Pakko myöntää, etten ollut aivan varma mitä odottaa esim. alkushowlta joka saattoi ennen peliä olla mielessäni kaikkea maan ja taivaan väliltä sekä strobojen ja ledien välkkymisiä. Mielestäni kuitenkin onnistunut, vaikka ehkä jotain perinteistä nostalgia videota olisi kaivannut (Dufvan arkku mikä lie toimi hyvin), kun Conquest Of Paradise (!!) pärähti soimaan. Kuitenkin homma on pidetty mielestäni hyvin yksinkertaisena ja toimi näin erittäin hyvin. Pelkästään mainittu kappale onnistuu lyömään sen oikean tunnelman Äijänsuolle, vaikka ehkä olisi toivonut sen soivan hieman kauemmin ja alkanut aikaisemmin. Jos kuitenkin jotain, niin itse en henkilökohtaisesti ole siitä kovinkaan innostunut ollut ikinä, että kentälle saapuu mikrofoni kädessään huudattamaan yleisöä. Tämä ei kuitenkaan ole häiritsevä asia, vaan pikemminkin totuttelua vaativa juttu kun nyt aktiivisemmin peleissä aion jälleen käydä.
Mediakuutio on kyllä valtava ja erittäin tyylikäs. Siitä suuren suuret plussat ottelutapahtumalle, että musiikkia raikasi ja mainokset olivat äänettömiä. Näin sen kuuluukin olla, sillä musiikkikin sitä tunnelmaa nostaa. Kuitenkin itse kuutiosta, niin torjuntujen määrät olivat ainakin niin pienellä präntillä keltaisessa taustassa, että teki hieman hankaluuksia aina lukea niitä. Toinen hieman negatiivinen asia oli, että videokuvassa oli mielestäni viivettä ja jopa hieman pätkivää? Vai olenko yksin mielipiteeni kanssa ja näen harhoja, kun kuitenkin kuvittelen että tuollaisessa masiinassa olisi 4k kuvaa. Lahdessa sekä Helsingissä on taidettu kuva rajata samalla tavalla mitä Raumallakin, että koko kuution mitassa ei kuvaa saa vaan se on laatikossa, tosin siitä näki kyllä erittäin hyvin pelin tapahtumat hidastuksissa.
Äänentoisto saa kyllä nyt ansaitut kehut allekirjoittaneelta. Loistavassa kunnossa vihdoin, eikä syyttä suotta ole mainostettu.
Kaikenkaikkiaan positiivinen ja hieno ottelutapahtuma, kun itse päätuotekin esitti hienoja otteita kaukalossa ja kaukalon ulkopuolen järjestelyt ja panostukset ovat hyviä. Kelpaa kyllä käydä katsomassa otteluita Äijänsuolla.
Edit. Älykiekon dataa en havainnut kuutiossa, mutta eiköhän sekin ajallaan sinne saada.