tyytyväinen, jos "Nortti" maalille saataisiin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Häkkisen tapauksessa ainakaan ei olisi sitä pelkoa etteikö Vuorio jatkossakin saisi mahdollisuuksia päästä pelaamaan. Norosen tapauksessa uskoisin että tälllainen tuontivahti pelaisi ilman muuta jokaisen pelin.

Pikkaisen pettynyt kyllä olen jos valinta Häkkiseen kohdistuu. On tässä jo sen verran ehtinyt kaikenlaisia kuvittelemaan, mutta sitten se uusi kassari ykskaks onkin vaan "ihan-tavallinen-Virtanen" (mitenkään Häkkisen taitojakaan väheksymättä).
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Roku
Pikkaisen pettynyt kyllä olen jos valinta Häkkiseen kohdistuu. On tässä jo sen verran ehtinyt kaikenlaisia kuvittelemaan, mutta sitten se uusi kassari ykskaks onkin vaan "ihan-tavallinen-Virtanen" (mitenkään Häkkisen taitojakaan väheksymättä).

Minä myönnän, että olisin hyvilläni, jos valinta osuisi linjalle Helanen-Häkkinen tai jotain. Silloin Vuorio saisi sen ansaitsemansa näytönpaikan ja soisin sen hänelle todella mielelläni.

Ei nämä Lehtoset, Lassilat, Niitymäet ja kumppanit olisi huippuvahteja, jos aikanaan ei näytönpaikkaa olisi anettu(tai otettu). Kun kerran kaverissa on ainesta, niin miksei saisi yrittää ei meidän kausi siihen kaadu, päinvastoin.

Ja nuihin puheisiin kokemattomasta maalivahdista pleijareissa, muistelkaapahan herroja Kari Lehtonen ja Miika Kiprusoff, kultaa ensimmäisellä yrityksellä. On niitä varmaan muitakin, mutta en jaksa hake kirjatietoa.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Miten hulluja pidetään jännityksessä?

Ainakin tämä maalivahtijuttu vaikuttaa siltä, että olen yksi heistä. Moni odottaa vastauksia kysymyksiin ja hiljaisuus vallitsee Lukon toimiston ja ulkomaailman välillä. Saataisiinko oikein kunnon odotuksen ja jännittämisen jälkeen Helanen joukkueseen :D. Siinä olisi monelle pettymystä kerrakseen näiden kirjoituksien perusteella.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Miten hulluja pidetään jännityksessä?

Ainakin tämä maalivahtijuttu vaikuttaa siltä, että olen yksi heistä. Moni odottaa vastauksia kysymyksiin ja hiljaisuus vallitsee Lukon toimiston ja ulkomaailman välillä. Saataisiinko oikein kunnon odotuksen ja jännittämisen jälkeen Helanen joukkueseen :D. Siinä olisi monelle pettymystä kerrakseen näiden kirjoituksien perusteella.

No eipä se välttämättä niin suuri pettymys olisi. Kaikki ovat varmasti tajunneet että vaihtoehtoja on joko selkeä ykkösvahti tai sitten Vuoriolle kakkonen.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin siinä taisi käydä, että kun Kärpät ehti julkistaa Niinimaa-diilinsä, niin taktisista syistä Lukko (Santala) jätti oman uutispomminsa torstaille.

Pakko tässä on taas nukkua yhden yön yli.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Helanen

No kun kerran hulluja pidetään jännityksessä, niin Helasen hommat on menyt näin(ensin 03-04):

Koodi:
13 702.56 24 342 2 4 3 4 2,18 93,44 
15 711.51 18 304 3 8 3 1 1,52 94,41

Aika samanlaiset minuutti määrät kahdelta edelliseltä kaudelta. Pelattua tuntia kohden ei ole maaleja kauheasti mennyt ja torjunta-% on kohdallaan. Mutta, mutta, näyttää tilastot juuri sellaiselta kakkosvahdilta peliajan suhteen.

No, jos pelaisi Lukossa juuri nuo kymmenkunta ottelua 94% tehoilla ja n. 2 maalia per 60min, saattaisi jopa menetellä.

Ei silti vakuuta! Mutta jos kakkoseksi halvalla saisi kuin "sulo"!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei tuo Hostikkakaan niin huono ole ettei pärjäisi liigajoukkueen kolmosvahtina. Kyllä hän ainakin tänään oli selkeästi Ässien kolmosvahti Tåg:ia parempi A-junnujen matsissa, jonka lugu kävi voittamassa yhden maalin erolla. Taas tuli todistettua että vaikka miten olisi paperilla kovempi ja hallitsisi niin jos vastustaja päästetään useita kertoja läpiajoon ja ollaan pehmeitä maalien edessä niin noutaja tulee. Ja kyllä Hostikka oli hyvä, vaikka neljä menikin.

EDIT: Olitko L4E katsomassa? A-junnujen pelit on siitä hyviä että sinne on helppo tulla jälkikasvun kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Viestin lähetti Olkku
Ei nämä Lehtoset, Lassilat, Niitymäet ja kumppanit olisi huippuvahteja, jos aikanaan ei näytönpaikkaa olisi anettu(tai otettu). Kun kerran kaverissa on ainesta, niin miksei saisi yrittää ei meidän kausi siihen kaadu, päinvastoin.

Ja nuihin puheisiin kokemattomasta maalivahdista pleijareissa, muistelkaapahan herroja Kari Lehtonen ja Miika Kiprusoff, kultaa ensimmäisellä yrityksellä. On niitä varmaan muitakin, mutta en jaksa hake kirjatietoa.

Se vaan on niin, notta vaikka me katsojat kuinka luottaisimme Vuorioon, niin Lukon johtohenkilöt eivät uskalla ottaa riskiä Vuorion ykkösmaalivahtiuden suhteen.

Lukon kuluvan kauden tavoitteet ovat sen verran korkealla, ettei näköjään Vuoriolle heru luottoa tarpeeksi joukkueen päättävistä elimistä.

En haluaisi olla skeptinen, mutta kun hää on pelannut Vehasen kakkosena, niin tuskimpa on hänessä ainesta Lehtosen ja Kiprusoffin tasoisiin suorituksiin ? (Ainakaan vielä) ?

Toivottavasti olen väärässä.

Olen kyllä nyt sitä mieltä, että jos Vuorio saisi mahdollisuuden, mutta ei onnistuisikaan, niin kyllä siinä kauden kaatuminen on lähellä...



Summa summarum: Lukon johto yrittää päästä yli tästä maalivahtiepisodista niin pienellä riskillä, kuin vaan on mahdollista käytettävissä olevilla varoilla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti korkki

EDIT: Olitko L4E katsomassa? A-junnujen pelit on siitä hyviä että sinne on helppo tulla jälkikasvun kanssa.

En valitettavasti päässyt. Tuo jälkikasvu tuotti muita tepposia ja vaimo oli työmatkalla(tämä kyllä olisi pitänyt oikein hoidettuna hyödyntää juuri hallireisulla, kun jo "testeissä" vaahtosammutinkin siellä viihtyi). Ääh, haisee jo selittelyltä kun mukaan ottaa koiran ja muut systeemit..

Mutta tosiaan meteli on huomattavasti pienempi ja tänään olisi vielä päässyt katsomaan mm. kahta "liigapaikkaa kärkkyvää" mokea ja muita "tulevaisuuden lupauksia".

Tilanne taitaa vaan olla niin, että jos Hostikka otetaan Vuorion kakkoseksi ei Lukon A-junnuille löydy kunnon voittavaa veskaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hostikka

Viime viikon Kiekkolehdestä luin että Hostikka oli neljän pelatun pelin jälkeen Lukkolaisista kärjessä Tähtipörssissä, joka vastaa siis SM-liigan IS Tähtikisaa. Hostikalla oli kolme tähteä, tosin samassa määrässä oli myös Ville-Vesa Vainiola.

Peräti lupaava kassarihan Hostikka on. Liigajoukkue ja A-junnujen joukkue kuitenkin pelaavat aika paljon päällekkäin, varsinkin viikonloppuisin joten kahteen paikkaan (eli liigaan ja junnuihin) ei Hostikkakaan voi venyä, vaikka iso mies onkin.

A-nuorten kakkosvahtina näyttää muuten olevan Lauri Heinonen, Laitilan poikia syntyjään hänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös