Lukuisten aikasiirtymien tuloksena vuonna 2004 saarella olleet näkevät muita saarella olleita jotka ovat siellä olleet vuosina 1964, 1973, 2001, 1977 jne mutta aina kun tulee uusi aikasiirtymä vain tuo porukka siirtyy jotka olivat saarella kun Ben käänsi kampea, muut eivät.
Tuo on ihan hyvä kysymys ja olen itsekin tuota miettinyt, että miksi Othersit eivät siirtyneet, kuten ei myöskään Claire. Toki Clairen suhteen saattoi olla vaikutusta sillä, että Mies mustissa oli ottanut hänet haltuunsa ja Claire oli sairastunut tähän mystiseen sairauteen. Jonka olemus on jäänyt itselleni epäselväksi kyllä ja miten se iskee.
Melkein tahtoisin vastata tuohon, että siirtymä koski jostain syystä näitä Jacobin valittuja, joiden nimet on siellä luolan katossa ja joiden tehtävä oli vaikuttaa historian kulkuun, joten jonkinlainen aikaparadoksi, ajan halu korjata aukot? En tosin tiedä oliko esim. Faraday, Charlotte ja Miles näitä Jacobin numeroituja valittuja, koska hehän siirtyivät myös. Tosin pitää muistaa, että heille taisi tulla tuota nenäverenvuotoa ja ongelmia tuosta matkailusta, joten olivatko sitten vahingossa mukana. Toisaalta Milesin rooli oli melko suuri siellä 70-luvulla. Ja myös toisaalta Miles, Charlotte ja Faraday (eikös Eloise ollut raskaana?) olivat saarella "tuplana". Eli kiinteästi yhteydessä saareen.
Mutta siis, mitään ihan selkeätä syytä tuolle, miksi tietyt siirtyivät, en keksi. En myöskään ole ihan oivaltanut, miksi Sun ei siirtynyt Ajirasta muiden lailla 70-luvulle. Tässä kohtaa tulee mieleen vain kaksi syytä, eli joko se liittyi jotenkin siihen, että Sun oli tullut raskaaksi saarella ja ei tuonut mukanaan lastaan tai sitten hän ei ole missään vaiheessa ollut niitä Jacobin valittuja ja se Kwong siellä seinällä tarkoittaa nimenomaan Jiniä. Olen itse taipuvainen jälkimmäiseen selitykseen.
Minusta ei olisi suurikaan puute jos tuo jäisi kertomatta verrattuna vaikkapa siihen yksityiskohtaan että kuinka tärkeätä on kertoa se, miksi saarella oli jääkarhu/jääkarhuja. Tämä seikka kiinnostaa minua kovasti, en tiedä sitten miten merkittävänä muut sitä pitävät.
Jääkarhuthan oli tuotu saarelle tutkimustyötä varten ja niiden häkit olivat siellä Hydra-saarella ja olivat päässeet karkuun. Se on sitten oma juttunsa, että miten ne pystyivät olemaan trooppisessa viidakossa nääntymättä niinkin pitkään. Kyllä niiden läsnäolo joka tapauksessa on selvitetty aikoja sitten. Itseänikin pitkään häiritsi kyllä tuo jääkarhukeissi.
Niin ja pitää muistaa, että Charlotte muistaakseni jossain neloskauden jaksossa löysi aavikolta jääkarhun jäänteet, samasta paikkaa, minne mm. Ben siirtyi kun pyöritti kampea. Tästä voidaan siis päätellä, että jääkarhuja on käytetty siellä hyisessä luolassa sen pyörän kääntämiseen ainakin sen kerran jostain syystä.
Edit. Infamous ehti ensin.