Maalivahdit

  • 1 295 397
  • 5 812

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Pappa Pappi Hovinen pelaa kyllä huikeaa peliä, kuten jo koko kauden. Muuri on, ja tänäänkin ainoa meni omiin siinä vaiheessa kun päällä makasi vastustajan pelaaja. Lisää peliaikaa, kirittää Tapsaa.

Edit: meillä on liigan paras kakkosveska
Tai parhaat ykkösveskarit!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän tämän lainauksen tuolta Hovisen omasta ketjusta tänne:

Mä olen 100% varma että Taponen aloittaa. Silti kaikki sisimmässään, valmentajia myöten, tietää että kannattaisi lähteä Hovisella.

Taposen aloittamisen osalta lienet oikeassa. Mutta väitettä, että "silti kaikki tietävät sisimmissään, että kannattaisi lähteä Hovisella", en ihan osta. Jos näin olisi, kyllähän valmennus silloin Hovisella lähtisi. Vai onko sulla jotain sisäpiiritietoa, miksi ei lähtisi? Kuten kirjoitin, mä olen itsekin hyvin kahden vaiheilla, kummalla oikeasti pitäisi lähteä. Ja jos se, että mä en ole ihan varma, kumoaa väitteesi :D.

Mun epävarmuus perustuu siis ennen kaikkea psykologiseen puoleen. Ja se ratkaisee lopulta aika paljon ja näkyy veskaripelissä. Mitä siitä seuraa, jos lähdetään Hovisella ja hän epäonnistuukin? Onko kokonaisuutta ajatellen parempi, että Hovinen on "takapiruna" jakamassa nimenomaan sitä henkistä taakkaa maalivahtien osalta? Ja siihen kokonaisuuteen kuuluu Taponen olennaisesti. Mitä tapahtuu Taposen päässä, jos Hovinen epäonnistuu? Tuleeko paineet, että koko roska on hänen varassaan? Vai saako voimaa siitä? Vai onko mitään merkitystä? Miten se näkyy muulle jengille? Miten se näkyy vastustajalle? Nämä eivät ole ihan pieniä kysymyksiä, eikä varsinkaan merkityksettömiä.

Mä taidan kuitenkin kallistua sille kannalle, että kokonaisuuden ja sitä kautta Taposen kannalta lienee parempi, että Tapsa aloittaa ja Hovinen on luotettavana selkänojana. Kuten ollaan menty käytännössä koko kausi. Olennaista on se, että valmennus ymmärtää sen, että myös Hoviselle pitää antaa pelejä säännöllisesti. Vain se pitää yllä sitä aitoa kilpailuasetelmaa ja henkistä vireyttä. Toki tässä erittäin olennaista on myös se, miten Tapsa pelaa. Jos pelaa huonosti, sitten tietysti vaihdetaan Hovinen maaliin, eikä pelata tuloksella ja lasketa Taposen itseluottamusta. Jos Tapsa pelaa upeasti, mä vaihtaisin Hovisen silti maaliin esim. joka kolmanteen peliin ja antaisin Taposelle lepoa ja mahdollisuuden tankata energiaa. Se pitää myös muun jengin hereillä.

Mun mielestä veskareiden osalta jengin dynamiikka on koko kauden ollut se, että Taponen on ykkönen ja Hovinen erittäin luotettava kakkonen. Ja tähän ei mielestäni ole syytä tehdä muutoksia ilman perusteltuja syitä, kun kauden tärkeimmät pelit ovat käsillä. Perusteltu syy on tietysti sitten se, että Taponen ei pelaa tasollaan tai joukkuetta pitää muuten vain herätellä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Liigan tilastoissa Hovinen on selkeästi numero 1. Mutta tässä tapauksessahan tilastot varmaan valehtelevat, joten mennään Taposella sitten. Itse miettisin kuitenkin toisin, luottaisin tilastoihin ja kokemukseen enemmän.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Liigan tilastoissa Hovinen on selkeästi numero 1. Mutta tässä tapauksessahan tilastot varmaan valehtelevat, joten mennään Taposella sitten. Itse miettisin kuitenkin toisin, luottaisin tilastoihin ja kokemukseen enemmän.
Tästä tulikin mieleen, että se on aika kiva tilanne meidän kannalta, kun vastustaja ei voi ikinä tietää kumpi maalivahti on illalla vastassa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Liigan tilastoissa Hovinen on selkeästi numero 1. Mutta tässä tapauksessahan tilastot varmaan valehtelevat, joten mennään Taposella sitten. Itse miettisin kuitenkin toisin, luottaisin tilastoihin ja kokemukseen enemmän.
En tiedä valehtelevatko, mutta nopealla katsauksella Hovinen on ollut maalissa 7 kertaa näitä TOP6 joukkueita vastaan ja tappioon niistä on päätynyt 6/7. On mielestäni relevanttia kysyä, että olisiko Hovisen tilastot nähdynkaltaiset, jos hän olisi pelannut ykkösmaalivahdin kuormalla Taposen tapaan ja isomman määrän pelejä näitä TOP6 vastaan. Itse väitän, etteivät olisi. Nyt ei ole enää vastassa näitä Kerhoja ja KooKoita vaan parhaimmat jengit, joten vaade on aivan eri myös maalivahdille. Siksi, itse en kyllä nyt lähtisi vaihtamaan aloittavaa maalivahtia vaan Taponen ykkösenä aloitetaan pudotuspelit. Se ei poista sitä mahdollisuutta, että Hovinen voisi vielä kokeneena kehäkettuna nousta Taposen taustalta vastuunkantajaksi. Paras tilanne moneen kauteen, kun toistakin maalivahtia voidaan peluuttaa pudotuspeleissä ilman huolta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
On mielestäni relevanttia kysyä, että olisiko Hovisen tilastot nähdynkaltaiset, jos hän olisi pelannut ykkösmaalivahdin kuormalla Taposen tapaan ja isomman määrän pelejä näitä TOP6 vastaan. Itse väitän, etteivät olisi. Nyt ei ole enää vastassa näitä Kerhoja ja KooKoita vaan parhaimmat jengit, joten vaade on aivan eri myös maalivahdille.
Oliko muuten HIFK:lle joku vastustaja noin yleensä kovin helppo? Tämä vain ihan kysymyksenä, en yritä väittää Hovisen olevan parempi tai Taposen olevan heikko. Itse luottaisin kevään peleissä kokemukseen, mutta toivon Taposen olevan riittävä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tulikin mieleen, että se on aika kiva tilanne meidän kannalta, kun vastustaja ei voi ikinä tietää kumpi maalivahti on illalla vastassa.
Eiköhän niitä kokoonpanoja osata lukea muidenkin kuin täällä olevien toimesta ja muutenkin Taposella tullaan varmasti menemään, ainakin alkuun ja vaatii sitten hänen isomman epäonnistumisen, jotta Hovinen pääsisi pelaamaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin Hovinen on vaan ollut mielestäni koko kauden se varmempi ja vakuuttavampi veskari, niin hänet näkisin mieluummin maalissa pudotuspeleissä. Taponen on ollut ajoittain hyvä, mutta jotenkin vaan se hyvä ja huonon pelin välinen ero on ollut hänen kohdallaan liian suuri koko kauden ajan, joten nyt kun pudotuspelit alkavat, niin Hovisen pitäisi olla itse oikeutettu valinta maalin suulle.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Jos katsellaan Tobbarin isoa kuvaa, niin HIFK päättää runkosarjan mitä varmemmin vähiten maaleja päästäneenä joukkueena.
Ja tuskin vähiten häkkipäiden ansiosta.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin Hovinen on vaan ollut mielestäni koko kauden se varmempi ja vakuuttavampi veskari, niin hänet näkisin mieluummin maalissa pudotuspeleissä. Taponen on ollut ajoittain hyvä, mutta jotenkin vaan se hyvä ja huonon pelin välinen ero on ollut hänen kohdallaan liian suuri koko kauden ajan, joten nyt kun pudotuspelit alkavat, niin Hovisen pitäisi olla itse oikeutettu valinta maalin suulle.
Tähän mielikuvaasi on varmasti ihan perusteitakin, nimittäin onhan Hovisen pelityyli sellainen rauhallinen ja koolla peittämiseen tukeutuva kun taas Tapsan tyyli on pelata "agressiivisesti" ja sen takia välillä näyttää että Hovinen olisi luotettavampi ja varmempi.

Toisaalta sitten tuo pelityylien ero aiheuttaa sen että Tapsalla on lukuisia ja lukuisia mielettömiä "ryöstöjä" torjuttuna kun taas Hovinen ei sellaisiin edes pystyisi sen ainoan ison heikkoutensa kanssa eli isokokoisena liikkuminen on hitaampaa kuin Roopella. Sittenkin, jos Hovinen torjuu jonkun "ryöstön" niin se ei näytä lainkaan niin dramaattiselta kuin mitä se Roopen torjumana näyttäisi.

Näkisin että Taponen on kuitenkin parempi tällä hetkellä koska ottaa välillä sellaisia torjuntoja vähän tuurillakin juuri sen riskipelaamisen takia mihin taas ei välttämättä Hovinen ehtisi.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Väärällä maalivahdilla lähdettiin playoffeihin. Senhän toki kertoi jo tilastotkin, valmennus ei tätä nähnyt (yllätys).

Lopulta, ehkä parempi näin kun paskat on jo housussa. Jos Hovinen olisi meidät jatkoon torjunut niin olisi Ville saanut lisää tekosyitä pitää duuninsa ja selitellä, kuinka vitun sitkeitä oltiin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärällä maalivahdilla lähdettiin playoffeihin. Senhän toki kertoi jo tilastotkin, valmennus ei tätä nähnyt (yllätys).

Lopulta, ehkä parempi näin kun paskat on jo housussa. Jos Hovinen olisi meidät jatkoon torjunut niin olisi Ville saanut lisää tekosyitä pitää duuninsa ja selitellä, kuinka vitun sitkeitä oltiin.

Sanoin jo alunperinkin ennen tämän sarjan alkua sitä, että se Hovinen olisi pitänyt maaliin vaan laittaa. Hän on kuitenkin ollut jälleen kerran veskareista se selvästi varmempi ja vakuuttavampi.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Sanoin jo alunperinkin ennen tämän sarjan alkua sitä, että se Hovinen olisi pitänyt maaliin vaan laittaa. Hän on kuitenkin ollut jälleen kerran veskareista se selvästi varmempi ja vakuuttavampi.
Samat sanat & kelat ja itseäni lainaten: olisi voinut olla tämän kevään Riksman.
Harmi kyllä näin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samat sanat & kelat ja itseäni lainaten: olisi voinut olla tämän kevään Riksman.
Harmi kyllä näin.

Niin harmillista kun se onkin, niin Peltonen ei vaan tunnu valmentajana juuri koskaan niitä oikeita ratkaisuja tekevän ja silti vaan hakkaa päätään seinään niiden väärien valintojen kanssa tyyliin, että "Jos ne nyt onnistuisivat". Kuten juuri näissä veskarivalinnoissa, vaikka Taponen ollut koko kauden hieman epävarma, niin silti Ville vaan luottaa siihen Taposeen enemmän, kun mitä Hoviseen.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samat sanat & kelat ja itseäni lainaten: olisi voinut olla tämän kevään Riksman.
Harmi kyllä näin.

Hitto sentään, jos pappi olisikin ollut vaikka se tämän kevään Riksman, tätä emme varmasti saa valitettavasti koskaan tietää. Hovinen ollut hyvä tänäänkin, luulen että Taposen maalissa ollessa tämäkin matsi olisi jo hävitty jonkun hörppäyksen takia ehkä jo varsinaisella peliajalla.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
40 torjuntaa, 1 päästetty. Hovinen on voittava maalivahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös