Kuka nyt BigMaccia väittää parhaaksi ulkomaalaiseksi?
Alustavasti kuitenkin KooKoon kanukeista "huonoin."
Kovuudestahan minä mainitsin, enkä paremmuudesta.
Kuka nyt BigMaccia väittää parhaaksi ulkomaalaiseksi?
Alustavasti kuitenkin KooKoon kanukeista "huonoin."
Kovuudestahan minä mainitsin, enkä paremmuudesta.
Toi uutinen on jo nähty.
El Crushero, myönnä jo. Mestiksen kovin ulkomaalaishankinta tälle kaudelle on tässä. KooKoon Makway on paperia tämän rinnalla.
Toi uutinen on jo nähty.
El Crushero, myönnä jo. Mestiksen kovin ulkomaalaishankinta tälle kaudelle on tässä. KooKoon Makway on paperia tämän rinnalla.
Lähinnä tuohon viittasin.
Mutta silti, Sellars on lähtökohtaisesti nimekkäin tulevalle kaudelle mestikseen tulleista ulkkareista, ja sekös jotain kismittää. Sehän ei vaan mitään meinaa.
Mukava on nähdä myös Mestiksessä tasokkaita pelaajia, siksikin toivoisin että Sellarsilla pysyisi korkki kiinni ja järki päässä.
Toisaalta, tässä siirrossa Jokipojilla on vain voitettavaa. Jos korkkaa, niin ukko kiertoon. Jos taasen onnistuu, niin Jokipojat saanee korvauksen esim. liigaan siirtymisestä, kun sen sopimus mahdollistaa tämän kesken kauden.
Toisaalta, tässä siirrossa Jokipojilla on vain voitettavaa. Jos korkkaa, niin ukko kiertoon. Jos taasen onnistuu, niin Jokipojat saanee korvauksen esim. liigaan siirtymisestä, kun sen sopimus mahdollistaa tämän kesken kauden.
Hereillä nyt. Liigaoptionsa myötä Sellars voi purkaa sopimuksensa ja siirtyä liigaan kesken kauden, ei Jokipojat siitä mitään korvausta saisi.
Eikö liigaoptioihin pystytä sisällyttämään ehtoja? Näistä olen pihalla, kuten varmaan huomaa.
Tuotahan ei tarvitse sopia erikseen tai kirjata mihinkään. Jos liigaseura haluaa mestiksestä pelaajan, on seurojen sovittava keskenään korvaus ja pelaajan on suostuttava siirtymään kyseiseen seuraan. Jos sopimuksessa on tämä kuuluisa liigapykälä, tarkoittaa se vapaata eli korvauksetonta siirtymistä. Silloin liigaseura saa vapaasti neuvotella pelaajan kanssa.Ainakin sellaisia liigaehtoja on ollut olemassa, joissa on määrätty joku tietty siirtosumma.
Päivän paikallislehdessä Jussi Jormakka kehuu, että Sellarsin sopimukseen liitettyyn ns. liigapykälään sisältyisi myös nimellistä merkittävämpi siirtokorvaus.