Samaa mietin itse, Lunkka pelasi tuolloin pleijareissa 13 matsia 94,86 torjuntaprosentilla, päästäen 1,44 maalia per ottelu. Meidän sen kauden ykköskassari muuten veti myös 13 pleijaripeliä 87,18 torjuntaprosentilla päästäen yli kolme maalia per peli. Joku voisi sanoa, että Lunkan ansiosta oltiin noinkin pitkällä tuolloin.
Mielestäni sitä veskareiden paremmuutta ei oikein koskaan voi verrata pelkästään niiden torjuntaprosenttien perusteella, sillä olihan ne Lundellilla ihmeen hyvät, kuten ovat olleet odotettua paremmat myös Taposella tällä kaudella, kuten taas vastaavasti Metsolan ja Ortion torjuntaprosentit ovat yllättävän heikkoja veskareiden tasoon nähden. Toki Metsola ei ole viime aikoina vaan ollut kovinkaan vakuuttava, mutta silti.
Nämä toki ovat paljon myös niitä mielipidekysymyksiä ja tuntemuksia, mutta itse vaan en pitänyt Lundellia koskaan mitenkään erityisen hyvänä maalivahtina, sillä jotenkin itselläni ei vaan ollut sitä luottoa häneen välttämättä aina edes runkosarjan matseissa, saati sitten niissä play offseissa ja olen edelleenkin sitä mieltä, että meillä olisi voinut olla tässä ainakin yksi mestaruus enemmän, jos meillä olisi ollut silloin Lundellin aikoina täällä joku parempi ykkösveskari.
Jotenkin siitä Lundellin oleminen tolppien välissä olemisesta ei vaan koskaan huokunut itselleni samanlaista varmuutta kun silloin, jos siellä olikin maalissa vaikka esim. Thomas, Riksman, Stathos, Husso, Ortio tai Engren.