Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 044
  • 2 942

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Sillon sais olla mökki täynnä, kova vastustaja, tärkeät pisteet jne.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös se ole Mötley Cruen Kikstart My Heart.

Tämä soi siinä pelaajaesittelyssä kuutiolla.

Mikä Rauman Lukon "jäälletulobiisin" nimi on?

Battle Beast - Beyond the Burning Skies soi silloin kun joukkue saapuu kaukaloon.

Edit. ja jos jotain kiinnostaa niin pelaajaesittelyä edeltävässä "yhteisövideossa" musiikkina on Two Steps from Hell - Victory ja sitä videota ennen tunnelmaa nostattaa yleensä kappale Carsten Heusmann, Gregorian - Moment of Peace.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Jos ennen peliä soitetaan Gregoriania, ei voi mennä pieleen.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietäisikö joku, mikä kappale soi pitkään Lukon kotipelien alkutunnelman luojana aikoinaan, arvioisin 10-20 vuotta sitten ehkä sen jälkeenkin, en ole varma. Sellainen hidas kappale, missä ei kai laulettu vaan lähinnä hymistiin melodian tahtiin. Ja onko jollain tarkempaa tietoa, milloin tuosta luovuttiin, jos kerran siellä nykyään soi eri biisi alussa? Minusta se oli ihan huippu ja siinä aina itseäni ainakin alkoi jo kutkuttaa itse peli.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tietäisikö joku, mikä kappale soi pitkään Lukon kotipelien alkutunnelman luojana aikoinaan, arvioisin 10-20 vuotta sitten ehkä sen jälkeenkin, en ole varma. Sellainen hidas kappale, missä ei kai laulettu vaan lähinnä hymistiin melodian tahtiin. Ja onko jollain tarkempaa tietoa, milloin tuosta luovuttiin, jos kerran siellä nykyään soi eri biisi alussa? Minusta se oli ihan huippu ja siinä aina itseäni ainakin alkoi jo kutkuttaa itse peli.
Meinasin juuri tulla kirjoittamaan samaa. Muistaakseni tämä biisi soi vielä 2010-luvun alussakin muutaman vuoden.

Jumankauti, mutta tuli hienoja muistoja tuota biisiä kuunnellessa. Kyllä tuolla biisillä itse ainakin sytyin peliin ja varsinkin pleijareissa oli varsin kutkuttava fiilis. Tämän kun saisi takaisin viisi minuuttia ennen peliä - pimeään Äijänsuohon - niin oma ottelukokemus paranisi potenssiin.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meinasin juuri tulla kirjoittamaan samaa. Muistaakseni tämä biisi soi vielä 2010-luvun alussakin muutaman vuoden.

Jumankauti, mutta tuli hienoja muistoja tuota biisiä kuunnellessa. Kyllä tuolla biisillä itse ainakin sytyin peliin ja varsinkin pleijareissa oli varsin kutkuttava fiilis. Tämän kun saisi takaisin viisi minuuttia ennen peliä - pimeään Äijänsuohon - niin oma ottelukokemus paranisi potenssiin.
Näinpä. Oi oi sitä tunnelmaa. Usvaa taisi tulla kentälle, tuomarit ja vierasjoukkue luistelivat jäälle biisin vielä soidessa. Kaikki (kotiyleisö) odottivat Lukkoa jäälle...sitten tuo biisi vaihtui johonkin nopeampaan biisiin, valot vilkkuivat, kuuluttaja Kuro huusi Lukon kentälle ja yleisö taputti rytmikkäästi ja pauhasi: alkukliimaksi oli saavutettu! No, peleissä kävi sitten vaihtelevasti, mutta tuo fiilis oli kyllä mahtava. Taisi muuten olla tuo alku vielä ainakin kevään -13 Jokerit-sarjassakin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jumankauti, mutta tuli hienoja muistoja tuota biisiä kuunnellessa. Kyllä tuolla biisillä itse ainakin sytyin peliin ja varsinkin pleijareissa oli varsin kutkuttava fiilis. Tämän kun saisi takaisin viisi minuuttia ennen peliä - pimeään Äijänsuohon - niin oma ottelukokemus paranisi potenssiin.
Muistelen että seisomakatsomo tai ehkä lähinnä haalariporukka hymisi Vangelista kuorossa ennen peliä. Sekin kuulosti hienolta.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Ja pari kautta, ennen toisen ja kolmannen erän kiekon pudotusta soi Dire Straitsin Money For Nothing. Mielestäni hyvä kappale mutta ne kerrat kun minä olin katsomassa niin taisiko kerran ehtiä soida se alun kitarasoolo, kun muilla kerroilla kiekko tippui jo ennenkuin kappale ehti kunnolla edes alkaa.
 

peliitat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Mun mielestä joukkueen kuuluisi saada yhdessä päättää jäälletulo biisi. Sellainen joka saisi pelaajien adrenaliinin nousuun.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös ne ny sitten päätä? Olen yllättynyt jos ei.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistaakseni hopeakaudella 88 alkoi. Ehkä.
Se alkaakin olla jo aika legendarinen biisi, joka on vahvasti osa Lukkoa. Ainoa mikä harmittaa siinä, on se kohta, jota siitä soitetaan maalin jälkeen. En tiedä, koska muutos tuli, mutta ennen sitä kappaletta soitettiin siitä alun intron jälkeen alkavasta kertosäkeestä, jossa ei lauleta. Biisi soi yleensä siihen asti, kun ensimmäisen säkeistön lauluosuus alkaa tai vähän sen alun ohi. Sitten kiekko jo tippuikin taas keskiympyrään ja kuuluttaja hehkutti: ”Lukko, kolmas maali, maalintekijä, Pasiiii Saarelaaaa!”
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Taitaa tuo Final Countdown olla Liigan yksi pitkäaikaisimpia maalilauluja? Muilla joukkueilla on muutaman kerran tainnut tuona aikana jo kappaleet vaihtua.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Eikös ne ny sitten päätä? Olen yllättynyt jos ei.
No sekin on vähän että onko se hyvä vai huono, olisihan se aika koomista kun esimerkiksi tuo pikkuleijonien käyttämä Hands Up alkaisi soimaan hallissa kun pelaajat tulee kentälle. Ei se ainakaan adrenaliinia saisi virtaamaan. :D
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anteeksi Eino, ja olkoot tämä "opetuksena" myös muille, tuon biisin nimi on siis "Live is life."
Live Is Life - Wikipedia

Eipä kestä. :)
Täällä nousee käsi ylös virheen merkiksi! Oma kiekkotietämykseni on yli 40 vuoden edelleen kovin vajavainen, joten kiitos KP kun laitoit faktat kuntoon.

Ja ettei menisi ihan offtopic-lässytykseksi, niin sanotaan vaikka että nostalgian hengessä voitais ottaa Juha Kuro edes kerran vielä yhteen ottelutapahtumaan kuuluttajaksi. Asiallinen ja pedantti ääni, toisin kuin näillä nykyisillä huutajilla.

Kiitos & anteeksi!
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No sekin on vähän että onko se hyvä vai huono, olisihan se aika koomista kun esimerkiksi tuo pikkuleijonien käyttämä Hands Up alkaisi soimaan hallissa kun pelaajat tulee kentälle. Ei se ainakaan adrenaliinia saisi virtaamaan. :D
Mulle sinänsä sama vaikka Scooter huutaa kunhan joukkue syttyy ja antaa kaiken kentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös