Mainos

Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 505 800
  • 3 069

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erittäin äärimmäisenä keinona, jos asialle ei asianomaiset (ketkä tekevät päätöksiä tuotteen laadusta ja viihdyttävyydestä) ala tekemään jotain on seuraavaa. Yleisö alkaa boikotoimaan kaikkia tunnelman pilaavia mainoksia keskitetysti esim. viikon tai kuukauden ajan kun uusi mainos ilmestyy kuvaruudulle. Erityisesti SOMEn kautta vietynä tällainen toiminta pistäisi äkkiä mainostajat miettimään onko tämä mielekästä tai järkevää ja sitä kautta myös vastuulliset henkilöt miettimään oikeaa tasapainoa. Tiedän, että tämä vahingoittaa myös rakasta seuraamme tulojen menetyksen kautta, mutta jotain asialle pitää nyt tehdä. Näin ei voi jatkua, että maksavan yleisön ja erityisesti aktiivisesti kannatuskulttuurin edistäjien ja omasta pussista ja tekemisestä tunnelman rakentajien mielipide sysätään sumeilematta sivuun.

Massat liikenteeseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vastustajan pelaaja loukkaantuu ja luistelee kättä pidellen ulos kaukalosta, niin musiikista vastaava urpo soittaa "I Feel Good". Ala-arvoista ja mautonta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eikös tuo tule ihan ohjelmalla tietty biisijärjestys joka skippaa tauon loppuessa seuraavaan biisiin..? Veikkaan että ei suurempaa tarkoitusta.
 

luimuri

Jäsen
Vastustajan pelaaja loukkaantuu ja luistelee kättä pidellen ulos kaukalosta, niin musiikista vastaava urpo soittaa "I Feel Good". Ala-arvoista ja mautonta.

Ei kai tuolla nyt mitään DJ:tä ole, joka soittaa mitä milloinkin tilanteisiin sopeutuvaa musiikkia. Kai siellä valmis lista on, vai luuletko jonkun valitsevan Youtubesta aina omia suosikkeja?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eikös tuolla "dj" ole, mutta valmiilla "ohjelmalla" taitaa vetää. Ja tuo ohjelma on aika monella liigajoukkueella. Siis ohjelmalla tarkoitan appsia en mitään "ensin X biisi, sitten Y biisi".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oli DJ tai ei, niin jotain tilannetajua pitäisi olla. Minusta ei musiikin soittaminen pitää lopettaa kokonaan silloin, kun pelaaja makaa jäässä ja saatetaan koppiin. Laittaisivat silloin mainoksia.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään oli :

a) Enemmän hidastuksia

b) Maalintekijät ja syöttäjät.

Edistystä.
Sekä torjunnat ainakin kolmannen erän loputtua ennen jatkoajan alkua. Varmaan ne torjunnat tulivat joka erän loppuun taululle, en ehtinyt jäädä katsomaan kun oli niin kiiru syömään makkaraa ja juomaan kahvetta.

Kiva että ohjeistus on mennyt perille.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös tuolla "dj" ole, mutta valmiilla "ohjelmalla" taitaa vetää. Ja tuo ohjelma on aika monella liigajoukkueella. Siis ohjelmalla tarkoitan appsia en mitään "ensin X biisi, sitten Y biisi".
olihan tästä hallin dj:stä joskus oikein juttukin lehdessä haastattelun muodossa. Siitä ainakin sai käsityksen että valkkaa biisejä tilanteen mukaan. Taisi juttu olla ennen kuutiota, onko silti toimenkuvaan tai "soittolistaan" vaikuttanut, siitä en tiedä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ja olihan se dj viime kaudellakin jossain pelissä soitellut HPK:n maalilaulua kun HPK samaan aikaan latoi maaleja Ässien verkkoon.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen saatiin lopussa mediakuutiolle kootuksi kaikki maalintekijät syöttäjineen ja tekoaikoineen ja maalivahtien torjunnatkin.

Iso kiitos tuosta. Eihän se vaikeaa ollutkaan.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Eilen saatiin lopussa mediakuutiolle kootuksi kaikki maalintekijät syöttäjineen ja tekoaikoineen ja maalivahtien torjunnatkin.

Iso kiitos tuosta. Eihän se vaikeaa ollutkaan.

Ja vielä joku väittää, ettei Jatkoaikaa lueta Lukon toimistossa...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja vielä joku väittää, ettei Jatkoaikaa lueta Lukon toimistossa...
Näin on. Täältähän oli mallikin luettavissa, että miten ne maalintekijät, syöttäjät plus jäähyn saajat ja syyt voi taululle kirjoittaa.

Luultavasti olen väärässä, eihän Rajala mikään tyhmä ole, mutta väkisin tulee mieleen että eikö hän ensin ymmärtänyt mitä tarkoitetaan kun kannattajat pyysivät noita tietoja tekstin muodossa taululle. Noin pientä parannusta piti monta vuotta odotella "kustannuskysymyksen" takia.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Olen tässä pohtinut vähän aikaa tuota mainosten määrää, ja sitä kuinka sitä voisi kehittää eteenpäin, ottaen huomioon jokaisen osapuolen hyödyn. Tällä hetkellä tilanne mediakuutiolla on se, että lukko välittää vain kolmannen osapuolen sanoman katsojille suurempaa mielikuvitusta käyttämättä. Viestintä on siis kovin yksipuolista. Kyllä huomaa että toimitusjohtaja on saanut kauppatieteellisen koulutuksen sijaan insinöörin paperit.... ;)

Mielestäni tämän hetken virheitä näissä mainoksissa ovat:
-Liian moni mainos sisältää liikaa "fiilistelyä" pyrkien korottamaan mielenkiintoa mainokseen sanomaan ja brändiin. Televisiossa sen ymmärtää, koska mikään ei pidä katsojan keskittymistä ja huomiota televisiossa mainoskatkojen aikana, muita ärsykkeitä ja vaihtoehtoja on useamman vastaanottimen äärellä monia. Hidastuksia odottavat katsojat keskittyvät jo valmiiksi katkoilla näyttöön. Hallin täyttämästä melusta puhumattakaan.
-Mainoksia on yksinkertaisesti liikaa, ja ne korvaavat hidastukset, joita varten kuutiota yleensäkään tuijotellaan. Katsojat turhautuvat.
-Edellisten ongelmien myötä mainokset synnyttävät liikaa negatiivisia mielleyhtymiä mainoksiin, joiden tarkoitus on kuitenkin hankkia lisää asiakkaita positiivisten mielikuvien kautta. Tämän seurauksena sinänsä hyvää asiaa tukevat yhtiöt saavat nyt mainoksistaan irti vähemmän kuin olisi mahdollista. Pitkässä juoksussa se ei ole kenenkään etu.

Paras ratkaisu tälle olisi niin markkinoijan kuin välittäjän (Lukko) silmien avaaminen tilanteelle. Mainosten määrään ei välttämättä olisi tarvetta kajota, vaan sen sijaan keskitytään näiden keston ja laadun suhteeseen. Nykymainoksista osa kestää yksinkertaisesti liian kauan, esimerkiksi Lähitapiolan mainos on kaikessa kokonaisuudessaan silmät ja korvat verille vievää tavaraa (okei, en ehkä ole kohderyhmää, mutta muutaman vuoden päästä saatan ollakin). Nyt kun on saatu kuutiosta hieman lisää irti esim. maalintekijöiden ja jäähyjen kanssa, ehdottaisin seuraavaa:

Itse koko ruudun peittävä mainos kestäisi max. muutaman sekunnin, jossa yritys saa pienen hetken katsojien huomiosta vain itselleen. Heti perään tulisi sitten vaikka jäähyyn johtaneen tilanteen hidastus, jolloin alareunasta löytyy nykyisen maalintekijä-boksin kokoinen sarake sisältäen jo edellä mainostaneen yrityksen haluama sanoma, vaikka brändin logo ja slogan. Eli käytännössä sovelletaan jo vanhaa kunnon "XXXXX:n tarjoaa The Yritys". Tällä hetkellä mainoksista välittyy kuva, jossa mainostaja ja Lukko ei kunnioita jo elämyksestä maksanutta asiakasta tarpeeksi. Tuputetaan siis liikaa mainoksia unohtaen itse markkinoinnin ja liiketoiminnan sydän, asiakas.

Edellämainitun luulisi hyödyntävän jokaista osapuolta, katsojat nauttivat tapahtumasta enemmän, yritys saa enemmän positiivista mainosta itselleen ja tätä kautta itse Lukko saa tyytyväisemmät asiakkaat niin B2B- kuin B2C-markkinoilla. Tekniikka on jo olemassa, tarvitaan vain joku joka sitä käyttäisi.

PS. SM-liigan omaan mainoskatkoon tuskin puututaan, sen mainokset ainakin tuntuvat olevan jo liigan päästä hankittuja (itse liiga, veikkaus yms. valtakunnalliset tekijät)
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
PS. SM-liigan omaan mainoskatkoon tuskin puututaan, sen mainokset ainakin tuntuvat olevan jo liigan päästä hankittuja (itse liiga, veikkaus yms. valtakunnalliset tekijät)

Eikös noita SM-liigan omia katkoja käytetty ensin vain TV-otteluissa??. EN ole vieläkään ymmärtänyt, että miksi noita katkoja tulee sitten peleissä missä ei ole edes TV-porukkaa paikalla... No, nykyäänhän jokaisen pelin URHO näyttää mutta tarkotin nyt vain päälähetyksiä jossa koko ajan on jotain oheis-ohjelmaa lähetyksessä. Ei nämä "mainoskatkot" oikein mahdu jakeluun normaalissa pelissä.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Kysytään vaikka täällä kun lippuihin suoraan liittyvää ketjua ei löytynyt. Eli miten Lukon matseihin voi ostaa noita aikuinen+lapsi -perhekatsomolippuja? Lukon sivuilla mainitaan, että 17 € aikuinen + 5 € lapsi, mutta kun Lippupalvelun kautta yrittä ostaa niin ei pääse valitsemaan mitään perhepakettia vaan kaikki liput ovat normaalihintaisia. Kyseessä olisi siis lauantain Lukko-Jokerit.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tai ko. peliin ei saa perhepakettia. Jokerit taitaa kuulua näihin lipun hinta + pari euroa päälle joukkueisiin. Mutua ei tietoa.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Kysytään vaikka täällä kun lippuihin suoraan liittyvää ketjua ei löytynyt. Eli miten Lukon matseihin voi ostaa noita aikuinen+lapsi -perhekatsomolippuja? Lukon sivuilla mainitaan, että 17 € aikuinen + 5 € lapsi, mutta kun Lippupalvelun kautta yrittä ostaa niin ei pääse valitsemaan mitään perhepakettia vaan kaikki liput ovat normaalihintaisia. Kyseessä olisi siis lauantain Lukko-Jokerit.

Kokeile soittaa toimistolle, mulla on mutu että niitä saa vain Lukon omista ennakkomyyntipisteistä ja hallilta? Mielestäni Ässät-matsi on ainut mihin ei myydä perhelippuja.

Yleisesti ottaen muuten Lukon tapa myydä perhelippuja on mainio, sillä esim 1+2 on ok ja 1+1 myös luonnollisesti. Monessa paikassa perhelippu on yhtä kuin 2 aikuista ja 2 lasta.

Mitä tuohon Vangelisiin tulee, niin pimeä Äijänsuon halli ja tuo biisi aiheuttaa yhdet huikeimmista fiiliksistä henkilökohtaisesti mitä ylipäätään musiikki voi tarjota.

Siitä en ole varma onko se koskaan ollut nimenomaan sisääntulobiisinä ja miten hieman hitaampana siihen sopii, mutta nykyään mainoaten ja hehkutusvideoiden aikakautena ei kai muuta biisiä soi kuin videon taustalla ja sisääntulobiisi...?

Ennenhän Conquest of Paradise nimenomaan soi ennen sisääntuloa tavallaan nostattamassa fiilistä?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tuohon Vangelisiin tulee, niin pimeä Äijänsuon halli ja tuo biisi aiheuttaa yhdet huikeimmista fiiliksistä henkilökohtaisesti mitä ylipäätään musiikki voi tarjota.

Siitä en ole varma onko se koskaan ollut nimenomaan sisääntulobiisinä ja miten hieman hitaampana siihen sopii, mutta nykyään mainoaten ja hehkutusvideoiden aikakautena ei kai muuta biisiä soi kuin videon taustalla ja sisääntulobiisi...?

Ennenhän Conquest of Paradise nimenomaan soi ennen sisääntuloa tavallaan nostattamassa fiilistä?
Eiköhän tuo CoP palaa nimenomaan siihen vanhalle paikallensa. Näin luulisin ainakin, sillä eihän tuo oikein kotijoukkueen sisääntulobiisiksi sovi. Tuomarit ja vierasjoukkuehan tuon aikana tulevat sisään, joten varmaan siinä uutisessa tarkoitettiin sitä. Samaa mieltä toki siitä, että tuo biisi + pimeä halli on loistava yhdistelmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös