Professori_
Jäsen
Äärettömän synkkä päivä eilinen.. Ei osaa oikein muuta kirjoittaa, on tuota Venäjän jääkiekkoa niin paljon tullut seurattua että Jaroslav ehti tulla hyvinkin tutuksi..
Epäilen vähän, että tuo olisi Galimov. Toivon tietty että olisi, mutta toi vartalo ja ulkoinen habitus muutenkin ei oikein vastaa huippukiekkoilijaa. Eikä tuolla kyllä ollut niin pahoja palovammoja, kuin ollaan uutisoitu. Mutta toivon mukaan olen väärässä!
Tuossa onnettomuudessa oli Hudson-joki ainut mahdollinen avoin paikka laskeutua, ettei kone törmää rakennuksiin keskellä New Yorkia. Tuolla Jaroslavlin kentän ympäristössä on avointa maastoa yllin kyllin, minne kone voidaan yrittää tuoda alas turvallisestikin.Kyseenalaistinkin oikealle kaartamisen, koska masto (myös oikeiden karttojen mukaan) on lähtösuunnan oikealla puolella. Tähän perustin oletukseni, että moottori(t) ovat menettäneet tehonsa ja lentäjien oli tarkoitus tuoda kone alas jokeen, kun paluu kentälle oli mahdotonta. (vrt. Hudsonjoen onnettomuus, vaikka lentokenttiä oli näköpiirissä kaksin kappalein)
Mietin ihan samaa itsekin, mutta toivotaan tosiaan, että olisi ollut.
No kyllähän videolta näkee selvästi että jalat, vatsa, rintakehä, kädet ja kasvot ovat palaneet. Palovammojen vakavuudestahan (asteina) ei ole missään puhuttu? Ja kyllä tuo kroppa urheilijan on.Epäilen vähän, että tuo olisi Galimov. Toivon tietty että olisi, mutta toi vartalo ja ulkoinen habitus muutenkin ei oikein vastaa huippukiekkoilijaa. Eikä tuolla kyllä ollut niin pahoja palovammoja, kuin ollaan uutisoitu. Mutta toivon mukaan olen väärässä!
Ei nyt mennä vielä asioiden edelle, mutta on syytä todeta ettei tällainen spekulaatio ole kaukaa haettua, valitettavasti. Venäjällä korruptio, oman edun tavoittelu ja kaikenlainen pieni ja vähän isompikin vilunkipeli on todella syvässä. Paljon tiedän omasta kokemuksesta ja isommilta pojilta olen kuullut loput.Niitä joita kiinnostaa tapahtuman tarkastelu lentäjien vinkkelistä, tuolla keskustellaan samasta aiheesta. Jos tämän onnettomuuden syyksi tosiaan paljastuu jollain naftalla jatkettu lentopetrooli meni taas nippu hyviä miehiä itsekkään ja korruptoituneen toiminnan seurauksena.
Jotakin voi ärsyttää mutta sanonpa vaan: valitettavan venäläistä touhua.
No kyllähän videolta näkee selvästi että jalat, vatsa, rintakehä, kädet ja kasvot ovat palaneet. Palovammojen vakavuudestahan (asteina) ei ole missään puhuttu? Ja kyllä tuo kroppa urheilijan on.
Sanattomaksi vetää...
Tuohon videolinkkiin kommenttina että kyllä siinä palovammat ovat aika karmeaa luokkaa ja kuvaillulla prosentilla. Ottamatta kantaa kuka kuvassa on, niin järkyttää myös ensihoidon taso... Ei hyvänen aika. Ongelmat noin pahoilla palovammoilla alkavat huikean nestehukan muodossa.
No kyllähän videolta näkee selvästi että jalat, vatsa, rintakehä, kädet ja kasvot ovat palaneet. Palovammojen vakavuudestahan (asteina) ei ole missään puhuttu? Ja kyllä tuo kroppa urheilijan on.
Voisin maalaisjärjellä kuvitella, että tilanne on aina parempi kun pystyy reagoimaan vielä kipuun vaikeroimalla.
Lentäjillä on tietysti lennonjohdolta saatu määräys suunnata kone tietyllä tavalla, mutta jos tähän ei jostain syystä kyetä, niin päätöksiä tilanteen korjaamisesta pitää tehdä vähän helvetin äkkiä. Jos tuossa on käynyt kuten arvelit, eli kapteeni on tehnyt päätöksen pakkolaskun yrittämisestä ennen törmäystä antenniin, niin kyseessä on vain tavattoman huono onni. Aikaa vaihtoehtojen harkitsemiselle on vaan tavattoman vähän, mutta kuten Rocco totesikin, Hudson-joen tapaukseen verrattuna pakkolaskua olisi kenties voinut yrittää muuallekin kuin jokeen.Kyseenalaistinkin oikealle kaartamisen, koska masto (myös oikeiden karttojen mukaan) on lähtösuunnan oikealla puolella. Tähän perustin oletukseni, että moottori(t) ovat menettäneet tehonsa ja lentäjien oli tarkoitus tuoda kone alas jokeen, kun paluu kentälle oli mahdotonta. (vrt. Hudsonjoen onnettomuus, vaikka lentokenttiä oli näköpiirissä kaksin kappalein)
Sanattomaksi vetää...
Tuohon videolinkkiin kommenttina että kyllä siinä palovammat ovat aika karmeaa luokkaa ja kuvaillulla prosentilla. Ottamatta kantaa kuka kuvassa on, niin järkyttää myös ensihoidon taso... Ei hyvänen aika. Ongelmat noin pahoilla palovammoilla alkavat huikean nestehukan muodossa.
Ketjussa on pohdittu varmasti kaikilta kanteilta aiheutunutta surua niin pelaajien omaisten kuin joukkueen fanienkin osalta. Itse olen lähinnä miettinyt tapahtunutta Jaroslavin fanien puolesta, miten ihmeessä tuollaisen pystyy käsittelemään?(
Itse laittaisin roponi huonon lentopetrolin piikkiin. Jos siis kone menettää ohjattavuutensa parissa sekunnissa (kun on esitetty), niin polttoaineen syötössä on oltava häikkää. Kun moottorit on poissa pelistä, niin eipähän tuota paljon ohjailla.
Tämä on minunkin mielestäni yksi varteenotettavimpia selityksiä. On muitakin vastaavia tapauksia Venäjällä, jolloin esim. kaikki kolme moottoria (Tu-154) ovat kokonaan sammuneet lähes yhtä aikaa.
Huono polttoaine ei ollut ko. onnettomuuden syy.Eihän siitä ole kovinkaan kauaa kun TU-154 tuli tonttiin Moskovassa juuri huonon polttoaineen takia.