Väärin tehdyt jatkosopimukset ja väärät miehet päästettiin pois? Hekoheko.
Ihan vakavissaan, olen kertonut olevani tyytyväinen Kainulaisen jatkosopimukseen, kuten myöskin Mattilan ja Nymaninkin sekä Hakulisen pahviin. Ainoa mikä minua hiertää on pakisto, missä kolmelle kaverille on huhujen mukaan annettua jatkoa, joista toiveissa olisi ollut korkeintaan yhden jatko.
Niin monta kertaa siitäkin asiasta on jo väännetty, mutta toki jos haluat lisää keskustella, niin olen aina valmis siihen.
Minä otin positiivisin mielin Abtin jatkon vastaan. Vaikka meille puhuttiin kiekollisesta pakista, niin aivan täys peruspakkihan Abt on, ehkä varovaisella kiekollisella upsidella. Kukkosen poistuessa ilmeisesti joukkueesta, on Abtille kyllä ihan hyvä ruutu tarjolla myös ensi kauden pakistossa. Suurimmat ongelmat on maalin edessä puolustaminen ja pelin avaaminen, mutta ainakin jälkimmäisen uskon parantuvan kun saa aloittaa toisen kautensa samalla pelisapluunalla.
Siitä olen yhtä mieltä, että koko kolmikolle (Abt, Slovacek & Almari) ei pitäisi jatkoja sorvata. Slovacek ja Almari ovat profiililtaan molemmat kiekollisia pakkeja, mutta mielestäni kumpikaan ei ole roolissaan riittävän hyvä. Jos jompikumpi pitäisi pitää, ottaisin Almarin ihan vain koska on nuorempi ja näin ollen todennäköisempi kehittymään.
Mitä tulee joukkueen rakentamiseen, ihannetilanne olisi, että Lukolla olisi 1-2 ylimääräistä pelaajaa per pelipaikka käytettävissä vähintään Liigassa pärjääviä pelaajia. Sitten pidemmällä sopimuksella kiinnitettyjä junnuja siihen vielä päälle. Tässä tilanteessa nämä "reservipelaajat" kehittyvät taustalla, kun tähtipelaajat suorittavat edessä.
Tähtipelaajien poistuessa vakiokokoonpanon äijistä tulee tähtipelaajia, reservipelaajista vakiokokoonpanopelaajia ja junnuista reservipelaajia. Näin joukkueen runko pysyisi kokoajan kasassa, sekä kokoonpano ei sakkaisi muutaman pelaajan puuttuessa. Oishan se kivaa.