Itselleni tämänkertainen jakso jätti vähän valjun maun, eikä oikeastaan esitellyt mitään supermielenkiintoisia kuvioita. Toki tuo Widmoren touhuilu on ihan jees (mm. lukittu ovi) ja myös Savumiehen paljastukset omasta taustastaan (ellei sitten valehdellut Katelle minkä kerkesi) oli aika yllättävää. Eihän se tietysti nyt mitään suuren suurta avannut, mutta jotain hepun motiiveista ja syistä toimia ehkä kuitenkin. Ilmeisesti tuntee jotain hengenheimolaisuutta Aaroniin? Näinköhän vihjasi, että Kate sopisi paremmin jatkossakin Aaronin äidiksi, eli Claire ei tule selviämään.
Sivuraiteilu oli tietysti ihan hyvin tehty kyllä ja mielenkiintoista, että miksi Charlotte kaiveli tavaroita, oliko se Milesin pyyntö sitten, vai joku muu syy? Ei nyt ihan minulle valjennut.
No, seuraavaa episodia odotellessa tosiaan, luultavasti on tulossa parempaa tykitystä ja niitä hiton vastauksia.
Ei, se haluaa pois saarelta yli kaiken vain tappaaksen kaiken kaikkialla maailmassa. Musta surma. Rutto.
Ihan hyvä haku. Jotenkin olen pidempään käsittänyt, että tämä Savumies ei liiemmin usko ihmiskuntaan, kuten Jacobin kanssa käyty keskustelu osoitti. Tuo, että pistäisi koko ihmiskunnan matalaksi on kyllä aika mahtipontinen juttu ja menisi jotenkin hiukan tyypilliseksi ratkaisuksi ja sikäli toivoisi, että taustalla olisi jotain oivaltavampaa.
Myös tuo kuvio, että Jacob olisikin se paha ja tämä toinen kaveri hyvä on jotenkin blaah, tietyllä tapaa kliseinen käänne sekin olisi. Edelleen pitää muistaa, että tämä feikki-Locke paiskasi siellä luolassa valkoisen kiven pois vaa'asta. Eli hän on itse se musta ja jos nyt perinteistä symboliikkaa mietitään, niin asia on ihan selvä. Toki makuasia, kumpi on oikeassa ja ei hyvää ilman pahaa ja toisinpäin. No, ei mitään uutta sinänsä.