Lehden maksumuuri on mielestäni aivan perusteltu. Ei voi edellyttää, että joku yhtiö toimittaa lehteä ja jakaa sitä ilmaiseksi. Eikö teillä ole yhtään ystävää, jolle lehti on tilattuna.... Todella reilua Länskäriltä on, että nettiversio sisältyy lehtitilaukseen...
Tuossa muut jo tästä sanoivat, eli ongelma ei ole se että lehti julkaisee sisältöä maksumuurin taakse. Vaan se että Lukon asioita/sisältöä/yms laitetaan lehden maksumuurin taakse. Minä kannustan Lukkoa, minulle on aivan sama kuinka reilusti Länskäri toimii tilaajiaan kohtaan tai että tarpeeksi monelle sukulaiselle kun soittaa, niin saattaa saada tunnarit joilla pääsee näköislehteä lukemaan.
Se on mielestäni naurettavaa että tälläisestä asiasta joudutaan edes keskustelemaan, se on Lukon tehtävä tuottaa sisältöä faneille (tai vähintäänkin olisi suotavaa että tuotetaan sisältöä faneille), se miten asia hoidetaan on sitten eri asia. Sitä voi hieman ulkoistaa (kuten kiekkoareenan aikana), jolloin ilmeisesti kumpikin hyötyi asiasta tai sitä voi tuottaa kokonaan itse. Se että tehdään kaupallisen median kanssa sisältöä maksumuurin taakse (käytännössä jos Lukolta on joku haastattelun/tiedotteen antanut, on kyseessä myös Lukon sisällöntuotantoa) asettaa fanit eri arvoiseen asemaan.
Sinänsä olen samaa mieltä, että Lukon pitäisi tiedottaa omissa kanavissaan vähintäänkin samaan aikaan kuin paikallinen lehti tiedottaa omissaan.
Miksi paikallisen lehden pitäisi tiedottaa samaan aikaan kuin Lukon? Lukon pitäisi/kuuluisi julkistaa tiedotteet silloin kun sen aika on, faneille ja lehdistölle samaan aikaan. Tai sitten julkistetaan asiat yhteistyössä (esimerkiksi kiekkoareenan silloinen toiminta), jolloin maksumuuria ei kuuluisi olla. En ymmärrä miksi paikallisella lehdellä pitäisi olla jonkinnäköinen oikeus julkistaa täysin eri yhtiön tiedotteita yksinoikeudella ja maksumuurin takana.
edit. Ja tälläisiin juttuihin ei kuuluisi kenenkään seurasta antaa mitään kommentteja, ennenkuin seura on itse asian julkaissut.