No täytyy sanoa, että tuo on hieno juttu. Toki voi olla vasta alku jollekkin isommalle, mutta se ajatus on tässä mielestäni tärkein. Rahallisesti jos asiaa katsotaan, niin onhan se hieno jos saa jonkun katselupaketin ostaneen ihmisen tulemaan tunnelman takia hallille. Seura saa rahat televisio-oikeuksista ja vielä siitä, että fani tulee nauttimaan tunnelmasta. Tämän lisäksi hän käyttänee muutaman rovon henkilökohtaisen tunnelman kohottamiseen ohramallasuutetta nauttiakseen. Ja juominenhan tuo mieleen, että voisko sitä jotain pientä särvintä kans.
Näin niitä lisäeuroja tulee kassaan minun melko pienillä panostuksilla. Ja rahallinen puoli taas mahdollistaa paremman panostuksen urheiluun. Parempi urheilu mahdollistaa paremman tunnelman ja meillä on oravanpyörä pyörimässä.
Ja erityisen tärkeänä näen ne ensi kertaa halliin eksyvät. Jos he kokevat omakseen hienon tunnelman ja innostuvat sitä kautta tulemaan toistekin, saadaan lisää tunnelman kannattajia tilaisuuteen ja homma ruokkii taas itse itseään.
Pienistä kokonaisuuksista tämä homma rakentuu. Eräs viihdebisneksen monitoimija minulle tuumasi aikanaan, että elä sinä poika huolehdi sivuseikoista. Viihdebusineksessa tärkeintä on, että kaikki näyttää hyvälle. Joka ikinen pieni yksityiskohtakin, niin asiakas tykkää ja kuluttaa enemmän.
Posetiivari taas viseltelee omia värssyjä...